experimenten m.b.t. homeopathie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Re: experimenten m.b.t. homeopathie

Bericht door heeck »

Het stellen van een diagnose is geen aan artsen voorbehouden handeling, wat inhoudt dat de kwakzalverskermis op dat terrein oorverdovend is.

Honderden behandelaars stellen op een dergelijke wijze, met of zonder apparaat erbij gekoppeld, hun diagnoses en soms ook een doorgekoppeld genezen van de foute trillingen.
Zijn op zich nooit gevaarlijk; vandaar het steeds veelvuldiger melden dat je eerst naar de echte dokter moet en het zo beschermen tegen aanklachten.
Jomanda zette na haar rechtsgang onmiddellijk zo een tekst heel groot op het toneel.
Afbeelding

Meestal zitten er in de ampullen allerlei curieuze zaken *), die echter wel volgens de een of andere systematiek zijn opgeborgen zodat het aantal vragen met de biotensor kan worden geminimaliseerd.
Je ziet het Bert ook practiseren dat eerst met grote stappen door de stapel ampullen heen gaan.

Uiteraard gaat gene ene kwakzalver zijn bestaan om zeep helpen door zijn methode te laten testen.
Zelfs niet als er soms hele hoge premies op staan als je kan tonen wat je beweert.

Roeland

*)
Voorbeeld:
http://www.dehelianthus-haarlem.nl/mate ... lijst.html
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Ik zat er niet ver naast met die neutronenkorrels. Zie ook Jacobse & Van Es maken uw tuin winterklaar @ 2'40''.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

dikkemick schreef: 04 jan 2018 14:40
heeck schreef: 04 jan 2018 14:22 Petra, Dikkemick,

Natuurlijk heb je hele lieve, niets riskerende handelingen.
Zo om en nabij elk vierde bericht heb ik dat beaamd.

Maar wat ik jullie nog geen enkele keer heb horen verduidelijken dat is hoe de botteleek
die welmenerij kan onderscheiden van oplichterij door empatisch begaafden.

Roeland
Gewoon. Zodra er geld voor de 'behandeling' gevraagd wordt.
Zodra het commercieel gemaakt wordt is het niet meer gezellig.
Het gezellig spelen een behandeling noemen vind ik al ver gaan.
Geld vragen daarvoor of voor potjes en pannetjes met zgn. geneesmiddelen.
Buiten mijn eigenste krachtwatertjes dan natuurlijk, want die werken ECHT. (Voor het door mij bepaalde doel)

Jomanda ziet er al helemaaaaaaal niet gezellig uit. Eerder een beetje engig.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat de huisarts geld mag vragen is omdat deze erkend wordt door het chirurgijn-barbiersgilde! Omdat hij of zij beproefde methoden hanteert. Kan je van de neutronen-wichelaar niet zeggen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Petra schreef:Het gezellig spelen een behandeling noemen vind ik al ver gaan.
Petra,

Wat komen we nu toch dicht bij elkaar!

Mijn door Ingi weer aangescherpte houding is:
Gezellig spiritueel spelen een behandeling noemen vind ik voorbeeldig te ver gaan.
Roeland
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

dikkemick schreef: 06 jan 2018 09:15 Dat de huisarts geld mag vragen is omdat deze erkend wordt door het chirurgijn-barbiersgilde! Omdat hij of zij beproefde methoden hanteert. Kan je van de neutronen-wichelaar niet zeggen.
Alleen heeft niemand zijn/haar BIG-nummer in de spreekkamer hangen.
Behoudens uiteraard de alternatief begaafden die hún kwasi-gilde-papieren vaker wel uithangen en gewoon of buitengewoon geld vragen.
http://www.carlahuisken.nl/trvn.php schreef:De meeste zorgverzekeraars vergoeden geheel of gedeeltelijk de kosten van consulten van therapeuten die zijn aangesloten bij de VBAG , RBNG, LVNG en SRBAG .
Dit is afhankelijk van de door u afgesloten polis (aanvullende verzekering). . . . .
Tarieven per 1 januari 2016
In 10 seconden meet NES waar de zwakke schakels met betrekking tot uw gezondheid zich op dat moment bevinden en geeft dit weer op het beeldscherm. Indien nodig geeft kinesiologie door middel van spiertesten en ampullen meer informatie over ontbrekende aspekten. Het lichaam geeft aan of er gekeken moet worden naar organen of orgaansystemen, ziektekiemen, stofwisseling, voeding, emotionele of geestelijke factoren. Vervolgens geeft het lichaam via een spiertest aan welke behandeling goed past bij de gevonden disbalansen.
. . .
Tussen het eerste en tweede consult zit 4 weken. Na enkele behandelingen wordt deze tijd langer en duurt dan 8-12 weken. Naarmate er meer balans is wordt de tijd tussen de consulten langer. Het ligt voor de hand dat bij chronische klachten meer tijd nodig is om balans te krijgen.
Roeland
babbel
Forum fan

Bericht door babbel »

dikkemick schreef: 06 jan 2018 09:15 Dat de huisarts geld mag vragen is omdat deze erkend wordt door het chirurgijn-barbiersgilde! Omdat hij of zij beproefde methoden hanteert. Kan je van de neutronen-wichelaar niet zeggen.
Dat er nog mensen zijn die huisartsen vertrouwen is onvoorstelbaar. De meesten zijn namelijk vleeseters en hebben dus een groep, die samen met hen bedriegt en liegt.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

babbel schreef: 07 jan 2018 12:32 Dat er nog mensen zijn die huisartsen vertrouwen is onvoorstelbaar. De meesten zijn namelijk vleeseters en hebben dus een groep, die samen met hen bedriegt en liegt.
Dat er nog huisartsen zijn die hun patienten vertrouwen ondanks het gegeven dat daar zelfs veganisten onder vallen is in al even bijzonder.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
babbel
Forum fan

Bericht door babbel »

doctorwho schreef: 07 jan 2018 12:42
babbel schreef: 07 jan 2018 12:32 Dat er nog mensen zijn die huisartsen vertrouwen is onvoorstelbaar. De meesten zijn namelijk vleeseters en hebben dus een groep, die samen met hen bedriegt en liegt.
Dat er nog huisartsen zijn die hun patienten vertrouwen ondanks het gegeven dat daar zelfs veganisten onder vallen is in al even bijzonder.
Jij denkt toch zeker niet dat de geen vleeseters het risico nemen om naar een vleesetende arts te gaan ? Doen ze slechts als er een grotere geen vleeseter meegaat.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

babbel schreef: 07 jan 2018 12:51 Jij denkt toch zeker niet dat de geen vleeseters het risico nemen om naar een vleesetende arts te gaan ? Doen ze slechts als er een grotere geen vleeseter meegaat.
Dus je moet een koe meenemen naar de huisarts?? :?
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

doctorwho schreef: 07 jan 2018 12:57
babbel schreef: 07 jan 2018 12:51 Jij denkt toch zeker niet dat de geen vleeseters het risico nemen om naar een vleesetende arts te gaan ? Doen ze slechts als er een grotere geen vleeseter meegaat.
Beter dan een olifant, die past niet door de deur.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

De Encyclopedist schreef: 07 jan 2018 13:08 Beter dan een olifant, die past niet door de deur.
wel in de bus :)
Er komt een olifant een bus in, zegt de chaffeur "dit is de eerste keer dat ik een olifant in mijn bus heb"
Waarop de olifant antwoord "en ook de laatste keer want morgen is mijn fiets gemaakt."
babbel
Forum fan

Bericht door babbel »

doctorwho schreef: 07 jan 2018 12:57
Neen, want die worden onmiddellijk geslacht door de huisartsen, aangezien de huisartsen ieder wezen zonder stevige handen haten.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

heeck schreef: 07 jan 2018 11:38
Petra schreef:Het gezellig spelen een behandeling noemen vind ik al ver gaan.
Petra,

Wat komen we nu toch dicht bij elkaar!
Heeee wat leuk; kunnen we Reiki spelen :lol:
(Zie je wel; mijn watertjes werken ECHT.)

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

doctorwho schreef: 07 jan 2018 13:12
De Encyclopedist schreef: 07 jan 2018 13:08 Beter dan een olifant, die past niet door de deur.
wel in de bus :)
Er komt een olifant een bus in, zegt de chaffeur "dit is de eerste keer dat ik een olifant in mijn bus heb"
Waarop de olifant antwoord "en ook de laatste keer want morgen is mijn fiets gemaakt."
Of in een flesje; eerst de olie dan de fant

Plaats reactie