Belg wil euthanasie omdat hij niet als homo wil leven.
Moderator: Moderators
Belg wil euthanasie omdat hij niet als homo wil leven.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... even.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De dood van een mens is een serieuze zaak, ik moet het nog beter bekijken maar ik oordeel niet. Dit is wel zeker de gedachte waard.
De dood van een mens is een serieuze zaak, ik moet het nog beter bekijken maar ik oordeel niet. Dit is wel zeker de gedachte waard.
Re: Belg wil euthanasie omdat hij niet als homo wil leven.
"Hij sluit euthanasie evenwel niet uit als elke behandeling gefaald heeft, en drie artsen concluderen dat er geen andere optie meer is."
Is er echt geen andere optie???
Is er echt geen andere optie???
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik zou het volgende alternatief overwegen:
Ik wens u alle goeds
Castratie is wellicht overwegen waard, want volgens mij is dan een groot deel van het probleem weg. De prikkel en drang zijn dan grotendeels weg volgens mij.UTHANASIE Een Belgische man deed tijdens een reportage in BBC-programma Victoria Derbyshire een opvallende getuigenis. De 39-jarige man wil namelijk euthanasie aanvragen omdat hij zijn seksualiteit zelf niet kan aanvaarden.
De man die zich in het BBC-programma Sébastien laat noemen, zegt dat hij last heeft van depressies door zijn geaardheid. Hij volgt al 17 jaar therapie, maar dat lost volgens hem niets op. Hij voelt zich naar eigen zeggen aangetrokken tot jonge mannen.
Volgens Sébastien zelf is het misgelopen in zijn jeugd. "Mijn moeder had last van dementie, waardoor ik mentaal ook achterliep", getuigt hij. Zijn strikt katholieke opvoeding maakte van hem een verlegen en teruggetrokken tiener.
Toen Sébastien 15 was, werd hij verliefd op een leeftijdsgenoot. "Het was ondraaglijk voor mij", blikt hij terug. "Ik wou geen homo zijn."
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
-
appelfflap
- Banned
mo dan wordt 'm nog steeds ni verliefd op meisjes, zit een huis tuin en boompje gezin en/of kindjes er nog steeds niet in.Jist schreef: Castratie is wellicht overwegen waard, want volgens mij is dan een groot deel van het probleem weg. De prikkel en drang zijn dan grotendeels weg volgens mij.
hij kan ni aanvaarden dat 'm homo is en wil dood.
wie ben ik om da te weigeren?
ge kunt 'm de volgende 5 decennia naar de psycholoog sturen en pillen in z'n nek draaien mo of da helpt?
Hij word helemaal niet verliefd meer. Het probleem is volgens hem dat hij verliefd wordt op jongens. Niet dat hij niet verliefd wordt op meisjes.appelfflap schreef:mo dan wordt 'm nog steeds ni verliefd op meisjes, zit een huis tuin en boompje gezin en/of kindjes er nog steeds niet in.Jist schreef: Castratie is wellicht overwegen waard, want volgens mij is dan een groot deel van het probleem weg. De prikkel en drang zijn dan grotendeels weg volgens mij.
hij kan ni aanvaarden dat 'm homo is en wil dood.
wie ben ik om da te weigeren?
ge kunt 'm de volgende 5 decennia naar de psycholoog sturen en pillen in z'n nek draaien mo of da helpt?
Castratie lijkt me een betere optie dan zelfmoord.
Jawel, adoptie kan ook.zit een huis tuin en boompje gezin en/of kindjes er nog steeds niet in.
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
broncheck
HLN is vooral een sensatiegerichte krant die bijgevolg niet zo nauw omspringt met juiste en genuanceerde feiten. De betrouwbaarheid van hun bronnen wordt vaak amper of niet gecontroleerd,
http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Het_Laatste_Nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;
HLN is vooral een sensatiegerichte krant die bijgevolg niet zo nauw omspringt met juiste en genuanceerde feiten. De betrouwbaarheid van hun bronnen wordt vaak amper of niet gecontroleerd,
http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Het_Laatste_Nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Is ook een raar verhaal, maar niet onmogelijk. Het verhaal overgoten met een Belgisch sausje op een bedje van hosties?doctorwho schreef:broncheck
Hmm, dan is alles mogelijk.
-
appelfflap
- Banned
er is geen reden dat hij niet verliefd kan worden op, in dit geval, mannen. Hij aanvaardt dat gevoel niet net omdat het zich op mannen richt, das het probleem.Jist schreef: Hij word helemaal niet verliefd meer.
voor jou is niet hetzelfde als voor hemCastratie lijkt me een betere optie dan zelfmoord.
Jawel, adoptie kan ook. [/quote]zit een huis tuin en boompje gezin en/of kindjes er nog steeds niet in.
voor jou is niet hetzelfde als voor hem
Hij is al 25j met deze problematiek bezig, jij en ik een halve dag.
Volgens de vrt is z'n aanvraag aanvaard.
zoals gezegd, ik zie ook geen reden om te weigeren
http://www.bbc.co.uk/programmes/p03xrcz3" onclick="window.open(this.href);return false;
is een betere bron
Eigenlijk is het een simpele paradox, maar ik kan het niet verdraaien in een halve waarheid omdat het te simpel is en omdat ik niet wil oordelen, hij moet er ook zelf op komen en die knoop uit zijn hoofd halen, jammer dat ik die man zijn leven niet kan redden, ik had het graag gedaan,
Als iemand die man ziet, vraag hem dan hoe hij wil sterven,
"Als homo of als mens."
"Als homo of als mens."
-
appelfflap
- Banned
zou je hem redden? in jouw logica wel, maar jouw logica is niet de zijneOldboy schreef: jammer dat ik die man zijn leven niet kan redden, ik had het graag gedaan,
Redden is idd. misschien niet de juiste term.
Misschien bedoelt Oldboy dat hij hem zou willen helpen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
appelfflap
- Banned
de juiste term vinden is lastigMaria schreef:Redden is idd. misschien niet de juiste term.
maatschappelijk gezien is die mens volstoppen met pillen en naar de psycholoog sturen, zodat hij binnen 45j nog ademt, uiteraard een absoluut succes.
Een passende oplossing bieden?appelfflap schreef:
de juiste term vinden is lastig