Dapper of roekeloos?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Dapper of roekeloos?

Bericht door Maria »

Dapper of roekeloos of gewoon een naïeve toeriste?

Video van vrouw in minirok en naveltruitje leidt tot ophef in Saoedi-Arabië
De autoriteiten in Saoedi-Arabië onderzoeken een video van een jonge vrouw die in het openbaar een minirok en een naveltruitje draagt. De video van het model dat rondloopt in een historisch fort in het oerconservatieve land werd flink gedeeld op sociale media.
......
De video van de vrouw met de naam Khulood, leidde tot een verhit debat op sociale media. Sommige Saoediërs riepen om haar arrestatie omdat ze de strikte kledingvoorschriften van het land niet zou naleven. Ander inwoners van het land namen het voor haar op en prezen haar lef.
Een debat is er alleen bij voors en bij tegens.
Hoe zouden de verhoudingen liggen bij de bevolking van SA, als iedereen eerlijk en open zou kunnen spreken?

historische stad Ushaiger
Het is me niet helemaal duidelijk of de vrouw een "model", een "toeriste" of een "inwoonster" is.
En of de naam bij de vrouw hoort of dat het de naam is van degene, die dit op de sociale media plaatste.
Afbeeldingen uitgelicht van het mobiel-filmpje op RTL website te zien.

Afbeelding
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Labyrint
Bevlogen

Re: Dapper of roekeloos?

Bericht door Labyrint »

Heel erg dapper van deze vrouw maar ook erg dom als je een lang en gelukkig leven zoekt. Misschien zoekt ze dat voor de komende generatie en cijfert ze zichzelf weg. Een eenzaam feministisch pionier en held in eigen land. Ironisch en triest is het te vermelden dat het voor dames in Europa op feestjes en festivals ook een heldendaad blijkt te zijn je westers te kleden in een westers land. De nieuwe verplichte zedigheid?

Een gouwe ouwe inmiddels --->> "Je halve kont staat open" https://www.youtube.com/watch?v=e0FJGGSvToI" onclick="window.open(this.href);return false;
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Hopper
Banned

Bericht door Hopper »

Noch dapper, noch roekeloos. Maar iconisch.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Je verkleurt daar soms nog eerder van de zweep of de stok dan van de zon.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik hoor zojuist op de radio dat de vrouw is opgepakt :(
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm »

Dit is de nieuwe Arabische Nel Quist.
Geen vooruitgang zonder uitdaging.
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Maria schreef: Een debat is er alleen bij voors en bij tegens.
Hoe zouden de verhoudingen liggen bij de bevolking van SA, als iedereen eerlijk en open zou kunnen spreken?
Hoe zouden de verhoudingen liggen bij de bevolking van NL, als iedereen eerlijk en open zou kunnen spreken?

Kom Maria, je treedt zelf op als NL braafheidspolitie (viewtopic.php?p=531268#p531268" onclick="window.open(this.href);return false;) maar gaat wel een debat aan over deze heldin in SA.

Mijn petje af voor alle heldinnen die de hele (onder het moralistische brave vrouwelijkheidsjuk gebukt gaande) wereld het feministische gedachtegoed proberen binnen te slepen.
Ik vraag me af hoe je de bewonderenswaardige Nel Quist destijds be- /veroordeeld zou hebben? Want ook die moest tegen een muur van taboes opboksen.
Labyrint schreef:
Een eenzaam feministisch pionier en held in eigen land. Ironisch en triest is het te vermelden dat het voor dames in Europa op feestjes en festivals ook een heldendaad blijkt te zijn je westers te kleden in een westers land. De nieuwe verplichte zedigheid?
Juist Ja!
herman van der helm schreef:Dit is de nieuwe Arabische Nel Quist.
Geen vooruitgang zonder uitdaging.
Juist JA!

Het verschil tussen opgedrongen zedigheid en baas over eigen lijf en leven is ook in de westerse wereld erg moeilijk uit te leggen.
Nog een flinke strijd te gaan voor de nieuwe generatie feministen.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Roekeloos, want het gevolg is dat ze mogelijk ter dood wordt veroordeeld, wat in dat land nogal eens het geval is.
Het zou dapper zijn geweest als ze in staat is om de strijd in het openbaar aan te gaan.
Ze legt dus bewust haar hoofd op het hakblok, met een minieme kans dat het goed afloopt.
Daar kun je van zeggen wat je wil, maar gezien vanuit lijfsbehoud is het in ieder geval dom.

Misschien heeft ze de situatie verkeerd ingeschat en gedacht dat de autoriteiten gevoelig zouden zijn voor druk vanuit het buitenland? Ook daar zullen jonge meisjes het idee hebben dat er geen verschil is tussen hun telefoon en de echte wereld.
Toch maar rap zonnepanelen kopen, dan zijn we niet meer afhankelijk van deze achterlijke religie.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
babbel
Forum fan

Bericht door babbel »

@ Dat beloof ik,
Zonnepanelen zullen zeker helpen tegen een bewapend leger dat onbewapende smallere mensen aan het inviteren zijn om tegen hen iets te ondernemen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

babbel schreef:@ Dat beloof ik,
Zonnepanelen zullen zeker helpen tegen een bewapend leger dat onbewapende smallere mensen aan het inviteren zijn om tegen hen iets te ondernemen.
Zonnepanelen maken ons minder afhankelijk van olie, en dus ook minder afhankelijk van Saudi-Arabië. We zouden dan met gerust hart dat land kunnen boycotten in plaats van er wapens aan te verkopen.
Ik wens u alle goeds
Hopper
Banned

Bericht door Hopper »

Peter van Velzen schreef: Zonnepanelen maken ons minder afhankelijk van olie, en dus ook minder afhankelijk van Saudi-Arabië. We zouden dan met gerust hart dat land kunnen boycotten in plaats van er wapens aan te verkopen.

Dat lijkt me een goed plan. Vrijwel alle olie en gas is in handen van dubieuze landen. En ze kunnen dubieus blijven omdat ze zwemmen in het geld. Dus hoeveel commentaar we ook hebben op Saoedi-Arabië, we hebben wel geholpen om dit monster in stand te houden.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

babbel schreef:@ Dat beloof ik,
Lees eens terug wat je hebt geschreven, volgens mij wil je iets anders zeggen., "Tegenhouden" bv ipv "inviteren". :)
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

De Saoedische vrouw wordt niet aangeklaagd en is vrijgelaten.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/sao ... rijgelaten" onclick="window.open(this.href);return false;

Opmerkelijk nieuws dus. Een Saudi Arabische lente kriebel.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Labyrint schreef:De Saoedische vrouw wordt niet aangeklaagd en is vrijgelaten.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/sao ... rijgelaten" onclick="window.open(this.href);return false;

Of ze zagen in dat ze de verkeerde hadden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef:De Saoedische vrouw wordt niet aangeklaagd en is vrijgelaten.

=D>
Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie