Hallo
Moderator: Moderators
-
Barthilomeus
Hallo
Dag,
Ik ben Bertil, studeer sinds kort filosofie, certificaat Havo, daarna VWO en dan kijken hoe ik dat verder ga doen.
Ben niet iemand die zo nodig zijn mening overal wil geven, wel iemand die het heel leuk vindt de juiste vragen te stellen en dan hopelijk tot een nieuw inzicht te komen.
51, Twente, zelfstandig
Ik ben Bertil, studeer sinds kort filosofie, certificaat Havo, daarna VWO en dan kijken hoe ik dat verder ga doen.
Ben niet iemand die zo nodig zijn mening overal wil geven, wel iemand die het heel leuk vindt de juiste vragen te stellen en dan hopelijk tot een nieuw inzicht te komen.
51, Twente, zelfstandig
-
Barthilomeus
Re: Hallo
Nee Kraus ken ik nog niet
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wees welkom.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Sorry, ik ben een beetje gemeen om gelijk over Lawrence Krauss te beginnen. Hij is theoretisch natuurkundige en niet zo'n liefhebber van filosofie.
Niet iedereen is hier zo gemeen, hoor
Wellicht wel aardig om te zien hoe de anderen met kritiek om gaan.
Niet iedereen is hier zo gemeen, hoor
Wellicht wel aardig om te zien hoe de anderen met kritiek om gaan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom, filosofiestudent. Ik hoop dat je beseft dat de meeste filosofen die wijsheid weliswaar liefhadden, maar het toch soms onwijs mis hadden.Dan zul je niet al te snel teleurgesteld worden. Ik ken er slechts een handjevol, namelijk degenen, die behandeld worden in Russels's "Geschiedenis der westerse filosofie", maar dat boek mag van mij als subtitel dragen "A comedy of errors".
Ik wens u alle goeds
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Van harte welkom!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Welkom, Bertil.
Ik heb geen benul van filosofie -ik heb er wel drie boeken over gelezen, ik geef meer om wetenschap en techniek- maar soms kun je niet om filosofische vragen heen. Ik ben benieuwd wat je daarover toe kunt voegen.
Ik heb geen benul van filosofie -ik heb er wel drie boeken over gelezen, ik geef meer om wetenschap en techniek- maar soms kun je niet om filosofische vragen heen. Ik ben benieuwd wat je daarover toe kunt voegen.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Welkom, filosoof in ontwikkeling. Filosofie is een heel breed begrip. Heb je een speciaal gebied waar je interesse naar uit gaat ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Leuk filosofie!
Benieuwd wat er allemaal los gaat komen aan meningen of vragen.
Ik heb dan wel fantastische meningen maar het is een eigenwijs zootje hier, dus luisteren ho maar.
Benieuwd wat er allemaal los gaat komen aan meningen of vragen.
Ik heb dan wel fantastische meningen maar het is een eigenwijs zootje hier, dus luisteren ho maar.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
-
Barthilomeus
Waarom speel ik contrabas. Waarom lees ik graag een boek, waarom filosofie. Nou ja, ik hoop te ondervinden dat deze studie me meer brengt qua inzicht, kritisch vermogen, verbreding, taalgevoel, humor, ontwikkeling en een diploma. De mooiste reisjes zijn toch die vannuit Twente naar Texel waar ik in Muggebeet moest keren omdat de weg ophield. Texel bleek daarna te ver en werd Ameland.
De noot op mijn contrabas hoort niemand, alleen ik. Waarom zou ik hem dan spelen?
De noot op mijn contrabas hoort niemand, alleen ik. Waarom zou ik hem dan spelen?