Het komt idd. door de associatie met de bijbelse god.pallieter schreef: ↑24 sep 2017 13:29Nee hoor. Kijk even naar mijn post in universeel determinisme. Wanneer je begrijpt dat tijd en ruimte, oorzaak en gevolg pas ontstaan zijn na de big bang. Wanneer je begrijpt dat het enige wat telt deeltjes zijn die tegelijk bestaan en niet bestaan. Wanneer je begrijpt dat concepten zoals intelligentie, bewustzijn, wezens enkel van toepassing zijn op onze realiteit na de big bang. Wanneer je begrijpt dat een big bang onvermijdelijk is louter en alleen door het feit dat hij mogelijk is.
Wel dan ga toch heel wat moeite moeten doen om een elementair deeltje (dat zelfs bestaat buiten de tijd en ruimte of afstand) een bewustzijn te geven.
Probleem is dat er heeeeeeeeeeeel weinig mensen zijn die dit begrijpen. En zelfs dan nog.
Wanneer we ooit, binnen een labo, het ontstaan van een universum kunnen observeren en ook zelf veroorzaken. Wel zelfs dan zullen de meeste mensen blijven geloven. Dat zit namelijk in onze natuur.
Jouw (e.a. hun) post in universeel determinisme heb ik bekeken. Inmiddels meerdere keren. Begrijpen wat er staat is echter vers twee. Nou ben ik nogal verkouden dus heb nog hoop dat het in fitte staat wel gaat lukken.