De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Giovedico delle Fate »

Rereformed schreef: 22 mar 2018 13:42
Giovedico delle Fate schreef: 21 mar 2018 21:44
Rereformed schreef: 21 mar 2018 20:39 Deze week gonst het van de speculaties of Trump vrijdagavond Mueller ontslaat.
Het is tekenend voor de Amerikaanse schijndemocratie dat een 'verdachte' de hoofdonderzoeker kan ontslaan.
Wel, ik schreef het wat kort door de bocht. Het ontslag van Mueller gaat via het ministerie van justitie, dat hem ook aangesteld heeft. Zie hier voor het scenario.
Er moet ook een deugdelijke reden worden aangegeven voor zijn ontslag, maar er valt uiteraard altijd wel wat te bedenken als reden.

Wanneer het ooit gebeurt hangt alles af van hoe de Republikeinse partij hierop reageert. Zullen ze, zoals nu op alles wat Trump bedenkt ja-zeggers zijn of is dan het punt bereikt waarop voor hen de maat vol is. In het laatste geval volgt impeachment, oftewel gaat het proces van start de president af te zetten, in het andere geval kan men inderdaad dan spreken van "schijndemocratie".
Ik heb net ontdekt dat, wanneer ik een antwoord aan het schrijven ben, en jij wijzigt intussen jouw eerdere post, dan verdwijnt mijn reactie in het niets...

Wat ik schrijven wilde: Als Trump wil dat Mueller wordt ontslagen, zal de minister van justitie dat doen, omdat hij anders zelf wordt ontslagen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 21 mar 2018 21:49 Natuurlijk kan evenmin worden weggelaten dat er nu drie vrouwen zijn die hun zwijgplicht betreffende een seksuele relatie met Turmp willen verbreken. Heerlijk hoe dit drama zich ontvouwt.
Deze is een hele leuke om te bekijken, vooral voor de evangelische supporters van Trump. :lol:
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Giovedico delle Fate schreef: 22 mar 2018 13:54
Wat ik schrijven wilde: Als Trump wil dat Mueller wordt ontslagen, zal de minister van justitie dat doen, omdat hij anders zelf wordt ontslagen.
De minister van justitie (Jeff Sessions) kan het niet doen omdat hij zichzelf teruggetrokken heeft uit deze zaak. Daar is Trump vreselijk boos over. En de vraag is steeds waarom Trump Sessions niet allang ontslagen heeft en daar een lakei van Trump voor in de plaats heeft neergezet.

De eer komt toe aan de onderminister Rod Rosenstein, dezelfde persoon die Mueller heeft aangesteld. Tot nu toe heeft Rosenstein altijd gezegd dat hij geen reden ziet om het onderzoek stop te zetten. Hier kun je het hem een week geleden nog horen zeggen. Overigens laten de verdwaasde commentaren van trumpisten op Fox goed zien waar Trump zijn aanhang vandaan moet halen:

-All this proves is that Rosenstien is full blown deep state and Jeff Sessions subservience to Rosenstien fully warrants the president to fire the attorney general.
-He's either dirty or incompetent.
-Rosenstein is clearly corrupt, and doing his best to try to cover for his corrupt colleagues, and the Demonrats.
-A Jew defending Jew..big surprise..
-A criminal endorsing a criminal....how nice
-Rosenstein is a traitor and a Jew that needs to be investigated. Jews are the problem and always have been.
-Rosenstein is the head of the snake
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

De nieuwe directeur van de CIA, Gina Haspel, voormalig directrice van een 'black site' die betrokken was bij marteling van mensen, heeft eveneens geholpen om tapes te vernietigen met beelden van mensen die worden gemarteld. Het misselijkmakende manneke heeft een misselijkmakende vrouw aangesteld die, net als hijzelf, een voorstander is van marteling.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

(...) China responded Wednesday by announcing plans for a 25% tariff on about $50 billion worth of American exports. The tariff would apply to more than 100 products, including soy. American soy farmers depend heavily on China. They sold 61% of soy to China last year, according to the US soybean export council.

At this moment, China appears to be attacking states — and workers — that voted for Trump in the 2016 election.
(...)
link
Slim van China. Kan interessante gevolgen hebben.
Zionist
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

CaimNimsky schreef
Ik vind het een griezelige ontwikkeling. Met een eigenwijze Trump omgeven door ja-knikkers van eigen keuze, versus een centralistische Chinese overheid, die een sterke weerstand heeft tegen gezichtsverlies.
Ik ben bang dat deze ontwikkeling wereldwijd heel erg veel verliezers gaat opleveren.
ChaimNimsky
Superposter

Gershom schreef: 04 apr 2018 22:50 CaimNimsky schreef
Ik vind het een griezelige ontwikkeling. Met een eigenwijze Trump omgeven door ja-knikkers van eigen keuze, versus een centralistische Chinese overheid, die een sterke weerstand heeft tegen gezichtsverlies.
Ik ben bang dat deze ontwikkeling wereldwijd heel erg veel verliezers gaat opleveren.
Vooralsnog zie ik voornamelijk voordelen:
1) Een handelsoorlog tussen China & de USA lijkt me voordelig voor een Europa dat door Trump blijkbaar wordt gespaard & evenmin last heeft van de Chinese importheffingen. Europese produkten worden voor de Noord Amerikaanse markt plotsklaps relatief goedkoper dan de zeer goedkope Chinese produkten terwijl de kwaliteit ongewijzigd blijft. De Noord Amerikaanse economie zal daardoor meer Europese produkten importeren.
2) Europese produkten worden voor de enorme Chinese economie plotsklaps relatief goedkoper dan de Noord Amerikaanse produkten terwijl ook hier de kwaliteit ongewijzigd blijft. De gigantische Chinese economie zal daardoor meer Europese produkten kopen.
3) Trump wordt aangepakt op z'n zwakke punt: de kiezers die hem de overwinning tijdens de verkiezingen hebben bezorgd zullen vooral de slachtoffers zijn, hetgeen zeer waarschijnlijk gevolgen zal hebben bij de volgende presidents-verkiezingen & eveneens bij de verkiezingen in November.
Zionist
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

@ChaimNimsky
Bedankt voor de uitleg. Ik begrijp nog steeds niets van de wetmatigheden in het economisch verkeer.
Ik ben alleen niet gek op oorlogsretoriek en disharmonie. Ik vrees dan al snel het ergste.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

De FBI deed een inval op drie plaatsen waar de persoonlijke advokaat van Trump woont en werkt en nam al zijn spullen in beslag. Dit is een kritiek moment in het onderzoek met betrekking tot Trump. Trump is woedend en er kan nu van alles gebeuren.

Dit is wat men noemt bombshell news, en dat kwam net na een weekend dat ik voor het eerst sinds lange tijd dacht dat er helemaal geen nieuw Trump nieuws is. :wink:
Born OK the first time
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Rereformed schreef: 10 apr 2018 15:00 De FBI deed een inval op drie plaatsen waar de persoonlijke advokaat van Trump woont en werkt en nam al zijn spullen in beslag. Dit is een kritiek moment in het onderzoek met betrekking tot Trump. Trump is woedend en er kan nu van alles gebeuren.

Dit is wat men noemt bombshell news, en dat kwam net na een weekend dat ik voor het eerst sinds lange tijd dacht dat er helemaal geen nieuw Trump nieuws is. :wink:
Aan de ene kant raak ik lichtelijk opgewonden bij het idee dat dit het einde van Trump zou kunnen inluiden. Maar de realiteit haalt me voortdurend zowel rechts als links in. Ik moet het afwachten. Ik hoop dat er snel iets rigoureus gebeurt. Hoe eerder, hoe beter!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Giovedico delle Fate schreef: 10 apr 2018 17:22 Ik hoop dat er snel iets rigoureus gebeurt. Hoe eerder, hoe beter!
Dat kan wel eens een afleiding's manoeuvre in Syrië zijn.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Fish schreef: 10 apr 2018 19:45
Giovedico delle Fate schreef: 10 apr 2018 17:22 Ik hoop dat er snel iets rigoureus gebeurt. Hoe eerder, hoe beter!
Dat kan wel eens een afleiding's manoeuvre in Syrië zijn.
Ja, ik ben ook steeds bang dat hij iets heel rigoureus gaat doen. Hij is er niet de man naar om zich zomaar gewonnen te geven. Een kat in het nauw maakt rare sprongen...
ChaimNimsky
Superposter

Dr. Cohen is niet alleen zijn advocaat, maar eveneens een echte ingewijde die reeds decennia lang op de hoogte is van het reilen & zeilen van vrijwel alle relevante zaken aangaande Trump en z'n business-imperium en een man die alles aanwendt om Trump-critici de mond te snoeren. De man heeft bijzonder veel info over de president -- ook intieme info.

Indien de president inderdaad schuldig is, zal hij Mueller waarschijnlijk snel ontslaan. Natuurlijk lijkt hij met deze zet schuldig te zijn & zal naar alle waarschijnlijkheid zelfs binnen de republikeinse partij op niet geringe tegenstand stuiten, hetgeen hem zondermeer de kop zal kunnen gaan kosten. Maar dit risico is het enige alternatief. Het gaat sneller dan ik had verwacht.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ondertussen proberen de haviken in de Republikeinse partij een escalatie van het conflict in Syrië tot stand te brengen. Het is maar de vraag of dat niet gevaarlijker is dan Trump's bewondering voor Poetin.
Ik wens u alle goeds
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Peter van Velzen schreef: 11 apr 2018 04:07 Ondertussen proberen de haviken in de Republikeinse partij een escalatie van het conflict in Syrië tot stand te brengen. Het is maar de vraag of dat niet gevaarlijker is dan Trump's bewondering voor Poetin.
Het is George Bush all over again. Toen het met hem slecht ging in de peilingen viel hij Irak maar weer eens aan. En die domme, domme Amerikanen waren gevoelig voor dat machtsvertoon en stemden massaal toch weer op hem. Zoiets gaat nu ook weer gebeuren. Het is een afleidingsmanoeuvre.
Gesloten