Peter van Velzen schreef: ↑18 okt 2023 04:14
Dus alleen wie weigert belasting te betalen is niet (mede) verantwoordelijk voor wat de regeringen beslissen? Geldt dat ook voor leden van extinction rebellion, die de A2 blokkeerden maar van wier salaris evengoed loonbelasting werd ingehouden? En geldt dat ook voor de BTW die op je boodschappen geheven wordt? Ik denk dat je hier een onredelijke eis stelt waardoor iedere Nederlander (mede) verantwoordelijk wordt voor het bombardement in Uruzgan, waar de meesten zelfs geen weet van hadden en velen nog altijd niet hebben.
Ik ging geheel van mijzelf uit:
- IK ben [mede]verantwoordelijk voor de bombardementen die 'onze' regering heeft laten uitvoeren op onschuldige burgers, alleen al omdat ik belasting afdraag, geld waarmee 'onze' regering dergelijke bombardementen heeft gefinancierd!
Van mij mag ieder zulks voor zichzelf uitmaken en
hoe zulks juridisch zit weet ik niet.
Peter van Velzen schreef:je bent nimmer verantwoordelijk voor gevolgen die je geensziens hebt kunnen voorzien! Ik neem aan dat jij het daar ook mee eens bent.
Nee, dat ben ik niet met je eens.
De moeder van mijn zoon maakte mij in het begin van onze
'relatie' wijs[?] dat zij vanwege een operatie onvruchtbaar was geworden en geen kinderen meer kon krijgen. Gedurende die relatie mocht ik ervaren hoe het voelt als een vrouw beweert dat ik de vader ben van de vrucht in haar schoot en dat zij abortus zou plegen. Na die rollercoaster van gekmakende emoties te hebben doorstaan wilde ik koste wat kost voorkomen dat ik zulks nog eens mee moest maken en in overleg met de
[latere] moeder van mijn zoon gingen we ondanks haar overtuiging dat zij onvruchtbaar was toch over
tot het gebruik van zowel de pil als ook condooms.
Wat later ging ik gezien mijn promicuë geaardheid[?] voor alle zekerheid nog een stapje verder en liet mij steriliseren. De wonden rondom mijn ballen waren nog vers en mijn kruis was nog bont en blauw van de sterilisatie operatie toen ik een telefoontje kreeg van de
[latere] moeder van mijn zoon ...
- IK ben [mede]verantwoordelijk voor de verwekking van mijn zoon, alleen al omdat ik geheel 'vrijwillig' mijn zaad gedeponeerd heb.
Ik ben sinds meer dan 20 jaar 24/7 alleenstaand vader en
ook toen mijn zoon de diagnose PDD-nos kreeg
ben ik voor die verantwoordelijkheid niet weggelopen!
Van mij mag ieder zulks voor zichzelf uitmaken en
hoe zulks juridisch zit weet ik niet.