Ik vind het ook vreselijk voor die vluchtelingen, dat had ik niet duidelijk gemaakt. Maar stel je laat deze vluchtelingen ongelimiteerd binnenkomen, hoe denk je dan over de gevolgen op lange termijn?Bonjour schreef:Eigenlijk, als je erover nadenkt is integratie helemaal niet het probleem. Het eigenlijke probleem is dat de autochtonen soms hun gebruiken niet meer uitoefenen omdat een deel van de moslims daar verkeerd op reageert. Als oplossing voor dat probleem schuiven we integratie naar voren, en als dat niet snel genoeg gaat laat een deel van de autochtone bevolking dat blijken door moslim gebruiken niet te accepteren. Lekker tegenstrijdig!1248 schreef: Ben ik grotendeels met je eens. Moslimintegratie is een probleem dus laten we die kraan nog wat verder openzetten.
Voor alle duidelijkheid, ik loop niet rond met een witte puntmuts maar ik maak me oprecht zorgen hierover.
Ik ben bang dat weinige de gevolgen overzien op lange termijn. De koran is hier wel heel helder over.
interessant om over na te denken: hoe wordt hier over 60 jaar op terug gekeken!
En voor het gemak scheer jij de moslims uit Syrië over één kam met Marokkaanse jongeren die overlast bezorgen. Daarbij vergeten we voor het gemak even dat deze mensen uit een oorlogsgebied komen en vaak door hun eigen president weggebombardeerd worden. Ik hoef geen 60 jaar te wachten. Ik schaam me nu al hoe het Westen de Syrische burgers in de steek heeft gelaten. We hebben ooit gezegd "Dit nooit meer" maar als het weer gebeurt zijn we als een stel mannen die niet in het water durven te springen om een kind te redden omdat het water zo koud is.
'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'
Moderator: Moderators
Re: 'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'
Juist. En ik denk dat nagenoeg onze gehele volksvertegenwoordiging, de een meer de ander minder, met watervrees te kampen heeft. Ik vond de reactie van mevrouw Thieme een tijdje geleden de enige juiste. Vluchtelingen help je ten alle tijde en onvoorwaardelijk. In plaats van van een vluchtelingencrisis te spreken is de term opvangcrisis een betere benaming. Ik heb nooit op de partij gestemd, maar ga me voor de volgende verkiezingen bij het oriënteren deze partij meenemen in het maken van een keuze. Haar mantra betreffende de bio-industrie had ik al omarmd.Bonjour schreef:We hebben ooit gezegd "Dit nooit meer" maar als het weer gebeurt zijn we als een stel mannen die niet in het water durven te springen om een kind te redden omdat het water zo koud is.
Verder heb ik het idee dat moslims zich beter aanpassen naarmate de vorm van islam minder dwingend was opgelegd, zoals ik heb gemerkt met asielzoekers uit Irak en Afghanistan. Met name Irakezen, zo heb ik ervaren, doen hun stinkende best om zichzelf voor te bereiden volwaardig deel te nemen aan onze leefwereld. Ik weet dat mijn ervaringen geen maatstaf zijn, maar hebben mij wel een beeld gegeven. Maar misschien zie ik dat fout.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat we wel vier miljoen Syriërs op kunnen nemen zonder religieuze/democratische problemen op de lange termijn. Ik denk dat ontkerkelijking sterker is dan religie. Boven die 4 miljoen ben ik bang voor islamitische oproerkraaiers die op dezelfde manier als Wilders doet, mensen bespelen en teveel mensen achter zich krijgen.1248 schreef: Ik vind het ook vreselijk voor die vluchtelingen, dat had ik niet duidelijk gemaakt. Maar stel je laat deze vluchtelingen ongelimiteerd binnenkomen, hoe denk je dan over de gevolgen op lange termijn?
Veel groter probleem is locaties zoeken voor woonwijken. Op grond daarvan zou ik voor beperking pleiten en samenwerking met andere landen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Dito!Bonjour schreef:Ik denk dat we wel vier miljoen Syriërs op kunnen nemen zonder religieuze/democratische problemen op de lange termijn. Ik denk dat ontkerkelijking sterker is dan religie. Boven die 4 miljoen ben ik bang voor islamitische oproerkraaiers die op dezelfde manier als Wilders doet, mensen bespelen en teveel mensen achter zich krijgen.1248 schreef: Ik vind het ook vreselijk voor die vluchtelingen, dat had ik niet duidelijk gemaakt. Maar stel je laat deze vluchtelingen ongelimiteerd binnenkomen, hoe denk je dan over de gevolgen op lange termijn?
Veel groter probleem is locaties zoeken voor woonwijken. Op grond daarvan zou ik voor beperking pleiten en samenwerking met andere landen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik neem aan dat je met "we" hier de hele Europese gemeenschap bedoeld. Inderdaad als het kleine Libanon er al 1 miljoen binnen haar grenzen heeft, waar zeuren wij dan over!Bonjour schreef: Ik denk dat we wel vier miljoen Syriërs op kunnen nemen zonder religieuze/democratische problemen op de lange termijn.
Ik wens u alle goeds
Ik bedoelde Nederland. Even aannemende dat we voldoende ruimte hebben.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Peter van Velzen
- Site Admin
In dat geval is het nogal veel. Verhoudingsgewijs hetzelfde als het aantal Inwoners uit de Zuidelijke Nederlanden dat in de 16e eeuw naar de Republiek vluchtte, maar het lijkt me niet logisch als álle 4 miljoen Syrische vluchtelingen naar Nederland zouden komen. Er liggen nogal wat grotere landen langs de route. Wat de ruimte betreft. Er zijn in Nederland 7,25 miljoen woningen. Daarin wonen gemiddeld 2,3 personen. Als er in 55% daarvan één persoon bijkomt dan kunnen ze dus al slapen. Dus theoretisch kan het. Spaart ook nog eens stookkostenBonjour schreef:Ik bedoelde Nederland. Even aannemende dat we voldoende ruimte hebben.
Verwacht echter géén gouden eeuw. Die Brabanders waren indertijd cultureel meer ontwikkeld dan ons kaaskoppen. Dat hielp het land snel vooruit. De syriërs zullen denk ik niet zover op ons voor liggen! Ze heten niet allemaal Steve Jobs!
Ik wens u alle goeds