Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 20 jul 2024 00:18 Verdedigbare grenzen heeft iedere staat recht op volgens de beginselen van de UN!
Waarop baseer je die bewering?
Ik kom het is dit document niet tegen. Ik zou ook nier weten wat een verdedigbare grens en wat een onverdedigbare grens is.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En daar gaan we weer!
Ieder nieuwsFEIT, iedere rechtelijke uitspraak wordt naar eigen hand omgedraaid ten gunste van Israël.

Israël heeft het meest humane leger van het universum.
Israël heeft alle recht op alle grondgebied.
Israël houdt zich keurig aan afspraken.
Israël hoeft zich niets aan te trekken van..... inmiddels de hele wereld opinie.

Egypte, Syrië, Jordanië, Palestijnen...Eigen schuld hele dikke bult. Na-na-na-na-na!
Israël: Ga vooral zo door, want je bent op de goede (humaan hoogstaande) weg! Wel ff flyeren vooraf, maar dan die bommen weer lossen.

Ik lees:
The International Court of Justice
in opdracht van de UN !!!

Daar is het complot! De heksenjacht! Want hoe kan Israël in vredesnaam blaam treffen. Zulks is toch onmogelijk??

De uitspraak: Niet alleen de nederzettingen zijn illegaal, ook de 'voortdurende aanwezigheid' van Israël in Palestijns bezet gebied, bijvoorbeeld van het leger, is onwettig en moet daarom zo snel mogelijk worden beëindigd. De Algemene Vergadering van de VN en de Veiligheidsraad moeten zich beraden, zo stellen de rechters, op 'verdere actie' om te zorgen dat dit inderdaad gebeurt.
Bijna unaniem was de uitspraak. 14 voor, 1 tegen.

Schiet maar weer (verbaal dit keer ). Dit is een belachelijke overbodige post en Israël treft zeker geen blaam.

Ik begin nu het begrip "heilig land" te begrijpen. Nog een jaartje en dan veranderen we de naam Israël maar in Humanie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 20 jul 2024 02:59
HierEnNu schreef: 20 jul 2024 00:18 Verdedigbare grenzen heeft iedere staat recht op volgens de beginselen van de UN!
Ik kom het is dit document niet tegen. Ik zou ook nier weten wat een verdedigbare grens en wat een onverdedigbare grens is.
Artiekel 51: Nothing in the present Charter shall impair the inherent right of individual or collective self-defence if an armed attack occurs against a Member of the United Nations, until the Security Council has taken measures necessary to maintain international peace and security. (...)
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bovenstaande moet fake news zijn. De heksenjacht waar ik het over had. Het totaal onbetrouwbare wikipedia. De klopjacht op het meest humane leger ooit. Dit kan niet waar zijn. Dit moet een complot zijn.
De stemming (zie boven) was 14 - 1. Er is er dus maar 1 die inziet dat Israël en IDF geen blaam treft.
Zulks is frappant te noemen. 1 Heldere geest. 13 Misleide zielen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 20 jul 2024 02:59
Ik baseer die bewering op principes en verdragen binnen het internationale recht:
Centrum voor Internationaal Recht schreef:
Rechtsgrondslag geweldgebruik

:scissors:

Het recht op zelfverdediging

Het recht op zelfverdediging tegen een gewapende aanval is een uitzondering op het verbod op het gebruik van geweld zoals vastgelegd in artikel 2(4) van het Handvest van de Verenigde Naties (VN Handvest). Het recht op zelfverdediging is vastgelegd in artikel 51 van het VN Handvest en kan individueel of collectief worden uitgeoefend.

De VN Veiligheidsraad heeft de bevoegdheid om de internationale vrede en veiligheid te handhaven. Staten zijn verplicht de uitoefening van hun recht op zelfverdediging te melden aan de VN Veiligheidsraad. Staten mogen geweld ter zelfverdediging gebruiken totdat de VN Veiligheidsraad noodzakelijke maatregelen heeft genomen om de internationale vrede en veiligheid te herstellen.
De eis van noodzakelijkheid komt er, kort gezegd, op neer dat de uit te voeren acties noodzakelijk moeten zijn om de gewapende aanval te stoppen. Dit betekent niet dat een staat alleen maar de initiële aanval mag stoppen;
  • ook mag de onmiddellijke dreiging
    voor een volgende gewapende aanval worden tegengegaan.
Israël heeft het recht om haar eigen territorium te controleren en te verdedigen. Het tegengaan van de voortdurende dreiging voor een volgende gewapende aanval kan door Israël slechts worden bereikt door veilge grenzen te creëren:
  • vandaar Israëls recht op verdedigbare grenzen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 20 jul 2024 12:41Ik zou ook nier weten wat een verdedigbare grens en wat een onverdedigbare grens is.
Israël's verdedigbare grenzen:

VIDEO duurt 5 minuten:

B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Alleen bij actueel al het derde Israël-item? En dan nog elders aparte lemma's over de Gaza-strook en antisemitisme en morele kwesties als omgaan met gevoelens van haat vooral rond 'het' conflict...?

HOEZO OBSESSIE hier...🤔

Krijgen we dan tenmiste lemma's met Rusland en internationaal recht, Iran en internationaal recht, Saoedie-Arabië en internationaal recht (Jemen o.a.) De VS en internationaal recht, China en internationaal recht (nog een 'tricky' trouwens...)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S.
Over Rusland en Oekraïne zijn Chaimnimsky, HierEnNu en de meesten hier het wel eens met elkaar.
Maar als partijdigheid een rol gaat spelen krijg je dit.
Dan is planeet aarde totaal vernietigen met atoomwapens ineens verdediging.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 20 jul 2024 16:59 Alleen bij actueel al het derde Israël-item? En dan nog elders aparte lemma's over de Gaza-strook en antisemitisme en morele kwesties als omgaan met gevoelens van haat vooral rond 'het' conflict...?

HOEZO OBSESSIE hier...🤔

Krijgen we dan tenmiste lemma's met Rusland en internationaal recht, Iran en internationaal recht, Saoedie-Arabië en internationaal recht (Jemen o.a.) De VS en internationaal recht, China en internationaal recht (nog een 'tricky' trouwens...)
De uitspraak van ICJ is nou eenmaal actueel en zou wel eens heel bepalend kunnen worden voor de situatie in de Levant in de nabije toekomst. Vind jij dan dat dit onderwep thuishoort binnen het topic van de pogrom op 7 oktobere en de daarop volgende oorlog of binnen het topic van de veronderstelde mogelijkheid van een burgeroorlog in Israël vanwege de verhitte demonstraties tegen Netanyahu&Co? Zodra dadelijk de actualiteit van dit advies in opdracht van de UN is overgewaaid zakt dit onderwerp toch gewoon naar beneden uit het zicht?
  • Wat is jouw feitelijke bezwaar eigenlijk,
    afgezien van de veronderstelde obsessie?
Wat Rusland betreft opperde ik destijds dat er mijns inziens een coup is gepleegd in Oekraïne en toen daar teveel reuring over ontstond wat het originele topic verstoorde of zelfs vervuilde ben ik daar in een ander topic over doorgegaan zodat de discussie over de oorlog zelf daar niet meer door werd verstoord en ook dat topic is naderhand gewoon weggezakt uit de aandacht, Mooi toch, dan blijven de topics wat betreft het onderwerp waar de discussie voor gestart werd toch ietsje 'zuiverder' en daardoor beter behapbaar?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Haal ook oorlogsrecht en 'internationaal recht' niet teveel door elkaar trouwens.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 20 jul 2024 20:02 Haal ook oorlogsrecht en 'internationaal recht' niet teveel door elkaar trouwens.
Is oorlogsrecht geen onderdeel van internationaal recht?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach. Welk RECHT er ook gesproken wordt, Israël heeft het recht.....
Op alles en iedereen.
Waarom recht(spraak) als landen dit aan de laars kunnen lappen?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Jemen is vrijwel volledig afhankelijk van olie-export voor zijn nationale inkomsten, de overheidsbegroting en buitenlandse deviezen. Zelfs een afname van de olieproductie en fluctuaties in de olieprijzen schaden de economie al ernstig. Jemen heeft bovendien beperkte oliereserves in vergelijking met andere landen in de regio, en de productie heeft ook nog eeens een dalende trend laten zien. Israel heeft daarom een waarschuwingetje gegeven aan de stoute Houthi's:

Afbeelding

Nog eenmaal een Israeli doden en de vernietiging van de gehele olie-industrie is een feit en leidt tot een onmiddellijke, drastische daling van de nationale inkomsten, voedselonzekerheid, honger, gebrek aan medische zorg zonder eind in zicht. Dus: gewoon niet meer doen, anders kom je in dezelfde situatie terecht als de Gazanen ook in zitten en heb je het - net als zij - geheel aan jezelf te danken.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 20 jul 2024 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israel heeft daarom een waarschuwingetje gegeven aan de stoute Houthi's:
Hoeveel onschuldige proportionele collateral damage heeft dit opgeleverd en gaat dit nog opleveren?
Hoeveel flessen wijn kun je nu weer ontkurken Chaimnimsky? Je lijkt nu al te genieten van het feit dat Israël de gehele olieproductie om zeep kan bombarderen.

Je lijkt hier zo van te genieten (van het grote über machtige Israël. Hoeft Israël zich wat jou betreft helemaal nergens aan te houden? Lekker zo doorgaan? Ondanks alle internationale bullshit die ze over zich heen krijgt? Kan Israël wat jou betreft nooit te ver gaan? Waar ligt die grens? Moet Israël straks met 3 bevolkingsgroepen in oorlog gaan? Is dat reden voor een feestje?
Einstein/Mick
Gesloten