Griezelboeken over monsters en spoken passen niet bij het geloof aldus de schoolleiding. En wat doen ze dan met de Bijbel waarin het barst van de griezelverhalen. Het is toch best griezelig als een vader een zoon wil offeren voor een god. Het mes nadert langzaam het kind. Izaak rilt van angst want wat doet zijn vader nu? Daar valt Paul van Loon bij in het niet.ANDEL/MEEUWEN/GENDEREN - Het thema 'Gruwelijk eng' van de Kinderboekenweek die volgende week begint, laten christelijke basisscholen in het Land van Heusden en Altena dit jaar aan zich voorbij gaan. Griezelboeken over spoken en monsters passen niet bij het geloof, zo vinden zijn. Bovendien worden kinderen onnodig bang gemaakt. Geen Paul van Loon met de Griezelbus dus of Janneke Schotveld met Kattensoep.
Griezelverhalen niet welkom op christelijke scholen
Moderator: Moderators
Griezelverhalen niet welkom op christelijke scholen
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26982 ... +zijn.aspx
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Re: Griezelverhalen niet welkom op christelijke scholen
Ze willen het monopolie op hùn spoken en de bijbehorende griezelverhalen. Concurrentie is dan onwelkom. Dat vat de strijd tussen de verschillende religies ook wel aardig samen: mijn spook is beter dan jouw spook, heiden. Sterf!PietV. schreef: ↑29 sep 2017 15:16 Griezelboeken over monsters en spoken passen niet bij het geloof aldus de schoolleiding. En wat doen ze dan met de Bijbel waarin het barst van de griezelverhalen. Het is toch best griezelig als een vader een zoon wil offeren voor een god. Het mes nadert langzaam het kind. Izaak rilt van angst want wat doet zijn vader nu? Daar valt Paul van Loon bij in het niet.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Vreemd hoor ik zat op een christelijke lagere school, dit soort verhalen was daar nooit een probleem.
Maar misschien waren ze daar wel verlichte christenen want de Donald Duck was ook geen probleem.
PS.
Mijn atheïstische vader had het niet op beeldverhalen.
Maar misschien waren ze daar wel verlichte christenen want de Donald Duck was ook geen probleem.
PS.
Mijn atheïstische vader had het niet op beeldverhalen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Hihi...Dit was ook mijn eerste gedachte. En de bijbelse horror zou echt gebeurd zijn!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
We gaven eens een boek met Assepoester aan gelovige kennissen. Die kregen we terug. Paste niet bij het geloof.
Het grootste griezelverhaal voor de komende tijd wordt CDA en Christen Unie in de regering.
Het grootste griezelverhaal voor de komende tijd wordt CDA en Christen Unie in de regering.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Bang maken voor een wrekende god, satan, hel, laatste oordeel, Armageddon, dat mag dus allemaal wel.
Dan heb ik het nog niet eens over de kruisiging van Jezus, waarvan in menige kerk griezelige uitbeeldingen bestaan.
De Kinderboekenweek duurt maar anderhalve week of zo.
Maar het bang maken met hel en verdoemenis gaat als thema op christelijke scholen altijd door.
Dan heb ik het nog niet eens over de kruisiging van Jezus, waarvan in menige kerk griezelige uitbeeldingen bestaan.
De Kinderboekenweek duurt maar anderhalve week of zo.
Maar het bang maken met hel en verdoemenis gaat als thema op christelijke scholen altijd door.