Het begrip 'omvolking'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Het begrip 'omvolking'

Bericht door dikkemick »

Ivar

...
.Je bent er in ieder geval wel van overtuigd dat er sprake is van een sinister Israëlisch complot om de Gazaanse bevolking uit te roeien....
Om nu direct te beweren dat het een complot is, bestrijd ik. Dat er rücksichtslos mensonterende toestanden plaatsvinden vindt inmiddels de hele wereld.
Dus, het doel an sich zal ongetwijfeld Hamas geweest zijn maar de collateral damage is natuurlijk wel mooi meegenomen voor een toekomstig "Gaza".
Ik denk nl dat kolonisten al staan te trappelen om
En de westbAnk
En Gaza
En de Golanhoogte te gaan bezetten

We houden het scherp in de gaten en de tijd zal t leren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky,

Wil Israël niet het liefst dat de gehele Westbank gekoloniseerd wordt? Zijn er niet onnoemelijk veel voorstanders van dit idee?
Mag ik.die voorstanders als omvolkers beschouwen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Eurabië

Dit topic lezende zag ik overeenkomsten met de inhoud van het boek 'Eurabië' van Bar Ye'or.

Dat boek las ik een jaar of twintig geleden en het maakte diepe indruk. Ik kon het niet één twee drie terugvinden, dus het zal zich wel in één van de verhuisdozen op zolder bevinden. Gezien de profetische waarde die er toen al van uitging aangaande dit topic 'Het begrip 'omvolking'', wilde ik het hier toch ff onder de aandacht brengen.

Daarom zocht ik eerst ff of er op het forum reeds over was geschreven. Het blijkt dat ene Devious er al op 27 feb 2007 15:22 een uitgebreide en zeer lezenswaardige topic opening aan wijdde, dus laat ik het na verwijzing naar dat topic verder nog ff rusten:

Devious schreef: 27 feb 2007 15:22 http://www.freethinker.nl/Bat%20Ye%27or.htm

Afbeelding
‘EURABIA’

The Euro-Arab axis.

Bat Ye’or.

‘Eurabia’ is de naam van een krantje dat in 1975 werd uitgegeven door het ‘Europees Comité voor Coördinatie van de Vriendschapsbetrekkingen met de Arabische Wereld’, in samenwerking met diverse Arabische en islamitische organisaties. Dit comité werd in het leven geroepen door leden van wat destijds nog de EEG (Europese Economische Gemeenschap) werd genoemd, maar dat we nu kennen als de EU (Europese Unie). De in Egypte geboren historica Bat Ye’or onderbouwt in haar boek ‘Eurabia: The Euro-Arab Axis’ op onweerlegbare wijze hoe Arabische/Islamitische en Europese politici en intellectuelen na de Oliecrisis in 1973 gezamenlijk een koers uitstippelen voor Europa. Verlangend naar macht en invloed in de Arabische wereld en een gestage aanvoer van olie, gaan de Europese participanten in deze samenzwering akkoord met maatregelen die Europa langzaam zullen veranderen in…. Eurabië!

De samenzweerders komen overeen dat de Europese grenzen moeten worden geopend voor massale migratie van Arabieren en moslims naar Europa.
:scissors:

:scissors:
No book explains the European Muslim situation more ably than ‘Eurabia: The Euro-Arab Axis.’ It’s hard to overstate this book’s importance… Eurabia is eye-opening and required reading for anyone seriously interested in understanding Europ’s current predicament and its probable fate.’ Bruce Bawer. Hudson Review, Winter 2006.

http://www.freethinker.nl/Bat%20Ye%27or.htm
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De hele wereld lijkt dermate gehersenspoeld dat het doodeng is geworden.
Het moet gezegd dat een deel van de verklaring zou kunnen zijn dat er zoveel beeldmateriaal over Gaza is (in omloop wordt gebracht, zo nu en dan vermengt met beelden van een ander conflict vlakbij) dat mensen nu pas een indruk krijgen van wat 'urbane oorlogsvoering' inhoudt. Fallujah, Mosul, Raqqa, Aleppo, Bachmut, Avdiivka, flitsen, als het al meezit, in de hoofden van het publiek.
Maar eigenlijk geloof ik dat niet. Het is een gewoon Israëlhaat. Je kan er niet meer omheen.

'Omvolking' in voormalig Mandaatgebied Palestina - er leven miljoenen Arabieren en Moslims méér, méér, van de rivier tot de zee dan in 1948...(inderdaad zijn er honderdduizenden Arabieren in de oorlog van 1948 op de vlucht geslagen en een gedeelte daadwerkelijk verdreven - overigens ook Joden, wat eigenlijk nooit zo benadrukt wordt (binnen Mandaatgebied Palestina, nog niet eens de toestroom uit de Islamitische wereld naar Israël vanaf 1949. De meerderheid van die ontheemden kwam binnen de grenzen van het voormalige mandaatgebied terecht, daarom zijn er daar nu nog steeds veel Arabieren en Moslims, een pasr miljoen.)

En laten we nou de discussie buiten dit terrein houden, nogmaals tegen de klippen op...

'Omvolking' is een complex begrip en niet eendimensionaal op Nazi-Duitsland terug te voeren.
Een ander geboortecijfer onder de 'autochtone' Europeanen zou de de kwestie al in een andere richting voeren.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S.
Israël ziet het liefst alle Palestijnen vertrekken uit de westelijke Jordaan oever en een politicus heeft al eens geopperd Gaza naar de woestijn te verplaatsen.

Mag ik dat omvolken noemen?
Einstein/Mick
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

ChaimNimsky schreef: 17 dec 2024 00:01
dikkemick schreef: 16 dec 2024 21:42 Na de wapenstilstand in 1949 waren er driekwart miljoen Palestijnse vluchtelingen ...
Dus dit wordt ook weer een Israel-topic?
Ik zou (ook) willen voorstellen dat we in dit topic vooral het begrip 'omvolking' bespreken vanuit de Nederlandse en Europese context.

Ivar,

Ik heb deze bijdrage van jou over omvolking in Nederland van het Gaza-topic naar dit topic overgezet.

Wellicht dat iemand hier daar inhoudelijk op in wil gaan.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Omvolking is heel kort door de bocht, het ene volk verplaatsen voor een ander volk.
Moet je alleen volk definiëren. Is mijn goed geïntegreerde Marokkaanse gezin een ander volk? Of zijn het Nederlanders (volk) met een aantal andere gebruiken en gewoonten?
Einstein/Mick
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Ik zou een volk omschrijven als een groep mensen met een overkoepelende cultuur (voortvloeiend uit hun gemeenschappelijke geschiedenis) met daarbinnen allerlei verenigbare subculturen (gerelateerd aan muzikale genres, politieke denkbeelden, hobby's etc.). De overkoepelende cultuur verandert wel, maar normaliter niet heel plotseling. Immigranten kunnen deel gaan uitmaken van het volk, mits de omstandigheden zulks zijn dat ze niet alleen integreren maar ook assimileren. Het Amerikaanse volk is hier een goed voorbeeld van: opgebouwd uit de nakomelingen van Britten, Nederlanders, Duitsers en Polen etc., maar allemaal dezelfde taal sprekend met dezelfde idealen rondom de American Dream.

Een volk bestaat in het algemeen uit mensen met een vergelijkbaar uiterlijk, omdat ze deel uitmaken van dezelfde genetische cluster, maar dat betekent niet dat een volk "raszuiver" moet zijn of blijven. Een volk kan prima zo nu en dan genetisch materiaal van buitenaf absorberen zonder dat dit invloed heeft op de aard van het volk. Denk aan de vele bekende Nederlanders met één of meerdere Indonesische voorouders.

Afbeelding

Wanneer immigratie geleidelijk en mondjesmaat verloopt, kunnen de nieuwkomers prima in het volk worden opgenomen en dus volksgenoten worden.

Alleen individuen kunnen assimileren, niet volkeren. Als immigratie zo hard gaat dat er geen sprake meer is van assimilatie, dan krijg je multiculturalisme: een permanente aanwezigheid van andere volkeren te midden van de autochtone bevolking. Nieuwe immigranten gaan dan niet meer op in het volk, maar vinden hun plek in hun vertrouwde gemeenschap. Ze blijven daardoor permanent herkenbaar aan hun uiterlijk, hun accent, hun gebruiken etc. Het gevolg is dat er etnische spanningen ontstaan tussen het autochtone volk en al deze nieuwe, in aantal toenemende en steeds invloedrijker wordende volkeren. Het is in deze situatie dat men begint te spreken van omvolking.
Is mijn goed geïntegreerde Marokkaanse gezin een ander volk?
Waarschijnlijk wel. Dat ze geïntegreerd zijn is natuurlijk heel goed (hiermee wordt doorgaans bedoeld dat ze de wet gehoorzamen, werken en geen overlast veroorzaken etc.), maar om tot het Nederlandse volk gerekend te worden, zouden ze volledig moeten assimileren en zouden hun kinderen ook volledig moeten opgaan in de Nederlandse genenpoel, dus niet blijven hangen in de Marokkaanse gemeenschap of verwachtingen van een Marokkaanse echtgenoot etc. Niet alleen buiten maar ook thuis wordt er Nederlands gesproken. Geen Marokkaanse zenders op de buis!

Het kan heel mooi zijn, zo'n geïntegreerd Marokkaans gezin, zoals ook Marokko een prachtig vakantieland is, maar ze behoren niet tot het Nederlandse volk in de culturele zin van het woord. Zolang ze herkenbaar Marokkaans zijn, en zichzelf bovenal Marokkaans voelen, behoren ze tot het Marokkaanse volk, niet het Nederlandse volk.

Even helemaal los van haar politieke standpunten: Dilan Yeşilgöz-Zegerius zou ik wél tot het Nederlandse volk rekenen. Dat ze van Koerdisch-Turkse afkomst is, doet er niet toe. Ze beschouwt zichzelf een Nederlander en gedraagt zich ook in alle opzichten als een Nederlander. Wat mij betreft ben je dan een Nederlander.
Nihil est sine ratio.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zijn wij blanke Nederlanders superieur? Is een multiculturele samenleving echt zo vreselijk voor ons klompen dragende tulpen vretende in molens wonende Nederlanders?
Wat is onze cultuur? De christelijke??
We zijn een individualistische samenleving waarin 'ieder voor zich' geldt. Waarom mag dat niet voor mijn Marokkaanse buurman als hij zich, evenals ik, aan de wet houdt?
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 17 dec 2024 20:19 Zijn wij blanke Nederlanders superieur? Is een multiculturele samenleving echt zo vreselijk voor ons klompen dragende tulpen vretende in molens wonende Nederlanders?
Dit verhaal heeft niets met superieur te maken en eigenlijk ook niets met ras.
Het heeft te maken met waarden en cultuur.
Bijna overal ter wereld, hechten mensen aan hun eigenheid, datgene dat hen bijzonder maakt.

We zijn een individualistische samenleving waarin 'ieder voor zich' geldt. Waarom mag dat niet voor mijn Marokkaanse buurman als hij zich, evenals ik, aan de wet houdt?
De ruimte voor het individu is juist een kenmerk van onze cultuur, die je in vele culturen niet tegenkomt. Je buurman mag moslim zijn, maar ook atheist, homoseksueel of wat hij maar wil zijn. Het feit dat we elkaar veel ruimte gunnen voor eigen identiteit, komt onder druk te staan als te veel mensen er andere waarden op na houden. Als homoseksuelen in sommige buurten niet meer hand in hand over straat kunnen bijvoorbeeld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

Mooie en herkenbare post, Ivar - ik ben zelf onderdeel van het Limburgse volk. En ik heb in theorie weinig problemen met Nederlanders, maar het probleem is dat velen hier nooit integreren, sterker nog, ze doen niet eens de moeite. Ze spreken mijn taal niet, ze passen zich niet aan aan de gebruiken en cultuur hier; "patat" bestellen in de frituur en raar opkijken van goulash bij de friet; geen weet van de aan achterbaksheid grensende vriendelijkheid hier. Nog mooier, hier genieten en wonen en ons in het Noorden belachelijk maken om ons "accent" en onze zachte G, "excuusbelgen" noemen. Maar als een Limburger F1 rijdt is hij ineens wel "Nederlander"... In de supermarkt spreken zelfs de Limburgers amper nog Limburgs als ze je bedienen. Ja, ik voel de spanningen die het multiculturalisme hier brengt zeker. Fortuyn had gelijk: "Ik zeg, u mag blijven, maar u past zich aan." Begin bij jezelf zou ik zeggen, Nederlands volk.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 17 dec 2024 20:19 Zijn wij blanke Nederlanders superieur? Is een multiculturele samenleving echt zo vreselijk voor ons klompen dragende tulpen vretende in molens wonende Nederlanders?
Je hebt amti-semitisme, negerhaat, zoiets tegen Aziaten etc.. Je hebt ook wat Wilders altijd.meldt.
Trump bv. denkt dat alle Zuid-Amerikanen, vooral Mexicanen monsterlijke misdadigers zijn.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 17 dec 2024 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

DE Nederlander bestaat niet!
DE Nederlandse cultuur ook niet. Het is een mengelmoes van gebruiken.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

chromis schreef: 17 dec 2024 17:19 Ik zou (ook) willen voorstellen dat we in dit topic vooral het begrip 'omvolking' bespreken vanuit de Nederlandse en Europese context.
https://www.uu.nl/in-de-media/wat-is-om ... dsprincipe

er valt niet veel te bespreken denk ik
in de jaren 20 betekende umvolkung dat de nazi's Oost-Europa wilde bevolken met Dutisers
In de jaren 30 betekende het dat men vreesde dat migranten Duitsland zouden umvolken (Janse verwijst hiervoor naar een zekere Burgdorf)
vandaag gebruikt men de term, althans het germanisme omvolken, in de betekenis zoals de nazi's die in de jaren 30 gebruikten.
een vreemd volk, uiteraard inferieur, bedreigt ons

het verbaast me enorm dat jij, ook een oude krokodil op dit forum, op volgende quotes een inhoudelijke reactie wenst
Ivar schreef: 15 dec 2024 19:04 Omvolking heeft betrekking op immigratie uit werelddelen waarin geheel andere volkeren leven, volkeren die zó anders zijn dat een grote migratiestroom het karakter van een land grondig verandert, doorgaans te beginnen met de grote steden. Bekende symptomen van de omvolking zijn o.a. de toename van het aantal explosies, messteken, autobranden, groepsverkrachtingen, gevallen van eerwraak,
(...)
De recente omvolking heeft er onder andere mede toe geleid dat lees- en rekenvaardigheid in korte tijd drastisch gedaald is. Het is uitermate aannemelijk dat vooral de immigranten uit Nigeria, Somalië, Ethiopië en soortgelijke Afrikaanse landen een gemiddeld IQ hebben dat zo'n 15 punten (een standaardafwijking) onder het gemiddelde van de autochtone bevolking ligt, waardoor het ook cognitief om een heel ander soort volk gaat, een volk dat niet is afgestemd en dus nooit echt zal kunnen meedraaien of assimileren in de beschaving die in Europa is ontstaan. I
(...)
Immigratie vertaalt zich zodoende naar de groei van een onderklasse (laaggeschoold, analfabetisch en/of permanent onderhouden door uitkeringen), met alle sociale problemen en criminaliteit die dat met zich meebrengt. Criminaliteit die vooral aast op de autochtone bevolking, omdat daar iets te halen valt en/of omdat men van mening is dat dit gerechtvaardigd is vanwege het kolonialisme, de slavernij, de kruistochten of wat dan ook. Criminaliteit die bovendien gepaard kan gaan met extreem geweld, omdat er een correlatie is tussen lage intelligentie en gebrek aan toekomstgerichtheid,met andere woorden: impulsiviteit en ongeremd sadisme. Idem voor groepsgeweld (meerdere personen tegen één, zoals bij kopschoppen, "zinloos geweld" en jodenjagen).
of
Zolang ze herkenbaar Marokkaans zijn, en zichzelf bovenal Marokkaans voelen, behoren ze tot het Marokkaanse volk, niet het Nederlandse volk.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

appelfflap,

Inhoudelijke reacties over o.a. dit specifieke onderwerp (in de context van Nederland/Europa en de PVV) kunnen we het beste proberen te beperken tot één specifiek topic: dit topic.

Ik zou met name inhoudelijke reacties wensen van forummers waarin zaken expliciet ontkracht, gevraagd, verdiept of ondersteund worden in plaats van dat je het alleen doet quoten "en voor zich laat spreken" zonder (aan Ivar) concrete wedervragen te stellen.

Zo had je bijvoorbeeld aan Ivar kunnen vragen waarom "het dan zo aannemelijk is" dat immigranten uit specifieke landen lager scoren op tests. Dat zou trouwens kunnen omdat tests te veel vragen kunnen bevatten die cultuur-gerelateerd zijn (en eigenlijk dus niet bepaalde cognitie doet testen waarop we zouden moeten testen: een heel zij-pad op zich lijkt mij). Zie o.a. https://nrcgt.uconn.edu/wp-content/uplo ... m04204.pdf ; afgezien van verschillen in onderwijssystemen van landen/culturen (waar men elders de nadruk op legt, wat ze cultiveren/onderwijzen en wat ze doen toetsen).

Over misdaadcijfers verwacht ik dat ook zoiets mogelijk is.

Graag inhoudelijk reageren en/of met Ivar in gesprek gaan, of anders reageren in het feedback-forum.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Gesloten