Marije Berkelaar

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: Marije Berkelaar

Bericht door Mullog »

heeck schreef: 04 mei 2025 10:43
Mullog schreef:Ik schrijf eigenlijk dat het niet uitmaakt of je met een trein of met een auto van Rotterdam naar Amsterdam gaat. Beiden is vervoer. Maar er zijn natuurlijk op andere niveaus verschillen.
Ondernemingen die meer kosten dan ze opbrengen gaan normaliter failliet, of als je Amsterdam opblaast tot ons aller eindpunt dan wordt de vraag niet of je beter met de fiets kunt maar of je lijden adekwaat wordt behandeld.
En dan krijgen de door Berkelaar aangeprezen Kangenwater-apparaat en massage-olieset ineens signaalfunctie, namelijk als zieke patient heel ver van weg blijven. En daar vroeg mee beginnen voor je ziek wordt.

Roeland
Meer toelichting is op zijn plaats.

Mijn kernargument is dat Berkelaar datgene doet wat waar ze misselijk van werd. Van haar website
In de antroposofische praktijk waar ik als huisarts werkte, werd ik steeds misselijker bij het voorschrijven van farmaceutische medicijnen.
Dus ze creëert een productielijn die het begrip farmaceutisch vervangen heeft door het woord natuurlijk. En daarmee doet ze niks anders dan wat ze de farmacie verwijt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mullog,

Er zijn nog meer mogelijkei verwisselingen zoals bijvoorbeeld dat het begrip werkzaam wordt ingevuld met marktvraag:
"Omzet bewijst", of inderdaad Berkelaar die haar eigen symptomen van misselijkheid behandelt door haar patienten anders te behandelen.

En mee daartegen werd de wet BIG ingesteld. Tegen wispelturige onzorgvuldigheden bij het behandelen van mensen met ziektes en kwalen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mullog schreef: 04 mei 2025 10:07
Maria schreef: 04 mei 2025 09:39 ...
De kern van de vraag is wat in basis het verschil is tussen een flesje olie en een vaccin. Volgens mij is,er geen verschil.
Bedoel je ook daadwerkelijk, wat je hier schrijft?
Ja, hoewel toelichting op zijn plaats is.

Beide, vaccins en oliën, worden geproduceerd hoewel de productie processen anders zijn en andere eisen kennen. In die zin zijn het beiden kunstmatige producten en aan elkaar gelijk. Het gebruik van geconcentreerde oliën die gewonnen zijn uit wat dan ook is net zo onnatuurlijk als het gebruik van een vaccin. Dus ook daar zijn ze aan elkaar gelijk. Daarmee heb je big-pharma en big-kwak die beiden een deel van een markt bedienen.

Ik schrijf eigenlijk dat het niet uitmaakt of je met een trein of met een auto van Rotterdam naar Amsterdam gaat. Beiden is vervoer. Maar er zijn natuurlijk op andere niveaus verschillen.
Dank je voor je nadere uitleg.
Dit had ik echt niet gehaald uit je woorden.
Maar na je uitleg en herlezen, nu wel. :)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik vraag me steeds af wat ze zal doen, als ze zelf ernstig ziek is en daar goede farma medicatie voor is.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 03 mei 2025 17:37 Ze doet binnen haar praktijk wel aan etherische olien en Kangenwater-apparaten en dat laatste rinkelt bij mij de niet vergeten Rare-Apparaten-bel .
En heel hard!

Roeland
Wel daar ging de oorspronkelijk vraag niet echt over, maar als we dan toch afdwalen:

Maar haar referentie naar joe dispenza, is in dat opzicht veel sprekender als je het mij vraagt. Ik weet niet meer of het van hem was , of een andere gelinked aan "quantuminiverse.com" , niet fout te interpreteren het is opleidingscentrum van integrale/ holistische geneeskunde. En daar stond regelrecht als soort van introductie video ( ik vind hem helaas niet terug): iets in de aard van "we zullen er alles aan doen om u doen te geloven en nemen daarbij geen limieten" (met alle typische kwak-apperatuur). Ik bedoel er wordt niet om gedraait dat het om een uitbuiting van de placebo gaat. Joe dispenza 'be the placebo'
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Holog schreef:Wel daar ging de oorspronkelijk vraag niet echt over, maar als we dan toch afdwalen:. . .
Holog,

Je vragen zijn beantwoord en zelfs meer dan dat. Maar wat ene Joe Dispenza met Marije Berkelaar van doen heeft?
Wel vond ik op haar website naast dat Kangenwater nog een heel duidelijke indicatie dat ze ronduit een gevaarlijke route voorstaat:
https://www.theholisticlifedoctor.com/studiegroep

en haar terzake cursussen aanbeveelt.

Misschien spreekt die velen aan en dat maakt het volgen van Ryyke Geert Hamer zijn Germaanse Nieuwe Geneeskunde nog verraderlijker.

Roeland
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 05 mei 2025 13:09 Maar wat ene Joe Dispenza met Marije Berkelaar van doen heeft?

Roeland
Website, onder kwalificaties & ervaringen/ topic huisarts.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Holog,

Ik vond daar het mij niets zeggende:
Ik (Berkelaar dus) ben altijd gefascineerd geweest door natuurlijke genezing. Ik heb dit onderwerp grondig bestudeerd, waarbij ik genoot van het lezen van boeken van Louise Hay, Abraham Hicks en Joe Dispenza
Roeland
Plaats reactie