Mijn vader vond die strips maar niets.Maria schreef: ↑01 mei 2025 13:01Dan moet ik dus eigenlijk bij je vader zijn, die zich wilde losmaken van het geloof van zijn moeder.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 mei 2025 12:25 Ik ben in een arbeiderswijk grootgebracht.
De school was echter kwalitatief heel goed ook het Bijbelonderwijs elke ochtend werd er met een Bibels verhaal gestart.
Daarnaast had (heb ik nog) een hele fraaie Kinderbijbel met hele fraai platen er in en goed leesbaar voor alle leeftijden.
Dat was een geschenk van grootmoeder van vaders kant die wel geloofde.
Bij elkaar best een redelijke ondergrond daarnaast had mijn vader (ook een atheïst) veel werken over de Bijbel die ik heb gelezen.
Wat ook weer zijn invloed had op jou, ondanks dat je niet "in het geloof" bent opgevoed.
Misschien verklaart dit ook je kritisch blik ten aanzien van uitspraken over verschillende soorten onderwerpen.
Jouw belangstelling voor geïllustreerde lectuur, zoals ook strips, komt dus niet uit de lucht vallen.Dus 2/3 welPS.
Van de jongens in de klas geloofde 1/3 niet schat ik.
Al met al krijg ik nu ook van jou een zekere indruk van je verleden vwb. wel of juist niet religieuse achtergrond.
Dank daarvoor.
Die 1/3 is een schatting lang niet iedereen heeft zich er over uitgelaten
Met de meeste meisjes had ik nauwelijks contact dus waag ik me niet eens aan een schatting.
PS.
Mijn vader las veel over de Bijbel hij zei altijd:
"Je moet je vijanden kennen om ze te bestrijden."