Lachen met evangelischen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

sytze
Diehard

Re: Lachen met evangelischen

Bericht door sytze »

Haha PietV je filmpjes zijn echt heel grappig! Die streetfighter zet ik even op m'n facebook!

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Jin schreef:Ik heb zomaar heel stiekem de indruk dat je je geloof bijna doorgrond heb Storm, nog een paar maanden en je kijkt er helemaal doorheen....

@Jin; rationeel kijk ik er al langer doorheen, maar de emotionele banden, die zijn taai. :wink:

Ook een filmpje, mag het?

http://youtu.be/7Y9hN6awXEQ" onclick="window.open(this.href);return false;
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Terugkomende op de ervaring van het 'praisen' en dat soort fenomenen: het is wel degelijk opzet.
De zangleider en de band overleggen hoe het beste en het grootste effect op de toehoorders kan worden behaald. Zie ook het filmpje dat ik heb gepost daarover, het is een parodie, maar zo werkt het echt. De gebaren, de muziek, de woorden die steeds worden herhaald, het is allemaal met voorbedachte rade.

Ook bij de genezingsdiensten wordt je eerst 'in the mood' gebracht door vele 'overgave-liederen', het herhalen van een mantra, het uitschakelen van je denken. Dit is exact hetzelfde als grote demagogen uit de geschiedenis deden, als een goede band op een concert doet, als een ritje in de achtbaan.

Er is geen sprake van enig contact met iets bovennatuurlijks. Het is een emotionele mindfuck.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

http://www.youtube.com/watch?v=2z-OLG0KyR4" onclick="window.open(this.href);return false;

Moest ik ook erg om lachen. En er zijn vast evangelischen te vinden die dit ook geloven.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

haha, een bekende maar hij blijft leuk, veel grapjes hierover ook op internet en ik dacht ook al op FT.
:D
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

sytze schreef:Haha PietV je filmpjes zijn echt heel grappig! Die streetfighter zet ik even op m'n facebook!

Groet, Sytze
Doe dat :wink: Met deze filmpjes in mijn achterhoofd bleef ik even hangen bij een tekst op Rat.Resp.Squad. Misschien zit er een diepere waarheid in als je al die gedragsgestoorden in beeld krijgt.
Vastet schreef: "Mentally handicapped persons are especially vulnerable to religious influence, and especially targeted by religious institutions for indoctrination. As a result, most of them are sucked into the black hole of theism, and it is much harder for someone with pre-existing mental issues to break free. Thus, you end up with a higher percentage of mentally handicapped people in theist populations than atheist populations. Much higher. It's sad, but it will be quite awhile before things change I think"!.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

PietV. schreef:
Vastet schreef: "Mentally handicapped persons are especially vulnerable to religious influence, and especially targeted by religious institutions for indoctrination. As a result, most of them are sucked into the black hole of theism, and it is much harder for someone with pre-existing mental issues to break free. Thus, you end up with a higher percentage of mentally handicapped people in theist populations than atheist populations. Much higher. It's sad, but it will be quite awhile before things change I think"!.
Ja waarschijnlijk worden mensen met een licht verstandelijke beperking eerder aangesproken door dit soort charismatische uitingen. Ik zie het op mijn werk. De preken zijn laagdrempeliger, deze mensen worden vaak gastvrij onthaald wat niet overal zo is.Ze mogen erbij horen iets wat sommigen missen in andere geloofsgenootschappen. Maar helaas zijn sommigen ook zeer beïnvloedbaar, zover het hun geen kwaad doet geen groot probleem. Maar wanneer er psychische stoornissen mee spelen kun je maar zo denken dat achter iedere boom een demoon staat, kwalijke zaak lijkt me.
Bob Dylan
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Storm schreef:
Ja waarschijnlijk worden mensen met een licht verstandelijke beperking eerder aangesproken door dit soort charismatische uitingen. Ik zie het op mijn werk. De preken zijn laagdrempeliger, deze mensen worden vaak gastvrij onthaald wat niet overal zo is.Ze mogen erbij horen iets wat sommigen missen in andere geloofsgenootschappen. Maar helaas zijn sommigen ook zeer beïnvloedbaar, zover het hun geen kwaad doet geen groot probleem. Maar wanneer er psychische stoornissen mee spelen kun je maar zo denken dat achter iedere boom een demoon staat, kwalijke zaak lijkt me.
Het is een lastig probleem. En ik vraag mij af of de charismatische bewegingen misbruik maken van de goedgelovigheid van deze mensen. Hun bekeringsijver wegen ze dan af aan de aantallen. Als een politieke partij een bijeenkomst organiseert voor mensen met een laag IQ. En na afloop de aanwezigen een lidmaatschap van hun partij aanbiedt, waarvoor slechts een handtekening nodig is. Dan zou Nederland op zijn kop staan. Als Sorensen een handvol personen met het Down syndroom in zijn geleden heeft die het een dolle boel vinden en zelfs in filmpjes een rol spelen dan zijn er mensen die zeggen dat het een eigen keuze is. Als buitenstaander zeg ik dat het gemakkelijke prooien zijn. Waar je heel discreet mee om moet gaan. Je overrompelt anders deze personen met jouw keuze en ze gaan met je mee. De rattenvanger van Hamelen maar dan in de richting van het religieuze genootschap.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

M.b.t. het bovenstaande. Ik denk dat mensen graag ZELF willen. Ze willen geloven. Geloof is niet direct gerelateerd aan IQ.
Wat wel frappant is, is dat onder de evolutiebiologen de minst gelovige wetenschappers voorkomen. Toch zullen ze er ongetwijfeld zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

opmerkelijk...
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Dat beloof ik schreef: 03 okt 2017 21:51
opmerkelijk...
Krijg de strekking deels door maar verder versta ik geen zak van dat Fries :?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

doctorwho schreef: 04 okt 2017 08:29 Krijg de strekking deels door maar verder versta ik geen zak van dat Fries :?
Probeer deze: https://www.youtube.com/watch?v=F1ibEaIPtMk

Maar het kan zijn dat die bedoeld is om te huilen, net als de volgende, nieuws van gisteren, ook niet mis:
https://www.youtube.com/watch?v=ee8ojrmPfz8

Storm schreef:Je weet net zo goed als ik dat dit niet de gemiddelde evangelische uitingen is. Dit is extreem en kom je wel eens in de charismatische hoek tegen.
Jammergenoeg is dit niet het geval voor de VS. Wat je in bovenstaande links kunt zien en horen bepaalt steeds meer het gezicht van het christendom. Het 'redelijke' christendom kom je daar nauwelijks nog meer tegen.

Zie ook deze link om te zien hoe het christelijk geloof in Amerika steeds meer lijkt op wat men "the lunatic fringe" noemt.
Born OK the first time
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Rereformed,
Dit schreef ik in 2013, ik was nog druk met het verdedigen van veel christenen. :)
Bob Dylan
Plaats reactie