Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Knieschijfschieten

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 12 dec 2022 20:37
dikkemick schreef: 12 dec 2022 19:23 Het maakt niet uit wie of wat je bent. Je houd je aan de regels!
Wel dat geld dan ook voor de ordediensten. Die hebben zich ook aan de regels te houden.
Juist en daarom blijft t ontsporen. Die regels lappen de hooligans aan hun laarzen. En waarom zou dat zijn?
Politie en zeker ME moet weer respect gaan afdwingen. Het heet niet voor niets: ordeHANDHAVING.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 dec 2022 09:26
lost and not found yet! schreef: 11 dec 2022 22:10
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 dec 2022 16:44 Ik ook niet.

Dit past gewoon niet niet in een humane samenleving.
Het gedrag van deze bewuste relschoppers wel? Dat past wel? Als niet, wat is jouw oplossing dan?
Je maakt een fout die veel gemaakt wordt:
Het gaat er niet om wat zij doen maar wat wij doen.
Dus wat zou jouw oplossing zijn dan?

Ps, aanvulling, wat hebben wij fout gedaan dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 12 dec 2022 09:05 Hoe hadden we onze seriemoordenaars bv preventief kunnen aanpakken?
Dat kunnen WIJ niet doen. Maar dergelijk psychopaten, zouden wellicht hun delicten helemaal niets hebben gepleegd, als ze niet in hun jeugd waren verwaarloosd en/of misbruikt. Dat falen van hun ouders of voogden, kunnen we wellicht enigzins trachten te voorkomen.

Dat terzijde. Als mijn inschatting dat de raddraaiers die jij in hun knieschijf wil schieten, zich zo misdragen omdat ze zich geen deel voelen van onze samenleving juist is. (Ze voelen zich evident meer Marokkaan dan Nederlander of Belg), dan moeten we maatregelen nemen die ze het gevoel geeft er wél bij te horen. Dit ongeacht hoeveel geweld men moet gebruiken tegen dit soort gedragingen. Alléén knieschijfschieten zal niet voldoende helpen, dunkt me. Niet allen die zich geen deel van onze samenleving voelen, misdragen zich op deze manier, maar ook hen die geen rellen schoppen, wil het gevoel geven dat ze er wél bij horen. En ik denk dat jij hun knieschijven ook niet wil vernielen.

Lanfy:
Wat wij fout hebben gedaan is dat we waarschijnlijk een deel van de Marokkaanse jongeren het idee gegeven hebben, dat ze er niet bij horen. Ik zou kunnen beweren dat dit komt door het optreden van Geert Wilders en Vlaams Belang, maar dat is waarschijnlijk te kort door de bocht, en net zo simplistich als de manier waarop dergelijke politici van alles "links" de schuld geven. Het is vast ingewikkelder.
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 12 dec 2022 15:43
axxyanus schreef: 12 dec 2022 13:20
gerard_m schreef: 12 dec 2022 13:07
Ik ken de situatie in België niet goed, maar in de aannames dat gebrek aan kansen en racisme de oorzaak is, mis ik telkens de analyse waarom andere migranten groepen deze problemen dan niet kennen. Berichten over rellende Vietnamezen of over Congolezen die afreizen naar conflictgebieden, zijn uiterst zeldzaam.
Noch Vietnamezen, noch Congolesen werden naar hier gehaald als gastarbeiders.
De vraag over de aannames blijft hetzelfde. Waarom is het relevant dat (een klein deel van) de groep als gastarbeider hierheen is gekomen?

Zo je wilt vul ik voor Vietnamezen "Polen" of "Roemeniërs" in.
Hoezo? Polen en Roemeniërs zijn BMW ook niet als gastarbeiders hier heen gehaald. Dus op welke manier zou dat verschil maken?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Peter

In een utopische situatie heeft iedereen een uitstekende jeugd gehad. Maar helaas. Zo werkt t niet. Daar bovenop is opvoeding in andere (islamitische bv) landen anders dan hier. De man is er nog steeds HET HOOFD. DE man!!
En dat zou betekenen dat we alle negatieve (jeugd) situaties moeten gaan aanpakken.
Ouders mogen niet meer scheiden. Weet je nl hoeveel impact dit heeft op de kinderen. Die gaan later misschien vuurwerk naar ME gooien en jouw auto in de fik steken.
Dus: is dit de ideale aanpak? Kun je onvrede zo voorkomen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lost and not found yet! schreef: 12 dec 2022 23:09
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 dec 2022 09:26
lost and not found yet! schreef: 11 dec 2022 22:10

Het gedrag van deze bewuste relschoppers wel? Dat past wel? Als niet, wat is jouw oplossing dan?
Je maakt een fout die veel gemaakt wordt:
Het gaat er niet om wat zij doen maar wat wij doen.
Dus wat zou jouw oplossing zijn dan?

Ps, aanvulling, wat hebben wij fout gedaan dan?
Je maakt de fout je tot hun niveau te verlagen .

Wanneer men iets afkeurt betekent dat niet per definitie dat men iets beters op de plank heeft staan.
Je vraag die een verborgen afkeuring inhoudt is dus niet echt op zijn plaats.

Ik ben niet tegen streng straffen, misschien ben ik wel strenger dan jij en DikeMick samen.
Allereerst de schade die zou volledig door ze moeten worden vergoed en zolang er niet betaald worden ze vastgezet.
Dat kan dan wel eens aardig wat jaartjes worden.

Bij minderjarigheid moeten ook de ouders worden aangesproken, iets wat nu niet kan.

Ook het land uitzetten van mensen met een meervoudige nationaliteit moet standaard worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 12 dec 2022 18:32
dikkemick schreef: 12 dec 2022 17:30 ALS je te gast bent in een land, houd je je aan de regels.
en vanaf wanneer ban je geen gast meer?
hiergeboren, 3e generatie, vanaf leeftijd x ...
ze zien er anders uit, afkomst maar vanaf wanneer ben je geen gast meer?
[/quot

Je Grootouders moeten hier geboren zijn en je moet niet meer herkenbaar zijn als vreemdeling.
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

Jeugdzondes.
Heb in 70's, een keer over een paar auto-s gelopen.
De gedachte roept skaamte op.
Maar ja, flink gezopen + tienerbrein (frontaalkwab nog niet uitontwikkeld), linke combi.
* happens
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MZP schreef: 13 dec 2022 11:48 Jeugdzondes.
Maar ja, flink gezopen + tienerbrein (frontaalkwab nog niet uitontwikkeld), linke combi.
Dus alle begrip als die frontaal kwabben jouw auto vernielen in een dronken bui? Of toch liever de knuppel?
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 13 dec 2022 12:36
Dus alle begrip als die frontaal kwabben jouw auto vernielen in een dronken bui? Of toch liever de knuppel?
De schade betalen, lijkt me wel het minste in zo'n geval.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 dec 2022 11:15 Je Grootouders moeten hier geboren zijn en je moet niet meer herkenbaar zijn als vreemdeling.
dat 2e klopt maar wordt moeilijk
als je dan niet aanvaard wordt supporter je sneller voor dat land waar je betovergrootouders vandaan kwamen
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

dikkemick schreef: 13 dec 2022 12:36 Dus alle begrip als die frontaal kwabben jouw auto vernielen in een dronken bui? Of toch liever de knuppel?
Begrip: ja,
knupl: ligt r aan hoe de delinquent reageert en alleen als dit type knupl geen blijvende schade veroorzaakt,
aanhouden: ja.
* happens
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 13 dec 2022 12:51
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 dec 2022 11:15 Je Grootouders moeten hier geboren zijn en je moet niet meer herkenbaar zijn als vreemdeling.
dat 2e klopt maar wordt moeilijk
als je dan niet aanvaard wordt supporter je sneller voor dat land waar je betovergrootouders vandaan kwamen
Dat ben ik met je eens.

Het is dan ook meer iets als aanvaard worden door de anderen als er bijbehorend.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

axxyanus schreef: 13 dec 2022 09:17
gerard_m schreef: 12 dec 2022 15:43
axxyanus schreef: 12 dec 2022 13:20
Noch Vietnamezen, noch Congolesen werden naar hier gehaald als gastarbeiders.
De vraag over de aannames blijft hetzelfde. Waarom is het relevant dat (een klein deel van) de groep als gastarbeider hierheen is gekomen?

Zo je wilt vul ik voor Vietnamezen "Polen" of "Roemeniërs" in.
Hoezo? Polen en Roemeniërs zijn BMW ook niet als gastarbeiders hier heen gehaald. Dus op welke manier zou dat verschil maken?
Net als Polen of Roemeniërs heeft ooit een groep Marokkanen besloten naar Nederland/ België te komen om hier te werken. In het verleden gold dat ook voor Portugezen of Spanjaarden. In Nederland ging het om 75.000 mensen, een betrekkelijk klein deel van de Marokkanen die hier nu wonen.

De vraag blijft wat het er in deze discussie toe doet dat een deel van de Marokkanen ooit als gastarbeider naar Nederland/ België is gekomen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 dec 2022 12:46
dikkemick schreef: 13 dec 2022 12:36
De schade betalen, lijkt me wel het minste in zo'n geval.
Dat kan niet, want ze zijn sociaal economisch gediscrimineerd in dit land. En.....MZP had ze verbaal te negatief toegeschreeuwd dus die krijgt een boze claim aan zijn broek.
Einstein/Mick
Gesloten