Ik heb net ontdekt dat, wanneer ik een antwoord aan het schrijven ben, en jij wijzigt intussen jouw eerdere post, dan verdwijnt mijn reactie in het niets...Rereformed schreef: ↑22 mar 2018 13:42Wel, ik schreef het wat kort door de bocht. Het ontslag van Mueller gaat via het ministerie van justitie, dat hem ook aangesteld heeft. Zie hier voor het scenario.Giovedico delle Fate schreef: ↑21 mar 2018 21:44Het is tekenend voor de Amerikaanse schijndemocratie dat een 'verdachte' de hoofdonderzoeker kan ontslaan.Rereformed schreef: ↑21 mar 2018 20:39 Deze week gonst het van de speculaties of Trump vrijdagavond Mueller ontslaat.
Er moet ook een deugdelijke reden worden aangegeven voor zijn ontslag, maar er valt uiteraard altijd wel wat te bedenken als reden.
Wanneer het ooit gebeurt hangt alles af van hoe de Republikeinse partij hierop reageert. Zullen ze, zoals nu op alles wat Trump bedenkt ja-zeggers zijn of is dan het punt bereikt waarop voor hen de maat vol is. In het laatste geval volgt impeachment, oftewel gaat het proces van start de president af te zetten, in het andere geval kan men inderdaad dan spreken van "schijndemocratie".
Wat ik schrijven wilde: Als Trump wil dat Mueller wordt ontslagen, zal de minister van justitie dat doen, omdat hij anders zelf wordt ontslagen.