Covid-19
Moderator: Moderators
Re: Rutte doctrine
@ Chinaman:
Ik behoor tot de 80% die niet op Rutte heeft gestemd. Ik vind ook dat Nederland het in de corona aanpak vanaf het begin niet goed heeft gedaan. Een soort polderaanpak, halfzacht tussen het virus indammen en rond laten gaan. Die heeft ertoe geleid dat we in een slepende lockdown terecht zijn gekomen. Ook de strategie en opzet van vaccinaties is bedroevend.
Daar komt nog een slechte communicatie bij en reeks schandalen op andere onderwerpen, zoals de toeslagenaffaire. Dat draagt allemaal bij aan wantrouwen en daarmee aan de verziekte discussie over dit onderwerp.
Een open discussie over de beste aanpak betekent dat je kritisch kunt en moet zijn op hoe het nu gaat, maar dan wel op basis van wetenschappelijke kennis en feiten. Kritische denkers zou het kabinet juist moeten omarmen, degenen die een beter alternatief hebben voor hoe het nu gaat. Je hebt nu juist alle creativiteit en denkkracht nodig. Wappies doen helaas juist het omgekeerde: zonder enige kritiek dingen van internet plukken, vooral op zoek naar bevestiging van wat ze hopen/geloven. Ook zij dragen daarmee bij aan de verziekte discussie. Want wat je ook van Rutte vindt, deze crisis gaat over een echt virus, een echte zorg die overbelast is, een echte maatschappij die verder moet.
Het is daarmee een tijd waarin de echt kritische denkers nauwelijks gehoord worden. Wappies, verkleed als medici, schreeuwen op het Museumplein tegen de "dictatuur" want corona is onschuldig, terwijl velen juist het beleid steunen bij gebrek aan iets beters. Gewoon maar stoppen met lockdowns en vaccins weigeren, is geen oplossing maar struisvogelpolitiek. In landen als Brazilië met meer dan 3.000 coronadoden per dag, zien we wat er gebeurt als je in je beleid de feiten ontkent.
Niemand komt met een serieus te nemen alternatief en Rutte profiteert hier volop van. En ergens is dat maar goed ook.
Het zou zoveel beter kunnen, maar bij een keuze tussen beleid op basis van fabels of de lijn van Rutte, kies ik toch absoluut voor Rutte.
Ik behoor tot de 80% die niet op Rutte heeft gestemd. Ik vind ook dat Nederland het in de corona aanpak vanaf het begin niet goed heeft gedaan. Een soort polderaanpak, halfzacht tussen het virus indammen en rond laten gaan. Die heeft ertoe geleid dat we in een slepende lockdown terecht zijn gekomen. Ook de strategie en opzet van vaccinaties is bedroevend.
Daar komt nog een slechte communicatie bij en reeks schandalen op andere onderwerpen, zoals de toeslagenaffaire. Dat draagt allemaal bij aan wantrouwen en daarmee aan de verziekte discussie over dit onderwerp.
Een open discussie over de beste aanpak betekent dat je kritisch kunt en moet zijn op hoe het nu gaat, maar dan wel op basis van wetenschappelijke kennis en feiten. Kritische denkers zou het kabinet juist moeten omarmen, degenen die een beter alternatief hebben voor hoe het nu gaat. Je hebt nu juist alle creativiteit en denkkracht nodig. Wappies doen helaas juist het omgekeerde: zonder enige kritiek dingen van internet plukken, vooral op zoek naar bevestiging van wat ze hopen/geloven. Ook zij dragen daarmee bij aan de verziekte discussie. Want wat je ook van Rutte vindt, deze crisis gaat over een echt virus, een echte zorg die overbelast is, een echte maatschappij die verder moet.
Het is daarmee een tijd waarin de echt kritische denkers nauwelijks gehoord worden. Wappies, verkleed als medici, schreeuwen op het Museumplein tegen de "dictatuur" want corona is onschuldig, terwijl velen juist het beleid steunen bij gebrek aan iets beters. Gewoon maar stoppen met lockdowns en vaccins weigeren, is geen oplossing maar struisvogelpolitiek. In landen als Brazilië met meer dan 3.000 coronadoden per dag, zien we wat er gebeurt als je in je beleid de feiten ontkent.
Niemand komt met een serieus te nemen alternatief en Rutte profiteert hier volop van. En ergens is dat maar goed ook.
Het zou zoveel beter kunnen, maar bij een keuze tussen beleid op basis van fabels of de lijn van Rutte, kies ik toch absoluut voor Rutte.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik had het over Westerse landen.Chinaman schreef: ↑31 mar 2021 17:59 @Maria
Nederland doet het gewoon hartstikke slecht met Covid,zeker als je het met landen over de hele wereld vergelijkt https://www.statista.com/statistics/110 ... habitants/
Erg bedroevend zwaar teleurstellend voor zo een ontwikkeld land onder Rutte en Co, zeker als je bedenkt dat niemand precies wist wat te doen en wat de grootste wijsheid zou zijn.
Niet over derde wereldlanden en landen waar geen nauwkeurige betrouwbare tellingen zijn vanaf het begin of waar juiste tellingen worden achtergehouden.
Daar heeft niemand verder voldoende zicht op om daar betrouwbare conclusies uit te trekken.
Ik kan niet overweg met deze website.
Kun jij deze ontvangen?
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Selecteer bovenin op doden per miljoen inwoners en op Europa.
Verminder dit met de voormalige Oost Europese gebieden.
Voor kleine gebieden met minder dan 200.000 inwoners wordt er omgerekend en blijken te weinig doorsnee om meegenomen te worden in de statistische vergelijkingen.
Houd rekening met de bevolkingsdichtheid per gebied, maar dat is nergens meegerekend in de tabellen.
Dan zul je zien dat naast Scandinavische landen en Duitsland het er maar weinig beter doen dan Nederland met op dit moment 964 doden per miljoen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Chinaman
- Diehard
@Maria
Als je het hebt over het aantal besmettingen dan geef ik je gelijk, immers zowat 80 procent is asymptomatisch, maar we praten hier over doden aantallen per capita... Als mensen (ernstig) ziek worden gaan ze naar een dokter(of de dokter naar hen) en of ziekenhuis, ja ook in derde wereld landen. Als die mensen dan dood gaan aan Covid of mede Covid word dat geregistreerd. Dat is helemaal niet zo moeilijk te doen.
Dan zeg je (Landen) waar juiste tellingen zijn achtergehouden, ik zal meegaan in jou vreemde theorie en zeg ok 10 of zo landen, neen ik geef je er 20 en tel er gewoon wat bij voor de grap. NL staat in die lijst ongeveer nr 37 tel daar dan 20 bij... Nr 57. Dan nog doet Nederland als hoog ontwikkeld beschaafd land het ontzettend bedroevend slecht...
Of je zegt dat al die meer dan honderd landen de boel belazeren. Maar dat geloof ik niet.
Als je het hebt over het aantal besmettingen dan geef ik je gelijk, immers zowat 80 procent is asymptomatisch, maar we praten hier over doden aantallen per capita... Als mensen (ernstig) ziek worden gaan ze naar een dokter(of de dokter naar hen) en of ziekenhuis, ja ook in derde wereld landen. Als die mensen dan dood gaan aan Covid of mede Covid word dat geregistreerd. Dat is helemaal niet zo moeilijk te doen.
Dan zeg je (Landen) waar juiste tellingen zijn achtergehouden, ik zal meegaan in jou vreemde theorie en zeg ok 10 of zo landen, neen ik geef je er 20 en tel er gewoon wat bij voor de grap. NL staat in die lijst ongeveer nr 37 tel daar dan 20 bij... Nr 57. Dan nog doet Nederland als hoog ontwikkeld beschaafd land het ontzettend bedroevend slecht...
Of je zegt dat al die meer dan honderd landen de boel belazeren. Maar dat geloof ik niet.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
- Chinaman
- Diehard
Gerard m, er was blijkbaar een kleine groep van mensen die zich als dokter verkleed hadden, fout mee eens.
Maar als jij zegt dat anderen van de zogeheten wappies allemaal mensen zijn die zonder kritiek zomaar wat van het internet plukken, daar kan ik het niet mee eens zijn. Velen bekijken meerdere bronnen mainstream en niet mainstream waarna ze eventueel enkele betrouwbare vinden... maar ook daar zitten meningsverschillen in.
Echte kritische denkers word nauwelijks een platform in de mainstream gegeven maar direct als Wappie zijnde afgespiegeld, ik heb je al vaker de barrington groep genoemd, en hoe dat zou kunnen door ouderen beter te beschermen zoals Japan Taiwan etc dat bijv doet zonder lockdown maar wel met goede voorlichting, plus nog eens de grenzen dichtgooien. voorbeelden hoe Japan zijn ouderen beter beschermd had ik ook al gepost...
Maar ok dat word gewoon verworpen...
De meeste wappies die ik ken zeggen helemaal niet gewoon maar stoppen en hebben dus een alternatief, maar dat krijgt geen aandacht en worden ze door de media als “rare” mensen bestempelt...
Rechters in België Nederland Finland... zeggen dat (bepaalde?) Corona maatregelen onwetmatig zijn Wappies???
Een heel legio van wetenschappers zijn er tegen Wappies? plus een grote groep van mensen vanuit vele groepen van bijv medisch personeel, soldaten enz enz Will ook geen Covid vaccin
https://nypost.com/2021/01/01/alarming- ... 9-vaccine/
https://www.cbsnews.com/news/covid-vacc ... eluctance/
https://www.reuters.com/article/health- ... SL5N2KZ6I2
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/18/ee ... n-a4032334
https://www.hln.be/binnenland/groot-dee ... ~aadbb55d/
Etc Etc Wappies?
Neen hoor, de meesten zijn gewoon normale mensen die onderzoek erin doen door verschillende bronnen met elkaar te vergelijken, en maken hun beslissingen daarop gebaseerd. En die zijn vaak heel erg verschillend.
Dat zijn allemaal mensen waarvan ik denk dat die zo’n Rutte Doctrine verwerpen, en niet zomaar slaafs de mainstream geloven en of de politici, maar zelf kritisch blijven.
Verder, niet iedereen van de groep zal Baudet gestemd hebben hoor, een groep wellicht CDA of SGP vanwege Jezus, anderen Wellicht groen links vanwege klimaat of weet ik het wat, ook zijn het niet gelijk racisten of zo...
Dat jij vind dat niemand komt met een serieus te nemen alternatief is jouw mening, een zeer grote groep denkt daar anders over...
Maar als jij zegt dat anderen van de zogeheten wappies allemaal mensen zijn die zonder kritiek zomaar wat van het internet plukken, daar kan ik het niet mee eens zijn. Velen bekijken meerdere bronnen mainstream en niet mainstream waarna ze eventueel enkele betrouwbare vinden... maar ook daar zitten meningsverschillen in.
Echte kritische denkers word nauwelijks een platform in de mainstream gegeven maar direct als Wappie zijnde afgespiegeld, ik heb je al vaker de barrington groep genoemd, en hoe dat zou kunnen door ouderen beter te beschermen zoals Japan Taiwan etc dat bijv doet zonder lockdown maar wel met goede voorlichting, plus nog eens de grenzen dichtgooien. voorbeelden hoe Japan zijn ouderen beter beschermd had ik ook al gepost...
Maar ok dat word gewoon verworpen...
De meeste wappies die ik ken zeggen helemaal niet gewoon maar stoppen en hebben dus een alternatief, maar dat krijgt geen aandacht en worden ze door de media als “rare” mensen bestempelt...
Rechters in België Nederland Finland... zeggen dat (bepaalde?) Corona maatregelen onwetmatig zijn Wappies???
Een heel legio van wetenschappers zijn er tegen Wappies? plus een grote groep van mensen vanuit vele groepen van bijv medisch personeel, soldaten enz enz Will ook geen Covid vaccin
https://nypost.com/2021/01/01/alarming- ... 9-vaccine/
https://www.cbsnews.com/news/covid-vacc ... eluctance/
https://www.reuters.com/article/health- ... SL5N2KZ6I2
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/18/ee ... n-a4032334
https://www.hln.be/binnenland/groot-dee ... ~aadbb55d/
Etc Etc Wappies?
Neen hoor, de meesten zijn gewoon normale mensen die onderzoek erin doen door verschillende bronnen met elkaar te vergelijken, en maken hun beslissingen daarop gebaseerd. En die zijn vaak heel erg verschillend.
Dat zijn allemaal mensen waarvan ik denk dat die zo’n Rutte Doctrine verwerpen, en niet zomaar slaafs de mainstream geloven en of de politici, maar zelf kritisch blijven.
Verder, niet iedereen van de groep zal Baudet gestemd hebben hoor, een groep wellicht CDA of SGP vanwege Jezus, anderen Wellicht groen links vanwege klimaat of weet ik het wat, ook zijn het niet gelijk racisten of zo...
Dat jij vind dat niemand komt met een serieus te nemen alternatief is jouw mening, een zeer grote groep denkt daar anders over...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
- Chinaman
- Diehard
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
https://www.rt.com/news/519762-finland- ... withdrawn/
wat stukjes...
Eindelijk een land die VOOR ze zulke vrijheid ontnemende maatregelen wil gaan nemen EERST onderzoekt of dat wel mag. Alhoewel de jappaners dat ook deden.Finland’s govt backs down on plan to lock city dwellers in their homes as proposed anti-Covid measures deemed unconstitutional
PM Sanna Marin has accepted the measures were deemed illegal by the country's constitutional law committee.
Due to objections by the Committee on Constitutional Affairs, "the government is of the opinion that… the proposal for temporary restriction of freedom of movement and close contacts must be withdrawn from the Parliament," Marin announced in a Twitter post on Wednesday
The prime minister's announcement followed a statement by the constitutional law committee, which said that the proposal of the first lockdown in Finland was too vague and didn't comply with the country's constitution.
The Finnish government suggested the restrictions a week ago amid a rise in infections across the country. The draft proposed that the citizens be only allowed to go outside for pre-approved purposes, like buying food or traveling to a second home, and that non-compliance be punishable by fines.
En niet zoals in Belgie of Nederland het er eerst maar doordrukken en daarna pas rechtzaken komen. applaus voor de Finnen,
Dat is pas een echt beschaafd ontwikkeldt land.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik heb even worldometers gekeken in vastgesteld dat Nederland de 29e plaats inneemt van de 47 landen en landjes wat het aantal covid-doden per miljoen inwoners betreft. (nummer 1 doet het het slechtst) ALs je de 10 mini-staatjes wegdenkt staat het land 24e van de 37. Dat is met het oog op de hoge bevolkingsdichtheid eigenlijk best goed. Alhoewel allerminst perfect. Ook economisch valt de schade nog altijd mee.
Wereldwijd gezien doet oost-Azië het veel beter,. Dat zijn de landen waarin test-en-trace daadwerkelijk gerealiseerd is. de meeste Europese landen zijn daar nooit aan toe gekomen.
Dus de negatieve beoordeling van Chinaman, is logisch vanuit zijn positie.
De resultaten worden mede bepaald door de mate waarin de bevolking de maatregelen ter harte neemt. Niet alleen door het officiële beleid. Dus een definitief oordeel wil ik niet vellen.
Wereldwijd gezien doet oost-Azië het veel beter,. Dat zijn de landen waarin test-en-trace daadwerkelijk gerealiseerd is. de meeste Europese landen zijn daar nooit aan toe gekomen.
Dus de negatieve beoordeling van Chinaman, is logisch vanuit zijn positie.
De resultaten worden mede bepaald door de mate waarin de bevolking de maatregelen ter harte neemt. Niet alleen door het officiële beleid. Dus een definitief oordeel wil ik niet vellen.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Finald is na Ijsland en Noorwegen het land met de minste covis-19 slachtoffers. Dat maakt het makkelijker om even de tijd te nemen voordat je een maatregel doorvoert, De voornaamste oorzaak van die gunstige positie is ongetwijfeld de lage bevolkingsdichtheid. Maar ze hebben ook het beste onderwijs ter wereld. Dat helpt ook.
Ik wens u alle goeds
Iedereen snapt wel dat de regering zijn best doet om de samenleving te beschermen tegen corona. Wettelijk moet het goed geregeld zijn omdat anders de wappies rechtzaken aanspannen tegen de regering. In Nederland hebben we eerst zonder wetgeving de zaken geregeld. Maar ja, de wappies wilden de zaken anders regelen. Dus moest er een noodwet komen, ook om bepaalde maatregelen van kracht te laten worden. En we zijn nu een jaar verder, dan zijn de zaken makkelijker te overzien voordat je maatregelen neemt. Dat kun je niet vergelijken met de situatie dat corona net is opgedoken in een land. Veel te kort door de bocht dit.En niet zoals in Belgie of Nederland het er eerst maar doordrukken en daarna pas rechtzaken komen. applaus voor de Finnen
Dat niet, maar je bent overduidelijk China aan het ophemelen en Nederland aan het neersabelen.Ik word al door sommigen hier als “complotdenker” gezien...
- Chinaman
- Diehard
Nieuw Zeeland bijv had ook niet veel gevallen, maar toch keiharde lockdown...
En aan de andere kant dan weer Japan dat ook niet wist wat er zou gebeuren maar toch hun grondwet respecteerden.
Verder geef ik ook kritiek op China, geef voorbeelden van hoeveel corruptie er wel niet is, met bewijs dat die vuile communistische “officials” daar gelukkig in de bak voor geraken, maar hoeveel zijn er nog niet gepakt???
Over het algemeen komen de meeste criminelen weg met hun crimes...
Ook heb ik het vaker gehad over dat ik tegen de vervuiling hier ben en dat ik er mee eens ben dat de Chinezen de zeeen overvissen...
Ook kritiek op dat klokkeluider verhaal van die held van een oogarts
kan nog lang doorgaan...Maar goed, ander draadje...
Maar wat Corona betreft, de huidige periode, kan ik alleen maar kritisch zijn op NL.
Niet alleen NL trouwens veel landen met die zoals velen zeggen “halfslachtige” maatregelen, blijven het keer op keer doen, met dus dan ook halfslachtige uitkomsten, what did you expect???
Tijd voor wat anders... hopenlijk bijv doen die experimentele vaccins het, zonder nare bijwerkingen op de langere duur.
En aan de andere kant dan weer Japan dat ook niet wist wat er zou gebeuren maar toch hun grondwet respecteerden.
Verder geef ik ook kritiek op China, geef voorbeelden van hoeveel corruptie er wel niet is, met bewijs dat die vuile communistische “officials” daar gelukkig in de bak voor geraken, maar hoeveel zijn er nog niet gepakt???
Over het algemeen komen de meeste criminelen weg met hun crimes...
Ook heb ik het vaker gehad over dat ik tegen de vervuiling hier ben en dat ik er mee eens ben dat de Chinezen de zeeen overvissen...
Ook kritiek op dat klokkeluider verhaal van die held van een oogarts
kan nog lang doorgaan...Maar goed, ander draadje...
Maar wat Corona betreft, de huidige periode, kan ik alleen maar kritisch zijn op NL.
Niet alleen NL trouwens veel landen met die zoals velen zeggen “halfslachtige” maatregelen, blijven het keer op keer doen, met dus dan ook halfslachtige uitkomsten, what did you expect???
Tijd voor wat anders... hopenlijk bijv doen die experimentele vaccins het, zonder nare bijwerkingen op de langere duur.
Het effect van de rechtszaken is extra wetgeving. De vraag is of je blij moet zijn met het vastleggen van crisismaatregelen in wetgeving. Je wilt niet dat ze worden toegepast als de crisis voorbij is.Chinaman schreef:
En niet zoals in Belgie of Nederland het er eerst maar doordrukken en daarna pas rechtzaken komen. applaus voor de Finnen
Ik blijf het zeggen: de suggestie dat het om " experimentele" vaccins gaat, klopt niet.
Deze vaccins zijn op dezelfde manier getest als vaccins uit het verleden (alleen in een kortere doorlooptijd), en vervolgens zijn de studies onafhankelijk beoordeeld.
Na de fase 3 studies wisten we eigenlijk al dat de vaccins werken, maar het blijkt nu ook in de praktijk in de landen waar al veel mensen gevaccineerd zijn.
Verder is allang bekend dat lange termijn bijwerkingen bij vaccins nagenoeg nooit voorkomen, omdat de stoffen je lichaam alweer snel verlaten. Dit is anders dan bij medicijnen die je vaak voor langere tijd gebruikt. Maar natuurlijk vind je op internet wel onbewezen theorieën over rampen die mensen te wachten zouden staan, op sites waar je nooit iets leest over de inmiddels bewezen lange termijneffecten van de ziekte zelf.
Inmiddels blijkt uit onderzoek ook dat vaccins je besmettelijkheid voor anderen enorm reduceren.
Het enige echte risico is het opduiken van nieuwe mutaties die resistent zijn. De beste optie hiertegen is snel en massaal vaccineren.
Daarbij kunnen we vaccins veel sneller aanpassen dan voorheen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Je berichten in de verschillende topics komen totaal onlogisch over.Chinaman schreef: ↑01 apr 2021 03:29 @Maria
Wat is nu wat je bedoelt te zeggen?
Het veel betere beleid in ander landen en als ik de cijfers zie zijn dat vooral totale lock downs in het verre oosten met de gunstiger resultaten.
Of ben je nu ineens Nederland aan het beschimpen over "het slaafse volgen" van een regering?
Die alles probeert om een totale lock down zo kort mogelijk te houden en zo snel mogelijk weer meer via een intelligente lock down meer vrijheden te geven.
Het Corona beleid in Nederland is een ramp volgens jou en je blijft volhouden dat andere landen het veel beter doen.
Kom ik met argumenten, dan wandel je daarover heen of gaat sluiks over naar een zijpaadje.
Daarbij begin je over hier in Nederland en "het slaafse volgen" van wat een regering bij monde van Rutte probeert als Covidbeleid.
Mijn verdere reactie zal ik in het Corona topic plaatsen.
Er was weer eens een uitweiding in het Rutte topic.
Ik ontwaar tegenstrijdigheden.
viewtopic.php?p=587199#p587199
Hier verder met de Corona discussie en reactie op wat Chinaman daar schreef.
Wat ik wel bedoel is, dat als er in Afrika en andere derde wereldlanden steeds gevallen opduiken, maar de zaken daar niet lijken te escaleren, ik dat moeilijk kan geloven.
Dat als in Midden Amerika verschrikkelijke cijfers en beelden worden gegeven over het ene land, maar er geen enkele correspondentie lijkt te bestaan met buurlanden, je dan mag verwachten dat er iets niet klopt.
Zuid Amerika, werd in de begin periode de zaken zo sterk ontkend, dat er amper werd geregistreerd.
Toen er eenmaal cijfers kwamen over Brazilië, was het meteen een sterk stijgende lijn en vanaf toen steeg ook pas het dodenaantal onrustbarend.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/brazil/
Wat moeten we dan geloven over de eerste periode?
Evenzo in die landen waar al vroeg besmettingen bekend waren, maar in het begin geen of nauwelijks doden gemeld werden, de eerste echte cijfers over uitbraken en doden, maar later in het jaar pas zeer sterke stijgingen bekend werden, je geen exact zicht kunt hebben over het totaal van de doden per miljoen.
https://www.worldometers.info/coronavir ... y/ukraine/
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/russia/
Rusland waar nauwelijks parallellen te zien zijn van besmettingen met doden, zoals in andere vergelijkbare landen.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/turkey/
Ik geloof wel dat in Turkije van de grote steden cijfers bekend zijn. Maar wat met de binnenlanden?
Van Turkije was zelfs te lezen door verslag van plaatselijke leiders, dat mensen vanuit de dichtbevolkte gebieden vluchtten naar hun geboorte dorpen, daar veel mensen besmetten die ziek werden en stierven, maar waar geen enkele registratie plaatsvond.
Alsook India, waar de geregistreerde aantallen Covid doden pas later op gang kwam.
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/india/
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je hoeft niet echt slim te zijn om daar vermoedens van te hebben en ook conclusies uit te trekken, dat het gemiddelde eindcijfer van de doden niet echt kan kloppen.
Tel de doden bij al die slecht registrerende of pas veel later daarmee begonnen op bij het totaal aan doden per miljoen.
Maar dat zal wel nooit gebeuren.
Oost Azië is een ander verhaal.
Bekend is de mentaliteit van mensen hun leiders te gehoorzamen en een totale lockdown dan ook de resultaten heeft afgeworpen.
Juist hetgeen men in de rest van de wereld,m ook Europeanen en Nederlanders hier, zo betwisten en dus vaak niet aan voldoen.
China is een uniek verhaal.
Ik wil niet pretenderen dat ik het beter weet dan jij, maar de cijfers zijn voor mij absoluut ongeloofwaardig.
Gezien de grootte, het aantal verschillende soorten inwoners, de vele zeer dichtbevolkte steden.
En toch wsl. zeer veel "niet bestaande mensen" door de geboortebeperkingen.
Of zijn die tegenwoordig weer allemaal geregistreerd en dus legale inwoners van China?
Dan telt dit laatste niet natuurlijk.
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/china/
Ik ontwaar tegenstrijdigheden.
viewtopic.php?p=587199#p587199
Hier verder met de Corona discussie en reactie op wat Chinaman daar schreef.
Ik denk dat Peter beter begrepen heeft wat ik schreef.
Dat is niet wat ik schreef.Of je zegt dat al die meer dan honderd landen de boel belazeren. Maar dat geloof ik niet.
Wat ik wel bedoel is, dat als er in Afrika en andere derde wereldlanden steeds gevallen opduiken, maar de zaken daar niet lijken te escaleren, ik dat moeilijk kan geloven.
Dat als in Midden Amerika verschrikkelijke cijfers en beelden worden gegeven over het ene land, maar er geen enkele correspondentie lijkt te bestaan met buurlanden, je dan mag verwachten dat er iets niet klopt.
Zuid Amerika, werd in de begin periode de zaken zo sterk ontkend, dat er amper werd geregistreerd.
Toen er eenmaal cijfers kwamen over Brazilië, was het meteen een sterk stijgende lijn en vanaf toen steeg ook pas het dodenaantal onrustbarend.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/brazil/
Wat moeten we dan geloven over de eerste periode?
Evenzo in die landen waar al vroeg besmettingen bekend waren, maar in het begin geen of nauwelijks doden gemeld werden, de eerste echte cijfers over uitbraken en doden, maar later in het jaar pas zeer sterke stijgingen bekend werden, je geen exact zicht kunt hebben over het totaal van de doden per miljoen.
https://www.worldometers.info/coronavir ... y/ukraine/
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/russia/
Rusland waar nauwelijks parallellen te zien zijn van besmettingen met doden, zoals in andere vergelijkbare landen.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/turkey/
Ik geloof wel dat in Turkije van de grote steden cijfers bekend zijn. Maar wat met de binnenlanden?
Van Turkije was zelfs te lezen door verslag van plaatselijke leiders, dat mensen vanuit de dichtbevolkte gebieden vluchtten naar hun geboorte dorpen, daar veel mensen besmetten die ziek werden en stierven, maar waar geen enkele registratie plaatsvond.
Alsook India, waar de geregistreerde aantallen Covid doden pas later op gang kwam.
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/india/
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je hoeft niet echt slim te zijn om daar vermoedens van te hebben en ook conclusies uit te trekken, dat het gemiddelde eindcijfer van de doden niet echt kan kloppen.
Tel de doden bij al die slecht registrerende of pas veel later daarmee begonnen op bij het totaal aan doden per miljoen.
Maar dat zal wel nooit gebeuren.
Oost Azië is een ander verhaal.
Bekend is de mentaliteit van mensen hun leiders te gehoorzamen en een totale lockdown dan ook de resultaten heeft afgeworpen.
Juist hetgeen men in de rest van de wereld,m ook Europeanen en Nederlanders hier, zo betwisten en dus vaak niet aan voldoen.
China is een uniek verhaal.
Ik wil niet pretenderen dat ik het beter weet dan jij, maar de cijfers zijn voor mij absoluut ongeloofwaardig.
Gezien de grootte, het aantal verschillende soorten inwoners, de vele zeer dichtbevolkte steden.
En toch wsl. zeer veel "niet bestaande mensen" door de geboortebeperkingen.
Of zijn die tegenwoordig weer allemaal geregistreerd en dus legale inwoners van China?
Dan telt dit laatste niet natuurlijk.
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/china/
- Chinaman
- Diehard
@Maria, mijn excuses, ik vergeet dat jouw Engels niet zo goed is, ik zal hier mee rekening mee moeten houden. Helaas had ik in dat Corona draadje juist veel Engelse bronnen.
Het hangt ervan af hoe je "wappie" definieert. Voor mij zijn dit mensen die wetenschappelijke feiten ontkennen. Inmiddels weten we gewoon heel veel over dit virus, de risico's, bewezen behandelingen etc. Dat heeft echt niets te maken met de (on)betrouwbaarheid van mainstream media.Chinaman schreef: ↑01 apr 2021 04:33 Gerard m, er was blijkbaar een kleine groep van mensen die zich als dokter verkleed hadden, fout mee eens.
Zolang plannen gebaseerd zijn op feiten.... In Nederland behoort ca. 1 op de 3 mensen tot een risicogroep. Vanuit dit feit kun je uitwerken hoe je die groepen kunt beschermen terwijl je de samenleving opengooit. En zo'n realistische uitwerking ben ik nog niet tegengekomen.Echte kritische denkers word nauwelijks een platform in de mainstream gegeven maar direct als Wappie zijnde afgespiegeld, ik heb je al vaker de barrington groep genoemd, en hoe dat zou kunnen door ouderen beter te beschermen zoals Japan Taiwan etc dat bijv doet zonder lockdown maar wel met goede voorlichting, plus nog eens de grenzen dichtgooien. voorbeelden hoe Japan zijn ouderen beter beschermd had ik ook al gepost...
Discussie daarover zou ik enorm toejuichen.
Dit is ook mijn kritiek op o.a. het kabinet: te weinig oor voor serieuze alternatieven. In Nederland bijvoorbeeld het Redteam dat geen gehoor heeft gekregen.De meeste wappies die ik ken zeggen helemaal niet gewoon maar stoppen en hebben dus een alternatief, maar dat krijgt geen aandacht en worden ze door de media als “rare” mensen bestempelt...
Maar partijen zoals de FvD die goochelen met de feiten, vertroebelen de discussie alleen maar.
Wappies gebruiken de rechter in een poging de maatregelen van tafel te krijgen.Rechters in België Nederland Finland... zeggen dat (bepaalde?) Corona maatregelen onwetmatig zijn Wappies???
De rechter spreekt zich echter alleen uit over de wetmatigheid, niet over de inhoudelijke noodzaak.
Vergelijkbaar met een misdadiger die moet worden vrijgesproken vanwege vormfouten.
Met dank aan alle misinformatie die rondgaat. Overigens zie je in Nederland dat de meest deskundige groepen zoals internisten massaal ingeënt wil worden.Een heel legio van wetenschappers zijn er tegen Wappies? plus een grote groep van mensen vanuit vele groepen van bijv medisch personeel, soldaten enz enz Will ook geen Covid vaccin
Onderzoek doen is iets anders dan een paar websites naast elkaar leggen. Dankzij zoekalgoritmes op internet, krijg je een voortdurende herhaling van je eigen (voor)oordelen te lezen. Wie geloof in de platte aarde, vind ook probleemloos zijn "bewijzen" op internet.Etc Etc Wappies?
Wappies volgens slaafs de alternatieve media vanuit de gedachte dat de mainstream corrupt is. Dat heeft niets met kritisch denken te maken.Dat zijn allemaal mensen waarvan ik denk dat die zo’n Rutte Doctrine verwerpen, en niet zomaar slaafs de mainstream geloven en of de politici, maar zelf kritisch blijven.
Een kritische denker checkt bijv. de bronnen van de website, dat is meestal niet zo moeilijk. Een kritisch denker staat ook open voor het idee dat zijn eerdere oordeel toch niet klopt. En niet te vergeten: een kritische denker, denkt zélf na. Bijvoorbeeld over de kans dat 99% van de artsen corrupt is of dat zij i.p.v. in wetenschappelijke vakbladen hun publicaties doen via een Youtube video.
Mee eens.Verder, niet iedereen van de groep zal Baudet gestemd hebben hoor, een groep wellicht CDA of SGP vanwege Jezus, anderen Wellicht groen links vanwege klimaat of weet ik het wat, ook zijn het niet gelijk racisten of zo...
Ik zou ze graag horen. Voorbeeld: hoe ziet de samenleving eruit waarin we 1 op de 3 mensen beschermen en de rest vrij hun ding laten doen?Dat jij vind dat niemand komt met een serieus te nemen alternatief is jouw mening, een zeer grote groep denkt daar anders over...