Off topic in Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Off topic in Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

Omdat - zoals beloofd de moderatie minimaal zal zijn, zal ik off-topic berichten niet in de prullebak, maar in dit aparte topic plaatsen.
Dan kunnen jullie nog lezen hier wat ik onder off-topic versta.
NIet inhoudelijk = Off-Topic
Maria schreef: 30 apr 2025 15:58
B.S. schreef: 30 apr 2025 15:35 Niet aan ad hominems toch? Waarom dan weer zo op de man spelen bij ChaimNimsky? 'als Jood en zionist' - dat alleen al...
Zo presenteert hij zichzelf.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Dit is voor mij gewoon een eerlijke, zij het een persoonlijke vraag.

Hoe anderen dan daarna reageren met zelf verder in te vullien is aan hen.
Ik ga hier niet inhoudelijk reageren vóór mei,
maar dit is mij wel duidelijk:
    • "Gelieve geen ad-hominems te plaatsen"
B.S. heeft wat mij betreft dus 100% gelijk, zowel bij wat jij schrijft,
en al helemaal hoe Mus daar vervolgens op verder doorborduurt.

Bij correcte handhaving kan dit topic nu al op slot,
want de prullenbak is inmiddels overvol ...
... jammer!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

Het zit gewoon diep geworteld in de westerse cultuur! "We" kunnen er niets aan doen.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/n ... e-barbarij

Wij, het Westen, werpen onszelf namelijk nog altijd op als de voorvechters van hoge waarden zoals democratie, gelijkheid, en secularisme. Tegelijkertijd dragen we nu al tenminste sinds 1948 bij aan de buitensluiting, discriminatie en etnische zuivering van Palestijnen. Daar is sinds anderhalf jaar ook de genocide in Gaza bijgekomen.

Heeft Nederland eigenlijk wel afgerekend met de mentale sporen van zijn eigen koloniale gedachtegoed?

Het is het beeld dat Westerlingen vandaag de dag nog altijd hebben van zichzelf als ‘beschaafde’ mensen. Dit zelfbeeld heeft samen met het Israëlische Zionisme gedeelde wortels in het Westerse kolonialisme van de negentiende en twintigste eeuw. Het agressieve Zionisme van vandaag de dag lijkt daardoor vooral een extreme uitvoering te zijn van een nog niet wezenlijk bestreden cultureel probleem: Westers superioriteitsdenken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Hoe een volk uit te wissen.

Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Even een leuk weetje/feitje ter ontspanning tussendoor:

12.000 ton explosieven (Gaza) versus 15.000 ton explosief (Hiroshima).
De foto s laten dan ook geen verschil zien in mate van totale verwoesting!

Op Gaza zijn meer bommen gegooid dan op Tokyo tijdens WOII.
Grote verschil: In Tokyo werd niet geflyerd.

Afbeelding Een zogenaamd zielig Palestijntje

Israël.....DANK!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 03 mei 2025 17:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 28 apr 2025 11:24
Gelieve geen ad-hominems te plaatsen (dus geen meningen over andere forumdeelnemers, eventueel wel over wat zij in hun reactie beweren), en geen off-topic reacties te plaatsen. Als je klachten over iemand hebt, stuur hem of haar dan een PB. De moderatie zal minimaal zijn. Alleen off-topic bijdragen zullen worden verwijderd. Gelieve daarom geen feedback te geven en ook geen meldingen te maken van wat jou ergert, maar de meeste deelnemers niet. Alleen de allerkwalijkste zaken zullen - indien gemeld worden behandeld en (in onze ogen onbelangrijke meldingen zullen direct worden gesloten.

Je mag echter wel je hart luchten over alles in het topic.

Er lijkt hier een vreemde paradox te ontstaan: enerzijds zegt de moderatie geen ad-hominems of off-topic gedrag te willen, maar anderzijds wordt er inhoudelijke moderatie praktisch uitgeschakeld door te zeggen dat klachten genegeerd worden tenzij ze “allerkwalijkst” zijn. zolang je het maar zonder scheldwoorden doet is dus alles toegestaan. Dat is geen neutrale houding meer, dat is moreel afzijdig blijven in het aangezicht van oa ontmenselijking. ook al houdt het zich strak aan z’n eigen vormregels, de moderatie accepteert een moreel failliet discours
ik benoem enkel wat er gezegd wordt, dat kan nooit een ad hominem zijn

geen woord over de inhoudelijke kritiek op berichten, enkel naar de vorm kijken.
Hier zien we hannah arendt in actie.
je volgt de regels zonder nog na te denken oer wat goed of fout is, dit is de banaliteit van het kwaad en daar is het forum nu slachtoffer van

niemand weet wat allerkwalijkst betekent. het lijkt dus op een excuus om niets te doen, i
moreel verval wordt niet bestreden maar versneld als het netjes klinkt.

is er nieuws uit gaza?
de genocide gaat onverminderd voort
Laatst gewijzigd door appelfflap op 04 mei 2025 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 04 mei 2025 10:49
is er nieuws uit gaza?
de genocide gaat onverminderd voort
Jazeker, dat was/is er:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1817392 ... nsief-gaza

En nog meer nieuws!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... lding.html

Israël heeft vergeldingsmaatregelen in het vooruitzicht gesteld na een raketaanval. "Als iemand ons kwaad doet, slaan we zeven keer zo hard terug", reageerde minister van Defensie Israël Katz.
Zo is dat! 7X zo hard!!! Is zeven ook niet een bijbels getal?

Zeven staat in de Bijbel symbool voor compleetheid. Het geeft aan dat iets af is: iets kan niet beter worden dan het is, of juist niet erger. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze verhalen: Het begint al bij de schepping die in zeven dagen gebeurt (Genesis 1:1-2:4 ).

Bijna! Bijna af....
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bram Moszkowicz: er is geen genocide gaande in Gaza!

Bram Moszkowicz onderbouwt zijn statement met argumenten op basis van de feiten.

.
Vandaag Inside - 2 mei 2025 schreef:
Bram Moszkowicz spreekt Johan Derksen
direct aan bij start uitzending:
  • "Dat heeft mij geraakt!"
Bram Moszkowicz is te gast bij Vandaag Inside en richt zich
bij aanvang van de uitzending direct tot Johan Derksen
over een eerdere uitspraak die hem geraakt heeft.

VIDEO duurt 13 minuten:

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wederom het misverstand joden versus Israëlische regering. Ook Bram gooit dit steeds door elkaar. Beste stukje kwam overigens op t einde van Mart de Kruif.

Bram moest nog wel even vermelden dat joden zich nooit meer laten pakken. Het terechte commentaar hierop was dat de bewoners/burgers van Gaza zich dus wel moeten laten pakken.
Maar dat vergelijk mag je van Bram absoluut niet maken.

En zo zie je in dit fragment gebeuren wat hier op het forum ook gebeurt.
Dat Israël alle krediet aan het verspelen is, ben ik het uiteraard 100 procent mee eens.
Maar zulks was al evident
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

In de video die ik plaatste was Johan Derksen degene

die bleef volharden in het veroorzaken van het zogenaamde misverstand dat DE Joden verantwoordelijk zijn voor de daden van de Israëlische regering. Bram sprak Johan er terecht op aan dat Johan over DE Joden sprak in plaats van de Israëlische regering!

Johan is één van die mensen die reeds op 8 oktober 2023 uitsprak
  • "De Joden hebben het over zichzelf afgeroepen!".
Een uitspraak die niet te onderscheiden valt van een anisemitsche uiting
en dat is ook precies wat Bram telkens met andere woorden benadrukte,

In de video die ik plaatste gooide Bram dit op geen enkel moment door elkaar.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ik al zei, we blijven joden en Israëlische regering door elkaar husselen. OOK Johan bedoelt de regering, NIET de joden an sich. Zulks is eenvoudig uit het filmpje te filteren.

Maar ook hier zien we al gelijk weer de tegenstelling. Ben je pro Israël, had Bram de beste papieren, ben je anti genocide had de andere kant een punt.
Mart de Kruif vond ik daarom het sterkst in dit hele fragment. Maar hij kreeg slechts 1 zin spreektijd.
Zulks was jammer

Maar misschien even afwachten op de anderen en zien of ik een punt heb met Bram versus Johan
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mart de Kruif sprak de volgende woorden:

• "je kunt het juridisch bekijken je kunt ook ethisch bekijken en wat ik constateer daar heb ik zelf ook moeite mee wat is het begrip proportionaliteit is het proportioneel wat er nu gebeurt daar begin ik als persoon steeds meer aan te twijfelen en de tweede is het effect van de toekomst voor de staat Israël want het geloof in de staat Israël dat begint af te brokkelen in de wereld de strategische steun die er was die wordt steeds minder door het handelen van deze regering en op lange termijn gaat dat grote consequenties hebben voor de staat Israël en ik vraag me af of ze dat besef hebben wat ze nu weggooien om persoonlijke redenen om een president die zit om een oorlog zo lang mogelijk door te laten gaan want dan weet hij wat hij gaat ontmoeten dus er zit wel een probleem en dat moeten we ook kunnen benoemen met zijn allen even los van de term genocide maar we moeten het wel eerlijk met elkaar over hebben"
Waarna Bram als volgt reageerde:
  • "
    Zeker, maar dat is een hele andere invalshoek waar ik redelijk mee eens ben maar ik ben niet eens met de term genocide en overigens heren ik heb nieuws voor jullie de tijd dat joden zich laten afslachten is voorbij"
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En vooral die laatste zin van Bram SLAAT NERGENS OP!

A: Het gaat niet om joden!
B: Israël is nu degene die een bevolking afslacht.

Maar de situatie ethisch bekijken, dat is het moeilijkste dat er is (als je aan de kant van Israël staat).
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 04 mei 2025 14:58 En vooral die laatste zin van Bram SLAAT NERGENS OP!

Maar de situatie ethisch bekijken, dat is het moeilijkste dat er is (als je aan de kant van Israël staat).
en nog steeds ontkennen dat uithongering genocide is. dit suggereren is niet alleen walgelijk, het ondermijnt ook de geloofwaardigheid vh forum compleet.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 04 mei 2025 16:32
dikkemick schreef: 04 mei 2025 14:58 En vooral die laatste zin van Bram SLAAT NERGENS OP!

en nog steeds ontkennen dat uithongering genocide is. dit suggereren is niet alleen walgelijk, het ondermijnt ook de geloofwaardigheid vh forum compleet.
Ja, maar ik 'durf" dit niet zo ter sprake te brengen maar dit filmpje geeft het perfect weer. De term "joden" wordt te pas en vooral onpas gebruikt zoals ook de term antisemitisme continu misbruikt wordt.
Bram laat hier uitstekend zijn vooringenomenheid zien. Toch was dat wrschl niet de bedoeling van deze post (van het filmpje). Het ethisch aspect is volkomen zoek. Ook in het filmpje.
Einstein/Mick
Kris

Bericht door Kris »

Bonjour schreef: 02 mei 2025 22:04 "Dit nooit weer" verliest elke waarde. Ik sla zondagavond over. We hebben niets geleerd.
Maar je hebt toch niets met een ander te maken? Zolang jij het nog wel belangrijk vindt, 'moet' je je niet laten weerhouden te herdenken en er even meer dan anders bij stil te staan. Misschien wel juist nu...
Gesloten