Mus schreef: ↑15 mar 2025 10:53
1. Wat je doet is het jachtinstinct van jagers het bewustzijn van een mens toekennen
Dat doe ik niet. Wat is dat trouwens, het bewustzijn van een mens? Van welke mens? Wiens bewustzijn ken ik toe?
wat m.i. totaal onterecht is. Ik zal je zeggen waardoor een leeuw gaat jagen, het is heel eenvoudig:” mijn maag rammelt punt”,
en dan? Je weet dat ik weet waarom een leeuw gaat jagen, dat zijn maag rammelt. Je hoeft me dat niet uit te leggen hoor. Volgens mij maak je hier een naturalistische denkfout: uit een feit dat de leeuw jaagt omdat zijn maag rammelt een norm afleiden dat de leeuw mag jagen. Uit een reden van handelen kun je niet de toelaatbaarheid van dat handelen afleiden. Mocht dat wel zo zijn, zal ik je dan eens zeggen waardoor een verkrachter een vrouw gaat verkrachten? Het is heel eenvoudig...
met andere woorden heel primair zijn maag bepaalt of er gejaagd gaat worden of niet.
met herbivorisatie zorg ik ervoor dat die maag dat niet meer bepaalt. Voila, opgelost.
Mensen daarin tegen menen vanuit hun mentale vermogens dat ze boven de natuur staan en vinden van alles uit om de natuur te slim af te kunnen zijn, niet beseffend dat ze ondertussen hun eigen graf aan het graven zijn.
ben ik mijn eigen graf aan het graven?
2. Huh? Geen menselijke eigenschappen, zie antw. hierboven en/of ga anders nog even terug naar school, want als iets bewust het lot (leven of dood) bepaald van anderen, een massale invloed hebben op het leven op aarde, op de werking van ecosystemen, een invloed hebben op de (genetische,...) identiteit en (fysieke,...) kenmerken van anderen, dan is het met uitstek en met stip bovenaan de lijst juist de mens, noem mij maar gekke henkie dan.
maar het zijn toch ook eigenschappen die roofdieren hebben? Dan kun je toch evengoed of beter spreken van dierlijke eigenschappen? Spreken van menselijke eigenschappen is misleidend, want dat kan geinterpreteerd worden als dat enkel mensen die eigenschappen hebben.
3. Nee ik meen niet het beste te weten, ik meen dat de natuur het het beste weet
heeft de natuur ooit al een environmental impact assessment uitgevoerd? (Ok, jij misschien ook nog nooit, maar andere mensen wel, dus je begrijpt wat ik bedoel hé)
neem alleen al de globale warming, dan hebben we het nog niet gehad over het massale uitsterven allerlei soorten planten en dieren vanwege de invloed van de mens op de natuur,
voordat mensen bestonden had je ook al global warming en massale uitsterven. Dus ik zou daaruit nu nog niet gaan afleiden dat de natuur het het beste weet.
4. Ik doelde op de footprint van kunstmatige trucjes waarmee we ons leven aangenaam gemaakt hebben en aangenaam maken. Ik zie dieren nu niet bepaald op de fiets stappen of kunstmatige machinerie gebruiken om hun huis te verwarmen om even een paar voorbeelden te noemen, ken jij dieren die dat wel doen, laat me dat dan even weten wil je.
wat heeft dat met stoorzenders te maken? Mensen zijn stoorzenders wanneer ze op de fiets stappen? Ben niet mee.
5. Ik ben geen ecoloog, ik gebruik gewoon mijn gezonde boerenverstand dat soms, heel soms minder stupide is dan het verstandsbubbel waar de wetenschap in kan zitten.
jij denkt nu dat jouw verstand slimmer is dan het verstand van die meerderheid van experten die vele jaren ecologie bestudeerd hebben?
6. Nu doe je alsof je gek bent, prima.
mag ik zo ook reageren op jou?
7. Ze kent mijn standpunt en ze noemt mij nog altijd haar vriendin, waarschijnlijk vanwege mijn zachte schouders.
om zeker te zijn dat ze jouw standpunt kent, mag ik jouw standpunt nog eens uitleggen aan je vriendin? Zullen we weddenschap aangaan over hoe ze reageert? Bv wedden dat ze gaat ontkennen dat dat jouw standpunt is?
9. Een stressreactie is niks anders dan dat er wat stofjes vrijkomen die een aanzet geven het op een lopen te zetten.
er is toch ook nog dat bewuste, onaangename gevoel van stress?
Met dat op een lopen zetten onderscheiden de zwakke, zieke en/of oude dieren zich van de gezonde en sterke dieren.
zoiets zei de verkrachter ook over vrouwen...
In dit selectieproces proces wordt die eerste groep gevangen en opgegeten door allerlei vleeseters
zoals de verkrachter dus zei: In dit selectieproces proces wordt die eerste groep van vrouwen gevangen en verkracht door allerlei verkrachters.
in tegenstelling tot mensen die vooral het jonge, sterke en gezonde vlees het meest op prijs stellen en dus bewust fokken ook wel productie genoemd, gruwelijk filmpje op internet zijn daarvan te vinden, laten we daar eerst eens iets aan doen.
geen nood, ik doe al eerst iets aan die dingen.
10. Wat een stupide vergelijking, met excuses.
het is een zinnige vergelijking: roofdieren schaden prooidieren, verkrachters schaden vrouwen. Roofdieren schenden het recht op lichamelijke integriteit van prooidieren, verkrachters schenden het recht op lichamelijke integriteit van vrouwen. Roofdieren veroorzaken leed aan prooidierenn, verkrachters veroorzaken leed aan vrouwen. Prooidieren moeten van roofdieren iets ondergaan dat ze niet willen, vrouwen moeten van verkrachters iets ondergaan dat ze niet willen. Toch wel heel sterke vergelijking hé.
11. Huh? Ik had het over mijn vriendin.
maar je zei dat je vriendin verdrietig zou zijn als ze ongewenst kinderloos is omdat ze onvruchtbaar is. Dan kan ze daar niet blij voor zijn hé.
12. Idd, dat is mijn mening. Het hebben, hebben, ik wil, ik wil…..ik ben verwent tot op het bot
als je vriendin een sterke kinderwens heeft en kiest voor IVF, dan denk je dat ze verwend is tot op het bot? En je vriendin weet dat je zo over haar zou denken?
13. Zoals gezegd: het is mijn persoonlijk mening dat men….. de ‘men’ hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met mijn persoonlijke mening, dat lijk me evident.
je persoonlijke mening gaat dus wel over anderen.
14. Ik maak geen onderscheid tussen mezelf, mijn vriendin, kennissen en/of vreemden. En ja is en blijft nog altijd mijn vriendin.
dus als je jouw vriendin dan verwend vindt tot op het bot omwille van haar kinderwens en trucs zoals IVF, en je maakt geen onderscheid tussen jezelf en je vriendin, dan vind je jezelf ook verwend tot op het bot? Zelfs wanneer je zelf geen kinderen hebt?
15. Nee, natuurlijk niet. Ik zeg dat het de overblijfselen zijn van wat ooit een hinde was en met een beetje mazzel durven we de poep vervolgens nog te onderzoeken mbt wat er van over is, moet al te moeilijk doen.
dan moet je niet zeggen "laat een hinde een hinde zijn" hé.
16. En dan? Ik zou het voorstel willen doen alle prooidieren op zo’n wijze aan te passen dat ze vrijwillig en zonder stress voor de bek van een leeuw gaan liggen, lijkt mij namelijk even legitiem te zijn als het willen aanpassen van roofdieren naar planteneters
vind je? Dan leg je alle lasten bij de slachtoffers. Ik vind dat oneerlijk. Het voorstel om vrouwen op zo'n wijze aan te passen dat ze vrijwillig en zonder stress zich aanbieden aan verkrachters, lijkt je even legitiem als het opsluiten van verkrachters? (Die oplsuiting wil zeggen dat de verkrachters zich moeten aanpassen naar niet-verkrachters, want ze kunnen niet meer vrouwen verkrachten in de gevangenis)