Het gaat er niet om of de Koran waar is of niet. Want ook al is de Koran per definitie niet waar. Dan nog staat het los van het feit dar de Koran de definitie van het Moslim zijn is. Zodra iemand de getuigenis aflegt:Peter van Velzen schreef:Beste Jist,
Je mag best tegen de Islam zijn. Ik ben er ook tegen. Ik vind ook dat niemand zich aan een oud boek moet onderwerpen, maar dat men altijd zelf na moet denken. Nogmaals als de Koran gelijk heeft, dan heb jij helemaal gelijk,
La ilaha illa Allah, Muhammadur rasoolu Allah, is iemand Moslim. En getuig dan dat er enkel Allah is en dat Mohammed het woord van God vertelt in de vorm van de Koran. Vanaf dat moment ben je verplicht(want dat getuig je) God's woord(de koran) als absolute waarheid aanneemt. En zegt dat dan dat je delen mag verwerpen? Nee. Het is alles of niets.
En niets, betekent afvallig, en dat is een doodzonde.
.en zijn alleen zij die daar volledig naar handelen echt Moslim
Yep, volgens de definitie wel. En die definitie is de koran.
Alleen is dat dan vrijwel niemand, en is de term niet van toepassing voor vrijwel iedereen die zich nu verbeeld moslim te zijn.
Dat weet ik niet, maar is ook niet relevant. Wat relevant is, is wanneer je moslim bent en hoe je het blijft. En dat vind je enkel in de koran.
Het zijn gewoon de feiten, daar kan je van vinden wat je wilt. Maar dat veranderd er niks aan.Dat is men praktische bezwaar tegen jou definitie van Moslim.
Mij wat uitleggen? Volgens mij ben jij degene die uitleg nodig heeft.Hoe vaak moet ik dat nu nog uitleggen?
En als iemand zegt tovenaar te zijn? Dan neem je dat ook gewoon aan en zal je aan iedereen vertellen, Kijk hij is tovenaar? Of maak je enkel een uitzondering voor iemand die stelt moslim te zijn?Verder ga ik degenen die nu denken dat ze Moslim zijn. niet uitleggen dat ze zich beter aan de Koran, en aan de Torah (want hij hebt nu wel aangetoond dat die - op sommige voedselwetten na - ook compleet geldt voor elke "Moslims" (volgens jouw definitie)) moeten houden.
Ik vind de koran ook 3 x niks. Maar nogmaals. Dat staat helemaal los van de discussie.Ik ben namelijk van mening dat de Koran - ook in dat opzicht - helemaal geen gelijk heeft.