Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

appelfflap schreef: 17 okt 2023 20:39 twijfel je echt neit of hamas niet gewoon de ziekenhuizen opblaast?
zij geven geen zier om de palestijnen en zij willen geen vrede

Harari opnieuw, de moeite
https://www.youtube.com/watch?v=9qaxYQqmzIg&t=1s
volstrekt geen idee wat de truk is om youtubefilmpjes in te voegen (ben er te oud voor neem ik aan :))
Harari :D

Die zou ik nooit als een objectieve bron zien.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Berjan schreef: 18 okt 2023 12:28 Als Rusland zou zeggen "het is de andere partij" dan zou iedereen er terecht vraagtekens bij zetten. Maar nu Israel het zegt is het ineens de waarheid waar we niet aan kunnen twijfelen?

Misschien is het wel een ongeluk van Israel geweest?
Onzin. Twijfelen moeten we allemaal. De techniek is al zover gevorderd dat het voor ons niet meer mogelijk is om via informatie op internet met zekerheid te weten te komen wat echt is en wat niet.
Maar geef wel aan wat er zo verdacht is aan het bewijsmateriaal waar ik links naar gaf. Anders ben je niet rationeel bezig.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Berjan schreef: 18 okt 2023 12:30 Die zou ik nooit als een objectieve bron zien.
Wat heeft deze opmerking voor zin? Wie kan wel objectief zijn? Lees je eigen bijdragen. Je doet er niet eens je best voor om twee kanten aan de zaak te zien.
Het gaat in deze kwestie niet om objectiviteit maar om een oplossing te zoeken voor een vraagstuk dat al 75 jaar onoplosbaar blijkt te zijn.
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dagenlange twijfel over de afgeslachte baby's in Israël. Minder dan 1 minuut om Israël schuldig te verklaren aan de aanval op het ziekenhuis, wat minder en minder houdbaar wordt met het uur.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ben het hierin eens met Jake Broe.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 18 okt 2023 14:24 Maar geef wel aan wat er zo verdacht is aan het bewijsmateriaal waar ik links naar gaf. Anders ben je niet rationeel bezig.
onafhankelijk onderzoek vh bewijs?

uiteraard dragen beide partijen argumenten aan die hun standpunt onderbouwen
Dat israel ziekenhuizen heeft gevraagd om te evacueren en nu gaat er eentje in de lucht? dat is niet echt in het voordeel van Israel.

soit,
de slachtoffers zijn de burgers die bij zowel hamas als Israel op geen greintje medelijden hoeven te rekenen.
het bloedbad dat hamas heeft aangericht bestrijdt niemand, de pogrom had als doel vrede onmogelijk te maken en zoveel mogelijk ISralei's te vermoorden. De manier hoe Israel de palestijnse bevolking nu bombardeert en behandelt, los vh ziekenhuis, is ook 1 groot bloedbad.

De massamoord in dit ziekenhuis is weer zo'n gebeurtenis/datum die ge aan de extreem lange lijst gebeurtenissen van dit conflict kunt toevoegen
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 18 okt 2023 08:46
Gerard R. schreef: 17 okt 2023 23:36 Onder de ziekenhuizen e.d. met name liggen enorme tunnelcomplexen van Hamas.
Hamas denkt dat die dingen niet zullen worden gebombardeerd door Israël vanwege humanitaire opvattingen en om
je smoel niet teveel te verpesten.
Daar hebben ze ook wapens en zelfs raketten. Je zou er wel vanuit kunnen gaan, dat in de buurt van zo'n ziekenhuis er
dus ook door Hamas raketten worden gelanceerd. Dat gaat wel eens fout. Wellicht nu..?

Hoe dan ook, het wordt steeds krankzinniger daar.
En wat is je bron hiervan.

Eigenlijk heeft dit best wel een raakvlak met freethinken. Daarin proberen we de feiten van de meningen te onderscheiden.
Wat is het feit? Wie heeft die wapens zien liggen onder het ziekenhuis?
(July 28, 2022 / JNS)
https://www.jns.org/idf-reveals-hamas-t ... hborhoods/
The tunnels pass under “buildings that are essential for civilian life, in the knowledge that a strike on those targets will be provocative. If the tunnels collapse, hospitals, mosques, universities, or factories will collapse with them,” said the IDF.
Voor mij wel voldoende.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wat een ruimte voor ondergrondse hospitaalvoorziennigen had Hamas toch kunnen creëren met al dat getunnel...
Maar misschien toch maar beter om ziekenhuizen boven de grond te laren anders hoeft de Israëlische luchtmacht niet meer op te letten... :D
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 18 okt 2023 04:14:scissors:
Dus alleen wie weigert belasting te betalen is niet (mede) verantwoordelijk voor wat de regeringen beslissen? Geldt dat ook voor leden van extinction rebellion, die de A2 blokkeerden maar van wier salaris evengoed loonbelasting werd ingehouden? En geldt dat ook voor de BTW die op je boodschappen geheven wordt? Ik denk dat je hier een onredelijke eis stelt waardoor iedere Nederlander (mede) verantwoordelijk wordt voor het bombardement in Uruzgan, waar de meesten zelfs geen weet van hadden en velen nog altijd niet hebben.
Ik ging geheel van mijzelf uit:
  • IK ben [mede]verantwoordelijk voor de bombardementen die 'onze' regering heeft laten uitvoeren op onschuldige burgers, alleen al omdat ik belasting afdraag, geld waarmee 'onze' regering dergelijke bombardementen heeft gefinancierd!
Van mij mag ieder zulks voor zichzelf uitmaken en
hoe zulks juridisch zit weet ik niet.

Peter van Velzen schreef:je bent nimmer verantwoordelijk voor gevolgen die je geensziens hebt kunnen voorzien! Ik neem aan dat jij het daar ook mee eens bent.
Nee, dat ben ik niet met je eens.

De moeder van mijn zoon maakte mij in het begin van onze 'relatie' wijs[?] dat zij vanwege een operatie onvruchtbaar was geworden en geen kinderen meer kon krijgen. Gedurende die relatie mocht ik ervaren hoe het voelt als een vrouw beweert dat ik de vader ben van de vrucht in haar schoot en dat zij abortus zou plegen. Na die rollercoaster van gekmakende emoties te hebben doorstaan wilde ik koste wat kost voorkomen dat ik zulks nog eens mee moest maken en in overleg met de [latere] moeder van mijn zoon gingen we ondanks haar overtuiging dat zij onvruchtbaar was toch over
tot het gebruik van zowel de pil als ook condooms.

Wat later ging ik gezien mijn promicuë geaardheid[?] voor alle zekerheid nog een stapje verder en liet mij steriliseren. De wonden rondom mijn ballen waren nog vers en mijn kruis was nog bont en blauw van de sterilisatie operatie toen ik een telefoontje kreeg van de [latere] moeder van mijn zoon ...
  • IK ben [mede]verantwoordelijk voor de verwekking van mijn zoon, alleen al omdat ik geheel 'vrijwillig' mijn zaad gedeponeerd heb.
    Ik ben sinds meer dan 20 jaar 24/7 alleenstaand vader en
    ook toen mijn zoon de diagnose PDD-nos kreeg
    ben ik voor die verantwoordelijkheid niet weggelopen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 18 okt 2023 08:54:scissors:
Ik heb trouwens hier de vraag gesteld wat een land moet doen om gerechtvaardigd met nazi's vergeleken te kunnen worden. Oorlogszuchtig, weinig oog voor leed van andere volkeren, propaganda?
Ik heb daar een eenvoudig antwoord op:
  • dan moet dat land doen wat de Nazi's deden,
    niet meer maar zeker NIET minder!
In een filosofisch gesprek zal zulks een interessant item kunnen zijn,
maar als die Hitler kaart tijdens internet discussie getrokken worden,
dan sta ik over het algemeen achter de Wet van Godwin
.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

HierEnNu schreef: 18 okt 2023 16:13 Ik ben sinds meer dan 20 jaar 24/7 alleenstaand vader en
ook toen mijn zoon de diagnose PDD-nos kreeg
ben ik voor die verantwoordelijkheid niet weggelopen![/list]
Come on HierEnNu, het heeft geen pas om temidden van een wereldsituatie die op wereldoorlog kan uitlopen steeds bezig te zijn met jezelf en je eigen gelijk te behalen.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 18 okt 2023 15:22
Bonjour schreef: 18 okt 2023 08:46
Gerard R. schreef: 17 okt 2023 23:36 Onder de ziekenhuizen e.d. met name liggen enorme tunnelcomplexen van Hamas.
Hamas denkt dat die dingen niet zullen worden gebombardeerd door Israël vanwege humanitaire opvattingen en om
je smoel niet teveel te verpesten.
Daar hebben ze ook wapens en zelfs raketten. Je zou er wel vanuit kunnen gaan, dat in de buurt van zo'n ziekenhuis er
dus ook door Hamas raketten worden gelanceerd. Dat gaat wel eens fout. Wellicht nu..?

Hoe dan ook, het wordt steeds krankzinniger daar.
En wat is je bron hiervan.

Eigenlijk heeft dit best wel een raakvlak met freethinken. Daarin proberen we de feiten van de meningen te onderscheiden.
Wat is het feit? Wie heeft die wapens zien liggen onder het ziekenhuis?
(July 28, 2022 / JNS)
https://www.jns.org/idf-reveals-hamas-t ... hborhoods/
The tunnels pass under “buildings that are essential for civilian life, in the knowledge that a strike on those targets will be provocative. If the tunnels collapse, hospitals, mosques, universities, or factories will collapse with them,” said the IDF.
Voor mij wel voldoende.
Verder keek ik gisteren naar een doc. over de tunnels waarin de leuningen in de tunnels vrij dik, breed waren.
Wat vreemd dacht ik.
Tot er ergens op een paar van die leuningen 'rockets' viel te lezen.
Nou ja, misschien Palestijns voor slagroomklopper..?!
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Veel prangender is de vraag of de Arabische wereld en Iran nu ontploft tegen Israel.
Gaat Israel werkelijk hierna nog een grootscheepse operatie uitvoeren om Hamas te elimineren, na gezien te hebben hoe in de hele wereld na een klein incident alles al op hoogspanning staat en hoe alles door de vijand in een mum van tijd uitvergroot of verdraaid kan worden? Heeft grootscheepse aktie in Gaza als reaktie dat Hezbollah zich ook in de strijd mengt? Komt Iran dan ook automatisch in de strijd? Dan gaat Rusland ook een rol in de strijd spelen. Dan gaat de VS ook een militaire rol spelen.
Kortom, dan kunnen we het grootste oorlogsspektakel van ons leven verwachten.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 18 okt 2023 16:33 Veel prangender is de vraag of de Arabische wereld en Iran nu ontploft tegen Israel.
Gaat Israel werkelijk hierna nog een grootscheepse operatie uitvoeren om Hamas te elimineren? Heeft dat als reaktie dat Hezbollah zich ook in de strijd mengt? Komt Iran dan ook automatisch in de strijd? Dan gaat Rusland ook een rol in de strijd spelen. Dan gaat de VS ook een militaire rol spelen.
Kortom, dan kunnen we het grootste oorlogsspektakel van ons leven verwachten.
Israël heeft gezegd dat ze zullen zorgen dat Hamas dit NOOIT meer kan doen.
Dan moet je ze toch ruig aanpakken.
Ik verwacht ernstige dingen, maar misschien maken de Amerikanen met hun 2x vliegdekschip-spierballen wat uit.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 18 okt 2023 16:25:scissors:
Come on HierEnNu, het heeft geen pas om temidden van een wereldsituatie die op wereldoorlog kan uitlopen steeds bezig te zijn met jezelf en je eigen gelijk te behalen.
STEEDS bezig met mezelf? Come on Rereformed!
Zijn het niet juist anderen die steeds bezig zijn met mij
in plaats van on-topic met de oorlog die veroorzaakt is door 'Operatie al-Aqsa Storm'?

Hoezo was mijn reactie niet passend gezien het gestelde en de daarop volgende vraag:
"Je bent nimmer verantwoordelijk
voor gevolgen die je geensziens hebt kunnen voorzien!
Ik neem aan dat jij het daar ook mee eens bent."
Had ik een duidelijker [passender?] antwoord kunnen geven denk je?
Moet ik de 'kleine dingetjes'[?] die mij hier en nu worden toegeschreven en
ten aanzien van mij worden aangenomen dan maar klakkeloos laten passeren
omdat er een wereldsituatie gaande is die op wereldoorlog kan uitlopen?
.
Gesloten