Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Bericht door axxyanus »

Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 21:26
axxyanus schreef: 31 okt 2021 20:43 Men kan namelijk goede redenen hebben om op een bepaalde manier te handelen,
Precies en dat hebben mensen ook, het heeft alleen niet jouw goedkeuring.
Neen, dat hebben die mensen niet, Wat we hebben --- althans volgens jouw beschrijving --- zijn mensen die zich blind staren op het feit dat de overheid onbetrouwbaar is. Mensen die omdat de overheid onbetrouwbaar is, zich niet kunnen indenken dat er goede redenen kunnen zijn om zich toch te vaccineren ook al is dat het advies van een onbetrouwbare overheid.

Mensen die zich enkel omdat de overheid onbetrouwbaar is, besluiten zich niet te vaccineren zonder zich verder te informeren hebben geen goede reden om zich niet te laten vaccineren.

Dat heeft voor de rest niets te maken met mijn goedkeuring. Dat heeft te maken met de nodige moeite willen doen om voldoende geïnformeerd te zijn. Wie enkel beslist op basis van het feit dat de onbetrouwbare overheid een bepaald advies geeft, die neemt dat besluit op basis van onvoldoende informatie. Wie op die basis alle mogelijke verdere informatie negeert die hem zou kunnen overhalen zich toch te laten vaccineren die zit in paranoia land.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty »

lost and not found yet! schreef: 31 okt 2021 21:42
Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 21:13
lost and not found yet! schreef: 31 okt 2021 20:25 @ Mcmadtasty,

Indien je de overheid niet vertrouwd omdat jij denkt dat deze liegen, tot welke bronnen wend jij je dan om wel betrouwbare informatie in te winnen?
Ik denk niet dat de overheid liegt, ik weet dat de overheid liegt. Of ze over corona liegen weet ik niet. Dat ze liegen en vasthouden aan leugens maakt dat ik ze inderdaad niet vertrouw.
IK aanschouw dat en moet erom lachen, doch ik besef me de impact ervan.
......

Contact met mensen en het internet geven mij informatie, doch betrouwbaar........
Ik heb wel eens eerder genoemd dat we niet weten hoeveel we weten omdat er niet geweten wordt hoeveel er te weten valt.
Dat maakt eigenlijk niets echt betrouwbaar is. Het kan m.i. slechts als betrouwbaar ervaren worden binnen dat wat geweten wordt.
Bedankt! Hiermee zeg je dus feitelijk helemaal niets! Maar wil je nog wel even aantonen dat je contact met mensen en het internet jouw betrouwbare informatie geven? Of is die informatie alleen betrouwbaar voor jouw of is die informatie universeel? Ben benieuwd!
hoe moet ik weten wat betrouwbare informatie is? Ik hou me daar helemaal niet mee bezig of iemand die ik spreek wel betrouwbaar is.
IK heb geen reden te twijfelen wanneer iemand mij verteld waarom deze zich niet laat vaccineren omdat het mijn keuze niet beïnvloed.
Het geeft me informatie over de persoon, niet de informatie die mij moet helpen om mijn keuzes te maken of te bepalen hoe ik in het leven sta.
🤔😎😜😁😃😉👍
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 22:19
Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 21:13

Ik denk niet dat de overheid liegt, ik weet dat de overheid liegt. Of ze over corona liegen weet ik niet. Dat ze liegen en vasthouden aan leugens maakt dat ik ze inderdaad niet vertrouw.
IK aanschouw dat en moet erom lachen, doch ik besef me de impact ervan.
......

Contact met mensen en het internet geven mij informatie, doch betrouwbaar........
Ik heb wel eens eerder genoemd dat we niet weten hoeveel we weten omdat er niet geweten wordt hoeveel er te weten valt.
Dat maakt eigenlijk niets echt betrouwbaar is. Het kan m.i. slechts als betrouwbaar ervaren worden binnen dat wat geweten wordt.
Bedankt! Hiermee zeg je dus feitelijk helemaal niets! Maar wil je nog wel even aantonen dat je contact met mensen en het internet jouw betrouwbare informatie geven? Of is die informatie alleen betrouwbaar voor jouw of is die informatie universeel? Ben benieuwd!
hoe moet ik weten wat betrouwbare informatie is? Ik hou me daar helemaal niet mee bezig of iemand die ik spreek wel betrouwbaar is.
IK heb geen reden te twijfelen wanneer iemand mij verteld waarom deze zich niet laat vaccineren omdat het mijn keuze niet beïnvloed.
Het geeft me informatie over de persoon, niet de informatie die mij moet helpen om mijn keuzes te maken of te bepalen hoe ik in het leven sta.
De vraag was simpel! Waar haal jij je betrouwbare informatie vandaan? Hoe moeilijk? Makkelijk toch? Jij beweert dat je betrouwbare informatie hebt!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Mcmadtasty
Diehard

axxyanus schreef: 31 okt 2021 22:06
Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 21:26
axxyanus schreef: 31 okt 2021 20:43 Men kan namelijk goede redenen hebben om op een bepaalde manier te handelen,
Precies en dat hebben mensen ook, het heeft alleen niet jouw goedkeuring.
Neen, dat hebben die mensen niet, Wat we hebben --- althans volgens jouw beschrijving --- zijn mensen die zich blind staren op het feit dat de overheid onbetrouwbaar is. Mensen die omdat de overheid onbetrouwbaar is, zich niet kunnen indenken dat er goede redenen kunnen zijn om zich toch te vaccineren ook al is dat het advies van een onbetrouwbare overheid.

Mensen die zich enkel omdat de overheid onbetrouwbaar is, besluiten zich niet te vaccineren zonder zich verder te informeren hebben geen goede reden om zich niet te laten vaccineren.

Dat heeft voor de rest niets te maken met mijn goedkeuring. Dat heeft te maken met de nodige moeite willen doen om voldoende geïnformeerd te zijn. Wie enkel beslist op basis van het feit dat de onbetrouwbare overheid een bepaald advies geeft, die neemt dat besluit op basis van onvoldoende informatie. Wie op die basis alle mogelijke verdere informatie negeert die hem zou kunnen overhalen zich toch te laten vaccineren die zit in paranoia land.
Ik kan ook zeggen dat jij je blindstaart op het belang van het vaccineren zonder je grondig te informeren over waarom de overheid zou liegen. en zou gelden dat jij je omdat je het vaccin zo belangrijk vindt, er goede redenen zouden kunnen zijn wegens wantrouwen in de overheid je niet te laten vaccineren.

Dat mensen uit wantrouwen zich niet laten vcaccineren geen goede reden hebben om zich niet te laten vaccineren doordat ze niet verder informeren klopt niet. Ze informeren wel, alleen stellen andere vragen, waar ze bij jouw bronnen geen antwoord krijgen maar bij de complottheorieën wel.
Jij hebt voor jezelf voldoende aan informatie om je te laten vaccineren, anderen niet. Wie weet heb jij wel een besluit genomen op basis van onvoldoende informatie........
🤔😎😜😁😃😉👍
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik zou me maar snel laten prikken tegen Covid.
Nu al gaan mensen met ernstige kwalen dood omdat de IC's te vol liggen met meest ongevaccineerde Covidpatienten.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Mcmadtasty
Diehard

lost and not found yet! schreef: 31 okt 2021 22:26
Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 22:19

De vraag was simpel! Waar haal jij je betrouwbare informatie vandaan? Hoe moeilijk? Makkelijk toch? Jij beweert dat je betrouwbare informatie hebt!
Een paar weken geleden ben ik door mijn rug gegaan en heb ik me noodgedwongen moeten vermaken met filmpjes op Youtube.
Uit verveling klikte ik op een filmpje dat over de tweede kamer ging.
Ging er nog al heftig aan toe. Toeslagenschandaal waarin werd gelogen over dat iets niet geweten werd maar uit documenten bleek dat het wel geweten werd. Gekontdraai over "Omtzicht elders" . Er is motie van afkeuring aan genomen over het gebeuren wat er plaatsvond.
Ik heb het met eigen ogen kunnen aanschouwen en met mij constateerden veel meer mensen dat er gelogen werd. Zo'n beetje de gehele oppositie.
Dire filmpjes staan nog steeds op youtube, je kunt zelf gaan kijken.
🤔😎😜😁😃😉👍
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

We kunnen dus constateren dat een onbetrouwn=bare overheid veel heeft bijgedragen aan het wantrouwen maar dat dit vooral komt doordat die onbetrouwbaarheid boven water is gekomen, In china merk je voooralsnog immers weinig van dit effect. (de overheid liegt er minder maar ze zeggen ook minder!) Een liegende politiek kan maar beter niet transparant zijn en een transoarante (ook achteraf) politiek kan maar beter niet liegen of zelfs beter geen premature informatie verschaffen, Als je het niet zeker weet, Zeg dat dan! En geef toe dat je op grond van voorlopige informatie handelt. (een noodzakelijke gok dus omdat, niets doen groter risico herbergt)
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En wat YouTube betreft: staan de serieuze debatten er ook op of zit je in een lus?
Moet je eens "Rutte, pedofiele sekte" klikken. Geloof mij, die bestaat dan!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mcmadtasty
Diehard

Peter van Velzen schreef: 01 nov 2021 02:28 We kunnen dus constateren dat een onbetrouwn=bare overheid veel heeft bijgedragen aan het wantrouwen maar dat dit vooral komt doordat die onbetrouwbaarheid boven water is gekomen, In china merk je voooralsnog immers weinig van dit effect. (de overheid liegt er minder maar ze zeggen ook minder!) Een liegende politiek kan maar beter niet transparant zijn en een transoarante (ook achteraf) politiek kan maar beter niet liegen of zelfs beter geen premature informatie verschaffen, Als je het niet zeker weet, Zeg dat dan! En geef toe dat je op grond van voorlopige informatie handelt. (een noodzakelijke gok dus omdat, niets doen groter risico herbergt)
Ik heb geen idee hoe het er in chaina aan toegaat, doch het zou me niet verbazen dat het daar eveneens speelt. Mensen geven af aan mensen die zich niet laten vaccineren en verwijten hen complotdenker te zijn, zonder ook maar stil te staan of het terecht is dat mensen wantrouwig zijn.
Geen transparantie roept ook vragen op, dat zie je bijvoorbeeld gebeuren bij "area 51" waarover beweerd wordt dat er aliëns zitten ofzo.
Geen transparantie leidt ook tot eigen invullingen en voedt daarmee het wantrouwen.
Liegen heeft gevolgen. Wil je als overheid betrouwbaar zijn moet je dus zeker niet gaan liegen m.i..
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

dikkemick schreef: 01 nov 2021 07:10 En wat YouTube betreft: staan de serieuze debatten er ook op of zit je in een lus?
Moet je eens "Rutte, pedofiele sekte" klikken. Geloof mij, die bestaat dan!!!
De debatten waar ik het over heb waren serieuze debatten, dus ja.
🤔😎😜😁😃😉👍
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 22:19 hoe moet ik weten wat betrouwbare informatie is? Ik hou me daar helemaal niet mee bezig of iemand die ik spreek wel betrouwbaar is.
toch geloof je het complot wel liegende overheid, en de overheid/medische sector niet
je baseert je dus ergens op waarop?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 22:38 Ik kan ook zeggen dat jij je blindstaart op het belang van het vaccineren zonder je grondig te informeren over waarom de overheid zou liegen. en zou gelden dat jij je omdat je het vaccin zo belangrijk vindt, er goede redenen zouden kunnen zijn wegens wantrouwen in de overheid je niet te laten vaccineren.
Ja jij kan dat zeggen. In de betekenis dat niemand je zal tegenhouden als jij die woorden vormt. Maar argumenten die aantonen dat het om werkelijk blindstaren gaat i.p.v. wijzen op een werkelijk essentieel punt maak je niet.

Dit lijkt ondertussen een patroon bij jou te worden. Als iemand met een punt komt dat je niet kan weerleggen kom je met een reactie in de aard van: Ik zou kunnen beweren dat dat punt ook voor jou geld.
Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 22:38Dat mensen uit wantrouwen zich niet laten vcaccineren geen goede reden hebben om zich niet te laten vaccineren doordat ze niet verder informeren klopt niet. Ze informeren wel, alleen stellen andere vragen, waar ze bij jouw bronnen geen antwoord krijgen maar bij de complottheorieën wel.
Ze krijgen daar antwoorden in de vorm van uit de duim gezogen paranoïde fantasieën. Dat is niet het zelfde als je informeren. Dat is op zoek gaan naar bevestiging van je paranoïde ideeën/gevoelens.
Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 22:38Jij hebt voor jezelf voldoende aan informatie om je te laten vaccineren, anderen niet. Wie weet heb jij wel een besluit genomen op basis van onvoldoende informatie........
Dat is niet onmogelijk. Het is nooit uit te sluiten dat ik bepaalde informatie mis, die mij tot een andere beslissing had gebracht. Als jij denkt dergelijke informatie te hebben, dan mag je die altijd presenteren. Ondertussen ontsnappen wij mensen niet aan de verantwoordelijkheid om ons zo goed mogelijk te informeren en dan op basis van de informatie die we hebben een beslissing te nemen, beseffend dat de informatie die we hebben mogelijk belangrijke gebreken vertoont.

Van wat ik opgevangen heb over de redenen die mensen geven waarom ze zich niet laten vaccineren, kan ik alleen maar opmaken dat ze ofwel zich onvoldoende hebben laten informeren of zich zo blindstaren op de onbetrouwbaarheid van de overheid dat ze daar paranoïde op reageren.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
holog
Diehard

Bericht door holog »

appelfflap schreef: 01 nov 2021 08:59
Mcmadtasty schreef: 31 okt 2021 22:19 hoe moet ik weten wat betrouwbare informatie is? Ik hou me daar helemaal niet mee bezig of iemand die ik spreek wel betrouwbaar is.
toch geloof je het complot wel liegende overheid, en de overheid/medische sector niet
je baseert je dus ergens op waarop?
maar Mcmadtasty heeft toch reeds lang bevestigd wat ik me reeds van het begin aan het afvragen was , nl. dat hij zelf niet eens in deze onzinnige redenering mee gaat en/of gelooft ... hij is enkel aan het 'promoten/verdedigen' wat anderen vinden. Waarom? - daar heb ik geen flauw idee van ...

maar toch kan absoluut wel meegaan in hoe onbetrouwbaar onze overheid wel is - hier een aantal quotes:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/17 ... ccinaties/
“Als samenleving kunnen we niet aanvaarden dat mensen keuzes maken die anderen in gevaar brengen. Niemand heeft het recht om vrijwillig anderen in gevaar te brengen. De vaccins zijn veilig, gratis en overal beschikbaar."

"Wie zich niet laat vaccineren is mede verantwoordelijk voor het feit dat op sommige plekken strengere maatregelen blijven. Wie zich niet laat vaccineren, zet zijn eigen leven en dat van anderen op het spel. ”
De vrijheid om je niet te laten vaccineren is anderen verhinderen om een normaal leven te hebben
maw onze onbetrouwbare leugenachtige overheid geeft zelf toe weet te hebben van de dodelijke consequenties van de vrijheid van enkelen -stellen dat het onaanvaardbaar is - en laten het toch gebeuren ?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

holog schreef: 01 nov 2021 09:36maar Mcmadtasty heeft toch reeds lang bevestigd wat ik me reeds van het begin aan het afvragen was , nl. dat hij zelf niet eens in deze onzinnige redenering mee gaat en/of gelooft ... hij is enkel aan het 'promoten/verdedigen' wat anderen vinden. Waarom? - daar heb ik geen flauw idee van ...
Ik doe is soortgelijks (af en toe)
Ik kan je mijn rede wel vertellen:

Ik maak me grote zorgen dat er steeds meer mensen zijn die de overheid niet (meer) vertrouwen.
Deze mensen worden vaak in een hoek gezet waar ze niet horen. (dom tegen achterlijk aan)

Dit wordt vaak gedaan om de discussie te vermijden waarom deze mensen de overheid niet meer vertrouwen.
Want dat is een onaangename discussie voor ons bestuursapperaat.

Toch moet die gevoerd worden want anders zal die groep blijven groeien, met alle gevolgen van dien.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

holog schreef: 01 nov 2021 09:36 maar Mcmadtasty heeft toch reeds lang bevestigd wat ik me reeds van het begin aan het afvragen was , nl. dat hij zelf niet eens in deze onzinnige redenering mee gaat en/of gelooft ... hij is enkel aan het 'promoten/verdedigen' wat anderen vinden. Waarom? - daar heb ik geen flauw idee van ...

maar toch kan absoluut wel meegaan in hoe onbetrouwbaar onze overheid wel is - hier een aantal quotes:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/17 ... ccinaties/
“Als samenleving kunnen we niet aanvaarden dat mensen keuzes maken die anderen in gevaar brengen. Niemand heeft het recht om vrijwillig anderen in gevaar te brengen. De vaccins zijn veilig, gratis en overal beschikbaar."

"Wie zich niet laat vaccineren is mede verantwoordelijk voor het feit dat op sommige plekken strengere maatregelen blijven. Wie zich niet laat vaccineren, zet zijn eigen leven en dat van anderen op het spel. ”
De vrijheid om je niet te laten vaccineren is anderen verhinderen om een normaal leven te hebben
maw onze onbetrouwbare leugenachtige overheid geeft zelf toe weet te hebben van de dodelijke consequenties van de vrijheid van enkelen -stellen dat het onaanvaardbaar is - en laten het toch gebeuren ?
Omdat ook de overheid aan regels gebonden is. Een wet is een heel bod instrument. Het is heel moeilijk om iets wettelijk te regelen zoals je werkelijk wil. Voor je het weet zijn er zaken verboden die je toch wil toelaten of zijn er zaken toegelaten die je toch wil verbieden. Dat betekent dus dat iets verbieden niet automatisch de beste optie is tegenover iets dat je onaanvaardbaar vind.
Plaats reactie