Mijn eerste post op FT!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Mijn eerste post op FT!

Bericht door Bonjour »

MeFlower88 schreef:Ik durf mezelf alleen nog geen ongelovige te noemen
Wacht maar tot je een maandje meegelezen hebt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
AKH

Bericht door AKH »

Bonjour schreef:
MeFlower88 schreef:Ik durf mezelf alleen nog geen ongelovige te noemen
Wacht maar tot je een maandje meegelezen hebt.
@MF88: Dank je! Een maand zal misschien wat erg kort zijn maar je zit in een proces waarvan ik me niet kan voorstellen dat je het kunt stoppen. Ik denk ook niet dat je het moet willen.
Toen ik al niet meer geloofde maar dat nog niet bekend had gemaakt voelde ik me soms net Janus. (De god met twee gezichten.)

Nu kan ik weer gewoon mezelf zijn en mijn eigen mening ventileren.

Ik hoop voor je dat je voor jezelf de juiste beslissing, en op het juiste moment, kunt nemen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik denk dat je gedurende een maand hier kan merken hoe elke religieuze bewering hier steeds weer ontkracht kan worden. Dat patroon kan je sterken in de weg uit je geloof. Het bewandelen van de weg duurt langer.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 »

Nou, we zullen zien :D . Ik ben erg benieuwd ;).
Laten we ook niet vergeten dat ik 26 jaar (!!!) oprecht en weldoordacht christelijk ben/ben geweest/whatever.
De inprenting en alles, dat raak je echt niet zomaar kwijt. Ik weet ook helemaal niet of ik dat wel wil. Het voelt als een soort verlies en ik voel mezelf de slappeling. Het is niet stoer om ontrouw te zijn voor je gevoel. Ik wil volhouden en trouw zijn, maar het lukt me gewoon niet meer. En ik voel me zelfs een beetje een verraadster... :(
Ik denk dat ik misschien ook op een andere manier mag proberen te geloven. Je merkt wel dat ik het zelf even niet weet ;).
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MeFlower88 schreef:Nou, we zullen zien :D . Ik ben erg benieuwd ;).
Laten we ook niet vergeten dat ik 26 jaar (!!!) oprecht en weldoordacht christelijk ben/ben geweest/whatever.
De inprenting en alles, dat raak je echt niet zomaar kwijt. Ik weet ook helemaal niet of ik dat wel wil. Het voelt als een soort verlies en ik voel mezelf de slappeling. Het is niet stoer om ontrouw te zijn voor je gevoel. Ik wil volhouden en trouw zijn, maar het lukt me gewoon niet meer. En ik voel me zelfs een beetje een verraadster... :(
Ik denk dat ik misschien ook op een andere manier mag proberen te geloven. Je merkt wel dat ik het zelf even niet weet ;).
Wees eerlijk naar jezelf toe. Maak keuzen. Je leeft verder op gevoel (wat inmiddels wringt begrijp ik) of op kennis. Lees, lees en lees.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
AKH

Bericht door AKH »

dikkemick schreef: Lees, lees en lees.
Een beter advies kan ik je niet geven.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Peter van Velzen schreef:Welkom AKH. Er is volgens mij nog wel een cabrioliefhebber te vinden op het forum:)
Ik heb zo'n glazen dak telt dat ook. :)

Welkom ook van mij, en ik deel jouw verbazing.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Meflower88,

Veel sterkte in dit proces en vooral ;blijf eerlijk tegenover jezelf, wat de uitkomst ook is.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

MeFlower88 schreef:Nou, we zullen zien :D . Ik ben erg benieuwd ;).
De inprenting en alles, dat raak je echt niet zomaar kwijt. ;).
Klopt helemaal MeFlower, ik herken dat, ben zelf dertig jaar gelovig geweest. Al was dat nog in het internetloze tijdperk. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Ook van harte welkom AKH

nu 44 zelf ruim 25 jaar gelovig geweest van me 17de wedergeboren ----wat een term...;)
in 2012-2014 wedergestorven--- het doodgaan duurde langer dan het geboren worden ;)

misschien laat ik me ooit nog weleens publiekelijk ontdopen -- gewoon voor de fun ...heilige huisjes omver blazen...

:angel12:

lees me verhaal --- en ik heb genoeg linkjes voor je om minstens een jaar bezig te zijn.
Martim Cymbron -
Plaats reactie