Derek Lambert en Myth Vision Podcast

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Ronaldus67
Ervaren pen

Re: Derek Lambert en Myth Vision Podcast

Bericht door Ronaldus67 »

Rereformed schreef: 17 mar 2023 12:21
Het is inmiddels wel een grote prestatie hoeveel geleerden deze jongen aan de haak slaat en opvist en hoe enthousiast hij altijd blijft.
Ik ben vreselijk van hem gaan houden.
Ik denk dat al die geleerden (net als jij en ik) allen snel een zwak voor hem hebben ontwikkeld. Hij heeft een innemende persoonlijkheid en is verder volledig down to earth. Je kunt geen hekel aan hem hebben. Alhoewel Robert Price daar inmiddels wel anders over zal denken :( .

Bovendien vergroten sommige van die geleerden via Derek hun bereik. Dereks kanaal is nog altijd groeiende. Maar eerlijk is eerlijk; inhoudelijk is zijn materie niet weggelegd voor een groot publiek. Hoe interessant ik het als hobbyist ook vind, het lijkt vooral een beetje aanmodderen in de marge.
Ronaldus67
Ervaren pen

Het lijkt erop dat Dr. Robert M. Price en Derek Lambert hun strijdbijl hebben begraven. Er is zelfs sprake van hernieuwing van vriendschap. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dit bericht is "just for the record" en niet met de aanbeveling deze drie uur durende video te kijken.

B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Derek is ook met een duidingskanaal begonnen Finding Out Now https://youtube.com/@findingoutnow?si=3ob2E_zb6BajHP3M
Nog heel pril.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ronaldus67 schreef: 18 mei 2025 20:00 Het lijkt erop dat Dr. Robert M. Price en Derek Lambert hun strijdbijl hebben begraven. Er is zelfs sprake van hernieuwing van vriendschap. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dit bericht is "just for the record" en niet met de aanbeveling deze drie uur durende video te kijken.

Dat is goed nieuws, zolang als Price maar achterwege laat dat hij op de Republikeinen stemt. :lol:
Ik ben met pensioen. Drie uur luisteren naar Robert M Price is een genot. Bedankt voor de tip.

Ik heb inmiddels ook de Nederlandse vertaling van Feuerbach uit Nederland besteld, waarvan je eerder melding gaf. Je geeft wel een hoop huiswerk voor een gepensioneerde. :wink:
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Rereformed schreef: 19 mei 2025 07:07...zolang als Price maar achterwege laat dat hij op de Republikeinen stemt.
Haha, ik word bij het aanklikken van de video begroet met een begeleidingstekst helemaal onderaan, die zich drie uur lang beweegt van rechts naar links: We're only taking Bible Questions &nothing else. :lol:

Price is weer heel wat jaren ouder geworden. Hij heeft er geen erg in dat zijn camera geen scherp beeld laat zien, maar wanneer hij op z'n praatstoel zit is er niets van aftakeling te merken.
Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Rereformed schreef: 19 mei 2025 09:37
Haha, ik word bij het aanklikken van de video begroet met een begeleidingstekst helemaal onderaan, die zich drie uur lang beweegt van rechts naar links: We're only taking Bible Questions &nothing else. :lol:
Haha ja. Het is daarom grappig om een paar commentaren van kijkers te lezen, want de verleiding is voor velen blijkbaar groot to discuss politics.
Rereformed schreef:Price is weer heel wat jaren ouder geworden. Hij heeft er geen erg in dat zijn camera geen scherp beeld laat zien, maar wanneer hij op z'n praatstoel zit is er niets van aftakeling te merken.
De beeldkwaliteit laat inderdaad iets te wensen over. Toch wel alleraardigst dat deze twee weer on speaking terms zijn. Hopelijk verschijnen er nog een paar leuke video's.
Rereformed schreef:Ik heb inmiddels ook de Nederlandse vertaling van Feuerbach uit Nederland besteld, waarvan je eerder melding gaf. Je geeft wel een hoop huiswerk voor een gepensioneerde. :wink:
Ik heb het boek inmiddels al binnen. Had zelfs gereserveerd voor de boekbespreking in België, maar door omstandigheden kwam daar om het laatste moment iets tussen. Erg jammer.

Het voorwoord van Johan Braeckman is prachtig en to the point. Voor jou denk ik ook leuk om je eigen vertaalde hoofdstukken naast die van de vertaler te legen. Je zal zien dat je het destijds keurig hebt gedaan.
Plaats reactie