Meen je dit serieus?
Toen boeken van Rowling verbrand werden werd er wel veel over geklaagd hoor. Licht er aan waar je bent, in welke bubbel zeg maar. Maar waar ik ben op internet werd er schande van gesproken. Ook toen Rowlings boeken werden verbrand door gelovigen omdat er tovenarij in voor kwam.Ja, de vrijheid van meningsuiting is in het geding, als men zaken selectief gaat beschermen tegenover bepaalde uitingen van kritiek/ongenoegen. Nog niet zolang geleden werden er boeken van J.K.Rowling verbrand omdat een deel van haar fans problemen hadden met bepaalde van haar standpunten. Niemand heeft daar toen veel problemen rond gemaakt. Maar als het gaat om een Koran zou dat wel problematisch zijn? Als het al problematisch is, dat is het feit dat de moslims daar niet goed mee omkunnen dat het probleem is. Niet dat er mensen zijn die een Koran verbranden.
Mijn punt is eigenlijk ook dat in Denemarken ALLE religie boeken niet verbrand mogen worden. Dat jullie nu doen alsof het enkel de koran is en dat dit komt doordat moslims ertegen in protest gingen (wat in een vrij land moet mogen, protesteren tegen protesteren) lijkt me foutief ende onjuist. Maar de Denen zijn zelf zo dom dat ze blijkbaar enkel de koran verwerpelijk vinden en die menen te moeten verbranden. Terwijl de Tora net zo fout is, en de Bijbel ook..
Maar die zijn al beschermd onder het mom van "antisemitisme".. Want als je de tora verbrand is dit een vorm van antisemitisme. En als je de Bijbel verbrand verbrand je ook de Thora.
Dit laat overigens weer lekker de tweesnijdend van de hele discussie zien.
https://nos.nl/artikel/2482846-man-mag- ... -stockholm
Dus jullie beweringen dat het enkel door de koran komt en door de moslims kan zo ook weer de prullenbak in..De Israëlische opperrabbijn Yitzhak Yosef verzoekt de Zweedse koning Carl Gustaf met klem om in te grijpen. "Als u dit voorkomt, geeft u een duidelijk signaal aan de wereld dat Zweden zich sterk tegen religieuze intolerantie keert en dat er in de beschaafde wereld geen plaats is voor dergelijke acties."
Overal in de beschaafde wereld worden korans verbrand. Maar aan de thora mag je niet komen.
En nu heeft de Deense wet bepaald dat het voor alle religieuze teksten geld.
Verder lees ik dat de man die de Thora en de Bijbel wilde verbranden dit niet heeft gedaan. Want in een beschaafd land doet men dit niet. Tevens las ik dat het verbranden van de Thora door joodse stichtingen meteen werd gezien als een daad van antisemitisme, racisme, provocatief, "een klimaat van angst creeerend voor de joodse gemeenschap". Dus nogmaals, ook als andere boeken worden verbrand komt men in opstand en dit geld niet enkel voor de koran en de moslimgemeenschap.
Dat was ook de eerste reactie die ik gaf, naar aanleiding van een bericht van "HierenNu"...
Blijk ik maar weer gelijk te hebben.