ik ben nieuw op dit forum, maar zit heel erg met een brandende vraag.
Afgelopen weekend heb ik een gesprek gehad met een vriendin van me, die vertelde over buurmeisjes van haar die sinds een aantal weken praktiserend Jehova zijn. Toen een van diens familieleden ziek werd en geholpen kon worden door bloeddonatie, vertelde mijn vriendin dat zij geen bloed konden afstaan. Het was mij een beetje onduidelijk waarom precies, maar ik ben met allerlei vragen blijven zitten. Dus m.a.w., ook al weet je dat je iemand ermee kan helpen, mag het niet?
Dit is misschien wel even een extreem voorbeeld, maar ik ben verder gaan nadenken en vraag me nu dus af of geen enkele vorm van hulp dan niet aanvaardbaar is? bijvoorbeeld, is het dan ook niet toegestaan een hoestdrankje in te nemen wanneer je last hebt van hoest? Of gaat het om wat er precies in zit, zoals bij de capsules van **** die helpen bij blaasontsteking? Net als veel producten bevat het gelatine van dierlijke oorsprong (Ik noem maar even een voorbeeld, complete lijst te vinden op [url]http://******.nl/blaasontsteking/[/url] )
Anyway, ik probeer de denkwijze te begrijpen. Is er iemand die hier meer over kan vertellen? Is het zo dat je niet geholpen mag, of kan worden? Ik ben nu dus heel erg in de war.....
Link is naar commerciële website. Is niet toegestaan. Maria