Vrijheid van godsdienst.
Moderator: Moderators
Vrijheid van godsdienst.
Wij hebben hier in Nederland Godsdienstvrijheid. Daar is heel wat bloed voor gevloeid en we hebben er een spreekwoord aan over gehouden. Twee geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen.
In het klimaat wat gekke Greet en consorten wil scheppen is het duidelijk: alles kan de Satanskerk als het moet maar geen moskee. En dat slaat haaks op de Godsdienstvrijheid.
Overigens vind ik het niet iets om trots te zijn om moslims te pesten.
Eigenlijk is het raar. Vroeger was het al heibel tussen den Roomschen, Protestanten en God verhoedde het als je een atheïst was in die dagen. Nu heeft er een verandering plaats gevonden omdat het niet meer vanzelf sprekend is dat men naar den kerk gaat. Leuk om nog met de kerst je geweten nog schoon te poetsen en als het Pasen is gaat het om de Paashaas en niet om Christus. Om daarna nog gezellig los te gaan om het suiker feest.
Nu ik er toch even ga voor zitten: Den Roomschen Kerk wil nog steeds als het kan kerk nummero uno zijn.
Als vrouw zijnde ga je naar de Paus in een lange jurk, hoedje met een sluier en handschoenen aan. En vergeet vooral niet de ring van zijne Heiligheid te kussen.
Ook in den biblebelt op des Zondags gaan vrouwen met hoed op, lange jas tot aan den kuiten en de handschoenen aan ter kerke. Ik hoor hier niets over vrouwen onderdrukking. Ook al staat hun plek vast. Trouwen als maagd geen voorbehoedsmiddelen en als het ff kan gelijk zwanger na de huwelijksnacht.
Het is niet verkeerd om kritiek te hebben op een geloof, maar bedenk wel dat als je los gaat wij zelf in Nederland net los zijn van de pastoor die toch vooral opriep (en langsging) om vele kindertjes te maken, de vrouw achter het aanrecht en die verdraaide Communisten in de hel thuis hoorden.
In het klimaat wat gekke Greet en consorten wil scheppen is het duidelijk: alles kan de Satanskerk als het moet maar geen moskee. En dat slaat haaks op de Godsdienstvrijheid.
Overigens vind ik het niet iets om trots te zijn om moslims te pesten.
Eigenlijk is het raar. Vroeger was het al heibel tussen den Roomschen, Protestanten en God verhoedde het als je een atheïst was in die dagen. Nu heeft er een verandering plaats gevonden omdat het niet meer vanzelf sprekend is dat men naar den kerk gaat. Leuk om nog met de kerst je geweten nog schoon te poetsen en als het Pasen is gaat het om de Paashaas en niet om Christus. Om daarna nog gezellig los te gaan om het suiker feest.
Nu ik er toch even ga voor zitten: Den Roomschen Kerk wil nog steeds als het kan kerk nummero uno zijn.
Als vrouw zijnde ga je naar de Paus in een lange jurk, hoedje met een sluier en handschoenen aan. En vergeet vooral niet de ring van zijne Heiligheid te kussen.
Ook in den biblebelt op des Zondags gaan vrouwen met hoed op, lange jas tot aan den kuiten en de handschoenen aan ter kerke. Ik hoor hier niets over vrouwen onderdrukking. Ook al staat hun plek vast. Trouwen als maagd geen voorbehoedsmiddelen en als het ff kan gelijk zwanger na de huwelijksnacht.
Het is niet verkeerd om kritiek te hebben op een geloof, maar bedenk wel dat als je los gaat wij zelf in Nederland net los zijn van de pastoor die toch vooral opriep (en langsging) om vele kindertjes te maken, de vrouw achter het aanrecht en die verdraaide Communisten in de hel thuis hoorden.
Freedom for the wolves has often meant death to the sheep.
Isaiah Berlin
Isaiah Berlin
Re: Hoera!!!
Ik heb het zelf niet over Geert hoor (of Greet) Ook niet over godsdienstvrijheid of moslimpesten.Bettina schreef:In het klimaat wat gekke Greet en consorten wil scheppen is het duidelijk: alles kan de Satanskerk als het moet maar geen moskee. En dat slaat haaks op de Godsdienstvrijheid.Overigens vind ik het niet iets om trots te zijn om moslims te pesten.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- Peter van Velzen
- Site Admin
De vrijheid van gofdsdienst is een der "Nederlandse" waarden. Blijkbaar zijn er lieden die niet om die waarde geven. Dat is inderdaad triest. Nog triester is dat sommigen menen dat Nederland in oorlog is met de godsdienst van 1,5 miljard wereldburgers. Er is gelukkig niet echt zo'n oorlog, maar Nederland alleen zou haar nimmer kunnen winnen. Het gemiddeld niveau binnen dit onderwerp is flink omhoog getrokken door de deelname van Bettina, waarvoor dank Bettina!
Ik wens u alle goeds
VNL heeft in ieder geval wel respect voor vrijheid van godsdienst.Peter van Velzen schreef:De vrijheid van gofdsdienst is een der "Nederlandse" waarden. Blijkbaar zijn er lieden die niet om die waarde geven.
Mits er geen onderdrukking, en gewonden en doden bij vallen. Dat soort dingen
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Bij vrijheid van godsdienst vallen geen onderdrukking(!?) gewonden en doden. De grondwet eist zelfs meer dan da, namelijk dat men zich - ook als (on)gelovige - aan de wet houdt. Bij gebrek aan vrijheid van godsdienst gebeurt dat vaak wel.
Ik wens u alle goeds
Bij de Jainisten niet nee. Maar laat IS maar eens vrij hun godsdienst bedrijven dan.Peter van Velzen schreef:Bij vrijheid van godsdienst vallen geen onderdrukking(!?) gewonden en doden.
- Peter van Velzen
- Site Admin
IS bedrijft geen vrijheid van godsdienst Integendeel! Zij schenden zo ongeveer elke wet die wij kennen, (zelfs de regels uit de Koran).Labyrint schreef:Bij de Jainisten niet nee. Maar laat IS maar eens vrij hun godsdienst bedrijven dan.Peter van Velzen schreef:Bij vrijheid van godsdienst vallen geen onderdrukking(!?) gewonden en doden.
Ik wens u alle goeds
Zij vinden zelf van niet en dat is de clou nu eenmaal he? IS verdiend in hun interpretatie dus géén 'vrijheid van godsdienst'. Ook hebben haat-Imams geen vrijheid van godsdienst uit te voeren in Nederland. Of te prediken dat homo's van een toren mogen worden gegooid. Het lijkt me allemaal vrij duidelijk.Peter van Velzen schreef:IS bedrijft geen vrijheid van godsdienst Integendeel! Zij schenden zo ongeveer elke wet die wij kennen, (zelfs de regels uit de Koran).
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Volgens mij wordt de situaties in het Midden Oosten en hier door elkaar gehaald. Dat begint al met de openingspost waarin wordt gesteld dat we de oorlog winnen. Er is oorlog, maar die is in het Midden Oosten. Niet hier. Dat hier 40% van de moslims zich niet thuis voelt is iets wat niets met oorlog heeft te maken
Met het cijfer van 40% kun je op zich niets. Om daar een conclusie uit te trekken zul je toch moeten waarom ze zich niet thuis voelen.
Dat staat in het SCP rapport waar dit persbericht op is gebaseerd.
http://www.scp.nl/Publicaties/Alle_publ ... het_kiezen" onclick="window.open(this.href);return false;
Het betreft geen rapport speciaal op dit item, het zijn analyses van enkele maatschappelijke thema’s voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017, de integratie van migranten is daar slechts één van.
Dan kun je wel een conclusie trekken: wij als autochtonen kunnen hier niets aan doen. Als je goed leest zie dat de jongeren zich ook geen Marokkaan meer voelen, maar veel meer moslim.
Hier schuilt wel een gevaar in: veel Turkse moskee besturen zijn vervangen door Erdogan gezinden, dit gaat leiden tot conflicten met Turkse oppositie en de democratische samenleving hier.
Met het cijfer van 40% kun je op zich niets. Om daar een conclusie uit te trekken zul je toch moeten waarom ze zich niet thuis voelen.
Dat staat in het SCP rapport waar dit persbericht op is gebaseerd.
http://www.scp.nl/Publicaties/Alle_publ ... het_kiezen" onclick="window.open(this.href);return false;
Het betreft geen rapport speciaal op dit item, het zijn analyses van enkele maatschappelijke thema’s voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017, de integratie van migranten is daar slechts één van.
.Het geloof is bij veel jongeren met een Turkse of Marokkaanse achtergrond een belangrijk onderdeel van de identiteit.40 Zij hechten groot belang aan het navolgen van de regels die uit de islam voortvloeien. De islam is in het leven van veel jongeren het belangrijkste ijkpunt, dat richting geeft aan bijna alle aspecten van hun leven. Het kennen van de regels, het naleven ervan en het bedenken hoe ze zich (nog) beter door de islam kunnen laten leiden, is een dagelijkse zoektocht van vele jonge moslims. Het leven in een westerse samenleving met opvattingen en gedragingen die niet stroken met wat het geloof voorschrijft, lijkt bij sommige jongeren vooral de vastberadenheid te stimuleren om dicht bij dat geloof te blijven. Hun leefstijl is daardoor sterk verschillend van die van autochtone leeftijdgenoten. De moslimidentiteit is een alternatief voor een identificatie als Nederlander. De moslimidentiteit lijkt ook een alternatief te zijn voor de Marokkaanse identiteit, want zij biedt de verbinding naar een grote wereldgemeenschap (de ummah), die morele kaders biedt en het gevoel geeft dat men ergens onderdeel van is.
40% van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders voelt zich niet thuis in dit land
Dan kun je wel een conclusie trekken: wij als autochtonen kunnen hier niets aan doen. Als je goed leest zie dat de jongeren zich ook geen Marokkaan meer voelen, maar veel meer moslim.
Hier schuilt wel een gevaar in: veel Turkse moskee besturen zijn vervangen door Erdogan gezinden, dit gaat leiden tot conflicten met Turkse oppositie en de democratische samenleving hier.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
- Peter van Velzen
- Site Admin
IS kent geen vrijheid van godsdienst, en ter informatie IS is geen religie maar pretendeert een absoluut Monarchistische staat te zijn. op islamitische basis Weliswaar, maar daar zullen ze het noch In Saoudi-Arabie noch in Iran mee eens zijn.Labyrint schreef:Zij vinden zelf van niet en dat is de clou nu eenmaal he? IS verdiend in hun interpretatie dus géén 'vrijheid van godsdienst'. Ook hebben haat-Imams geen vrijheid van godsdienst uit te voeren in Nederland. Of te prediken dat homo's van een toren mogen worden gegooid. Het lijkt me allemaal vrij duidelijk.Peter van Velzen schreef:IS bedrijft geen vrijheid van godsdienst Integendeel! Zij schenden zo ongeveer elke wet die wij kennen, (zelfs de regels uit de Koran).
Ik wens u alle goeds
Ja en vergeet de Koerden in Nederland niet. Alles wat elders gebeurd en op internet te zien is van alle bevolkingsgroepen en moslims, het bombarderen door onze luchtmacht heeft zijn weerklank in onze samenleving. Ook jaren later nog. Als al die getekende mensen uit oorlogsgebieden NIET goed integreren en kansloos blijven met alle pijn, wroeging en stress en geldgebrek en herinneringen aan dode familieleden en/of hun eigengemaakte slachtoffers en doden dan ontstaat er een psychotisch probleem in onze samenleving die zijn weerga niet kent. Vooral als zij doorkrijgen dat "Het Westen" het Midden Oosten heeft omgespit. Kunnen Jesse Klaver en Alexander Pechtold dat wel aan?Dat beloof ik schreef:Als je goed leest zie dat de jongeren zich ook geen Marokkaan meer voelen, maar veel meer moslim.
Laatst gewijzigd door Labyrint op 27 feb 2017 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is toch allemaal ingewikkeld he? Saudi-Arabie spant de kroon. Vaak op een pleintje op straat in het openbaar terwijl het verkeer onverschillig doorleeft en een man een stukje verderop een krantje kooptPeter van Velzen schreef:IS kent geen vrijheid van godsdienst, en ter informatie IS is geen religie maar pretendeert een absoluut Monarchistische staat te zijn. op islamitische basis Welisaar, maar daar zullen ze het noch In Saoudi-Arabie noch in Iran mee eens zijn.
Peter van Velzen schreef:en ter informatie
Volgens de koran, de hadith én de 5 islamitische rechtscholen, kent de islam geen vrijheid van religie.IS bedrijft geen vrijheid van godsdienst Integendeel! Zij schenden zo ongeveer elke wet die wij kennen, (zelfs de regels uit de Koran).
Het is namelijk niet mogelijk om de islam te verlaten.
@ Topicstarter:
Ik vraag me af wat zo positief is aan het feit dat 40% van de moslims zich hier niet thuis voelt?
Snappen we bijvoorbeeld hoe dat komt? Is het % aan het stijgen of dalen?
Wat denk je dat de gevolgen ervan zijn? Verwacht je dat alle ontevreden moslims vertrekken? Of zou het zo kunnen zijn dat de ontevreden moslims zich verder van de samenleving gaan afkeren?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Nog even. De manier waarop IS onbeperkt in vrijheid godsdienst bedrijft is grenzeloos. Dat is ook de reden dat ze er maar een keer bommen op zijn gaan gooien.Peter van Velzen schreef:IS bedrijft geen vrijheid van godsdienst
Ik had het over (on) gezond verstand.
Freedom for the wolves has often meant death to the sheep.
Isaiah Berlin
Isaiah Berlin