Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 12:16 Vanaf dag 1 is Poetin duidelijk dat hij de nazi's in Oekraïne wil verslaan...
Wat je hier hanteert, is "Wij van wc-eend"

Hoe lang wil je als westen bondgenoot blijven van een Netanyahu die van geen wijken weet. Die door blijft gaan met annexeren en verwoesten?
Je ziet toch ook wat met Hongarije (Orban) gebeurt. De luis in de pels van de EU. Een fatsoenlijk mens zou zeggen: Schop hem eruit". Maar ja.... eigenbelang?
Putin? Orban? OffTopic!

Jij bent kennelijk dus geen Democraat? Jij wilt dat het Westen een regime-change bewerkstelligt in Israël terwijl binnenkort in de VS een criminele en/of dementerende bejaarde opa president wordt? Wordt eindelijk eens wakker, Israël is ook een Democratie:
  • laat het kiezen van hun leiders aan hun zelf over via hun Democratisch systeem!
Pleit in plaats voor het bewerkstelligen van een regime-change in Gaza door het Westen,
steun Israël met Hamas&Cote verslaan zodat de Gazaanse burgers
die in vrede willen leven daarna een welvarend leventje op kunnen bouwen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 12 jul 2024 13:10
dikkemick schreef: 12 jul 2024 12:16 Vanaf dag 1 is Poetin duidelijk dat hij de nazi's in Oekraïne wil verslaan...

Hoe lang wil je als westen bondgenoot blijven van een Netanyahu die van geen wijken weet. Die door blijft gaan met annexeren en verwoesten?
Je ziet toch ook wat met Hongarije (Orban) gebeurt. De luis in de pels van de EU. Een fatsoenlijk mens zou zeggen: Schop hem eruit". Maar ja.... eigenbelang?
Putin? Orban? OffTopic!

Jij bent kennelijk dus geen Democraat? Jij wilt dat het Westen een regime-change bewerkstelligt in Israël terwijl binnenkort in de VS een criminele en/of dementerende bejaarde opa president wordt? Wordt eindelijk eens wakker, Israël is ook een Democratie:
  • laat het kiezen van hun leiders aan hun zelf over via hun Democratisch systeem!
Pleit in plaats voor het bewerkstelligen van een regime-change in Gaza door het Westen,
steun Israël met Hamas&Cote verslaan zodat de Gazaanse burgers
die in vrede willen leven daarna een welvarend leventje op kunnen bouwen!
HierEnNu [-X Over off topic gesproken. Je geeft er wederom zoals te doen gebruikelijk weer geheel je eigen draai aan. Kennelijk ben ik geen democraat?? Ik wil een demente bejaarde opa als president??
Een regime change in Gaza??
Enige dat ik beweer is dat de daden van Poetin, Orban en Netanyahu dictatoriaal zijn. Ook als Bibi democratisch gekozen is gaat hij te ver. En zo gaan Orban en Poetin ook iedere keer een lijn over. Alleen worden die 2 veroordeeld door het westen en zo mogelijk teruggefloten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Klopt! Maar we WETEN dat Oekraine niet door nazi's wordt bestuurd. En we WETEN dat Hamas wel een terroristische organisatie is.

En daarmee vind ik het verdrijven van een theocratisch en terroristisch regime dat haar eigen bevolking onderdrukt, een mooier doel dan het vernietigen van een democratische staat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 12 jul 2024 13:27
Klopt! Maar we WETEN dat Oekraine niet door nazi's wordt bestuurd. En we WETEN dat Hamas wel een terroristische organisatie is.

En daarmee vind ik het verdrijven van een theocratisch en terroristisch regime dat haar eigen bevolking onderdrukt, een mooier doel dan het vernietigen van een democratische staat.
Maar we weten ook dat Hamas gekozen is en dat het gedachtegoed ooit is ontstaan en dat dat o.a te maken heeft hoe Israël met Gaza en Westbank (en Palestijnen!) omgaat.

Zo zal dit gedachtegoed nooit en te nimmer verdwijnen. Israël is nu haat aan t kweken. En niet alleen onder de bevolking van Gaza en Westbank. We moeten verder kijken dan alleen Hamas. Dit is slechts onderdeel van het grote probleem.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 12 jul 2024 12:53 Waarom was het destijds ook voor jou vanzelfsprekend om Israël te steunen, terwijl toch ook toen al Israël er voor koos om Palestijnen met terroristische banden te liquideren? Toepassen van de 'IJzeren Vuist Tactiek' deed Israël ook in die tijd en heeft Israël vanaf de oprichting toegepast, dat is toch niet veranderd? Kan het zijn dat Peter zelf veel veranderd is?
Corrigeer me als ik het mis heb, maar zover ik weet bombardeerde Israël indertijd geen woningen, ziekenhuizen en scholen. En doodde ze niet 36.000 Palestijnen in 9 maanden tijd, Het is waar, dat ik zelf veel veranderd ben, maar er was ook een duidelijke ommezwaai in Israël toen Rabin werd vermoord en Begin aan de macht kwam. Israël had er mijns inziens beter aan gedaan 18 jaar geleden met de aan Hamas gelieerde Palestijnse regering te onderhandelen in plaats van ministers en volksvertegenwoordigers te arresteren. Dan had de operatie al-Aqsa storm waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Het had evengoed nooit mogen plaatsvinden. De verantwoordelijkheid ligt met name bij de Hamas-leiders, maar de opeenvolgende rechtse regeringen in Israël hebben er bepaald niet aan bijgedragen zoiets te voorkomen.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 11:48
HierEnNu schreef: 12 jul 2024 11:09 [Blabla..... maar als je weer opnieuw persé over onvoorwaarwaardelijk wil filozeveren vervuil er dan niet OffTopic dit topic mee, maar doe dat in het betreffende topic?
At your service: viewtopic.php?p=639112#p639112
Ik schreef niet "[Blabla....,":
  • houd op met wat ik daadwerkelijk schrijf te vervalsen!
.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 12 jul 2024 14:10 Corrigeer me als ik het mis heb, maar zover ik weet bombardeerde Israël indertijd geen woningen, ziekenhuizen en scholen.
ik corrigeer je
gaza wordt vandaag op dezelfde manier vd kaart geveegd als 500 Palestijnse dorpen/steden eind jaren 40.
scholen, ziekenhuizen en woningen verdwenen toen op dezelfde manier als nu in gaza
100% vd universiteiten, 90% vd gezondheidsinstellingen en 80% vd huisvesting in gaza is door Israel vernietigd.

Zolang je niet begrijpt dat Hamas een symptoom vh probleem is ...
Hamas is 40 jaar oud, en werd gefinancierd door Israel, terwijl israel al 80j oud is

zolang er nog 2 palestijnen leven zal er verzet zijn tegen het huidige Israel
Laatst gewijzigd door appelfflap op 12 jul 2024 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 12 jul 2024 14:31
HierEnNu schreef: 12 jul 2024 11:09 [Blabla..... maar als je weer opnieuw persé over onvoorwaarwaardelijk wil filozeveren vervuil er dan niet OffTopic dit topic mee, maar doe dat in het betreffende topic?
Ik filozever niet!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 15:15
Ik filozever niet!
Hoe noem jij zelf dat wat ik daadwerkelijk schrijf vervalsen?
Valsheid in geschrifte is te sterk uitgedrukt, toch?
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 12 jul 2024 16:35
dikkemick schreef: 12 jul 2024 15:15

Ik filozever niet!
Hoe noem jij zelf dat wat ik daadwerkelijk schrijf vervalsen?
Valsheid in geschrifte is te sterk uitgedrukt, toch?
On topic weer!! Maak voor taalspelletjes desnoods een ander topic aan.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 12 jul 2024 14:10
HierEnNu schreef: 12 jul 2024 12:53 Waarom was het destijds ook voor jou vanzelfsprekend om Israël te steunen, terwijl toch ook toen al Israël er voor koos om Palestijnen met terroristische banden te liquideren? Toepassen van de 'IJzeren Vuist Tactiek' deed Israël ook in die tijd en heeft Israël vanaf de oprichting toegepast, dat is toch niet veranderd? Kan het zijn dat Peter zelf veel veranderd is?
Corrigeer me als ik het mis heb, maar zover ik weet bombardeerde Israël indertijd geen woningen, ziekenhuizen en scholen. En doodde ze niet 36.000 Palestijnen in 9 maanden tijd,
Daar heb jij gelijk in. Als je dan toch die situaties met elkaar wil vergelijken: denk jij dat als die Arbeiderspartij van toen op jl 7 oktober aan de macht was geweest niet over was gegaan tot het stellen van dezelfde militaire doelen waarmee de IDF vervolgens Gaza is binnengevallen? Zou Moshe Dayan zijn overgegaan tot kiezen voor 'de strijd niet voeren' zolang Hamas&Co
Israël was blijven aanvallen? Ik denk het niet ...
Moshe Dayan was iemand die voor de overwinning ging!

Één van Moshe Dayan's gevleugelde quotes is kennelijk:
  • “Als je vrede wilt, moet je niet met je vrienden praten, maar met je vijanden.”
en zulks staat ons beiden wel aan, maar Moshe Dayan was ook een medogenloos krijgsheer die voor de overwinning ging als er met de vijand niet te praten viel [zoals in het huidige conflict met Hamas&Co], zoals mag blijken uit het feit dat in zes dagen tijd Egypte EN Syrië verslagen werden. Dayan arriveerde als een van de eerste Joden bij de sinds 1948 voor Joden onbereikbaar geworden Klaagmuur en verklaarde dat Israël deze heilige plaats nooit meer zou afstaan!
Over annexeren gesproken! Ook toen al in die tijd dat jij Israël nog steunde ...

Peter van Velzen schreef:Het is waar, dat ik zelf veel veranderd ben, maar er was ook een duidelijke ommezwaai in Israël toen Rabin werd vermoord en Begin aan de macht kwam. Israël had er mijns inziens beter aan gedaan 18 jaar geleden met de aan Hamas gelieerde Palestijnse regering te onderhandelen in plaats van ministers en volksvertegenwoordigers te arresteren. Dan had de operatie al-Aqsa storm waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Het had evengoed nooit mogen plaatsvinden. De verantwoordelijkheid ligt met name bij de Hamas-leiders, maar de opeenvolgende rechtse regeringen in Israël hebben er bepaald niet aan bijgedragen zoiets te voorkomen.
Ik ben het er volledig mee eens dat Israël mede verantwoordelijk is voor de ontstane situatie en ik ging eerder al zelfs zo ver dat ik wenste dat Netanyahu spoedig zou sterven, maar dat mag niet meer van jou, dus schrijf ik nu: Netanyahu&Co worden steeds meer een obstakel voor vrede en Hamas&Co buiten dat meesterlijk uit vanwege PR en ten koste van de Gazaanse bevolking, dus verwacht ook ik dat er pas sprake kan zijn van een pad naar vrede als Netanyahu geen politieke macht meer heeft. Maar ik vrees dat ook in Israël een nog rechtsere regering aan de macht kan komen, net als in de rest van de wereld, want ook in Israël wordt de gewone mens steeds angstiger vanwege steeds gewelddadiger geopolitieke ontwikkelingen en dan zoekt de gewone mens nogal eens [schijn!]zekerheid bij een 'sterke' man. Fascisme wordt dan acceptabel ...

Wat ik wel nog wil opmerken is dat de IDF weliswaar mede verantwoordelijk is voor het bombarderen van woningen, ziekenhuizen en scholen EN het sneuvelen van 36.000 Palestijnen in 9 maanden tijd, maar de IDF is er ook verantwoordlijk voor dat de IDF niet klakkeloos de wensen van Netanyahu heeft opgevolgd, want anders was er nu een veelvoud aan slachtoffers geweest dan de 36.000!
  • Alleen al in RafaH had dat ongetwijfeld op kunnen lopen tot veel meer dan 100.000!
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 17:07On topic weer!! Maak voor taalspelletjes desnoods een ander topic aan.
Afgesproken! Ik zal bovenstaand citaat van jou quoten als reactie
zodra je weer begint met jouw cynische OffTopic taalspelletjes,
gewoon service ter herinnering! Nog voor de haan drie keer kraait?
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://m.standaard.be/cnt/dmf20240413_ ... =nopaywall

Het is voor de Israëlische regering - die de fundamentele waarden van ons bondgenootschap met de voeten treedt - onmogelijk haar partnerschap met de Navo voort te zetten", schrijft Erdogan op het platform X.

Israël is geen lid van de Navo, maar de alliantie en Israël werken al bijna 30 jaar samen. Israëlische soldaten nemen onder meer deel aan militaire oefeningen van de Navo.

Opnieuw zestigtal lichamen gevonden in Gaza
In twee wijken van Gaza-Stad, Tel al-Hawa en al-Sinaa, zijn vrijdag opnieuw een zestigtal lichamen gevonden na de terugtrekking van het Israëlische leger. Dat meldt de civiele bescherming van Gaza. Een dag eerder werden in een andere wijk ongeveer zestig lichamen gevonden onder het puin van gebouwen.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -puin.html
Sinds de start van het conflict op 7 oktober heeft het ICRC meer dan 8.700 Palestijnen in Gaza als vermist opgegeven.

Maar de USA sturen dus nog steeds bommen! Blijkbaar is alle vernietigen nog niet voldoende en leven er nog teveel Palestijnen.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 19:25Het is voor de Israëlische regering - die de fundamentele waarden van ons bondgenootschap met de voeten treedt - onmogelijk haar partnerschap met de Navo voort te zetten"
Welke fundamentele waarden van de NAVO worden volgens jou[!]
door de Israëlische regering met de voeten getreden?
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 jul 2024 13:27HierEnNu [-X Over off topic gesproken. Je geeft er wederom zoals te doen gebruikelijk weer geheel je eigen draai aan. Kennelijk ben ik geen democraat?? Ik wil een demente bejaarde opa als president??
Een regime change in Gaza??
Enige dat ik beweer is dat de daden van Poetin, Orban en Netanyahu dictatoriaal zijn. Ook als Bibi democratisch gekozen is gaat hij te ver. En zo gaan Orban en Poetin ook iedere keer een lijn over. Alleen worden die 2 veroordeeld door het westen en zo mogelijk teruggefloten.
Zoals afgesproken: ik zal jouw quoten als reactie
op jouw cynische OffTopic taalspelletjes,
gewoon service ter herinnering:
dikkemick schreef: 12 jul 2024 17:07On topic weer!! Maak voor taalspelletjes desnoods een ander topic aan.
Graag gedaan! Vanaf nu on topic verder?
Bij voorbaat dank!
.
.
Gesloten