Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 17 okt 2023 15:22 Aangezien de Nazi's en Hitler&Co er toch telkens bij worden gesleept:
  • de Nazi's en Hitler&Co wilden de Joden 'opheffen',
    niet zozeer omdat ze Joden haatten, nee,
    maar wel omdat de Joden 'opheffen' voor hun een oplossing was,
    een oplossing voor een probleem aangaande 'lebensraum' creëren ...
Nogmaals, ik wil een totaal mislukte staat opheffen. Dat zou kunnen betekenen: Een ander bestuur dat iets minder rechts nationalistisch is.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 17 okt 2023 15:54 Nogmaals, ik wil een totaal mislukte staat opheffen. Dat zou kunnen betekenen: Een ander bestuur dat iets minder rechts nationalistisch is.
het probleem in deze is datje de klok niet naar de jaren 40 kunt terugdraaien en zeggen dat heel dit idee van Joden en hun eigen staat, ook ngo volgens de grenzen uit hun sprookjesboek, een volstrekt absurd idee is.
al snap ik het idee om hen ergens iets te geven wel.

wat doe je er nu mee?
een seculiere democratie na 75j zulk diepe haat? of dat levensvatbaar is betwijfel ik sterk
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 17 okt 2023 15:54 Nogmaals, ik wil een totaal mislukte staat opheffen. Dat zou kunnen betekenen: Een ander bestuur dat iets minder rechts nationalistisch is.
Tja, mislukt? Israel is een stuk woestijn, dat is omgevormd tot een redelijk welvarende en redelijk democratische staat, met alle terechte kritiek die je erop kunt hebben.

Als je dat "totaal mislukt" noemt, kun je het hele midden oosten " opheffen ".
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Voorstander zijn van Israël opheffen betekent mijns inziens
voorstander zijn van het einddoel van 'Endlösung der Judenfrage':

Wikipedia schreef:
Endlösung der Judenfrage

De Endlösung der Judenfrage (eind- of definitieve oplossing van het Joodse vraagstuk of van het Jodenvraagstuk) was het plan van nazi-Duitsland voor de systematische genocide op het Joodse volk in Europa, de Holocaust.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 17 okt 2023 17:00
het probleem in deze is datje de klok niet naar de jaren 40 kunt terugdraaien en zeggen dat heel dit idee van Joden en hun eigen staat, ook ngo volgens de grenzen uit hun sprookjesboek, een volstrekt absurd idee is.
al snap ik het idee om hen ergens iets te geven wel.

wat doe je er nu mee?
een seculiere democratie na 75j zulk diepe haat? of dat levensvatbaar is betwijfel ik sterk
Zij zullen er daar onderling naar ALLE waarschijnlijkheid niet zelf uitkomen. Hoe wel, is de GROTE 100.000 sjekelvraag.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 17 okt 2023 17:10
Tja, mislukt? Israel is een stuk woestijn, dat is omgevormd tot een redelijk welvarende en redelijk democratische staat, met alle terechte kritiek die je erop kunt hebben.

Als je dat "totaal mislukt" noemt, kun je het hele midden oosten " opheffen ".
Als we sinds de oprichting alles de revue laten passeren, noem ik deze staat nog steeds mislukt. Wat was de doelstelling destijds? Hebben ze dat kunnen verwezenlijken zonder andere partijen in de afgrond te storten?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De vraag: wat heeft Hezbollah hier eigenlijk mee te maken? (Ja, ik weet wel...) De vraag: wat heeft Hezbollah hier eigenlijk mee te maken?

Historische noot: de Sjiïtische bevolkingsgroep van Libanon lag omstreeks en ten tijde van de burgeroorlog in Libanon helemaal niet zo lekker met de Palestijnen en PLO daar.
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 17 okt 2023 17:18 Voorstander zijn van Israël opheffen betekent mijns inziens
voorstander zijn van het einddoel van 'Endlösung der Judenfrage':
tja
iedereen wil Noord korea weg
iedereen wou de ussr weg
hier in Belgie willen verschillende partijen Belgie weg

als dat elke keer gelijk staat met en volledige uitroeing vd bevolking dan zou dat vooral in Belgie heel sneu zijn. Het zijn nl vooral Belgen die Belgie weg willen :)

Trouwens
dat zou impliceren dat Israel laten verdwijnen ook neerkomt op een vernietiging vd Joden in Antwerpen,
Hioe je dat wil realiseren is me niet duidelijk
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Update journaal en een vandaag:

Israël zegt heel humaan. Vlucht naar t zuiden van Gaza!
En wat doet Israël vervolgens?
Israël bombardeert het zuiden.
Alle begrip natuurlijk.

En wat doen Israëliërs op de westelijke Jordaan oever? Die gaan vrolijk verder met annexeren en Palestijnen doodschieten.
Alle begrip natuurlijk!

Israël gooit meer en meer de eigen glazen in!!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

dikkemick schreef: 17 okt 2023 18:53 Update journaal en een vandaag:

Israël zegt heel humaan. Vlucht naar t zuiden van Gaza!
En wat doet Israël vervolgens?
Israël bombardeert het zuiden.
Alle begrip natuurlijk.

En wat doen Israëliërs op de westelijke Jordaan oever? Die gaan vrolijk verder met annexeren en Palestijnen doodschieten.
Alle begrip natuurlijk!

Israël gooit meer en meer de eigen glazen in!!
Nou schijnen ze ook een ziekenhuis te hebben aangevallen waar vluchtelingen zaten. 500 Doden zegt een Palestijnse autorit.
Ben benieuwd of het objectief word vastgesteld en wat de mensheid dan doet of zegt.
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 17 okt 2023 18:53 Israël gooit meer en meer de eigen glazen in!!
ik snap wel niet dat ze netanyahu nog niet hebben buitengesmeten
blijkbaar was het leger enkel nog bezig om de kolonisten op de westbank te beschermen. reservisten wilden neit meer opkomen voor netanyahu, nu zijn ze er allemaal vrees ik

soit
vergeet niet dat afschrikking 1 vd belangrijkste doctrines van Israel is.
belazerd worden door snotneuzen op paragliders? daar gaat hun afschrikking nu en dat moet rechtgezet worden.
Dus ja, schiet er een hamasidioot een raket af vanaf een ziekenhuisdak dan gaat dat ziekenhuis eraan (of andersom)

het brute geweld zal nog ff doorgaan
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe diep kan een natie zinken?? Een ziekenhuis.... [-o<
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 17 okt 2023 19:57 Hoe diep kan een natie zinken?? Een ziekenhuis.... [-o<
twijfel je echt neit of hamas niet gewoon de ziekenhuizen opblaast?
zij geven geen zier om de palestijnen en zij willen geen vrede

Harari opnieuw, de moeite
https://www.youtube.com/watch?v=9qaxYQqmzIg&t=1s
volstrekt geen idee wat de truk is om youtubefilmpjes in te voegen (ben er te oud voor neem ik aan :))
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Hitler zou er geen moeite mee hebben een ziekenhuis te bombarderen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 17 okt 2023 22:11Hitler zou er geen moeite mee hebben een ziekenhuis te bombarderen.
Dus je vergelijkt de terreurorganisatie Islamitische Jihad met Hitler?
Goh ... Hitler was toch geen Islamist?

NOS Nieuws vandaag, 22:12 schreef:
Veel doden bij aanval op ziekenhuis Gaza, Israël ontkent verantwoordelijkheid

:scissors:
Het Israëlische leger ontkent dat het verantwoordelijk is voor de aanval op het ziekenhuis. Inlichtingen die zijn verzameld wijzen erop dat terreurorganisatie Islamitische Jihad verantwoordelijk is, zegt het leger in een reactie. Het zou gaan om een mislukte raketlancering.

Volgens een woordvoerder van het leger werd er een raketaanval uitgevoerd op Israël. De projectielen vlogen in de buurt van het ziekenhuis toen het werd geraakt, aldus het leger. Een X-account van de Israëlische staat heeft videobeelden gedeeld waarop de vliegende raketten te zien zouden zijn.

In het Baptist Hospital, ook wel bekend als het Al Ahli Arab Hospital, bevonden zich naar schatting honderden tot mogelijk duizenden gewonden en gevluchte burgers. Het ziekenhuis zat vol met artsen, hulpverleners, patiënten en vluchtelingen, bevestigt de Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Ook de VN-organisatie gaat uit van honderden slachtoffers.

:scissors:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gesloten