Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Baruch schreef:
mustafa schreef:er zijn ook inderdaad geen burka's in nederland
laat maar foto's zien dan!
Afbeelding

:lol: :wink:

Groetjes,

Baruch
dat is toch meer een brievenbus?
of zie ik dat verkeerd?
nouja, met een beetje moeite kan ik er ook nog wel een niqaab in zien, maar een burqaa, nou neu

:lol:
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat burkah verbod komt er wel, daar is zeker een meerderheid voor te vinden. Zo niet eet ik mijn nikaab op.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Afbeelding
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Ebeneezer

Bericht door Ebeneezer »

Waar ik me erg over kan opwinden is dat wanneer in Nederland een discussie
gaande is betreft de overlapping van vrijheid/geloof/mensenrechten en alle tegenstrijdigheden die het oproept, (bijv. de burka)
er in het buitenland (Egypte, Syrie, Iran, Indonesia etc) met geweld
aandacht wordt opge-eist, waarna vaak het politieke Westerse hoofd buigt.
Kijk maar naar de reacties op de spotprenten!
Waarom gaat er niemand een discussie aan met juist die landen om even uit
te leggen dat bij ons niet de priesters/Allah op de troon zitten,
maar dat we lang aan onze beschaving hebben gewerkt en tot individuele vrijheid zijn gekomen. Het buigen voor geweld in deze kwesties geeft Allah gelijk, in de ogen van de fanatieke Islamiet. Met een Christelijke premier zal dit buigen doorgaan tot de koude steentjes van de kerk zijn bereikt!
Terug naar nul en dan weer verder
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Is dat hele kleding gedoe niet gewoon provocatie? In landen als Marokko en Tunesië zijn die spookgewaden verboden en wordt de hoofddoek als steun aan het fundamentalisme gezien.
Ik zie hier in de stad(Málaga) ook wel eens een hoofddoekje en dat terwijl er toch wel 30.000 Marokkanen wonen en werken. Nu is het wel zo dat ze met een hoofddoek geen enkel kans maken op werk. De Spanjaarden die ik om me heen hoor zijn niet bepaald gecharmeerd van Marokkanen, dus houden ze zich op de achtergrond en vallen ook niet zo op tussen de Andaluciërs, waar veel gemengd Moors bloed in zit.
Dat er een verbod komt op die totaal bedekkende gewaden in Nederland lijkt me gezien het fanatisme waarmee boetes worden uitgedeeld als je gen ID op zak heb logisch.
Een gordel bom valt niet op onder zo´n jurk.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

kan provocatie zijn, maar hoeft dat niet altijd te zijn
kan ook een uiting van identiteit zijn, net zoals t-shirts met provocerende of vulgaire teksten, zo van ik doe het iedere dag
moeten we dat dan ook maar verbieden?
de republiek der verenigde nederlanden is ontstaan uit verzet tegen de spaanse overheersing en in ons land waren vluchtelingen zoals spinoza altijd welkom en dat moet zo blijven
ayaan hirsi ali had het nog over het recht om te beledigen en te kwetsen
ik ben tegen monopolisme en meten met twee maten
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

MOODY BLUE schreef:Afbeelding
even kijken, ken ik iemand in mij kennissen- of vriendekring of familie die één-NL gaat stemmen?
kan ik een mooie kerstkaart van maken

:lol: :lol: :lol:
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

afgezien van het hele ideologische gewauwel omtrent de boerka zijn er nog andere praktische aspecten waardoor boerka's en aanverwanten ontoelaatbaar zijn op straat.

veiligheid
Rij maar eens met een boerka in de wagen. je ziet niets en je hebt amper bewegingsvrijheid. Je bent met boerka een gevaar op de weg.

- Ga maar eens solliciteren als WG niet eens weet of hij met man of vrouw praat of met iemand met de juiste kwalificaties.
- Ga maar eens geld afhalen als bankbediende niet eens kan verfiëren of je de juiste klant bent. Is bediende strafbaar als hij wiegert geld te geven of leningen te verstrekken?
- Op school kan een jongen zich met boerka dan perfect verstoppen om eens een bezoekje te brengen aan de meisjeskleedkamer
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mustafa schreef:. . . .de republiek der verenigde nederlanden is ontstaan uit verzet tegen de spaanse overheersing en in ons land waren vluchtelingen zoals Spinoza altijd welkom en dat moet zo blijven . . .
Even lezen hoe Spinoza zèlf dat zag ??
http://www.ru.nl/soeterbeeckprogramma/p ... f_thought/
voordat je meer gaat aannemen/suggereren dan Spinoza zèlf ?

Spinoza vond de vrijheid van godsdienst overbodige flauwekul, om het eens krachtig krap door de bocht aan te halen !

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

mustafa schreef:kan provocatie zijn, maar hoeft dat niet altijd te zijn
kan ook een uiting van identiteit zijn, net zoals t-shirts met provocerende of vulgaire teksten, zo van ik doe het iedere dag
moeten we dat dan ook maar verbieden?
de republiek der verenigde nederlanden is ontstaan uit verzet tegen de spaanse overheersing en in ons land waren vluchtelingen zoals spinoza altijd welkom en dat moet zo blijven
ayaan hirsi ali had het nog over het recht om te beledigen en te kwetsen
ik ben tegen monopolisme en meten met twee maten
Beste mustafa, we leven hier in Europa en niet in een Arabisch land. Kan je je misschien voorstellen dat elke opdringerige buiten Europese cultuur door die Europeanen niet wordt gewenst? Het is als een kerk bouwen in een moslim land of als vrouw daar gewoon lekker luchtig bij lopen vanwege de warmte. Wat gebeurt er dan? Juist ja dan wordt je opgepakt of gestenigd.
Dus waarom zouden wij in Europa de opdringerige provocerend kleding van een niet Europees import volk moeten accepteren. Ja inderdaad een T.shirt met Heil Hitler wordt ook niet toegestaan. Logisch toch.
Bovendien is het totaal bedekken van het lichaam nu eenmaal dank zij de islafascistische terreur niet mogelijk. Er bestaat een ID plicht. Dat is dus de schuld van de moslim terroristen die door elke moslim worden gesteund omdat ze moslim blijven. Lid zijn van een nazipartij is de nazis steunen, lid zijn van de islam is de jihad steunen.
Moslims die niet massaal tegen hun fundamentalisten en extremisten in opstand komen steunen dat geweld tegen onschuldigen.
Dus het dragen van provocerende kleding is steun aan de fundamentalisten en daarom is dat dan ook in Marokko en Tunesië en Egypte en Turkye verboden.
Is Nederland dan zo´n watjes land om het toe te staan omdat import dat afdwingt?
Ik hoop van niet, ook al woon ik er niet meer.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

heeck schreef:
Mustafa schreef:. . . .de republiek der verenigde nederlanden is ontstaan uit verzet tegen de spaanse overheersing en in ons land waren vluchtelingen zoals Spinoza altijd welkom en dat moet zo blijven . . .
Even lezen hoe Spinoza zèlf dat zag ??
http://www.ru.nl/soeterbeeckprogramma/p ... f_thought/
voordat je meer gaat aannemen/suggereren dan Spinoza zèlf ?

Spinoza vond de vrijheid van godsdienst overbodige flauwekul, om het eens krachtig krap door de bocht aan te halen !

Roeland
dus de problematiek van tolerantie jegens andersdenkenden was er toen dus ook al
maar zeer bedankt voor deze achtergrondinformatie
en toch snap ik het niet
hij was jood en in zijn eigen land niet getolereerd, en dus was hij welkom in onze republiek
misschien moeten we dit psychologisch proberen te begrijpen
internalisatie van wat je in je jeugd is overkomen
dat zie je ook enigszins met betrekking tot de attitude van de joods staat jegens de palestijnen
datgene wat je is overkomen, doe je (onbewust wellicht) anderen ook aan
er is maar één manier om de vicieuze cirkel te doorbreken: begrip tonen, aanvaarden, en het negatieve steeds beantwoorden met het goede
en hiermee bedoel ik beslist niet je kop in het zand steken, naiviteit, de andere kant op kijken, maar integendeel omgaan met juist die mensen bij wie je dit soort problemen voelt als je ze tegenkomt tenminste
job cohen heeft heus wel gelijk!
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mustafa schreef:er is maar één manier om de vicieuze cirkel te doorbreken: begrip tonen, aanvaarden, en het negatieve steeds beantwoorden met het goede
Mustafa,
Wij beiden passen ruimschoots binnen het verstand van Spinoza, dus lijkt het me wat te kort door de bocht om Spinoza af te serveren vanwege zijn geïnternaliseerde problemen.

Zeker als je op die manier Spinoza aan de kant schuivende, je eigen mening argumentloos voorrang geeft.
Een mening die uit de lucht gegrepen is. {Precies wat Spinoza herkende als een risico bij het naast de vrijheid van meningsuiting ook nog extra ruimte geven aan het doordringen van godsdienstige fantasieën in het staatsbestel.}
Het is overduidelijk dat het immer antwoorden met het goede een bewezen onhoudbare strategie is ! Zelfs op kleine intermenselijke schaal.

Bekijk de volgende video, aantrekkelijk getiteld:
"NICE GUYS FINISH FIRST:
http://richarddawkins.net/article,305,N ... wkins--BBC

Roeland
PS
En haal die homeo-kreet uit je motto, 't is net zo een groene snottebel bij iemand die geen zakdoek heeft.
r.
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Er is mijns inziens een verschil tussen andersdenkenden die in vrede en zonder elkaar schade toe te brengen leven in een land, dan wanneer er van een andersdenkende groepering een bedreiging uit gaat.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

je begrijpt het niet
ik serveer spinoza juist NIET af
en ik praat ook niets goed en dit geldt net zo goed voor maarten luther, mohammed, femke halsema, ayaan hirsi ali die met vermedling van een onjuiste geboortedatum ons land in kwam, en noem maar op
ayaan hirsi ali is nederlandse en zo hoort het ook
en zo denk ik dus ook over spinoza en vele moslims die onze landgenoten zijn
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Don Diego schreef:Er is mijns inziens een verschil tussen andersdenkenden die in vrede en zonder elkaar schade toe te brengen leven in een land, dan wanneer er van een andersdenkende groepering een bedreiging uit gaat.
@Don Diego,
Dat lijkt me een waarheid als een koe.
Die deelwaarheid heb je dus al gevonden. En toen ?

@Mustafa
Lees eerst nog even terug, want je reactie klopt niet.
Verder haal je er weer van allerlei anders bij voordat we ons punt hadden uitgeredeneerd.
En haal die homeo-snottebel weg, want dat is een voortdurend signaal dat je niet wilt nadenken. Dus waarom op dit onderwerp ineens wel ?

@Beiden
Die verwijzing naar die video deed ik er niet voor niets bij.
Wat vonden jullie van de daarin vervatte demo ?
Goed van toepassing op het burka-TOPIC ?

Roeland
Plaats reactie