GH schreef:Een weldenkend mens gaat geen brieven aan God schrijven. Als je niet goed raad weet met je gevoelens ga je met vrienden praten, met familie, met de buren, met de dominee of pastoor of in uiterste geval met een psycholoog of psychiater. Maar annoniem een brief schrijven aan God is toch wel heel absurd en verdwaasd.
In het uiterste geval ga je naar een psycholoog of psychiater. Ik weet niet hoe het met jou gesteld is, maar volgens mij stapt iemand in Nederland niet 1,2,3 naar zo iemand. Ten eerste vanwege het verkeerde beeld dat sommige mensen hebben hier (je bent toch niet gek?) en ten tweede... weet je wel niet wat dat kost? Vrienden, familie, buren, dominee of pastoor etc. Er moet een bepaald vertrouwen zijn voordat je je ziel en zaligheid open legt. Als je om je heen kijkt... wat weet je dan echt van de mensen om je heen? Weet je echt wat hen allemaal bezig houdt? Ik denk dat het dan al bijna ophoudt bij zeeeeer goede vrienden en bij familie. En wat als je nu niet zulke goede vrienden hebt. En wat als je geen familie hebt?
Jij noemt dit absurd en dwaas. Geloven in God dat noemen ook een hoop mensen absurd en dwaas. Niet geloven in God noemen anderen weer absurd en dwaas. Wat doet het er toe?
GH schreef:dan geloof je toch ook dat alleen jouw gedachten al voldoende zijn voor die almachtige alwetende god om jouw onmacht, onvrede en onkunde te verstaan en te begrijpen ????
Jij hebt een bepaalde visie over het geloof. Maar zoals je, neem ik aan, gemerkt hebt heeft iedereen een andere visie. Je kunt niet weten hoe zij denken.
Ik kan het alleen maar jammer vinden dat er mensen zijn die zich minder achterlijk (en dus mi meer verheven) voelen dan een ander.
GH schreef:Ik vind het niet anders dan normaal dat een weldenkend mens dit als waanzinnig en nutteloos betiteld. Dan komt waarschijnlijk de vraag: "Dus je vindt mij geen weldenkend mens?"
Ik weet dat het hier niet om mij gaat, maar ik wil toch even hierop reageren.
Ik vind jou niet een medelievend mens als je dit tot waanzinnig en nutteloos betiteld. Die man van die 1000 euro schoot er toch maar 995 euro mee op

Maar even serieus. Waarom oordeel je zo hard hierover?