Dat bedoel ik met opgelegde maatregelen...dit zou nooit en te nimmer afgedwongen moeten worden voor deze leeftijds groep voor de klas staan.Rereformed schreef: ↑05 mei 2020 19:34Inderdaad, beneden de 65 zijn ook heel veel risicogroepen. En dat maakt het al veel moeilijker. Wie bepaalt en op grond waarvan of iemand wel of niet behoort tot zo'n risicogroep. Ik denk dat het in veel gevallen niet eenduidig is.lanier schreef: ↑05 mei 2020 18:54 Misschien een beetje geforceerd maar hopelijk zet het mensen aan het denken. Overigens had ik het niet alleen over 65+. Zo komen er meer dan 100.000 kankerpatiënten per jaar bij. Ik ben er één van en ik ben een veertiger. Toch val ik in een risicogroep, en met mij velen.
Ook is die grens van 65 maar willekeurig. In Finland beschouwen ze 70+ als risicogroep. Ik ben 63 en dan is het risico aan covid-19 te sterven ook al beduidend groter, maar moet me op 14 mei weer onder de schoolkindertjes begeven.
Maar blijkaar vinden ze nu ineens wel dat je onder de 65 geen gevaar loopt? Vind het dan gek dat mensen de overheid niet meer serieus nemen?
Vind je op basis van je leeftijd en gezondheid dat je behoort tot de risicogroep dan moet daar een compensatie voor zijn en al helemaal niet gedwongen aan het werk, idem voor me ex , ook een risico patient maar blijkbaar is dat te moeilijk beleid om die mensen te ontzien..
Idem voor de beschikbaarheid van materialen en het beleid in verpleeghuizen , goede observatie van je, daar was de aanpak op zijn allerminst efficient en zijn vele gestorven door juist het zorgpersoneel dat besmet was.
ach ja ik heb geen hoge pet op van de politiek.