Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 22:25
Gerard R. schreef: 25 okt 2024 22:21
lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 22:18

Hamas? Niet door mij! En hoe denk je over Hezbollah en Iran?
Nee, HierEnNu en ChaimNimsky.
Hezbollah. Ja, die zijn er nog. Maar dat is toch Libanon en Iran?
Dat klopt, maar nog steeds worden er elke dag raketten vanuit Gaza naar Israël geschoten dus Hamas is helaas nog niet helemaal uitgeroeid!
Doelstelling nog niet bereikt. Vandaar dat heel het Noorden 'schoongeveegd' moet worden. #-o
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 25 okt 2024 16:47
HierEnNu schreef: 25 okt 2024 15:32
dikkemick schreef: 25 okt 2024 14:46 1 Dag ellende versus ruim 1 JAAR ellende beste HierEnNu.
Ik vind het ook erg dat Israël al ruim 1 JAAR ellende achter de rug heeft hoor!
Dat staat los van dat jij zulks volledig negeert!
Ach.......Arm Israël!
Het land dat nu ruim een jaar DOOD en VERDERF zaait en daar nog lang niet mee klaar is.
Het enige zielige aan Israël is dat extreem rechtse oorlogszuchtige beleid.
En WEER negeer je het! Hamas en Hezbollah zijn je vrienden geworden hè? Zolang je maar kunt fulmineren op Israël, meer dan 535 pagina’s lang voelt meneer zich het heertje! Kijk mij nou eensch, ik ga het opnemen voor de zielige Palestijnen! Zelfs de zielige Palestijnen lachen je vierkant uit! En dat heb je niet door of houd je je zo dom? Ga je het ook opnemen voor de zielige Libanezen en Iraanse burgers! Mijn God, ze danken je op hun blote knieën! Goed bezig, jij gaat de wereld redden man! :D :D
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 25 okt 2024 22:27
Dat klopt, maar nog steeds worden er elke dag raketten vanuit Gaza naar Israël geschoten dus Hamas is helaas nog niet helemaal uitgeroeid!
Doelstelling nog niet bereikt. Vandaar dat heel het Noorden 'schoongeveegd' moet worden. #-o
Het is “helaas” niet anders! Jezelf erbij neerleggen als Israël zijnde is geen optie! En waar ze heel goed in zijn doen ze ook! Het verdedigen van hun burgers! Kom daar maar eens om bij Hamas en Hezbollah! Ook al eerder gezegd: Hamas en Hezbollah gebruiken hun burgers om hun wapens te beschermen en Israël gebruikt hun wapens om hun burgers te beschermen! Dat een paar mensen dat hier niet begrijpen verbaast mij nog steeds! Maar die denken en hopen misschien dat Israël het onderspit gaat delven en dan zijn ze uiteindelijk toch zelf aan de beurt! :D
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 22:39

Het is “helaas” niet anders! Jezelf erbij neerleggen als Israël zijnde is geen optie! En waar ze heel goed in zijn doen ze ook! Het verdedigen van hun burgers! Kom daar maar eens om bij Hamas en Hezbollah! Ook al eerder gezegd: Hamas en Hezbollah gebruiken hun burgers om hun wapens te beschermen en Israël gebruikt hun wapens om hun burgers te beschermen! Dat een paar mensen dat hier niet begrijpen verbaast mij nog steeds! Maar die denken en hopen misschien dat Israël het onderspit gaat delven en dan zijn ze uiteindelijk toch zelf aan de beurt! :D
Nee, ze kijken bv. naar de enorme aantallen slachtoffers... Ze hebben empathie zeg maar.
Ze zijn begaan met de Gazanen, zoals wel meer voorkomt op de wereld.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 25 okt 2024 22:43
Nee, ze kijken naar de enorme aantallen slachtoffers... Ze hebben empathie zeg maar.
Wie kijken naar de enorme aantallen slachtoffers? Wie hebben empathie? Wie zijn begaan met de Gazanen? Sorry, ik snap je post niet?
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 23:06

Nee, ze kijken naar de enorme aantallen slachtoffers... Ze hebben empathie zeg maar.
Wie kijken naar de enorme aantallen slachtoffers? Wie hebben empathie? Wie zijn begaan met de Gazanen? Sorry, ik snap je post niet?
Iedereen is nog maar de vraag, maar heel veel mensen hebben buitengewoon 'te doen' met de Gazanen.
Wat met Israël gebeurde op 7 oktober vorig jaar was vreselijk, maar wat met de Gazanen gebeurt is apocalyptisch.
Nog steeds en het zou wel eens toenemend kunnen zijn. Libanon laat ik maar even...
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef: 25 okt 2024 04:15
lost and not found yet! schreef: 24 okt 2024 22:17 Hoe kan er van genocide sprake zijn als er in 1948 711.000 mensen woonden en in 2023 2.100.000?

Ik denk dat veel mensen die in verband met het Midden-Oosten het woord genocide in hun mond nemen niet weten wat genocide betekent. Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees! Of zie ik iets over het hoofd?
Er staat (onder andere)
handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen
Waarschijnlijk zie je de door mij blauw gekleurde woorden over het hoofd.
Ook als de bevolking van de Gaza-strook in 2023 driemaal groter is dan in 1948. Is het mogelijk dat er sprake is van Genocide. Met name sinds november 2023. Er staat niet dat Genocide het succesvol vernietigen van de gehele betreffende groep is. Er staat dat het de bedoeling moet zijn de groep (geheel of) gedeeltelijk te vernietigen.
Rereformed heeft exact het antwoord gecreëerd wat ik ook had willen schrijven en ik dank Rereformed hier ook voor om het zo duidelijk op te schrijven dat het voor mij, en hoplijk ook voor jou zo duidelijk is dat het begrepen wordt! Dan kunnen we eigenlijk pas een station verder komen!

Ps, Rereformed, nogmaals dank voor je super heldere analyse!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 25 okt 2024 23:09
Iedereen is nog maar de vraag, maar heel veel mensen hebben buitengewoon 'te doen' met de Gazanen.
Wat met Israël gebeurde op 7 oktober vorig jaar was vreselijk, maar wat met de Gazanen gebeurt is apocalyptisch.
Nog steeds en het zou wel eens toenemend kunnen zijn. Libanon laat ik maar even...
Te doen met de Gazanen?! Eerst hebben ze in 2006 tijdens de democratische verkiezingen gekozen voor Hamas! Vervolgens zijn ze verschrikkelijk onderdrukt door Hamas, de terroristische organisatie waar ze voor gekozen hadden! En jah, wat er nu met de Gazanen gebeurt hebben ze niet te danken aan Israël, laat ik daar heel duidelijk over zijn! Het is puur te danken aan de terroristische organisatie Hamas, die alleen als doel heeft om Israël te vernietigen en daar graag zijn burgers voor over heeft! Al eerder gezegt en nooit een tegenargument gehad: Hamas, Hezbollah en Iran geven geen ene flikker om Palestijnen in Gaza of burgers in Libanon! Het enige doel is de vernietiging van de staat Israël! En hierbij nodig ik iedereen uit om te bewijzen dat mijn laatste stelling niet waar is!
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 23:22
Gerard R. schreef: 25 okt 2024 23:09

Te doen met de Gazanen?! Eerst hebben ze in 2006 tijdens de democratische verkiezingen gekozen voor Hamas! Vervolgens zijn ze verschrikkelijk onderdrukt door Hamas, de terroristische organisatie waar ze voor gekozen hadden! En jah, wat er nu met de Gazanen gebeurt hebben ze niet te danken aan Israël, laat ik daar heel duidelijk over zijn! Het is puur te danken aan de terroristische organisatie Hamas, die alleen als doel heeft om Israël te vernietigen en daar graag zijn burgers voor over heeft! Al eerder gezegt en nooit een tegenargument gehad: Hamas, Hezbollah en Iran geven geen ene flikker om Palestijnen in Gaza of burgers in Libanon! Het enige doel is de vernietiging van de staat Israël! En hierbij nodig ik iedereen uit om te bewijzen dat mijn laatste stelling niet waar is!
Ik begrijp je wel. Overigens zal een Hamas-aanhanger ook wel zo'n soortig verhaal kunnen vertellen zodat er
in ieder geval een 'reden is waarom men wat ergs doet'.
Maar het gaat om veel slachoffers. Men vindt dat erg. Ukrainers, Gazazaanse eenvoudige lieden en meer in de wereld.
Lijkt me niet zo opzienbarend.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2024 22:18
Gerard R. schreef: 25 okt 2024 21:59
Hamas is gedecimeerd (nu wel weg schat ik..??) is hier steeds gezegd.
Hamas? Niet door mij! En hoe denk je over Hezbollah en Iran?
Quote met verwijzing naar de context waar ik dat geschreven heb graag?
Als je dat te veel moeite is: laat mij er buiten!
Ik wil OF rectificatie OF dat je aantoont wat je beweert!
Dat gezwets in de ruimte door jou
zonder zulks aan te tonen moet eens afgelopen zijn,
vind jezelf ook niet?

---------------
dikkemick schreef: 25 okt 2024 18:44
HierEnNu schreef: 25 okt 2024 17:56 ....knip...bla bla......knip
  • jouw manier van communiceren doet me denken aan de communicatie met mensen
    die een bi-polaire stoornis [MD - Manisch Depressief] hadden......knip.....bla bla.....knip
:lol: en nu nog manisch depressief.

Even kijken....dat maakt van mij een extremistische manisch depressieve antisemiet.
:lol: Wat een schitterende combinatie.
Het feit dat je knip schrijft in mijn schrijfsel is prima, maar dat je mijn schrijfsel verminkt door te doen alsof ik daar bla bla schrijf is niet alleen onnodige valsheid in geschrifte, maar ook dermate overtollig dat het een bevestiging zou kunnen zijn van wat jij je zelf toeschrijft, want ik heb nooit beweert dat jij Manisch Depressief bent! Maar goed, wat je zegt ben je zelf ... Kenmerkend is wel dat je ten aanzien van een dergelijk triest onderwerp zo hilarisch, bijna hysterisch reageert. :idea:
Als ik vragen mag, heb je last gehad van enige Internet Verslaving in je verleden?

--------------
Mus schreef: 25 okt 2024 18:56:scissors:
1. Nee hoor, ik hoef het nergens over te hebben,
:scissors:
Prima, dan gaan we het nergens over hebben:
fijn dat je zo duidelijk bent ... =D>

@HierEnNu
Gerard R. heeft een melding gemaakt over de manier waarop je hem hier aanspreekt.
De mate waarin je je in deze bijdrage opwindt maakt het onmogelijk om van anderen zaken te eisen.
Koel af.
Rereformed
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 26 okt 2024 00:04

Prima, dan gaan we het nergens over hebben:
fijn dat je zo duidelijk bent ... =D>
Fijn zo, was jij ook maar zo duidelijk, want helaas kunnen we dat niet van jou zeggen wanneer het gaat om welke ellende het Israëlische volk, volgens jou, al een jaar ondergaat dat jij dat zo erg moet vinden, dus zie ik mezelf vrij zijn dat op elke mogelijke manier te interpreteren.

En verder, fijn zo, omdat met het einde van dit gesprek jij mij dan verder ook niet meer hoeft lastig te vallen met jou hersenspinsels betreffende mijn zgn hersenspinsels die jou zouden betreffen terwijl ik enkel jou schrijfsels becommentarieer en van mijn fijne interpretaties voorzie omdat ik daar met jou schrijven alle ruimte voor krijg. :angel12:
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik las overigens ergens in dit topic over de hoge prijzen die Hamas zou vragen voor het geconfisqueerde hulpgoederen e.d.. Ik vroeg me zomaar af hoe het komt dat Hamas daar de gelegenheid voor heeft gekregen, daar bedoel ik de gelegenheid om hoge prijzen ergens voor te vragen. Zou dat mogelijk iets te maken kunnen hebben met het gegeven dat de staat Israël op alle mogelijke manier probeert elke vorm van essentiële hulpgoederen richting Gaza te traineren? Ik zou dat namelijk denken want schaarste creëert nu eenmaal een grote kans op misbruik. Met ander woorden vrije doorvoer van hulpgoederen zou de negatieve prikkel om hulpgoederen te confisqueren en vervolgens duur verkopen een stuk verminderen.

Dus ik vraag me nu vervolgens af, wat nu eigenlijk het doel van de staat Israël is met dat traineren van het binnenkomen van die hulpgoederen aangezien ze de vijand Hamas er verder niet echt mee treffen, zo ik begrijp.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 25 okt 2024 05:08
Peter van Velzen schreef: 25 okt 2024 04:15 Er staat niet dat Genocide het succesvol vernietigen van de gehele betreffende groep is. Er staat dat het de bedoeling moet zijn de groep (geheel of) gedeeltelijk te vernietigen.
In dat geval is de terreuraanval van de Palestijnen op Israel op 7 oktober van vorig jaar, met de publieke aankondiging dat ze het opnieuw en opnieuw en opnieuw zullen doen, ook genocide te noemen. Exact volgens je eigen interpretatie van wat genocide betekent. Sterker nog, de Palestijnse daad liet zien dat er daadwerkelijk sprake is van het bewust en systematisch willen uitoeien van alle Israeliërs, terwijl Israel er nooit in de geschiedenis van het land op uit is geweest om het Palestijnse volk uit te roeien.

Het lijkt me dat je zelf het allerbelangrijkste over het hoofd ziet. Genocide is een woord dat werd uitgevonden (nota bene door een Jood!) om het systematische uitroeien van het Joodse volk door nazi Duitsland duidelijk te maken. Alles wat daar in de verste verte niet op lijkt is geen genocide. Wat Lanfy uitspreekt is eenvoudig vanzelfsprekend. Hoe iemand het in zijn hoofd haalt om dat tegen te spreken is onbegrijpelijk.
Het is niet MIJN definitie, het is een tekst waar Lanfy naar linkte.
Dat de Operatie Al-aqsa ook als Genocide kan worden beschouwd, heb ik ook al overwogen (Als het persé moet lijken op de Holocaust, dan waarschijnlijk niet), maar ik oordeel vooralsnog niet. Dat is werk voor de internationale gerechtshoven,
Ik kán me vergissen, maar ik vermoed, dat men verwijzingen naar een specifieke groep bewust heeft weggelaten, om niet te discrimineren. Waarom men zich nauwelijks heeft uitgelaten over de schaal van de daad, is mij minder duidelijk. Niet alles wat vanzelf spreekt is ook vanzelf juist, dus waarom zou het onbegrijpelijk zijn om iemand uit te leggen waar hij overheen gelezen heeft?

Ik heb slechts uitgelegd dat het feit dat tussen 1948 en 2023 de bevolking van Gaza toenam niet bewijst dat er nooit (ook niet na oktober 2023) genocide is gepleegd. Het bewijst uiteraard al helemaal niet dat er wél genocide is gepleegd. Ik denk dat je vanwege de hoogopgelopen emoties, mij bedoelingen toeschrijft, die ik helemaal niet heb.

Troost je, je bent niet de enige.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 25 okt 2024 12:39
Peter van Velzen schreef: 25 okt 2024 04:15
Waarschijnlijk zie je de door mij blauw gekleurde woorden over het hoofd.
Ook als de bevolking van de Gaza-strook in 2023 driemaal groter is dan in 1948. Is het mogelijk dat er sprake is van Genocide. Met name sinds november 2023. Er staat niet dat Genocide het succesvol vernietigen van de gehele betreffende groep is. Er staat dat het de bedoeling moet zijn de groep (geheel of) gedeeltelijk te vernietigen.
Alsjeblieft zeg! Beweer je nu serieus dat Israel probeert de bevolking te vernietigen maar dat dit mislukt?

Je kunt veel zeggen van het Israelische leger, maar niet dat ze niet in staat zouden zijn om succesvol iets te vernietigen.
Ik beweer dat helemaal niet! Integendeel. De mate van succes heeft er juist niets mee te maken.

Om mijn woorden te begrijpen dien je allereerst de 1e link die Lanfy aanbood te lezen (de 2e bevat slechts een lijst van historische genocides) en vervolgens de gedeeltelijke quote uit die link te lezen waarin ik enkele woorden, die Lanfy waarschijnlijk over het hoofd zag, blauw heb gekleurd en welke ik nog maar eens herhaal.
handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen
Verder beweer ik niet dat Israël genocide pleegt. De regering van Zuid-Afrika beweert dat, en het ICJ acht het niet onwaarschijnlijk, maar heeft nog lang geen definitief oordeel geveld.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Wat doet de Iranse bevolking?

Gaan ze de kans om zichzelf te bevrijden grijpen?

NOS Nieuws - vandaag, 02:05
Israëlische aanval op Iran, explosies gehoord in Teheran
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
Gesloten