Covid-19
Moderator: Moderators
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
Vannacht een stuk minder ellende gelukkig, dat geeft hoop dat escalaties met mariniers en legereenheden niet nodig zijn. Ook mooi zijn groepen voetbalsupporters die hun stad willen beschermen, vrijwillige schoonmaakploegen in Den Bosch, een crowdfunding actie voor een getroffen winkelier
Ik zie nog niet zo veel terug over een van de oorzaken van de rellen, het sluimerende gif van complottheorieën (wie eens een gesprek probeert te voeren in groepen als ' Nederland in Opstand ', weet wat ik bedoel).
Ik zie nog niet zo veel terug over een van de oorzaken van de rellen, het sluimerende gif van complottheorieën (wie eens een gesprek probeert te voeren in groepen als ' Nederland in Opstand ', weet wat ik bedoel).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Srebrenica? Daar hebben ze uiteindelijk ook niets gedaan.lanier schreef: ↑26 jan 2021 21:03 Volgens het leger zijn ze niet getraind om rellen te beheersen. Ze kunnen eventueel wel logistiek of met materieel ondersteunen zoals bij de boerenprotesten. Wel vreemd want tijdens vredesmissies kan het er ook stevig aan toe gaan.
Ondertussen willen voetbalsupporters van MVV en Den Bosch hun stad beschermen tegen rellen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Dat lag aan Karremans. Het was niet dat de soldaten niets wilden doen. Ik was in militaire dienst tijdens die oorlog. Uiteraard vroegen ze of ik uitgezonden wilde worden maar daar heb ik voor bedankt. Wel ken ik verhalen van mensen die er geweest zijn.
ja ik weet niet waarom heeft de 'alternatieve' geneeskunde zoveel succes in nederland en veel minder bv in belgie ? ik weet dat niet, ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar?
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ondertussen is Thailand van plan om gevaccineerden met open armen te gaan ontvangen. Die vormen en lopen minder risico dan niet- gevaccineerden. Die moeten dan nog steeds twee weken in quarantaine) En mcmadtasty gaat haar daar uiteraard niet van weerhouden. (Op dit moment zijn er 4335 covid-19 gevallen bekend in Thailand, waarvan één kritiek. In Nederland(met 1/4 van het aantal inwoners) zijn er 651 kritieke gevallen, Overigens wil men wel het reizen over provinciegrenzen gaan verbieden, maar ook daar kan een vaccinatiepas je waarschijnlijk voor ontheffen.
Ik wens u alle goeds
Goede vraag... Volgens mij zijn Hollanders wat eigenwijzer dan Belgen of misschien zijn hier succesvollere influencers die mensen in complotten meesleuren.
Het valt me op dat lockdowns in België veel effectiever lijken te zijn dan hier.
Ik denk niet dat het veel te maken heeft met alternatieve geneeskunde, maar meer met wantrouwen tegen de overheid of tegen instituten. Men is er bijvoorbeeld van overtuigd dat Hydroxychloroquine werkt, juist omdat het niet wordt toegepast (en dus moet daar wat achter zitten: de farmacie werkt het tegen want ze verdienen er te weinig aan en willen dat we allemaal een gifspuit nemen met chips van Bill Gates erin).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter, volgens mij neem je het aantal IC patiënten hier als maat, maar de meeste zeer oude corona patiënten halen de IC niet. Inmiddels ken ik 5 gevallen van overleden corona patiënten in mijn omgeving, slechts 1 daarvan heeft op de IC gelegen. Het aantal kritieke patiënten ligt hier dus hoger dan 651.Peter van Velzen schreef: ↑28 jan 2021 02:36 Ondertussen is Thailand van plan om gevaccineerden met open armen te gaan ontvangen. Die vormen en lopen minder risico dan niet- gevaccineerden. Die moeten dan nog steeds twee weken in quarantaine) En mcmadtasty gaat haar daar uiteraard niet van weerhouden. (Op dit moment zijn er 4335 covid-19 gevallen bekend in Thailand, waarvan één kritiek. In Nederland(met 1/4 van het aantal inwoners) zijn er 651 kritieke gevallen, Overigens wil men wel het reizen over provinciegrenzen gaan verbieden, maar ook daar kan een vaccinatiepas je waarschijnlijk voor ontheffen.
Dat lijkt me een beetje simpel. Het uitblijven van Franse luchtsteun lijkt me belangrijk. Het materieel was ook van een te licht kaliber.
Dat ben ik met je eens.
Of niet. Alleen wordt het dan misschien weer nét disportioneel.....Bonjour schreef: ↑27 jan 2021 07:49Nadeel van deze methode is dat het ziekenhuis nog drukker wordt.appelfflap schreef: ↑26 jan 2021 23:01 Worden ziekenhuizen aangevallen vind ik het proportioneel om sluipschutters in te zetten om kogels in benen en armen te planten.
Niet zo heel slim. Misschien een idee om dan eens een begin te maken met dit soort trainingen. We weten allemaal dat social media er toe leidt dat een hele stapel idioten zich in no time kan "organiseren", dus dan heb je af en toe ook ook een hele stapel tegenwicht nodig.....
Misschien is het grote verschil wel dat het er dan ook wat steviger aan toe mág gaan.
Dat ze daar dan in mee gaan vind ik ook heel dom. Je moet daar echt vér van blijven, zeker omdat we weten dat supportersclubs - en ook deze - niet altijd zo'n geweldige track record hebben als het aankomt op onpartijdigheid en escallaties voorkomen.
Als je bepaalde vormen van profileren wilt tegengaan dan is je de "steun" van dit soort clubs laten aanleunen natuurlijk het laatste wat je moet doen.
Een interessante theorie die ik vaker tegenkom en ook een ingezonden stuk in de LC gisteren gaf dat aan. De rellen worden veroorzaakt c.q. uitgelokt door de politie. De politie lijkt als een rode lap op een stier te werken op een bepaalde groep mensen. Ze gaan er op uit om de politie aan te vallen als vertegenwoordigers van het gezag. De politie gaat daar op in door terug te slaan, waarna de vlam in de pan slaat en de mensen zich richten op winkels en andere gebouwen.
De oplossing zou zijn, zoals de inzender voorstelde, de politie moet zich niet laten zien, dan zouden de potentiële relschoppers teleurgesteld afdruipen zonder te rellen.
Gisteren werden een aantal jongeren door journalisten ondervraagd om het hoe en waarom. Ze gaven allemaal aan dat ze tegen plunderen waren, maar geen probleem hadden en het een leuke hobby vonden om met de politie te matten.
De oplossing zou zijn, zoals de inzender voorstelde, de politie moet zich niet laten zien, dan zouden de potentiële relschoppers teleurgesteld afdruipen zonder te rellen.
Gisteren werden een aantal jongeren door journalisten ondervraagd om het hoe en waarom. Ze gaven allemaal aan dat ze tegen plunderen waren, maar geen probleem hadden en het een leuke hobby vonden om met de politie te matten.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
lockdowns in België veel effectiever lijken te zijn ? ik weet niet waar je dit uit besluit... we hebben voorlopig wel een 3de golf weten uit te stellen ondertussen verschillende landen deze wel hebben gehad. Maar voorheen was belgie toch wel zowat de slechtste leerling van de klas, ,alhoewel we er wel veel sneller bij waren als NL en toen ook veel strenger. waarom juist dat dat het geval was is denk ik nog niet echt helemaal duidelijk, bij de 2de golf hebben ze veel te lang getwijfeld om deftige maatregelen te treffen (door het politieke complexe systeem) . voor de rest kruispunt van europa en we hadden dacht ik vrij direct met verschillende varianten te makengerard_m schreef: ↑28 jan 2021 09:36Goede vraag... Volgens mij zijn Hollanders wat eigenwijzer dan Belgen of misschien zijn hier succesvollere influencers die mensen in complotten meesleuren.
Het valt me op dat lockdowns in België veel effectiever lijken te zijn dan hier.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
is dat zo? heb het dan niet over het topje van de ijsberg die de boel in elkaar heeft geslagen... maar op de onderligende berg.gerard_m schreef: ↑27 jan 2021 09:21
Ik denk niet dat het veel te maken heeft met alternatieve geneeskunde, maar meer met wantrouwen tegen de overheid of tegen instituten. Men is er bijvoorbeeld van overtuigd dat Hydroxychloroquine werkt, juist omdat het niet wordt toegepast (en dus moet daar wat achter zitten: de farmacie werkt het tegen want ze verdienen er te weinig aan en willen dat we allemaal een gifspuit nemen met chips van Bill Gates erin).
het komt me toch zo over dat deze die tegen lockdown zijn en andere maatregelen , en covid minimaliseren (of zelfs ontkennen) ook deze zijn tegen vaccin en op zijn minst meegaan in de twijfel tegen vaccins (weinig mensen zeggen van zichzelf dat ze anti-vaxxers zijn) . En anti-vaxxers is zowat de rode draad in de 'holistische' geneeskunde - hun ideologie is 'natuurlijk'
ik weet niet of zoiets https://artsencollectief.nl/ bestaat in belgie
en foto's die ik althans terug zie is een groot bord met " vaccinazi's " , er werd een ziekenhuis aangevallen ?
https://www.parool.nl/nederland/waar-ko ... ~bdda0cc9/
ik ben geen nederlander dus ik weet niet wat voor een blad parool is ik citeer :
Op Urk ging een teststraat in vlammen op, in Enschede werd een ziekenhuis belaagd. “Dit zijn mensen die de medische wetenschap aanvallen, omdat ze er niet langer in geloven. Ze vallen ook media aan en de overheid, in de vorm van de politie die ze tegenover zich vinden.”
Een marginale groep? Duyvendak: “In Nederland zijn 2 miljoen mensen die bij gezondheidsklachten niet meer uitsluitend op de huisarts vertrouwt. Bij een deel van hen is het wantrouwen tegen wetenschappelijke feiten fundamenteel geworden.”
Dat lijkt mij eerder aan de stier te liggen dan aan de lap.
Ik walg daarvan.Vilaine schreef: ↑28 jan 2021 12:18 Ze gaan er op uit om de politie aan te vallen als vertegenwoordigers van het gezag. De politie gaat daar op in door terug te slaan, waarna de vlam in de pan slaat en de mensen zich richten op winkels en andere gebouwen.
-
- Banned
Standaardargumentatie
Ga ja akkoord is het de schuld vd politie en ga jeh niet akkoord zijn het terroristen of iets dergelijks.
Nu goed, er is een ziekenhuis aangevallen, wie nu nog in het voordeel vd relschoppers wil pleiten ...