Noord Korea is nog aan te vallen, straks niet meer !

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Moeten we met deze landen pro-actief ingrijpen om erger te voorkomen, later ?

ja, meteen, nu het nog kan, een openlijke aanval.
2
15%
nee, dan krijg je de grootste rotzooi.
10
77%
nee, niet openlijk, wel covert, dmv geheime operaties.
1
8%

Totaal aantal stemmen: 13

JRV

Bericht door JRV »

frans schreef: Ik begrijp dat jij betrouwbaardere cijfers hebt over de omvang van die tereurnetwerken?
Wat, de regering Bush is de absolute authoriteit op het gebied van correcte informatie? Het feit dat er verschillende, verspreide groepjes bestaan die van het internet uitgeprinte "al Qaeda" pamfletten in hun achterbak hebben liggen betekent niet dat er een wereldwijd, strak gecoördineerd terreurnetwerk bestaat. Wanneer heeft de regering Bush het ooit over cijfers?
frans schreef: Het aanstellen van een conservatieve rechter in het hoogerechtshof is weliswaar jammer maar geen schurkenstreek. De voorgaande rechter trad om gezondheidsredenen af en de president benoemd een nieuwe. Daarmee is niets illegaals of onbehoorlijks gebeurt. Dat die man nogal conservatief is is jammer, maar de presdent heeft het recht om zo iemand aan te stellen. Over een aantal jaar als er weer een rechter aftreed zal een democraat het evenwicht wellicht herstellen.
Nee, christelijk. Scheiding tussen kerk en staat?
frans schreef: Ik ben tegen legaliseren van marteling en tegen geheime gevangenissen. Dat dit toegestaan wordt neem ik de regeering bush zeer kwalijk. Maar om nu te zeggen dat de VS hiermee de allergrootste schurkenstaat geworden zijn gaat mij wat ver. Er vissen namelijk nog wat meer regeringen naar die onderscheiding.
Heb ik nooit gezegd..
JRV

Bericht door JRV »

frans schreef: En het feit dat je in Amerika wél iedere mening over de president kunt publiceren en dat dit in Rusland niét kan, (maw Amerikanen kunnen makkelijker een weloverwogen opinie vormen dan Russen), zet jou niet aan het denken over de mate waarin we dit soort cijfers serieus moeten nemen. Maw zou de populariteit van Poetin niet een stuk minder zijn als daar daadwerkelijk een vrije pers mogelijk zou zijn?
Ik weet niet waar je heen wilt. Verschillende onafhankelijke onderzoeksbureaus zetten Poetins approval ratings boven de 70%.
frans schreef: Je vergeet even dat een groot deel van het leed door gelovigen in het algemeen veroorzaakt wordt. De woorden "11" en "september" kregen voor propaganda pas een betekenis nadat een paar idioten het nodig vonden met een paar vliegtuigen wolkenkrabbers binnen te vliegen. Standaard voorbeeld Irak: Een beperkt deel van de doden wordt veroorzaakt door de VS, het merendeel door lokale en van elders aangevoerde fascisten die soenieten danwel shiieten (streep door wat niet van toepassing is) om zeep menen te moeten brengen.
In reactie op de handelingen van de VS! Heb je gehoord over het nieuwe onderzoeksrapport met betrekking tot globale veiligheid? De situatie is nu erger dan vóór de oorlogen in Aghanistan en Irak. Je zegt het zelf al: Irak verkeert in een staat van burgeroorlog.
frans schreef: Ja graag. Want hoewel het platgooien van dorpen niet netjes is, is dat iets wat ieder land zou doen als zijn buurland niet de moeite neemt om het eigen vuil op te ruimen. Maw, als de regeering van Libanon en evt de internationale gemeenschap hun werk hadden gedaan, was Hezbollah nooit in staat geweest Israelische grensposten en steden aan te vallen. Maar om begrijpelijke reden is het voor Libanezen nu eenmaal makkelijker om een democratisch buurland de schuld te geven van hun ellende dan een terroristische groepering in het eigen zuiden (die ook in hun regeering zit) aan te pakken. Het is wat dat betreft jammer dat veel mensen ook hier in europa nogal blind zijn voor de Israelische kant van het verhaal.
Ieder land dat aangevallen wordt vanuit een of ander anarchistische grensprovincie in een buurland heeft zolang de eigen regeering daar de zaak op haar beloop laat m.i. het recht om orde op zaken te stellen in dat buurland.
Oh, ik hoop niet dat Nederland Luxemburg platbombardeert als er een paar splintergroeperingen blijken te zitten. Je hebt ook nog zoiets als onschuldige burgers, en die vormen de overgrote meerderheid.

Ik wilde duidelijk maken dat landen als Rusland en Noord-Korea geen vanzelfsprekende doelwitten zijn. Hoezo trouwens doelwitten? Wat is er gebeurd met diplomatie? De VS heeft het vanzelfsprekend gemaakt dat de landen die als "schurkenstaten" worden beschouwd maar met geweld moeten worden aangepakt, en het is gebleken dat deze strategie in termen van globale veiligheid, het verbeteren waarvan toch echt het geuite doel was, niet bepaald vruchten heeft afgeworpen. De enigen die er beter van worden zijn de Amerikaanse bedrijven als Haliburton die onder het mom van heropbouw via no-bid contracten gegarandeerd dikke financiële winst maken. (Hetzelfde gebeurde trouwens ook in New Orleans.)

Oh, PS! Nog een weetje over de naam "al Qaeda/Qaida": http://www.cvib.nl/cvibnew/2006/07/alqaeda_mislukt.php
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hoor net op het nieuws.

Noord Korea heeft een kernproef gedaan door ondergronds een kernbom tot onploffing te brengen. Dit leverde wereldwijde verontwaardiging op. Men acht dit onaanvaardbaar en een ernstige verstoring van de stabiliteit in de regio.
Het buurland Zuid-Korea heeft het leger in de hoogste staat van paraatheid gebracht.

Op de Noord Koreaanse radio sprak men over een gebeurtenis in dienst van de vrede.

Het witte huis spreekt van een provocatie en heeft de VN veiligheidsraad opgeroepen snel te reageren.

VN komt zo spoedig mogelijk bij elkaar. Men denkt aan economische sancties.

Even snel overgenomen van wat ik meekreeg.
Laatst gewijzigd door Kitty op 09 okt 2006 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
JRV

Bericht door JRV »

Marcus Scaurus schreef:Er is blijkbaar niets nieuws onder de zon, zoals Jeremia (of was het Jesaja) al zei. Tuurlijk liegt de regering Bush, maar welke regering doet dat nou niet? Hiermee wil ik niet de leugens van de Bush administration rechtvaardigen, ik zeg er louter mee dat ze daarin niet verschillen van vorige regeringen. Neem wel in acht dat Amerika het voortouw moet nemen in de strijd tegen het terrorisme (maar ook in voorgaande zaken als Balkan en Somalië), wat betekend dat ze bij elke kleine fout op de vingers getikt moeten worden. Als Amerika niets had gedaan in Irak, had half links Nederland van de daken geschreeuwd dat de Yankees niet geven om de wereldvrede en Hussein z'n gang laten gaan. Nu hebben ze er wat aan gedaan, het is mis gelopen, het kost hen handen vol geld, en wij zitten achterover in onze bureaustoel commentaar te geven. De lijn die Bush volgt op het gebied van religie staat mij niet aan, maar verandering is hier zeker mogelijk. Over het martelen van gevangenen: wat in Gauntanamo Bay (is) gebeurd vind ik niet toelaatbaar, ook martelen vind ik te ver gaan.
Okee, was het er alleen niet mee eens dat Amerika het naar jouw mening "veel beter dan enig ander rijk in de geschiedenis van de mensheid" doet.

Oh, volgens mij riep Nederland dat de VS moest wachten op het rapport van de wapeninspecteurs, en dat ze de VN niet moesten negeren. Bovendien heeft terrorisme niks met Irak te maken. Ik bedoel het absoluut niet lullig, maar je moet echt oppassen dat je de Amerikaanse propaganda niet voor de waarheid aanziet.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Noord Korea heeft een kernproef gedaan door ondergronds een kernbom tot onploffing te brengen. Dit leverde wereldwijde verontwaardiging op. Men acht dit onaanvaardbaar en een ernstige verstoring van de stabiliteit in de regio.
Het buurland Zuid-Korea heeft het leger in de hoogste staat van paraatheid gebracht.

Dat zat er ook aan te komen, was ook al aangekondigd, geen paniek mensen!
Op de Noord Koreaanse radio sprak men over een gebeurtenis in dienst van de vrede.
Alle communistische dictaruren doen alles in belang voor de vrede, ach wat was het communisme destijds angstaanjagend, grote leger heeeeeel veeeel atoombommen. Heelaas hadden de buregers niet te eten..
Het witte huis spreekt van een provocatie en heeft de VN veiligheidsraad opgeroepen snel te reageren.
Ja, en wat gaat het witte huis tegen atoombommen doen, bijbels gooien?
VN komt zo spoedig mogelijk bij elkaar. Men denkt aan economische sancties.
Dat zal een regime zwaar treffen, 90% van de Noord Koreanen sterven van de honger, worden er nu 92%

[qoute]Even snel overgenomen van wat ik meekreeg.[/quote]

Het is gewoon een dictatuur die, volkomen zinloos wapentjes aan het ontwikkelen is om zodoende nog even de problemen van het binnenland van zich af te houden, ze houden het toch niet vol. We willen brood, geef ze "gebak" schreeuwde Marie Antoinette, domme uitspraaak!
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

balou schreef: Dus pas in laatste instantie werd besloten Saddam persoonlijk aan te pakken.
Met andere woorden.... Niemand lag daar wakker van. Het was al heel lang bekend dat Saddam een uiterst wrede dictator was, en zijn zoon was nog gekker!! Toch bleven de Amerikanen hem steunen, want hij voerde oorlog tegen Iran.En dat kwam Amerika goed uit.
Dus slikken ze jaren hun morele verontwaardiging in, als het even niet goed uitkomt.
Hoewel de Amerikanen ooit dat regime gesteund hebben tegen Uran was dat van korte duur.

de Fransen en de Russen daarentegen hadden vested interests in Irak, waar de honden geen brood van lusten, zelfs de sacties na de eerste ( tweede) golfoorlog, (ligt eraan of je de iran irakoorlog meetelt), werden door deze landen breedvoerig omzeild.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

jHenosch schreef:Tear down the wall Mr. Kim Jong-il "

wanneer wij daar mee mogen helpen, graag, want het volk schreeuwt om bevrijding, wetende hoe het ook anders kan (Zuid Korea).
Zou zeggen koop een een pijl en boog en ga je gang. Maar als je een achterlijk idee hebt om het probleem Noord Korea aan te gaan pakken "nu het nog kan" (hoe weet jij dat?) betrek de rest van de wereld er a.u.b. niet bij. Wil je ook Congo, Angola, Somalië, Dafur, Tibet, Birma, en nog zo wat van die landen mee nemen in je strijdplan? Krijg je van mij een koker om je pijlen in te doen!
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

jHenosch schreef:]Tear down the wall Mr. Kim Jong-il "

wanneer wij daar mee mogen helpen, graag, want het volk schreeuwt om bevrijding, wetende hoe het ook anders kan (Zuid Korea).
wellicht dat Darfur prioriteit heeft, want daar sterven de mensen gelijk Noord Korea bij bosjes.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

JRV schreef:
frans schreef: En het feit dat je in Amerika wél iedere mening over de president kunt publiceren en dat dit in Rusland niét kan, (maw Amerikanen kunnen makkelijker een weloverwogen opinie vormen dan Russen), zet jou niet aan het denken over de mate waarin we dit soort cijfers serieus moeten nemen. Maw zou de populariteit van Poetin niet een stuk minder zijn als daar daadwerkelijk een vrije pers mogelijk zou zijn?
Ik weet niet waar je heen wilt. Verschillende onafhankelijke onderzoeksbureaus zetten Poetins approval ratings boven de 70%.
Wat zeggen die approval ratings nu eenmaal? In de VS kan iedereen kritisch schrijven over wat Bush en trawanten uitvreten. Geen wonder dat de Amerikanen in het algemeen wat kritisch staan tegen hun president. Zeker nu de Amerikaanse pers minder trouw achter Bush is aan gaan lopen dan kort na 9/11.
In Rusland daarentegen wordt een journaliste die wat kritisch is over tsjetjenie op straat dood geschoten. Kortom, als journalist kijk je daar wel drie keer uit wat je schrijft. Met een pers die dermate pro poetin moet zijn, is het logisch dat de bevolking alleen positieve verhalen hoort, en dus meer achter president poetin staat dan Amerikanen achter Bush. Ze weten niet beter. Daar veranderd ook een enquete door 100 onafhankelijke onderzoeksburo's nog niets aan. Wil je de vergelijking eerlijk maken zul je de approval rate voor Poetin door eenzijdig voorgelichte Russen moeten vergelijken met de approval rate voor bush bij eenzijdig voorgelichte FOX kijkers in de USA. Anders vergelijk je appels met peren.
JRV schreef:
frans schreef: Je vergeet even dat een groot deel van het leed door gelovigen in het algemeen veroorzaakt wordt. De woorden "11" en "september" kregen voor propaganda pas een betekenis nadat een paar idioten het nodig vonden met een paar vliegtuigen wolkenkrabbers binnen te vliegen. Standaard voorbeeld Irak: Een beperkt deel van de doden wordt veroorzaakt door de VS, het merendeel door lokale en van elders aangevoerde fascisten die soenieten danwel shiieten (streep door wat niet van toepassing is) om zeep menen te moeten brengen.
In reactie op de handelingen van de VS! Heb je gehoord over het nieuwe onderzoeksrapport met betrekking tot globale veiligheid? De situatie is nu erger dan vóór de oorlogen in Aghanistan en Irak. Je zegt het zelf al: Irak verkeert in een staat van burgeroorlog.
Die globale veiligheid is verslechterd in vergelijking met enkele jaren terug, maar we hebben geen flauw idee hoe die nu zou zijn als de VS niet in Afghanistan ingegrepen hadden. Dus mogelijk zou het geweld minder zijn als de VS niet ingegrepen hadden, maar het is ook mogelijk dat het geweld nu dan een stuk ernstiger zou zijn.
Bin laden was immers al bezig met een oorlog tegen het westen, en die zou hij heus ook wel doorzetten als de VS na 9/11 niets gedaan hadden. 9/11 is namelijk niet per ongeluk gebeurt, maar de zoveelste in een lange reeks aanslagen. En daarin werd hij gesteund door de talliban die hem een schuilplaats en uitvalsbasis gaven. Die inval in Afghanistan is mi dus terecht.
Irak is dat niet, maar feit blijft dat de amerikanen bij het meeste geweld daar amper betrokken zijn. Aanslagen op scholen, sporters ed hebben niets met verzet tegen de amerikanen te maken. Overigens wordt nu door veel mensen over het hoofd gezien dat er ook onder sadam al een oorlog tegen koerden, Shiieten en andersdenkenden was, met bij vlagen net zo veel doden. Niets nieuws onder de zon kunnen we dus stellen, alleen hoorden we er toen wat minder over.
JRV schreef:
frans schreef: Ja graag. Want hoewel het platgooien van dorpen niet netjes is, is dat iets wat ieder land zou doen als zijn buurland niet de moeite neemt om het eigen vuil op te ruimen. Maw, als de regeering van Libanon en evt de internationale gemeenschap hun werk hadden gedaan, was Hezbollah nooit in staat geweest Israelische grensposten en steden aan te vallen. Maar om begrijpelijke reden is het voor Libanezen nu eenmaal makkelijker om een democratisch buurland de schuld te geven van hun ellende dan een terroristische groepering in het eigen zuiden (die ook in hun regeering zit) aan te pakken. Het is wat dat betreft jammer dat veel mensen ook hier in europa nogal blind zijn voor de Israelische kant van het verhaal.
Ieder land dat aangevallen wordt vanuit een of ander anarchistische grensprovincie in een buurland heeft zolang de eigen regeering daar de zaak op haar beloop laat m.i. het recht om orde op zaken te stellen in dat buurland.
Oh, ik hoop niet dat Nederland Luxemburg platbombardeert als er een paar splintergroeperingen blijken te zitten. Je hebt ook nog zoiets als onschuldige burgers, en die vormen de overgrote meerderheid.
Op het moment dat Hezbollah zich tussen burgers verschuilt (wat het Israelische leger niet doet) En vanuit die positie zonder waarschuwing Israelische burgers aanvalt (wat Israel ook niet doet, de libanezen werden vooraf gewaarschuwd) kan israel op een gegeven moment weinig anders dan ingrijpen. Al verdient de wijze waarop dit gebeurt is natuurlijk geen schoonheidsprijs.
Terug naar jouw voorbeeld. Mocht er in Belgie of Luxemburg op een dag een regeeringspartij zijn die als ultiem doel heeft alle Nederlanders over de kling te jagen, Mocht die partij tevens terroristische aanslagen op Nederlandse burgers organiseren, en die organisatie bouwt ook nog een enorm wapenarsenaal op aan de grens, en de Belgische of Luxemburgse regeering en de internationale gemeenschap besluiten om daar helemaal niets tegen te doen, dan denk ik dat nederland gerechtigd is om militair in te grijpen. Ook als die terroristen zich tussen burgers ophouden. Net als Israel dat recht heeft.
Andere vraag wat had jou nu een betere aanpak van dit Hezbollah probleem (of zullen we het een uitdaging noemen :wink: ) geleken? In acht genomen het feit dat het voortbestaan van Israel voor Hezbollah nog steeds onbespreekbaar is.
JRV schreef:Ik wilde duidelijk maken dat landen als Rusland en Noord-Korea geen vanzelfsprekende doelwitten zijn. Hoezo trouwens doelwitten?
waar heb ik gezegd dat Rusland en Noord Korea doelwitten moeten zijn?
JRV schreef:Wat is er gebeurd met diplomatie? De VS heeft het vanzelfsprekend gemaakt dat de landen die als "schurkenstaten" worden beschouwd maar met geweld moeten worden aangepakt, en het is gebleken dat deze strategie in termen van globale veiligheid, het verbeteren waarvan toch echt het geuite doel was, niet bepaald vruchten heeft afgeworpen. De enigen die er beter van worden zijn de Amerikaanse bedrijven als Haliburton die onder het mom van heropbouw via no-bid contracten gegarandeerd dikke financiële winst maken. (Hetzelfde gebeurde trouwens ook in New Orleans.)
Feit is dat diplomatie meestal de voorkeur heeft. Maar soms moet je ook robust optreden. Diplomatie heeft in Bosnie destijds heel weinig zoden aan de dijk gezet, en de onderhandelingen van chamberlain met hitler kunnen we achteraf ook geen onverdeeld succes noemen..

groeten

frans
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Diplomatie heeft in Sudan, Iran en Noord Korea lang genoeg geduurd, lijkt me,

hoeveel doden moeten er in die landen nog vallen, voordat de wereldgemeenschap ingrijpt?

Of worden we pas wakker als onze steden worden belaagd en het bij ons doden gaat kosten ?

Dat gelijk staat met wachten op zoiets verschrikkelijks als de tweede wereldoorlog, maar dan met kernwapens.
balou
Forum fan

Bericht door balou »

jHenosch schreef;
hoeveel doden moeten er in die landen nog vallen, voordat de wereldgemeenschap ingrijpt?
De Wereldgemeenschap?
Die bestaat helemaal niet.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ik verdenk de noordkoreanen er van dat het geen kernbom is die ze hebben laten ontploffen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

collegavanerik schreef:Ik verdenk de noordkoreanen er van dat het geen kernbom is die ze hebben laten ontploffen.
wel iets dat een fikse aardbeving gaf, had to be something BIG.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

2000 ton TNT equivalent.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

collegavanerik schreef:Ik verdenk de noordkoreanen er van dat het geen kernbom is die ze hebben laten ontploffen.
Waar baseer je dat precies op, alleen op het gebrek aan radioactieve fall out of heb je ook andere bronnen die dat beweren?

groet
Plaats reactie