ik snap heel veel, maar voor mij geen reden om me er maar bij neer te leggenSararje schreef:Dan snap je dus exact waarom het dus onhaalbaar is wat je wil "vreedzaam naast elkaar wonen".
dat deed mahatma gandhi ook niet
Moderator: Moderators
ik snap heel veel, maar voor mij geen reden om me er maar bij neer te leggenSararje schreef:Dan snap je dus exact waarom het dus onhaalbaar is wat je wil "vreedzaam naast elkaar wonen".
Otter,Otter schreef: Mij zou de beste oplossing zijn: Het homohuwelijk wordt teruggedraaid en een geregistreerd partnerschap met dezelfde (fiscale) voordelen worden daaraan gekoppeld. Ambtenaren dienen dit wel verplicht te behandelen. Huwelijk is dan (weer) een verbintenis tussen man en vrouw.
Even een nadere uitleg bij mijn bovenstaande posting:ik, eerder hierboven schreef:Otter,
geweldige oplossing en als we nu ook het hele huwelijkse gedoe voor hetero stellen overboord doen, dan hebben we twee vliegen in één klap. Dan hoeven ambtenaren helemaal geen mensen meer te weigeren om morele gronden, maar dan hebben ze ook nog eens meer tijd over om de nodige nuttige zaken aan dit land te doen. Ten tweede worden homo's dan toch niet als tweederangs burgers behandeld en hebben we alsnog de situatie zoals die nu is (met alle zelfde -fiscale- voordelen bovendien .... het gaat daar uiteraard om). Wat mij betreft: weg met het huwelijk voor zowel hetero's als homo's. Al zouden homo's niet mogen trouwen, hoef ik ook niet te trouwen!
Groet,
Deadline
Alle artikelen in de grondwet zijn aan elkaar gelijk. Dus in het geval van twee of meer conflicterende grondwetten (zo'n beetje 50% van alle handelingen die je als burger uitvoert) kan de rechter op politiek correcte wijze beslissen of je goed of fout hebt gehandeld. Het is al met al een zeer foute boel. (en nee, als je een ietswat 'fout' verleden hebt is er weinig kans dat je rechter zal worden).Jaap schreef:Wanneer is iemand gewetensbezwaard? Dat weet alleen diegene die het is. En wij moeten het maar vertrouwen.
Helaas kan de rechter dat helemaal niet beslissen. De rechter mag niet toetsen aan de grondwet. De Nederlandse 'grondwet' is geen grondwet.Freedrinker schreef:Alle artikelen in de grondwet zijn aan elkaar gelijk. Dus in het geval van twee of meer conflicterende grondwetten (zo'n beetje 50% van alle handelingen die je als burger uitvoert) kan de rechter op politiek correcte wijze beslissen of je goed of fout hebt gehandeld.
AmenHet is vreemd dat je op zondag wel kunt tanken, naar de bioscoop kunt en uit eten gaan in een restaurant, maar dat je geen boodschappen kunt doen.
Hebr 6: Harddrugs ook maar legaliseren dan?Denk je echt dat mensen dan massaal stoppen met alcohol drinken en roken? Het zet mensen aan om illegaal sterke drank en cigaretten te kopen. Het wordt tijd dat er een Europese wet komt die accijnzen regelt, want de verschillen per land zijn nu veel te groot. In het noorden van Scandinavië heb je de zogenaamde 'wodka-belt'; een denkbeeldige lijn waar men ten noorden hiervan zelf drank stookt, en waar veel mensen overlijden aan zelfgestookte drank]
Waarom niet?Harddrugs ook maar legaliseren dan?
Ik wist niet dat Nederlandse wetten ongrondwettig mogen zijn, hoewel het mij niets verbaasd.janviet schreef:Helaas kan de rechter dat helemaal niet beslissen. De rechter mag niet toetsen aan de grondwet. De Nederlandse 'grondwet' is geen grondwet.Freedrinker schreef:Alle artikelen in de grondwet zijn aan elkaar gelijk. Dus in het geval van twee of meer conflicterende grondwetten (zo'n beetje 50% van alle handelingen die je als burger uitvoert) kan de rechter op politiek correcte wijze beslissen of je goed of fout hebt gehandeld.
Ik zeg alleen dat de rechter in Nederland niet mag toetsen aan de grondwet en je je als burger dus niet op die grondwet kunt beroepen. De eerste kamer (die, zoals we bijvoorbeeld bij het geneuzel rond de gekozen burgemeester hebben gezien, gelukkig a-politiek is...Freedrinker schreef:Ik wist niet dat Nederlandse wetten ongrondwettig mogen zijn, hoewel het mij niets verbaasd.
wat we dus al gezien hebben met de aanvaarding van de godslasteringswet in 1931.janviet schreef:
Los hiervan vind ik het voor een 'grondwet' nogal bedenkelijk dat veel artikelen (waaronder die met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting) de toevoeging 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet' in zich hebben. Dat maakt dat een zogenaamd grondrecht met een eenvoudige meerderheid van stemmen kan worden uitgehold.
Hebr 6: Dat is te makkelijk. Mijn broer is verslaafd aan heroïne en ik weet dus wat het met mensen doet en hoe mensen er aan beginnen. Men neemt te vaak onterecht aan dat het gehele land bestaat uit verstandige mensen die iets geleerd hebben en niet aan psychische problemen lijden. Onder ons lopen mensen, die al dan niet genetische mentale defecten en geen remmingen hebben en dus eigenlijk geen volledige controle hebben over wat ze (moeten) doen . Daarnaast heb je "rebellen" die graag iets doen wat niet mag, deze moet je hard straffen. Alles legaliseren omdat dat dan zogenaamd de motivatie bij deze "rebellen" zou elimineren is onzin. Ik vind het niets meer dan je de problemen de rug toe keren en geen zin hebben om een moeilijk probleem aan te pakken.Waarom niet?
Ieder mens is zich bewust van de gevaren van harddrugs en weet dat bijv. heroïne uiterst verslavend is; maar iedereen heeft ook een eigen keuze, de keuze om te gebruiken of niet.
Geld als argument is zwak. Volgens mij wordt de suggestie gewekt dat mensen belangrijker zijn ( is niet zo ) dus ik zou ook graag zien dat deze geholpen worden om voorbeeldige burgers te worden. Je moet mensen die er, als het illegaal is, niet aan denken er aan te beginnen, niet de kans geven om er legaal wel aan te beginnen.Nu wordt het ook aangeboden, maar dan illegaal. Wiet komt tegenwoordig voornamelijk uit Marokko en Afghanistan. De telers worden hard aangepakt, maar de gebruikers zijn er nog steeds en zullen ook blijven. Dan liever wiet verbouwen (onder staatstoezicht) dan dat al het drugsgeld verdwijnt naar het buitenland.
Balkenende IV zet een duidelijke stap op het pad van de verhufterisering van Nederland.Aaf schreef:Wat ik vreesde, is in dat akkoord terecht gekomen: dat een ambtenaar geen homohuwelijk hoeft te sluiten ‘als hij daar gewetensbezwaren tegen heeft’. Dat is discriminatie. Wat als er had gestaan: ambtenaren hoeven geen huwelijken tussen negers te sluiten als ze daar gewetensbezwaren tegen hebben? Of tussen moslims? Of joden? Of edel-Ariërs? Dan was er, weeralarm of geen weeralarm, allang een enorme demonstratie op de Dam geweest.
Maar dat een ambtenaar te middeleeuws is om een huwelijk tussen twee homo’s te sluiten, dat vindt iedereen (of in ieder geval Wouter Bos en de dolle tweeling Balki en Rou) prima.
Nu wil ik niet de juriste uit gaan hangen. Ik ben namelijk geen juriste. Maar het lijkt mij dat als je dit ‘recht’ in de wet opneemt, je een precedent schept. Dus stel, iemand is ambtenaar, en van huis uit een enorme racist, en hij heeft geen zin om een blanke en een neger te trouwen. Enórme ‘gewetensbezwaren’ heeft hij daartegen. Dan zou hij kunnen verwijzen naar het nieuwe, discriminerende ambtenarenvoorrecht: dat ambtenaren die homo’s eng vinden, ze ook niet in de echt hoeven te verbinden.