Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 29 aug 2024 19:49 Denk je dat de jihadistische terreur stopt door het beleid te wijzigen?
Het valt te proberen. Er een muur tussen zetten, werkt kennelijk ook niet.

En natuurlijk stopt het jihadisme niet als Israel haar beleid wijzigt. Jihadisme begon 14 eeuwen voordat Israel werd opgericht (met de verovering van o.a. het gebied dat we nu Israel noemen).
Maar de voedingsbodem voor jihadisme is wel te beinvloeden. Drijf je de Palestijnen uitzichtloos in de handen van Hamas of geef je ze een goed alternatief?

De kolonisatie op de Westoever bijvoorbeeld: een volstrekt hopeloos project dat onmogelijk goed kan aflopen voor beide partijen.
Dat " erover te praten valt" , is niet genoeg. Als ik jouw tuin inneem en vervolgens best met je wil onderhandelen, kan ik niet van jou verwachten dat je mij rustig op de thee uitnodigt.
Je geeft de argumenten voor extremisme hiermee op een presenteerblaadje.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

De IDF beschouwt alle Gazanen als Hamas&Co?
Israël is bezig genocide te plegen?

Als zulks waar zou zijn, dan zou Israël het toch als een Godsgeschenk beschouwen dat er in Gaza een polio epidimie op uitbreken staat? Maar wat doet Israël terwijl de IDF staat te popelen om de laatste militante leden van Hamas&Co te elimineren?
  • 20:08
    'Korte gevechtspauzes in Gaza voor vaccineren tegen polio'

Het Israëlische leger en Hamas hebben volgens de wereldgezondheidsorganisatie WHO een akkoord over het houden van gevechtspauzes in Gaza
    om het vaccineren tegen polio mogelijk te maken.

De vaccinatiecampagne begint zondag van in Centraal-Gaza. Daarna volgen Zuid-Gaza en het noorden. In de eerste fase van drie dagen kunnen kinderen tussen 6.00 uur en 15.00 uur hun eerste vaccinatie ontvangen. Later volgt de tweede fase voor de tweedeinjectie. Het streven is om 640.000 kinderen onder de 10 jaar in te enten.
BRON: Midden-Oostenblog - NOS Nieuws - vandaag, 22:40
Gevechtspauzes in Gaza voor poliovaccinaties

650.000 kidsn laten vaccineren tegen polio als onderdeel van genocide? DUHHH!

Ik trek daaruit de conclusie, NEE:
  • De IDF beschouwt NIET alle Gazanen als Hamas&Co!
    Israël is NIET bezig genocide te plegen in Gaza!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

gerard_m schreef: 29 aug 2024 21:28
ChaimNimsky schreef: 29 aug 2024 19:49 Denk je dat de jihadistische terreur stopt door het beleid te wijzigen?
Het valt te proberen.
Dat is heel lang geprobeerd. De veiligheidsmaatregelen werden namelijk pas ingesteld na decennia aan terreuraanslagen. Al die veiligheidsmaatregelen, het veiligheidshek, veilige zones, checkpoints en beperkingen in bewegingsvrijheid bestonden daarvoor nog helemaal niet. De terroristische aanslagen door Arabische moslim-Palestijnen waren gericht op het ondermijnen van de Joodse staat.
Er een muur tussen zetten, werkt kennelijk ook niet.
Voor de muur werden er door de Arabische moslim-Palestijnen ieder jaar honderden aanslagen gepleegd. Meestal mesaanvallen en aanvallen met vuurwapens op onschuldige burgers, maar ook tientallen autobommen, bomaanslagen en zelfmoord-aanslagen met vele honderden burgerslachtoffers. Na de bouw van de muur is het aantal slachtoffers met meer dan 95% afgenomen! Er een muur tussen zetten, werkt uitermate goed, al heeft de beveiliging gefaald op 7 oktober.
En natuurlijk stopt het jihadisme niet als Israel haar beleid wijzigt. Maar de voedingsbodem voor jihadisme is wel te beinvloeden. Drijf je de Palestijnen uitzichtloos in de handen van Hamas of geef je ze een goed alternatief?
Die zijn aangeboden en allemaal afgewezen. Na de Oslo-onderhandelingen, de Camp David-onderhandelingen, de verdere onderhandelingen onder Ehoed Barak - die allemaal meteen werden gevolgd door terrorisme en een Intifada - deed Ehoed Olmert aanzienlijke concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem te delen, financiële compensatie en landruil aan te bieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem te accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voor te stellen, en te investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen. Het werd afgewezen en er volgden meteen weer terreuraanslagen en raketaanvallen, gericht op het ondermijnen van de Joodse staat en met de indoctrinatie die er in de Palestijnse gebieden op grote schaal plaatsvindt via kinderboeken, spelletjes, TV- en radiozenders, zijn er altijd voldoende rekruten te vinden om aanslagen te plegen.

Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 29 aug 2024 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 29 aug 2024 21:28En natuurlijk stopt het jihadisme niet als Israel haar beleid wijzigt.
Netanyahu&Co veranderen hun beleid niet
tenzij de internationale gemeenschap paal en perk gaan stellen.

De ultrarechtse ministers Smotrich van Financiën en Ben-Gvir van Nationale Veiligheid gaan straffeloos door met het aanzetten tot haat en mensenrechtenschendingen. Ben-Gvir sprak zich onlangs uit voor het stopzetten van de hulpleveringen aan de Gazastrook. Smotrich zei iets soortgelijks: hij noemde het blokkeren van hulp "gerechtvaardigd en moreel", ook als daarbij 2 miljoen mensen zouden sterven van de honger. Borrell uitte eerder deze maand ook al kritiek op Smotrich wegens zijn opstelling. Beide ministers zijn bovendien voorstander van het uitbreiden van de nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever en staan op het standpunt
dat Israël recht heeft op het gehele gebied.

Net als Hamas&Co moeten Netanyahu&Co hun macht kwijt raken,
anders komt daar mijns inziens geen vrede.

Helaas heeft de internationale gemeenschap boter op het hoofd, want Borrell, EU-buitenlandchef, wil sancties tegen specifieke leden van het Israëlische kabinet die aantoonbaar de fout in gaan, sancties die inhouden dat de tegoeden van Smotrich en Ben-Gvir in de EU worden bevroren en dat ze niet langer de EU binnenkomen. Maar ...

Aangezien er binnen de 27 EU-lidstaten verdeeldheid heerst over de aanpak van de oorlog tussen Israël en Hamas, lijkt het onrealistisch dat het blok daadwerkelijk gezamenlijk een vuist zal maken tegen Israël. Zo hebben landen als Duitsland, Tsjechië en Hongarije zich eerder ook al kritisch opgesteld als het ging om sancties tegen Israël.
BRON:
11:19
EU-buitenlandchef Borrell wil sancties tegen extremistische Israëlische ministers
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 29 aug 2024 23:16
gerard_m schreef: 29 aug 2024 21:28En natuurlijk stopt het jihadisme niet als Israel haar beleid wijzigt.
Netanyahu&Co veranderen hun beleid niet tenzij de internationale gemeenschap paal en perk gaan stellen.
Er staat "natuurlijk stopt het jihadisme niet als Israel haar beleid wijzigt" en niet "natuurlijk stopt het jihadisme niet als Israel haar beleid niet wijzigt". Met andere woorden: beleidswijziging van Israel zal het jihadisme niet stoppen.
Net als Hamas&Co moeten Netanyahu&Co hun macht kwijt raken, anders komt daar mijns inziens geen vrede.
Ben het niet eens met Netanjahoe's binnenlandse beleid, maar ben het volledig met hem eens dat we deze oorlog tegen Hamas moeten afmaken en geen voortijdig staakt-het-vuren moeten aangaan. Zeker nu Hamas reeds is gedecimeerd en slechts de laatste pockets nog hoeven worden uitgeschakeld, zouden we hen niet de kans moeten geven zich te reorganiseren en hergroeperen. Anders is alles voor niets geweest.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 29 aug 2024 22:52
650.000 kidsn laten vaccineren tegen polio als onderdeel van genocide? DUHHH!

Ik trek daaruit de conclusie, NEE:

Israël is NIET bezig genocide te plegen in Gaza!

Ja hallo, waarom is daar polio weer in opmars?

O?! Hierom?

Overvolle opvanglocaties, rioolwater en honger vergroten uitbraak van dodelijke ziektes in Gaza.
Schade aan de water- en sanitaire infrastructuur Gaza door Israëlische aanvallen is minimaal $210 miljoen
Door vernietiging van 87% van alle water- en sanitaire voorzieningen in Gaza, in combinatie met overvolle opvanglocaties, catastrofale ondervoeding en hitte, wordt de uitbraak van dodelijke ziektes in Gaza steeds groter.

Overigens zit er vooruitgang in de genocide. 1 op 15 nu

Het Israëlische leger heeft zestien mensen gedood op de Westelijke Jordaanoever, onder wie een Palestijnse militieleider. Honderden Israëlische soldaten voerden de afgelopen dagen invallen uit en gingen
Laatst gewijzigd door dikkemick op 30 aug 2024 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 29 aug 2024 21:19
Alsjeblieft zeg.
Zelfs in Iran zijn nog enkele kerken over. En dus is er gewoon goddienstvrijheid in Iran?

Maar op zich is het goed dat er in dit topic iemand is die het voor Hamas opneemt.
Dus je inhoudelijke reactie is een whataboutisme en mij beschuldigen dat ik een hamasaanhanger ben?

De forumoprichters zullen trots zijn
Laatst gewijzigd door appelfflap op 30 aug 2024 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Israël is NIET bezig genocide te plegen in Gaza![/b]
Logisch voor iemand die meent dat er pas vanaf 400 000 palestijnse dode burgers enigszins sprake zou kunnen zijn van genocide.
We zijn nog maar halverwege volgens the lancet

https://www.nytimes.com/2024/07/11/worl ... ancet.html

Misschien moet nimsky mee helpen grasmaaien?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 29 aug 2024 13:10
Mullog schreef: 29 aug 2024 12:49
HierEnNu schreef: 29 aug 2024 11:15

De conclusie die jij trekt doet mij denken dat jij niet slechts veronderstelt dat
alle Gazanen op Hamas&Co lijken, maar daadwerkelijk allemaal Hamas&Co zijn geworden.
En zulks is mijns inziens een misvatting!

Zodra Hamas&Co militair verslagen zijn en er in Gaza een voor de burger veilig bestuur komt welk die gewone burger de nodige bescherming biedt in plaats van onderdrukking, uitbuiting en indoctrinatie, waarom zou die burger dan niet kiezen voor vrede, veiligheid en welvaart in plaats van een armoedig leven leiden zonder toekomst voor hun kids,
omdat de 'leiders' van Gaza als vampiers het leven uit Gaza zuigen?

De Gazanen die deze oorlog overleven verdienen een eerlijke kans om een samenleving op te bouwen die naar welvaart streeft in plaats van naar het suïcidale ideaal Israël te vernietigen!
Die eerlijke kans krijgen de Gazanen nooit zolang Hamas&Co daar heerst ...
Ik heb eerder de indruk dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd.
Wat wekt die indruk concreet?

...
Bijvoorbeeld beelden zoals de serie foto's in deze link.

Met een kleine selectie voorbeelden hieronder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mullog op 30 aug 2024 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 30 aug 2024 07:27
    Israël is NIET bezig genocide te plegen in Gaza![/b]
Logisch voor iemand die meent dat er pas vanaf 400 000 palestijnse dode burgers
enigszins sprake zou kunnen zijn van genocide.
We zijn nog maar halverwege volgens the lancet
:lol:
Logisch, maar toch ook vervult met galgenhumor, dat jij er zulks van maakt! Nou ik me niet langer druk maak om jouw ongefundeerde beschuldigingen die vooral iets over jou vertellen en niets over mij en welke tevens dom overkomen op mij daar blijkt dat jij na al die tijd kennelijk nog steeds geen besef hebt waar het in de kern om gaat bij genocide, voel ik enige dankbaarheid voor de manier waarop jij je jegens mij meestal opstelt, want alleen daardoor
kan ik leren daar mee om te gaan ... dus dankjewel!

Tevens een leuk opzetje voor mij om wat je concreet schrijft eenvoudig te weerleggen:
  • NEE! Ik meen NIET dat er pas vanaf 400 000 Palestijnse dode burgers
    enigszins sprake zou kunnen zijn van genocide.
    Het gaat bij genocide namelijk niet om het aantal doden,
    maar om het opzettelijke en planmatige!
Sterker nog, mochten de resterende 10.000 Hamas&Co terroristen onvoorwaardelijk capituleren en vervolgens door Israël als groep standrechtelijk geëxecuteerd worden dan beschouw ik zulks als genocide en de prorgom door Hamas&Co waar 'slechts' 1200 doden waren te betreuren beschouw ik ook als [onderdeel van] poging tot genocide.

Nogmaals:
  • Het gaat bij genocide niet om het aantal doden,
    maar om het opzettelijke en planmatige!

Genocide is de misdaad van stelselmatige en opzettelijke :idea: uitroeiing
    van een etnische groep, of van een deel daarvan.
---------------
Mullog schreef: 30 aug 2024 10:49
HierEnNu schreef: 29 aug 2024 13:10
Mullog schreef: 29 aug 2024 12:49
Ik heb eerder de indruk dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd.
Wat wekt die indruk concreet?

...
Bijvoorbeeld beelden zoals de serie foto's
:scissors:
Uit veel kapotgeschoten gebouwen leidt jij af dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd, terwijl er van de 2,5 miljoen Gazanen 'slechts' ruim 40.000 sneuvelden, waarvan 20.000 Hamasstrijders? Het feit dat de IDF diens uiterste beste doet om burgerslachtoffers te voorkomen, hetgeen ook blijkt uit het relatief lage aantal burgerslachtoffers, laat je om moverende redenen niet toe om jouw indruk te nuanceren?

Heb je dan een verklaring voor het feit dat er niet al 1 miljoen dode Gazanen te betreuren zijn? Tenslotte heb jij de indruk dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd ...
... waarom dan toch 'slechts' 40.000 doden?
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 30 aug 2024 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 30 aug 2024 07:19 Dus je inhoudelijke reactie is een whataboutisme en mij beschuldigen dat ik een hamasaanhanger ben?

Waarom lukt het je geen enkele keer om een bericht juist te lezen, zelfs niet bij een kort berichtje?

Je bagetaliseerde de onvrijheid in Gaza die Hamas brengt, " want er is een kerk".
Daarmee nam je het op voor Hamas.
Dat is slechts een vaststelling.
Nergens schrijf ik dat je " hamas aanhanger" zou zijn.

Lees ook eens wat de definitie van whataboutisme eigenlijk is voor je de term gebruikt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 29 aug 2024 23:10 Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten.
Dat klopt, maar waarom is dat een reden door te gaan met illegale nederzettingen op de Westbank?
Ben je het met me eens dat dit ook voor Israel een heilloze weg is? Wat schieten ze ermee op?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 30 aug 2024 07:19
gerard_m schreef: 29 aug 2024 21:19
Alsjeblieft zeg.
Zelfs in Iran zijn nog enkele kerken over. En dus is er gewoon goddienstvrijheid in Iran?

Maar op zich is het goed dat er in dit topic iemand is die het voor Hamas opneemt.
Dus je inhoudelijke reactie is een whataboutisme en mij beschuldigen dat ik een hamasaanhanger ben?

Ik kan me niet voorstellen dat de forumoprichters trots zijn op jou en/of
jouw manier van communiceren waarbij je vaak diametraal uitspraken omdraait en
vervolgens dat gebruikt alsof je opponent het zo zei. Schaamteloos!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 30 aug 2024 11:18
ChaimNimsky schreef: 29 aug 2024 23:10 Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten.
Dat klopt, maar waarom is dat een reden door te gaan met illegale nederzettingen op de Westbank?
Ben je het met me eens dat dit ook voor Israel een heilloze weg is? Wat schieten ze ermee op?
Ik vermoed zelfverrijking en ander zelfbelang van enkele van de huidige machthebbers.
.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 30 aug 2024 10:57 ...
Heb je dan een verklaring voor het feit dat er niet al 1 miljoen dode Gazanen te betreuren zijn? Tenslotte heb jij de indruk dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd ...
... waarom dan toch 'slechts' 40.000 doden?
Je vroeg mij waarom ik de indruk heb dat Israël alle Gazanen als Hamas&Co beschouwd. De foto's zijn daar een reden voor.

Waarom er niet al 1 miljoen doden zijn (of 400.000 voor mijn part)? Je hebt blijkbaar geen idee hoe moeilijk het is dat soort aantallen van mensen te doden zonder gebruik te maken van massa vernietiging wapens. Zover is Bibi nog niet, denk ik dan.

Verder is het volledig vernietigen van een infrastructuur in het beste geval het verdrijven van mensen en in het slechtste geval een langzame genocide, als men nergens anders naartoe kan. En ik zie Israël niet de duidelijk herkenbare goede Palestijnse bewoners van Gaza een veilige plek elders in het land toewijzen.

Wederom, voor de goede orde, ik heb geen enkele sympathie voor Hamas en haar daden noch wil ik die goedpraten.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gesloten