Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lost and not found yet! schreef: 05 mar 2022 23:04 Ps, na de discussie gelezen te hebben, en nadat ik op mijn vraag aan Tiberius Claudius geen antwoord heb gekregen kunnen we hem dus wegzetten in de burelen als een Poetin aanbidder?! En waarschijnlijk dus ook als een Baudet stemmer bij de gemeenteraadsverkiezingen! Wel leuk voor de statistieken!
Je vult kennelijk zaken in, waar je niet over kunt oordelen.

PS.
Ik vind Baudet niet veel meer dan een halve gare.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat een futiele details toch weer in deze discussie.
Ik kan het veel korter.

Putin gedraagt zich via zijn legertje als een seriële massamoordenaar opdat iedereen maar danst naar zijn moorddadige pijpen. De redenen en de verdere haarkloverij er omheen zullen MIJ NU een biet zijn.

Het is misdaad zonder reden, zomaar, omdat Poetin iets in zijn misdadige kop zit wat er uiteraard niet uit wil.
Hij is het nog niet waard om zachtjes te 'vierendelen', wat mij betreft. Hij is, gevaarlijker dan ISIS, Daesh, hij is
een groot gevaar voor de min of meer 'beschaafde' wereld en de rest.

Dat zal nooit meer echt gerepareerd kunnen worden
Want we hadden ook al die Koude Oorlog (waarbij klaar blijkt dat Churchill gelijk had met die stap van toen..!
Arm volk, Russische burgers, Ukrainers en de rest, want men heeft daar door de tijd heen wreed huisgehouden.
Ze zouden in opstand moeten komen.

Oh, en de behoorlijke last die wij van sancties hebben, is mij best. Zet de tering simpel naar de nering.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Gerard R. schreef: 06 mar 2022 14:27 Ze zouden in opstand moeten komen.
Dat is DE oplossing voor dit alles. Er is kans dat de protestgolf in Rusland steeds groter wordt. Vandaag waren er weer protestmarsen in 45 steden en 2000 mensen werden opgepakt.
Eerst het volk, dan weigert het leger deze absurde oorlog voort te zetten, dan vlucht Poetin naar Syrië.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja en voor het Westen en de rest van de wereld gas en olie laten komen b.v. uit Iran en Venezuela.
Dat is Poetin's Achilleshiel.
En nog meer wapens naar Ukraine.

Mentaal is Poetin al failliet.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Dit vertaalde document, vermoedelijk door een FSB agent gelekt (maar het blijft gissen), bevat het volgende commentaar:
Does the possibility of a localised nuclear strike exist? Yes. Not in the interests of the military (it would accomplish nothing, it's a weapon to defeat defences) but in order to spook others. Now we begin sowing the soil to unleash everything on Ukraine. Naryshkin with his SVR now dig the soil to prove that Ukraine has nuclear capabilities they've been developing in secret.
Het beaamt verder wat Rereformed ook al schreef: de situatie is een puinhoop, en de oorlog kan op geen enkele manier meer gewonnen worden:
Today even if we kill Zelensky, take him prisoner, nothing will change at this point. Ukraine matches Chechnya in their hatred for us. Now even those who were loyal to us are standing against us.
Russische media zijn nu begonnen het gerucht te circuleren dat Ukraine in het geheim nucleaire bommen aan het ontwikkelen was: https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 022-03-06/

Het lijkt erop dat de voorwendselen voor nucleaire escalatie hiermee in stelling worden gebracht. Misschien is dat de enige manier om andere landen ervan te weerhouden zich bij de NAVO aan te sluiten.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het is, dat ik mij werkelijk ALLES van mensen kan voorstellen, maar deze keer is het wel heel tribaal.
Ik heb nog een oud boekje van de serie Kapitein Rob en zijn bootje 'De Vrijheid', waarin hij de strijd aangaat met professor Lupardi, die de wereld wel eens een poepje wil laten ruiken. Ook met kernrommel. 'Mooie' fantasie. Maar wat is fantasie tegenwoordig nog..? Werkelijk dus.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Socratoteles schreef: 06 mar 2022 16:56 Russische media zijn nu begonnen het gerucht te circuleren dat Ukraine in het geheim nucleaire bommen aan het ontwikkelen was: https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 022-03-06/
en hoelang zal het duren vooraleer de nato de leverancier is vd grondstoffen? net zoals ze massaal Oekraïne steunen door materiaal te leveren wat uiteraard inmengen is?
halen we het einde vd maand?
maakt niet uit want we zitten in een logica dat maar 1 einde kent
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Deze vind IK wel dapper: https://frontpage.fok.nl/nieuws/855025/ ... bomen.html
Monique Verlind (DJMO) 05-03-2022 09:46 print
Een meerderheid in Groningen is voor het opendraaien van de gaskraan zodat Nederland minder afhankelijk wordt van Rusland. Het mag opvallend te noemen zijn dat mensen uit het aardbevingsgebied daar zelfs nog meer toe bereid zijn dan mensen die buiten het aardbevingsgebied wonen. Dit blijkt uit een enquête van Enigma Research in opdracht van het Dagblad van het Noorden. [..]
Petje af, want dat geeft risico, en applaus. Dapper! 8*) Dan gebruik ik vanaf nu nog minder gas en elektriciteit, mensen.

Ik weet niet of het veel effect zal hebben op wat dan ook. :(
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 06 mar 2022 17:10 halen we het einde vd maand?
maakt niet uit want we zitten in een logica dat maar 1 einde kent
Come on, appelfflap, leuka pystyyn, pidä pääsi kylmänä!
Een maand geleden dacht iemand nog: "Die [Russische] militairen zijn nu tot op het bot gemotiveerd. Zijn wij dat ook?" Het eerste was kletspraat, en het antwoord op de vraag is inmiddels zo'n verrassend ja dat iedereen met zijn ogen staat te knipperen.

Een maand geleden was dit het beeld van Oekraïne: "We moeten nu niet denken dat Oekraïne een sociaal en democratisch land is. Het staat 122e op de lijst van corrupte landen (totaal 180 landen. Rusland staat overigens 136e. Moet zo'n land toetreden tot de EU? We pompen er nu al miljarden in waarvan een groot deel verdwijnt in de zakken van corrupte lui." "Lid worden van de NAVO gaat echt niet gebeuren. Ik weet ook niet of we dat moeten willen met zo'n corrupt land. Wat schieten wij ermee op?"

En dit was het beeld van ons: "Zonder dat gas houden we net genoeg over voor de huishoudens, ziekenhuizen en primaire voorzieningen. De hele industrie in Europa gaat dan plat." "Europa staat er altijd bij te kijken. In dit geval voelen we ons niet verbonden met Oekraïne en zal het ons een zorg zijn of ze onafhankelijk zijn of onder Russisch bestuur staan. Zolang hier de kachel maar blijft branden. "

En een maand later staat letterlijk alles er omgekeerd voor.
Hun leider een wereldberoemde held die voor een sociaal en democratisch land en heel Europa vecht. De EU gaat voor haar eigen defensie zorgen en ervaart de grootste saamhorigheid in haar geschiedenis. En Oekraïne mag er nu al op rekenen in de toekomst te mogen toetreden tot de EU en de NAVO en de miljarden zullen gaan naar de opbouw van hun land uit puin. En heel Europa staat te wapperen met blauw-gele vlaggetjes en beschouwt het Oekraïense volk als bewonderenswaardig. En onze maatschappij blijft gewoon overeind met een houding van "Oh, en de behoorlijke last die wij van sancties hebben, is mij best. Zet de tering simpel naar de nering."

Niet alles verloopt volgens de somberste verwachtingen.
Europa en de VS moeten gewoon doorgaan met het verzenden van wapens, en aan Poetin komt heus wel een eind.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 06 mar 2022 18:51 Niet alles verloopt volgens de somberste verwachtingen.
Europa en de VS moeten gewoon doorgaan met het verzenden van wapens, en aan Poetin komt heus wel een eind.
ik zit in een sombere modus

Heel het westen wordt erbij betrokken
er is echt een Russische nucleaire retoriek ontstaan en die zal zich verder ontvouwen/ontplooien

tot op het punt dat Rusland zich enkel en alleen nucleair kan verdedigen en geen andere keuze heeft

iedereen die met Poetin belt, tem erdogan, wordt niet vrolijk
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 06 mar 2022 19:33
Rereformed schreef: 06 mar 2022 18:51 Niet alles verloopt volgens de somberste verwachtingen.
ik zit in een sombere modus

Heel het westen wordt erbij betrokken
er is echt een Russische nucleaire retoriek ontstaan en die zal zich verder ontvouwen/ontplooien

tot op het punt dat Rusland zich enkel en alleen nucleair kan verdedigen en geen andere keuze heeft

iedereen die met Poetin belt, tem erdogan, wordt niet vrolijk
Rusland valt aan, appelfflap. Het verdedigt zich niet, het valt aan, het vermorzelt in opdracht van een moreel en naar mijn idee ook mentaal failliete mens, die maar een ding voor ogen staat... vermorzelen. Want "de wereld moet doen wat hij wil"... En dat landje moet van de kaart.
appelfflap
Banned

Gerard R. schreef: 06 mar 2022 20:45 Rusland valt aan, appelfflap. Het verdedigt zich niet, het valt aan, het vermorzelt in opdracht van een moreel en naar mijn idee ook mentaal failliete mens, die maar een ding voor ogen staat... vermorzelen. Want "de wereld moet doen wat hij wil"... En dat landje moet van de kaart.
ik weet dat ze aanvallen maar in Poetins logica verdedigen ze zich en is poetin nu een hele retoriek aan het uitrollen dat maar 1 einde kent en alles en iedereen meesleurt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 mar 2022 13:47
lost and not found yet! schreef: 05 mar 2022 23:04 Ps, na de discussie gelezen te hebben, en nadat ik op mijn vraag aan Tiberius Claudius geen antwoord heb gekregen kunnen we hem dus wegzetten in de burelen als een Poetin aanbidder?! En waarschijnlijk dus ook als een Baudet stemmer bij de gemeenteraadsverkiezingen! Wel leuk voor de statistieken!
Je vult kennelijk zaken in, waar je niet over kunt oordelen.
Ik vul dit enkel in naar aanleiding van de berichten die jij hier post! Maar gezien de eerdere berichten van onder andere Rereformed lijkt het me niet meer dan duidelijk dat je hier duidelijk een Poetin aanhanger uithangt, gewoon op basis van je eigen bewoordingen. Niet inhoudelijk antwoorden behoort wel degelijk tot jouw stupide manier van een discussie voeren! Lees gewoon even terug!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

appelfflap schreef: 06 mar 2022 21:41
Gerard R. schreef: 06 mar 2022 20:45 Rusland valt aan, appelfflap. Het verdedigt zich niet, het valt aan, het vermorzelt in opdracht van een moreel en naar mijn idee ook mentaal failliete mens, die maar een ding voor ogen staat... vermorzelen. Want "de wereld moet doen wat hij wil"... En dat landje moet van de kaart.
ik weet dat ze aanvallen maar in Poetins logica verdedigen ze zich en is poetin nu een hele retoriek aan het uitrollen dat maar 1 einde kent en alles en iedereen meesleurt.
Hopelijk gaan de ogen van het Russische volk nog meer open. Zodat ze nog massaler tegen de ideen van Poetin en zijn aanhangers in kunnen gaan.

Gelukkig ook nog een beetje goed nieuws:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7060438 ... usland-aan
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 06 mar 2022 21:41
Er valt niets te verdedigen door Putin. Er wordt door andere landen dan Rusland niets in Rusland vermorzeld. Dat hij het niet leuk vind dat de Navo wat dichterbij komt of dat Ukraine niet zijn liedje zingt, dat snappen we wel, maar dat is geen reden om een autonoom land en een volk van een 43 miljoen in elkaar te schieten of te 'vermorzelen'. Tenminste... in mijn ogen niet hoor. Zélfs niet als daar in het Oosten van het land Russen in problemen komen door enge groepjes. Zou wat moois worden in de wereld. Rivieren van bloed, overal waar je kijkt... Ja hoor, zo goed?
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 07 mar 2022 01:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie