Kambo (drug) therapie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Kambo (drug) therapie

Bericht door dikkemick »

En ook wat alcohol betreft is er voldoende wetenschappelijk materiaal verkrijgbaar om een weloverwogen keuze te maken wat betreft gebruik (gevaren/nadelen) van kwak.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 12 mar 2023 16:45Hoe zou je zelf zijn in mijn plaats?
Als ik me in jouw positie zou bevinden dan zou ik weliswaar mijn eigen plan blijven volgen, maar daarnaast wel open blijven staan voor informatie die indruist tegen mijn overtuiging, zeker als die informatie gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek.

Als mijn overtuiging namelijk correct is zal wetenschappelijk onderzoek zulks eerder bevestigen dan ontkennen, maar als uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er specifieke gevaren aan kleven, dan zou ik mij dermate verantwoordlijk voelen voor een ander die ik een specifieke behandeling aanbeveel of zelf doe ondergaan, dat ik me daar terdege in zou verdiepen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 mar 2023 06:48 En ook wat alcohol betreft is er voldoende wetenschappelijk materiaal verkrijgbaar om een weloverwogen keuze te maken wat betreft gebruik (gevaren/nadelen) van kwak.
En toch gebruik ook jij en/of vele andere FreeThinkers
  • [Volgens het Nationaal Preventieakkoord uit 2018
    drinkt ongeveer 82,1% van de Nederlanders van 18 jaar en ouder wel eens alcohol.]
met enige regelmaat al dan niet met mate enige hoeveelheid alcohol. Hoe is zulks te rijmen met dat kruisvaardersgedrag jegens Kambo en/of Psychedelica of zelfs Cannabis?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 mar 2023 07:13
dikkemick schreef: 13 mar 2023 06:48 En ook wat alcohol betreft is er voldoende wetenschappelijk materiaal verkrijgbaar om een weloverwogen keuze te maken wat betreft gebruik (gevaren/nadelen) van kwak.
    drinkt ongeveer 82,1% van de Nederlanders van 18 jaar en ouder wel eens alcohol.]
met enige regelmaat al dan niet met mate enige hoeveelheid alcohol. Hoe is zulks te rijmen met dat kruisvaardersgedrag jegens Kambo en/of Psychedelica of zelfs Cannabis?
Promoot ik hier het gebruik van alcohol? Dat het mijn geest zo vrij en open maakt? Ontken ik dat alcohol een gevaarlijke verslavende drug is?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 mar 2023 08:00
HierEnNu schreef: 13 mar 2023 07:13
Promoot ik hier het gebruik van alcohol? Dat het mijn geest zo vrij en open maakt? Ontken ik dat alcohol een gevaarlijke verslavende drug is?
Waarom stel je nu juist die vragen aan mij?
Om de vraag die ik stel te ontwijken?
Bovendien: wat heeft 'gevaarlijke verslavende drugs' te maken met
  • Kambo en/of Psychedelica of zelfs Cannabis?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Had ik al uitgelegd:

De stijgende populariteit van kambô laat zien hoe sterk irrationele en emotionele overtuigingen zich nestelen in onze hedendaagse maatschappij. Bij het aangaan van een debat over het nut van vaccinatie is het belangrijk te beseffen dat wetenschappelijke argumenten het vrijwel altijd afleggen tegen de kracht van de metafoor en het geloof.

Dit symptomencomplex dat alle kenmerken heeft van een anafylactische shock wordt door de gebruikers hogelijk gewaardeerd als een reinigings- en transformatieritueel. Dat kikkerslijm wordt door de stammen in de Amazone ‘kambô’ genoemd.
Einstein/Mick
bonifacius
Diehard

Bericht door bonifacius »

HierEnNu schreef: 13 mar 2023 06:31 ik vind Kwak gewoon lekker!
Proost!
HierEnNu schreef: 13 mar 2023 07:00
bonifacius schreef: 12 mar 2023 16:45Hoe zou je zelf zijn in mijn plaats?
Als ik me in jouw positie zou bevinden dan zou ik weliswaar mijn eigen plan blijven volgen, maar daarnaast wel open blijven staan voor informatie die indruist tegen mijn overtuiging, zeker als die informatie gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek.
Een mens moet altijd open blijven staan voor nieuwe dingen en informatie want de enige constante in het leven is verandering!

Interessant weetje ontdek ik net: Het woord "informatie" is een Leenwoord uit het Frans, in de betekenis van ‘inlichting, nasporing’ voor het eerst aangetroffen in het jaar 1451.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

bonifacius schreef: 13 mar 2023 13:18 Interessant weetje ontdek ik net: Het woord "informatie" is een Leenwoord uit het Frans, in de betekenis van ‘inlichting, nasporing’ voor het eerst aangetroffen in het jaar 1451.
Is dit een kambo gerelateerd inzicht?
Verder nog objectieve info te delen dat het gebruik van kambô zou kunnen stimuleren?
Einstein/Mick
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Het lijkt zo dat diepgaande spirituele ervaringen soms enkel te bereiken zijn via zware fysieke beproevingen op één of ander gebied. Bijna-dood Ervaringen zijn daar een goed voorbeeld van. Maar holotropisch ademwerk en andere fysieke ordeals lijken het lichaam zwaar te beproeven, maar zorgen wel voor heling op innerlijk vlak en voor contact met gene zijde (zie verder). En dat laatste is voor de ervaarders proritair boven het lijden van de buitenkant, wat enkel door de wetenschap wordt bestudeerd.

Vroeger werden er in stamverband voor de wetenschap geheel en al 'ongezonde' zware beproevingen verlangd door onze voorouders van jongeren, die door die zware beproevingen in contact kwamen zichzelf en met 'the other side', omdat daardoor wellicht bloedvaten in hun hersenen werden vernauwd en 'de filter' even wegviel en zij contact maakten met een andere werkelijkheid. Onze voorouders gaven prioritair aan 'de binnenkant' en niet de fysieke buitenkant, die inderdaad volgens de wetenschap die enkel daar oog voor heeft, nefast is.

Denk aan de woestijnvaders die in de woestijn vertoefden om contact met God te zoeken. Zij beproefden zichzelf fysiek.

Mensen die diepgaande ervaringen hebben die mystiek, spiritueel of op een andere manier levensveranderend zijn, geven daar
prioteit aan boven de negatieve bijwerkingen op het fysieke vlak.
Dat is een kwestie van een hiërarchie van waarden: wat is voor jou meer prioritair?
Is de levensveranderende innerlijke ervaring belangrijker voor jou, of is een eventuele negatieve fysieke bijwerking 'volgens de wetenschapper' voor jou prioritair? Dat is een subjectieve inschatting volgens mij in een hiërarchie van waarden, die voor elke persoon dus verschillend kan zijn en waarover discussie zinloos is.

Dikkemick en sommige anderen hier willen niet weten van een innerlijke spirituele ervaring en focussen zich dus enkel op de wetenschappelijke uiterlijke fysieke kant. Dat is de fysieke buitenkant van het verhaal. Want de wetenschap vandaag heeft geen oog voor de spirituele gezondheid (de binnenkant, zeg maar). Daarmee missen zij een voor de ervaarders een voor hen zeer belangrijk onderdeel (de spirituele kant).

Bonifacius, het is niet zinvol om niet-ervaarders te overtuigen van de schoonheid van Kambo, als ze het nooit hebben beleefd en het ook niet willen of kunnen zien. Je zal enkel in frustratie eindigen en het is verspilde energie die beter aan een goed uitgevoerde Kambo sessie had kunnen worden besteed.
Laatst gewijzigd door MaartenV op 13 mar 2023 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
bonifacius
Diehard

MaartenV schreef: 13 mar 2023 14:28 Bonifacius, het is niet zinvol om niet-ervaarders te overtuigen van de schoonheid van iets, als ze het nooit hebben aanschouwd en het ook niet willen of kunnen zien. Je zal enkel in frustratie eindigen en het is verspilde energie die beter aan een goed uitgevoerde Kambo sessie had kunnen worden besteed.
Ik ben niet in frustratie geëindigd Maarten, noch heb ik mijn energie verspild.
Ik houd wel is een van een partijtje discussiëren, ook zomaar voor de fun. 8*)
Ooit, meerdere decennia geleden, was ik een sportvisser. Je weet misschien wel, dan gooi je aas aan een haak met een snoer en hengel uit en wacht je geduldig tot de vis bijt en dan begint de sport.
Zie hier mijn vet aas uit jouw BDE-onderzoek topic...
bonifacius schreef: 06 mar 2023 23:19
...
En de allereerste aanzet ertoe was de stom toevallige ontdekking van KAMBO in de zomer van 2019. Ook weeral zo'n grenswetenschappelijk iets,...
En hongerige vissen dat in deze vrijdenkers-poel rondzwemmen!
Geduld eer de vis bijt is hier geen vereiste :lol:
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

bonifacius schreef: 13 mar 2023 14:40
Ik houd wel is een van een partijtje discussiëren, ook zomaar voor de fun. 8*)
8*) ja, dat ken ik.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@MaartenV
Dikkemick en sommige anderen hier willen niet weten van een innerlijke spirituele ervaring en focussen zich dus enkel op de wetenschappelijke uiterlijke fysieke kant. Dat is de fysieke buitenkant van het verhaal. Want de wetenschap vandaag heeft geen oog voor de spirituele gezondheid (de binnenkant, zeg maar). Daarmee missen zij een voor de ervaarders een voor hen zeer belangrijk onderdeel (de spirituele kant).
Dikkemick verbaast zich over het altijd maar moeten zoeken naar identiteit, geaardheid, gender diversiteit, aura's, chakra's en een reïncarnatie verleden.
Mensen kunnen niet meer tevreden zijn met wat ze hebben of zijn. Zo MOET je tegenwoordig als jong (volwassenen) een gender identiteit hebben die beslist niet hetero is. Dat is ZO boomer en gewoon.
En zo moet je als je ouder wordt op zoek naar je mystieke meer dimensionale zelf om geestelijk te groeien en het diepere van het bestaan ontwaren.
Dan denkt DM: Doet ff normaal. Don't worry, be happy! Verlaag je niet tot diverse (soms verslavende) middeltjes. Het is als het op een zuipen zetten om je verdriet te vergeten.
Einstein/Mick
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Er 'moet' toch niks, Dikkemick. Laat jezelf en anderen in hun vrijheid gewoon.
bonifacius
Diehard

MaartenV schreef: 13 mar 2023 14:59 8*) ja, dat ken ik.
:thumbleft: :love4:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MaartenV schreef: 13 mar 2023 15:29 Er 'moet' toch niks, Dikkemick. Laat jezelf en anderen in hun vrijheid gewoon.
Het lijkt er erg op dat je tegenwoordig dit soort keuzes moet maken. Ik zie het aan de Jong volwassenen (15-20 jaar) die zich bijna schamen als ze hetero zijn.
En zo moet je hier bijna je geest verruimen met middeltjes
Einstein/Mick
Gesloten