Hulp blijven doorlaten.appelfflap schreef: ↑21 apr 2024 12:44 Je vraag wat israel kan en moet doen om de uithongering van 2,3 miljoen onschuldige burgers in gaza te stoppen is bij deze beantwoordt.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Hetgeen de internationale gemeenschap zou kunnen doen en mijns inziens zou moeten ondernemen om ook in de toekomst uithongering en uitbuiting van onschuldige Gazanen door Hamas&Co te voorkomen, is Israël helpen om die 2 miljoen als Human Shield dienende Gazanen evacuëren naar een veiliger plek naar noordelijker Gaza, zodat Israël die 4 Hamasbataljons kan opruimen, zodat daar eindelijk een kans op vrede ontstaat, want wie wil er nu geen duurzame vrede, welvaart en voorspoed voor de Gazanen?gerard_m schreef: ↑21 apr 2024 13:05Hulp blijven doorlaten.appelfflap schreef: ↑21 apr 2024 12:44 Je vraag wat israel kan en moet doen om de uithongering van 2,3 miljoen onschuldige burgers in gaza te stoppen is bij deze beantwoordt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
En dan Israël alles betalen, ja?HierEnNu schreef: ↑21 apr 2024 14:24Hetgeen de internationale gemeenschap zou kunnen doen en mijns inziens zou moeten ondernemen om ook in de toekomst uithongering en uitbuiting van onschuldige Gazanen door Hamas&Co te voorkomen, is Israël helpen om die 2 miljoen als Human Shield dienende Gazanen evacuëren naar een veiliger plek naar noordelijker Gaza, zodat Israël die 4 Hamasbataljons kan opruimen, zodat daar eindelijk een kans op vrede ontstaat, want wie wil er nu geen duurzame vrede, welvaart en voorspoed voor de Gazanen?gerard_m schreef: ↑21 apr 2024 13:05Hulp blijven doorlaten.appelfflap schreef: ↑21 apr 2024 12:44 Je vraag wat israel kan en moet doen om de uithongering van 2,3 miljoen onschuldige burgers in gaza te stoppen is bij deze beantwoordt.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Na een oorlog moet de verliezer gewoonlijk compensatie betalen voor de geleden schade, inclusief infrastructuurschade, financiële vergoedingen, materiële hulp, andere vormen van herstelsteun en ook de kosten voor militair materieel dat was vernietigd, verloren gegaan of in beslag genomen.Gerard R. schreef: ↑22 apr 2024 20:40En dan Israël alles betalen, ja?HierEnNu schreef: ↑21 apr 2024 14:24Hetgeen de internationale gemeenschap zou kunnen doen en mijns inziens zou moeten ondernemen om ook in de toekomst uithongering en uitbuiting van onschuldige Gazanen door Hamas&Co te voorkomen, is Israël helpen om die 2 miljoen als Human Shield dienende Gazanen evacuëren naar een veiliger plek naar noordelijker Gaza, zodat Israël die 4 Hamasbataljons kan opruimen, zodat daar eindelijk een kans op vrede ontstaat, want wie wil er nu geen duurzame vrede, welvaart en voorspoed voor de Gazanen?![]()
Na de oorlog hebben de geallieerden, onder leiding van de Verenigde Staten, West-Duitsland omvangrijke herstelbetalingen laten doen voor de schade die tijdens de oorlog was toegebracht aan de infrastructuur van andere Europese landen. Dit werd vastgelegd in de Overeenkomst inzake herstelbetalingen van 1946.
Een ander voorbeeld is na de Golfoorlog van 1991, toen Irak werd verslagen door een coalitie onder leiding van de Verenigde Staten. Na de oorlog werd Irak verplicht om herstelbetalingen te doen voor de schade die was toegebracht aan buurlanden, waaronder infrastructuurschade.
Ook Japan is een goed voorbeeld van een land dat herstelbetalingen heeft moeten doen na een oorlog. Na de Tweede Wereldoorlog werden Japanse herstelbetalingen vastgelegd in verschillende overeenkomsten en verdragen, voornamelijk met betrekking tot de compensatie voor de slachtoffers van oorlog en de wederopbouw van landen die tijdens de oorlog waren getroffen.
Lijkt me meer dan logisch in te houden op hulp voor Gaza totdat Israel volledig is gecompenseerd voor alle schade, inclusief de kosten voor militair materieel dat tijdens de oorlog verloren is gegaan. In ieder geval is het weinig redelijk Israel te laten betalen en dat gaat dan vrijwel zeker ook niet gebeuren.
Zionist
De kosten voor die evacuatie mogen wat mij betreft gerust voor rekening van Israël komen, maar voor de wederopbouw van Gaza moet de internationale gemeenschap gezamenlijk opdraaien en daar hoort Israël uiteraard ook bij.Gerard R. schreef: ↑22 apr 2024 20:40En dan Israël alles betalen, ja?HierEnNu schreef: ↑21 apr 2024 14:24Hetgeen de internationale gemeenschap zou kunnen doen en mijns inziens zou moeten ondernemen om ook in de toekomst uithongering en uitbuiting van onschuldige Gazanen door Hamas&Co te voorkomen, is Israël helpen om die 2 miljoen als Human Shield dienende Gazanen evacuëren naar een veiliger plek naar noordelijker Gaza, zodat Israël die 4 Hamasbataljons kan opruimen, zodat daar eindelijk een kans op vrede ontstaat, want wie wil er nu geen duurzame vrede, welvaart en voorspoed voor de Gazanen?![]()
Waarom? Israël gooit alles in elkaar.HierEnNu schreef: ↑22 apr 2024 22:03De kosten voor die evacuatie mogen wat mij betreft gerust voor rekening van Israël komen, maar voor de wederopbouw van Gaza moet de internationale gemeenschap gezamenlijk opdraaien en daar hoort Israël uiteraard ook bij.Gerard R. schreef: ↑22 apr 2024 20:40En dan Israël alles betalen, ja?HierEnNu schreef: ↑21 apr 2024 14:24
Hetgeen de internationale gemeenschap zou kunnen doen en mijns inziens zou moeten ondernemen om ook in de toekomst uithongering en uitbuiting van onschuldige Gazanen door Hamas&Co te voorkomen, is Israël helpen om die 2 miljoen als Human Shield dienende Gazanen evacuëren naar een veiliger plek naar noordelijker Gaza, zodat Israël die 4 Hamasbataljons kan opruimen, zodat daar eindelijk een kans op vrede ontstaat, want wie wil er nu geen duurzame vrede, welvaart en voorspoed voor de Gazanen?![]()
Wat heeft de internationale gemeenschap daarmee? Elke keer weer al dat internationale miljarden-geld en dan Israël alles weer wegbombarderen....
En verder dat volkje: steeds maar heen en weer gooien zeker. Noord Zuid enz. In een landje dat onleefbaar is gemaakt?
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Na de strijd tegen de Palestijnse Hamas-terroristen - zoals na de strijd tegen de Duitse Nazi's, de japaners en Irak, de Duitsers, Japaners en later ook de Irakezen de geallieerden moesten compenseren; ook voor het miltaire materieel dat het had gekost - zo dienen eveneens de Palestijnen Israel te compenseren voor het militaire materieel dat de strijd tegen de Hamas-terrositen heeft gekost. Logisch.Gerard R. schreef: ↑22 apr 2024 22:18Waarom? Israël gooit alles in elkaar.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dus volgens jouw zijn DE Palestijnen verantwoordelijk voor alles wat de Hamas-terroristen doen en dus ook voor alles wat Israel heeft besloten te doen, en dienen zij de bommen te betalen waarmee hun huizen zijn verwoest en hun familieleden gedood. Net zoals DE Japanners de ontwikkeling van de atoombom moeten betalen.ChaimNimsky schreef: ↑22 apr 2024 23:07 Na de strijd tegen de Palestijnse Hamas-terroristen - zoals na de strijd tegen de Duitse Nazi's, de japaners en Irak, de Duitsers, Japaners en later ook de Irakezen de geallieerden moesten compenseren; ook voor het miltaire materieel dat het had gekost - zo dienen eveneens de Palestijnen Israel te compenseren voor het militaire materieel dat de strijd tegen de Hamas-terrositen heeft gekost. Logisch.
Erg logisch, als je het recht van de sterkste hanteert. Betekent dat ook dat DE Palestijnen schuldig zouden zijn aan genocide, als de meeste van hen, zouden omkomen door de oorlog? Net als de Armeniërs? Het doet me denken aan een bijzonder foute grap omtrent een gasrekening.
Ik wens u alle goeds
Dat zou voor Israël fijn zijn . Kunnen ze het geld inzetten om de westelijke Jordaan oever volledig te annexeren (onder toeziend oog van dat fijne leger die ze (de Palestijnen!) hoort te beschermen, maar slechts meesmuilend toekijkt.
En wederom slecht nieuws voor Israël waardoor ik zo langzamerhand mijn onvoorwaardelijke toewijding los zou laten.
Israël heeft geen ondersteunend bewijs geleverd dat medewerkers van de VN-hulporganisatie UNRWA behoren tot Hamas en andere Palestijnse strijdgroepen. Tot deze conclusie komt een onafhankelijk onderzoek dat gisteren is gepresenteerd.
Bron: http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
En door al dit criminele gekoloniseer is een mogelijke twee staten oplossing weer verder weg!
En wederom slecht nieuws voor Israël waardoor ik zo langzamerhand mijn onvoorwaardelijke toewijding los zou laten.
Israël heeft geen ondersteunend bewijs geleverd dat medewerkers van de VN-hulporganisatie UNRWA behoren tot Hamas en andere Palestijnse strijdgroepen. Tot deze conclusie komt een onafhankelijk onderzoek dat gisteren is gepresenteerd.
Bron: http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
En door al dit criminele gekoloniseer is een mogelijke twee staten oplossing weer verder weg!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dit is volstrekt niet realistisch. Het komt er sowieso op neer dat de internationale gemeenschap (vooral het Westen) betaalt, aangezien een groot deel van de Palestijnen nu al op Westerse hulp leeft.ChaimNimsky schreef: ↑22 apr 2024 23:07 Na de strijd tegen de Palestijnse Hamas-terroristen - zoals na de strijd tegen de Duitse Nazi's, de japaners en Irak, de Duitsers, Japaners en later ook de Irakezen de geallieerden moesten compenseren; ook voor het miltaire materieel dat het had gekost - zo dienen eveneens de Palestijnen Israel te compenseren voor het militaire materieel dat de strijd tegen de Hamas-terrositen heeft gekost. Logisch.
Daarnaast is het onverstandig. Het voedt het negatieve sentiment van de bevolking nog meer. De afloop van de 1e wereldoorlog waarin de overwinnaars het verarmde Duitsland lieten betalen, laat zien dat dit de kiem voor de volgende oorlog kan leggen.
Israel heeft uiteindelijk baat bij een vorm van verzoening.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
En dat is nu juist HET probleem met Israël. Rupsje Nooitgenoeg. Hier gaat niet verzoend worden. Ook de minimale vergelding in Iran was op stevig aandringen van Biden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
de juridisch bindende maatregelen vh ICJ zijn geen keuzemenu. Je moet ze allemaal uitvoeren.gerard_m schreef: ↑21 apr 2024 13:05Hulp blijven doorlaten.appelfflap schreef: ↑21 apr 2024 12:44 Je vraag wat israel kan en moet doen om de uithongering van 2,3 miljoen onschuldige burgers in gaza te stoppen is bij deze beantwoordt.
Ik zou nog steeds graag weten wat je met 2 volgende stellingen juist bedoelt. Je verweet mij dat ik je verkeerd begreep dus zou ik graag verduidelijking zien
voor jou 2 argumenten dat Israel de Palestijnen niet uithongert en honger niet als wapen inzet.
De internationale gemeenschap heeft via de VN/UNRWA de opbouw van de militaire Hamasstructuur [mede] gefinancierd onder het mom van jarenlange steun voor de Gazaanse burger, waarbij al dan niet bewust/opzettelijk werd gedoogd dat voor miljarden aan goederen, geld en opleidingscapaciteiten door Hamas werden geconfisqueerd voor militaire doeleinden en daarom acht ik VN/UNRWA nog net niet medeschuldig, maar toch zeker wel medeverantwoordelijk en al helemaal plichtig om de wederopbouw ruimhartig te steunen, al was het maar om de gewenste vrede duurzaam mogelijk te maken!Gerard R. schreef: ↑22 apr 2024 22:18Waarom? Israël gooit alles in elkaar.
Wat heeft de internationale gemeenschap daarmee? Elke keer weer al dat internationale miljarden-geld en dan Israël alles weer wegbombarderen....Ja, Hamas...., maar ook daar kan de internationale gemeenschap niets aan doen.
Mochten onverhoopt de laatste Hamasbataljons bij RafaH niet verslagen worden en de politieke situatie zoals die was vóór 7 oktober zich langzaam maar zeker weten te herstellen, dan zullen betrokken partijen zelf, te weten Hamas en Israël samen door middel van onderhandelingen tot een duurzaam staakt het vuren, wapenstilstand, misschien zelfs een vredesovereenkomst moeten zien te komen waarin zij zulks vastleggen. Ik zie zulks nooit gebeuren in mijn 'Glazen Bol'. Wie wel?
Wel zie ik in mijn 'Glazen Bol' een potentieel schitterende toekomst aan de horizon gloren voor DIE vreedzame Gazanen die in coëxistentie met Israëliërs willen SAMENleven. Maar dat hoort in dit topic niet thuis, dat is meer iets voor topic 'Geschiedenis van de Gazastrook' waarin ik vanuit de wat verdere toekomst terugkijk naar de geschiedenis van wat nu nog moet gebeuren ...
Dat is hier en nu nog:

Eensch!
Zowel de Gazanen/Palestijnen als de Israëliërs hebben baat bij een vorm van verzoening. Het lijkt mij, op weg naar echt vreedzaam in coëxistentie SAMENleven, zelfs voorwaardelijk.
Zolang Netanyahu&Co en/of Hamas&Co[Islamisten] in de regio aan de macht blijven
lijkt mij duurzame vrede daar een onbereikbare optie, een illusie!
Zolang Israël blijft controleren en overheersen EN annexeren zie ik zulks inderdaad (terecht) niet gebeuren.
Kijken we in dezelfde glazen bol??
Einstein/Mick
Einstein/Mick