Gralgrathor schreef:Hoewel ik de grens trek bij fanaticisme, het beschadingen van eigendommen en lastigvallen of verwonden van personen, kan ik toch ook wel weer enig begrip betrachten voor deze reactie van de genaturaliseerde Turken.PietV. schreef:Ik heb er zelf ook enige moeite mee. Hier spreekt zoveel nationalisme uit dat ik me toch steeds meer afvraag wat hun eigenlijk bindt met Nederland. Ze wonen hier maar gedragen zich of dit Turkije is.
Stel dat ik naar Canada zou emigreren - ik zou daar waarschijnlijk aansluiting vinden bij een groep andere Nederlandse emigranten; we hebben tenslotte veel gemeen. Ik hoop dat dat niet ten koste zou gaan van mijn aansluiting bij de Canadese samenleving, maar dat ik een nauwer verband voel met mede-emigranten dan met autochtonen zal waarschijnlijk niemand verbazen. Stel dan bovendien dat er in Nederland iets zou gebeuren, een ramp, een WK gewonnen, wat dan ook - verbaast het dan iemand als ik met mede-allochtonen van Nederlandse afkomst met Nederlandse vlaggen de straat op ga?
vegan-revolution schreef:Het gaat hier om een steunbetuiging aan een tiran met expansieneigingen. Dat is toch wel even iets anders en in de verste verte niet te vergelijken met jouw voorbeeld.
Ik heb dat begrip niet...............kan ik toch ook wel weer enig begrip betrachten voor deze reactie van de genaturaliseerde Turken.
Overdreven nationalisme vermoordt uiteindelijk de vrijheid en democratie in een land. Dat extreem nationalismegedoe dat ook daadwerkelijk doet zie je bijvoorbeeld in de Russische Federatie en dus ook in Turkije. Wat mij betreft mag er een stukje demonstratievrijheid voor deze in Nederland verblijvende Turken worden ingeperkt als deze weer massaal de straten op willen gaan om hun steun te betuigen aan de despotenschoft Erdogan. Mij is het duidelijk dat met deze openlijke en onvoorwaardelijke steunbetuiging van de Turken aan de machtswellustige despotenschoft Erdogan de grens van Nederlands fatsoen ruimschoots is overschreden. Nederlandse overheid, volgende keer dergelijke buitenlandse uitingen van extreem nationalisme gewoon verbieden en ook daadwerkelijk ingrijpen indien nodig.