Ark van Noach

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: Ark van Noach

Bericht door MachineElf »

Maar of er een grote vloed was blijft de vraag. Ik probeer dat historisch te bekijken, los van het religieuze.

Deze link legt het goed uit
http://science.howstuffworks.com/nature ... -flood.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The stories go on and on, and scholars have noted similarities among accounts. While studying more than 200 flood myths, Creationist author James Perloff observed that a global flood was mentioned in 95 percent of the stories, people were saved in a boat in 70 percent and in 57 percent, the survivors found respite on a mountain
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

MachineElf schreef:Maar of er een grote vloed was blijft de vraag.
Nee hoor dat blijft geen vraag, die was er gewoon niet, dat is wetenschappelijk aantoonbaar, of beter gezegd, het is wetenschappelijk NIET aantoonbaar dat er een vloed IS geweest.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik denk niet dat Perloff nu de ideale onderzoeker is. Zoals ik al zei moet je ook onderzoeken hoe de beschavingen beïnvloed werden door de eerste missionarissen.
Erik schreef:Nee hoor dat blijft geen vraag, die was er gewoon niet, dat is wetenschappelijk aantoonbaar, of beter gezegd, het is wetenschappelijk NIET aantoonbaar dat er een vloed IS geweest.
Ik denk dat je ook rustig kan zeggen dat het wetenschappelijk aantoonbaar is dat er geen vloed is geweest. Bijvoorbeeld door grotten te bekijken. Wanneer die ooit onder water hebben gestaan met zout water, heeft dat sporen achtergelaten. We kunnen ook voorspellen wat een oude zoutvlakte zou doen bij een overstroming.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
MachineElf
Ervaren pen

Erik schreef:
MachineElf schreef:Maar of er een grote vloed was blijft de vraag.
Nee hoor dat blijft geen vraag, die was er gewoon niet, dat is wetenschappelijk aantoonbaar, of beter gezegd, het is wetenschappelijk NIET aantoonbaar dat er een vloed IS geweest.
Hoe ga je wetenschappelijk aantonen wanneer iets wel of niet enkele millennia geleden plaatsnam?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef: Hoe ga je wetenschappelijk aantonen wanneer iets wel of niet enkele millennia geleden plaatsnam?
Simpel want er is niet genoeg water voor een wereldwijde vloed. Case closed
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MachineElf
Ervaren pen

Als er een komeet of asteroide in de zee knalt, kan dit geen wereldwijde tsunami veroorzaken met golven van tientallen meters hoog?
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

MachineElf schreef:Hoe ga je wetenschappelijk aantonen wanneer iets wel of niet enkele millennia geleden plaatsnam?
Geologie. We kunnen uit geologische data opmaken dat er 65 miljoen jaar geleden een meteoriet insloeg, de grootte en samenstelling van die meteoriet bij benadering vaststellen; we kunnen uit geologische data concluderen dat er 4000 jaar geleden een vulkaan uitbarstte nabij Kreta, en bij benadering vaststellen hoe groot die vulkaanuitbarsting was en die bevindingen toetsen aan de hand van historisch documentair en archaeologisch bewijs. Denk je dat een wereldwijde vloed gedurende de laatste 10.000 jaar niet als een paal boven water (hur hur) zou staan in het geologisch bestand?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
MachineElf
Ervaren pen

Maar er zijn verhalen van een wereldwijde vloed, en dan niet enkel de bijbel.
Natuurlijk zijn dit mythes, maar het is niet vreemd dat ik meeloop in de mythologie.
Er huist meestal wel een grond van waarheid in.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

MachineElf schreef:Als er een komeet of asteroide in de zee knalt, kan dit geen wereldwijde tsunami veroorzaken met golven van tientallen meters hoog?
Met 10-tallen meters bedek je de aarde niet in z'n geheel, inclusief de bergen.

Maar wacht, voor de zondvloed was de aarde plat en vlak. De bergen zijn ontstaan tijdens en door de zondvloed. De canyons zijn ontstaan door het wegstromende water. De zondvloed heeft alle dinosauriers gedood, ze mochten niet mee op de ark. Verklaart allemaal ook de zeeschelpen op de toppen van de Himalaya.

Het antwoord op alle vragen is zo simpel.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
MachineElf
Ervaren pen

Het is de bijbel die de hele aarde bedekt, ik heb dat nooit gedaan.
Enkel gezegd dat er meerdere culturen van een vloed met een ark spreken.

Er is iets gebeurd met de aarde, ik weet niet wat, maar iets. Er heeft zich een hele nieuwe orde her regelt en veel heeft daarbij de geest gelaten.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef:Maar er zijn verhalen van een wereldwijde vloed, en dan niet enkel de bijbel.
Natuurlijk zijn dit mythes, maar het is niet vreemd dat ik meeloop in de mythologie.
Er huist meestal wel een grond van waarheid in.
Ik heb nog een paar dondergoden in de aanbieding die kwamen ook wereldwijd voor :D
plu (Etruskische mythologie)
Baäl (Oude Egypte, Fenicië)
Bacab (Mayamythologie)
Chaac (Mayamythologie, Yucateeks Maya)
Donar (Germaanse mythologie)
Haikili (Polynesische mythologie)
Illapa (Incamythologie)
Indra (Hindoeïstische mythologie)
Adad (Mesopotamische mythologie)
Jupiter (Romeinse mythologie)
Kaha'i (Polynesische mythologie)
Lei Gong (Taoïsme)
Mulungu
Perkele (Finse mythologie)
Perkūnas (Baltisch heidendom)
Perkwunos (Indo-Europees)
Perunu (Slavische mythologie)
Raijin
Reshef (Fenicische mythologie)
Shango
Taranis (Keltische mythologie)
Tarhunnas
Taru (Hettitische mythologie)
Tāwhaki (Polynesische mythologie)
Teshub (Hurritische mythologie)
Te Uira (Polynesische mythologie)
Thor (Þór) (Noorse mythologie)
Tinia (Etruskische mythologie)
Tlaloc (Azteekse mythologie)
Tupan
Zibelthiurdos (Thracische mythologie)
Bron Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dondergod" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MachineElf
Ervaren pen

In Hindu mythology, texts such as the Satapatha Brahmana and the Puranas story of a great flood,[7] wherein the Matsya Avatar of Vishnu warns the first man, Manu, of the impending flood, and also advises him to build a giant boat.[8][9][10]

In Plato's Timaeus, Timaeus says that because the Bronze race of Humans had been making wars constantly Zeus was angered and decided to punish humanity by a flood. Prometheus the Titan knew of this and told the secret to Deucalion, advising him to build an ark in order to be saved. After 9 nights and days the water started receding and the ark was landed at Mount Parnassus
Er waren ooit meerdere mensenrassen. Iets gebeurde en er was nog maar één mensenras over.
De hele diversiteit veranderde.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het leven op aarde is diverse keren bijna uitgestorven in de loop van de aardgeschiedenis. Het had vooral te maken met enorme vulkaan uitbarstingen, klimaat veranderingen, een enkele komeet inslag.

In de geschiedenis van de mensheid is niet zoveel gebeurd, zover ik weet. Diverse mensenrassen zijn geleidelijk ontstaan en geleidelijk uitgestorven. Zover ik weet, was daar geen wereldwijde ramp bij betrokken of "iets, dat gebeurde" bij betrokken.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

MachineElf schreef: Hoe ga je wetenschappelijk aantonen wanneer iets wel of niet enkele millennia geleden plaatsnam?
Waarom vraag je dat hier ? Is dit een wetenschappelijk forum ?
Of is het bedoelt als een soort bezigheids-therapie voor de andere forum leden ? Kunnen we ons rot zoeken op internet om op zulke vragen een zinnig antwoord te geven. Maar ... dat kan je m.i. zelf ook.
Je bent je er van bewust dat er zo'n 13000 jaar geleden een einde aan de laatste ijstijd kwam ?
Maar ik nodig je uit om eens wat meer zelf onderzoek te doen, je zult er van versteld staan wat we allemaal weten tegenwoordig.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
MachineElf
Ervaren pen

Op het internet heb je verschillende verhalen he. Daaruit maakt iedereen dan een ander midden op.
Daarom verschillen we wel eens van mening. Ik denk niet dat je alles van vroeger kan achterhalen.
Plaats reactie