Wat is er mis met mij?
Moderator: Moderators
Wat is er mis met mij?
Eerst zeggen dat ik dagelijks 19 verschillende medicatie moet nemen, waaronder 30 milligram Abilify.
* Als ik moe ben en ga slapen denk/zie ik een leeg A4 blad
* Als ik me gedraaid heb, zodat ik goed lig, denk ik: 10/10
* Als ik ' s nacht naar toilet moet, denk ik gewoon H8
* Ik denk dat ik 2 vliegen in één klap gedood te hebben, blijkt het er maar eentje te zijn.
* Als ik tennis kijk denk ik dat ik naar een dubbelspel kijk, terwijl ze 1 tegen 1 spelen
* Plotsklaps denk ik/zie ik dat er een vervaarlijke struikrover me gaat aanvallen (ik loop hem achterna)
* vieze, lelijke, afschrikwekkende gezichten verschijnen uit het niets
* om de twee uur word ik wakker door heel hard "neeeee" te roepen. Ik heb dan geen slaapgevoel meer
* rechte lijnen zijn altijd krom
* als ik bvb naar een hek kijk, zie ik deze bewegen
* ik loop heel erg wankel en moet oppassen dat ik niet val (anders dan mijn vestibulopathie)
* overgeven, zonder gegeten te hebben
* incontinentie
* zeer selcht zicht.
Dit is allemaal gebeurd van de ene dag op de andere.
Ik voel me ook niet echt, ik voel me niet Jan. Ik voel alsof het universum in me kruipt en dat ik alles en iedereen tegelijk ben.
Pfff, ik ben uitgetypt, zijn er tot zover reacties?
PS aan de wiet zal het niet liggen, want ik rook al 33 jaar. Nu zit ik aan de 5 gram per week ongeveer, toch niet veel hé?
HELP MIJ!
Jan.
* Als ik moe ben en ga slapen denk/zie ik een leeg A4 blad
* Als ik me gedraaid heb, zodat ik goed lig, denk ik: 10/10
* Als ik ' s nacht naar toilet moet, denk ik gewoon H8
* Ik denk dat ik 2 vliegen in één klap gedood te hebben, blijkt het er maar eentje te zijn.
* Als ik tennis kijk denk ik dat ik naar een dubbelspel kijk, terwijl ze 1 tegen 1 spelen
* Plotsklaps denk ik/zie ik dat er een vervaarlijke struikrover me gaat aanvallen (ik loop hem achterna)
* vieze, lelijke, afschrikwekkende gezichten verschijnen uit het niets
* om de twee uur word ik wakker door heel hard "neeeee" te roepen. Ik heb dan geen slaapgevoel meer
* rechte lijnen zijn altijd krom
* als ik bvb naar een hek kijk, zie ik deze bewegen
* ik loop heel erg wankel en moet oppassen dat ik niet val (anders dan mijn vestibulopathie)
* overgeven, zonder gegeten te hebben
* incontinentie
* zeer selcht zicht.
Dit is allemaal gebeurd van de ene dag op de andere.
Ik voel me ook niet echt, ik voel me niet Jan. Ik voel alsof het universum in me kruipt en dat ik alles en iedereen tegelijk ben.
Pfff, ik ben uitgetypt, zijn er tot zover reacties?
PS aan de wiet zal het niet liggen, want ik rook al 33 jaar. Nu zit ik aan de 5 gram per week ongeveer, toch niet veel hé?
HELP MIJ!
Jan.
Re: Wat is er mis met mij?
Hallo Jan,
Wat is precies je hulpvraag? Wil je graag een ‘normaal leven’? Of wil je erkend worden in jouw bijzonderheid?
Vriendelijke groet, Leon
Wat is precies je hulpvraag? Wil je graag een ‘normaal leven’? Of wil je erkend worden in jouw bijzonderheid?
Vriendelijke groet, Leon
Misschien…
Ik weet niet wat er gaande is met me, en ik zie af, er zijn geen werkelijkheden meer voor mij.
Als iemand dit allemaal al heeft meegemaakt, zeg me aub hoe ik alles kan oplossen en wat ik kan verwachten.
Mss heeft iemand ook nevenwerkingen van Abilify.
Als iemand dit allemaal al heeft meegemaakt, zeg me aub hoe ik alles kan oplossen en wat ik kan verwachten.
Mss heeft iemand ook nevenwerkingen van Abilify.
de rode pil of de blauwe pil bedoel je ?
Moet ik vragen aan mijn psy om Abilify af te bouwen, of hoort dat medicijn tot hét Proces? Moet ik 30 mg blijven nemen?
Volgende week heb ik, na een heel lange tijd nog eens een afspraak met mijn psy, maar ik weet begod niet wat zeggen.
Vertrouwen hebben, ik weet het maar ik kan wel wat hulp gebruiken.
Dank je Leon
Volgende week heb ik, na een heel lange tijd nog eens een afspraak met mijn psy, maar ik weet begod niet wat zeggen.
Vertrouwen hebben, ik weet het maar ik kan wel wat hulp gebruiken.
Dank je Leon
Abilify blokkeert bepaalde neurotransmitters voor een deel, hogere doseringen maakt eigenlijk niet uit, je kunt dan net zo goed 10 milligram slikken, maar als dat wat nog doorkomt je teveel in verwarring brengt kan je vragen om een medicijnwissel naar risperidon, die blokkeert helemaal. Maar dat is wel een beetje de blauwe pil en heeft weer meer bijwerkingen. Er is ook nog een traditioneel medicijn met weinig bijwerkingen. Naam ben ik even kwijt. Een bevriende psychiater gaf dat aan. En de boeken van Wouter Kusters over psychoses lezen kan ook.
Persoonlijk denk ik dat het met blijvend wiet-gebruik allemaal geen verschil maakt die medicijnen. Sommigen vinden rust in de ego-dood door drugsgebruik, dat is het hoogst haalbare, maar dan kan je ook naar de plaatselijke kerk.
Succes verder, Leon
Persoonlijk denk ik dat het met blijvend wiet-gebruik allemaal geen verschil maakt die medicijnen. Sommigen vinden rust in de ego-dood door drugsgebruik, dat is het hoogst haalbare, maar dan kan je ook naar de plaatselijke kerk.
Succes verder, Leon
Misschien…
Dank je wel, Leon.Leon schreef: ↑02 sep 2022 18:50 Abilify blokkeert bepaalde neurotransmitters voor een deel, hogere doseringen maakt eigenlijk niet uit, je kunt dan net zo goed 10 milligram slikken, maar als dat wat nog doorkomt je teveel in verwarring brengt kan je vragen om een medicijnwissel naar risperidon, die blokkeert helemaal. Maar dat is wel een beetje de blauwe pil en heeft weer meer bijwerkingen. Er is ook nog een traditioneel medicijn met weinig bijwerkingen. Naam ben ik even kwijt. Een bevriende psychiater gaf dat aan. En de boeken van Wouter Kusters over psychoses lezen kan ook.
Succes verder, Leon
Ik kijk/luister nu naar voordrachten van Wouter Kusters op YT.
De rennius-machine heeft mijn aandacht wel getrokken, alles omgekeerd. Zo voelt het aan.
Ik zou liever geen Risperdon willen nemen, omdat mijn voorkeur gaat naar de rode pil.
Verder luisteren, dank.
Jeps, ik heb het al begrepen. Mijn vraag is opgelost. Dank Leon.
Voor medische adviezen en medicatie is dit forum niet bedoeld.
Daarvoor moet je bij je behandelend arts(en) zijn.
Je kunt je uiten en de ander kan proberen begrip op te brengen, maar specifieke behandelingszaken van medeforummers laten we aan de eigen arts.
Daarvoor moet je bij je behandelend arts(en) zijn.
Je kunt je uiten en de ander kan proberen begrip op te brengen, maar specifieke behandelingszaken van medeforummers laten we aan de eigen arts.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Een arts zal zich moeten voegen naar de eigen wil van de patient. Wat ik deed was de eigen wil duidelijk maken. Ik weet niet of dat resulteert in een meer aangepaste persoon voor de maatschappij.
Misschien…
Modinfo's zijn op FT geen onderdeel van een lopende discussie, maar staan alleen ten dienste van de moderatie van dit forum.
Lees de forumregels hierover even na.
Commentaar kan in een Feedback topic.
Lees de forumregels hierover even na.
Commentaar kan in een Feedback topic.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.