Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 20 okt 2024 10:28 Mus =D>

Maar ik zie het verweer al komen:
Je kunt van mensen die niets willen weten van wat de ontstaansgeschiedenis van de staat Israël voor de Palestijnen heeft betekent natuurlijk niet verwachten dat ze met een genuanceerde blik naar de tegenwoordige tijd kunnen kijken aan daarom pal achter dit misdadige regime blijven staan. Vraag aan een Palestijn wat de oprichting van de staat Israël voor hen betekent heeft en ze zullen zeggen dat het een Nakba (ramp/catastrofe) was/is. Deze dag wordt nog altijd door hen herdacht waar het voor de Israëli een feestdag is zonder te beseffen op wiens lijken ze dansen die dag.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 20 okt 2024 11:30
dikkemick schreef: 20 okt 2024 10:28 Mus =D>

Maar ik zie het verweer al komen:
Je kunt van mensen die niets willen weten van wat de ontstaansgeschiedenis van de staat Israël voor de Palestijnen heeft betekent natuurlijk niet verwachten dat ze met een genuanceerde blik naar de tegenwoordige tijd kunnen kijken aan daarom pal achter dit misdadige regime blijven staan. Vraag aan een Palestijn wat de oprichting van de staat Israël voor hen betekent heeft en ze zullen zeggen dat het een Nakba (ramp/catastrofe) was/is. Deze dag wordt nog altijd door hen herdacht waar het voor de Israëli een feestdag is zonder te beseffen op wiens lijken ze dansen die dag.
Genocide in het Midden Oosten tordeert alles. Net, zoals de Russen dat al deden overigens.

Wie bekommert zich nog om een Jood die omgebracht wordt in welk land dan ook.
"Dat doen Joden overal in het Midden Oosten met Pallies toch?" Normaal.
Explosies steeds weer voor de deur van... wie? de loodgieter? Oh, dat doen ze
met de genocide in Gaza routineus... En dan een lol hebben en elkaar geluk wensen...
Russen, die verbranden in een auto door een haatbom...
Kinderen die gemarteld en verkracht worden vanwege hun ras... De straten kleuren soms rood.
Waarom mensen behandelen als dieren? O, maakt niet uit, ze moorden ons ook uit...
Wát woningen, met veel moeite en pijn én geld én grondstoffen gebouwd? Boem!!
"Oh, Biden en dat vrouwmens? Forget it. Van die mág genocide. Ze kunnen toch niks... Trump is king nu". (Wat ook voor
geen moer zal helpen of zaken erger zal maken, mogelijk.)

Wat erg. Wat een afgang van ons mensheid. En al dat geld voor bommen etc. en al die armoe...
En als het allemaal misschien eens over de hele aardkloot onleefbaar is geworden klagen zeker hè?
Dan plotseling blijkt dat niemand ons komt redden zoals in mooie apocalyptische
rampen-filmpjes.

SF is reality geworden. De toekomst is nú. En Musk maar rijker en rijker worden. De wérkelijke koning?
Ik ken die wereld virtueel al. Ik lees veel en graag. Wat akelig...

Ik hoop dat er nog redding is.. Altijd positief blijven terwijl u kotst...

Zal ik nog een filmpje/statement doen? Vooruit..

Wat maakt het nog uit?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 okt 2024 15:52
"Oh, Biden en die teef? Forget it. Van die mag genocide. Ze kunnen toch niks... Trump is king nu". (Wat ook voor
Ik weet niet goed wie of wat je bedoelt met het woord ‘teef’, wie of wat je bedoelt kan jij me vast uitleggen. Verder is het vooral egocentrisme wat de wereld regeert, in dit geval is er een belang waardoor de staat Israël gewoon lekker zijn gang kan gaan en dat al jaren, en jaren lang, liever een palestijntje minder in hun omgeving dan eentje meer, ook alleen maar wegens egocentrisme
Wat erg. Wat een afgang van ons mensheid.
Ben het met je eens hoor Gerard aan de ander kant dit is de status van het bewustzijn van het merendeel van de wereld bevolking dus hebben we daar mee te dealen zo goed en zo kwaad dat gaat. Zelfs voor mensen die de afgang van de mensheid pijnlijk duidelijk ervaren ligt er een duidelijk en heldere les te leren, in elk geval wel voor mij.

Ik hoop dat er nog redding is.. Altijd positief blijven...
Redding kan nabij zijn juist in de diepste ellende.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 20 okt 2024 16:56
Gerard R. schreef: 20 okt 2024 15:52
"Oh, Biden en die teef? Forget it. Van die mag genocide. Ze kunnen toch niks... Trump is king nu". (Wat ook voor
Ik weet niet goed wie of wat je bedoelt met het woord ‘teef’, wie of wat je bedoelt kan jij me vast uitleggen. Verder is het vooral egocentrisme wat de wereld regeert, in dit geval is er een belang waardoor de staat Israël gewoon lekker zijn gang kan gaan en dat al jaren, en jaren lang, liever een palestijntje minder in hun omgeving dan eentje meer, ook alleen maar wegens egocentrisme

Zo praat men in sommige kringen (zie quotes: ¨¨). Het is overigens al inpost veranderd vanwege mogelijk verkeerd begrijpen.
Wat erg. Wat een afgang van ons mensheid.
Ben het met je eens hoor Gerard aan de ander kant dit is de status van het bewustzijn van het merendeel van de wereld bevolking dus hebben we daar mee te dealen zo goed en zo kwaad dat gaat. Zelfs voor mensen die de afgang van de mensheid pijnlijk duidelijk ervaren ligt er een duidelijk en heldere les te leren, in elk geval wel voor mij.

Ik hoop dat er nog redding is.. Altijd positief blijven...
Redding kan nabij zijn juist in de diepste ellende.
Jouw citaten zijn wat oud. Ik heb hier en daar wat aangepast voor jij dit schreef. Ga maar kijken. :)
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En weet je, Mus, geknoei in politiek, dat kennen we allemaal. Dagelijks in het nieuws.
Maar als het gepaard gaat aan zóveel lijden, dood, destructie en noem maar, dan weet ik wel waar het naartoe gaat
met al die grondstoffentekorten, overbevolking en spanningen tussen heel grote machtsblokken.
Ukraine en het Midden Oosten zijn daar het voorbeeld van.
Kijken wat Israël en Iran elkaar gaan aandoen.. (zie het videootje).
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Sinwar wordt een rolmodel - tuurlijk, maar wat zegt dat over die cultuur? De man heeft niks bereikt, hij stierf in zijn zelf veroorzaakte puin, 'de beschaving die hij zelf ten gronde richtte' in pathetiek die men kan tegenkomen
Israël zal altijd moeten blijven vechten, maar dat weten we eigenlijk al heel lang.
Nooit kan Joden succes van enige soort vergeven worden in die contreien (en daarbuiten...?), zeker geen eigen land.
En voor de zoveelste keer, er is geen genocide, dit is oorlog. (Daarin gaan vaak ook veel mensen dood.)
Die zogenaamde genocidale Israëli's hebben nog de hersenoperatie van Yahya Sinwar geregeld, toen al hun verklaarde vijand. En hoe toonde hij zijn waardering voor de geste...? (Dankbaarheid zou sowieso teveel gevraagd zijn, dat begrijpen we.)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De ellende is dat er altijd weer nieuwe Sinwars zijn.
Vraag een klas met Palestijnse kindjes wie later leider wil worden van de Jihad en ze springen alle in de houding met de vinger omhoog.
Er zullen ook altijd extreem-rechtse, soms orthodoxe politici zijn in Israël die niet met zich laten spotten.

Het is zo oeverloos daar.
En het lijkt wel of de redenatie dan is in Israël: "dan alle Palestijnen maar weg uit het MO".
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wederom schrijnende beelden uit t noorden van Gaza. O.a kinderen gebombardeerd.
Alle begrip natuurlijk!

In de plaats Beit Lahiya in het noorden van Gaza zouden zaterdag 83 mensen zijn gedood bij aanvallen van het Israëlische leger. Het is een van de dodelijkste aanvallen in de regio in maanden. Een van de getroffen doelen is een school waar ontheemden werden opgevangen. De Israëli's doen onderzoek naar het aantal slachtoffers, dat volgens Israëlische bronnen kleiner zou zijn.
https://www.nu.nl/nujij/6332399/geweldd ... eider.html

De Israëlisch doen onderzoek....
Yeah....right!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 20 okt 2024 18:47 Wederom schrijnende beelden uit t noorden van Gaza. O.a kinderen gebombardeerd.
Alle begrip natuurlijk!

In de plaats Beit Lahiya in het noorden van Gaza zouden zaterdag 83 mensen zijn gedood bij aanvallen van het Israëlische leger. Het is een van de dodelijkste aanvallen in de regio in maanden. Een van de getroffen doelen is een school waar ontheemden werden opgevangen. De Israëli's doen onderzoek naar het aantal slachtoffers, dat volgens Israëlische bronnen kleiner zou zijn.
https://www.nu.nl/nujij/6332399/geweldd ... eider.html

De Israëlisch doen onderzoek....
Yeah....right!
Ik was even van plan een fotootje uit een echte slagerij te tonen, maar bij nader inzien toch maar niet.

(Overigens ook zo gek: "Deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren" bij mensen is dat.
Bij dierlijke zijden vlees en spek is dat blijkbaar niet aan de orde, terwijl het er erger uit kan zien.
Maar dit terzijde. :roll:

Sommigen Gazanen zijn nu meer dan tien keer verkast naar 'veilige gebieden'. Met hun niksie in wat tassen...
Soms kunnen ze niet of nauwelijks lopen.
Nergens safe nu zegt de VN.
https://www.bbc.com/news/articles/ce3wdkjgxz2o :(
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 okt 2024 17:21 Het is overigens al inpost veranderd vanwege mogelijk verkeerd begrijpen.
Hoe komt het dat je dit vrouwmens niet gewoon bij haar naam noemt zoals Biden en Trump?
Jouw citaten zijn wat oud. Ik heb hier en daar wat aangepast voor jij dit schreef. Ga maar kijken. :)
Heb het gezien.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 20 okt 2024 20:14
Gerard R. schreef: 20 okt 2024 17:21 Het is overigens al inpost veranderd vanwege mogelijk verkeerd begrijpen.
Hoe komt het dat je dit vrouwmens niet gewoon bij haar naam noemt zoals Biden en Trump?
Ja, dat vraag ik die lui die zo praten ook wel eens. (Wat ik schreef is dus een quote van zoals mensen in die
kringen 'praten' over haar. Uiterst irritant rechts gewelddadig volk. Ik heb er met iemand eens slaande ruzie over gehad.)
Ik noem haar gewoon Kamala Harris, hoor. :)
.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 20 okt 2024 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 20 okt 2024 18:03 Sinwar wordt een rolmodel - tuurlijk, maar wat zegt dat over die cultuur? De man heeft niks bereikt, hij stierf in zijn zelf veroorzaakte puin.
Denk dat je hier toch behoorlijk mis kan zijn met je kijk door westerse ogen. Ga eens proberen in de schoenen te staan van hen die in deze man een martelaar zien die voor vrijheid streed. Bovendien weet je niet wat deze man wilde bereiken, alles wat je daarover kan doen is gissen. Hij heeft in elk geval zo’n reaktie uit de Iraelische staat weten trekken dat overal in de wereld het anti-semitische gegroeid is vanwege wat de deze staat op beestachtige wijze in o.a. Gaza aan het uitvreten is. Ik noem dat niet niks bereiken voor iemand die Palestina wil bevrijden van de Israëlische bezetting. Het groeiende anti-semitische is mss een druppel op de gloeiende plaat maar het is wel één die luid en duidelijk spreekt.
Laatst gewijzigd door Mus op 20 okt 2024 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 okt 2024 20:27
Ja, dat vraag ik die lui die zo praten ook wel eens. (Wat ik schreef is dus een quote van zoals mensen in die
kringen 'praten' over haar. Uiterst irritant rechts gewelddadig volk. Ik heb er met iemand eens slaande ruzie over gehad.)
.
Oké, het was mij in eerste instantie niet helemaal duidelijk dat wat andere mensen zeggen verwoorde. Mss een goed idee om dat de volgende keer er even bij de te zeggen?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 20 okt 2024 20:36
.
Oké, het was mij in eerste instantie niet helemaal duidelijk dat wat andere mensen zeggen verwoorde. Mss een goed idee om dat de volgende keer er even bij de te zeggen?
Dat kan, maar je kunt dat altijd zien aan de aanhalingstekens als er iets van een ander wordt gequote.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 okt 2024 20:38
Mus schreef: 20 okt 2024 20:36
.
Dat kan, maar je kunt dat altijd zien aan de aanhalingstekens als er iets van een ander wordt gequote.
Excuus zo ver rijkt mijn kennis van de Nederlandse grammatica (?) niet dat ik het daar aan kan zien.
:oops:
Gesloten