Gerard R. schreef: ↑18 jun 2025 20:49
Dat blijkt uit een grote studie die in Nature is gepubliceerd. Waar sommige onderzoeken nog stelden dat opwarming de wereldwijde voedselproductie zou kunnen verhogen, tonen de nieuwe resultaten aan dat het tegenovergestelde waarschijnlijker is: per graad opwarming daalt de voedselproductie gemiddeld met 120 kilocalorieën per persoon per dag. Dat komt neer op 4,4 procent van de huidige dagelijkse consumptie.
Bij zulke onderzoeken is het altijd raadzaam te kijken wie de opdrachtgever van het onderzoek was en wie het heeft uitgevoerd.
tevens moet men kijken naar de relaties tussen die twee.
Zo wantrouw ik altijd onderzoeksresultaten van Wageningen omdat die met de boeren is verbonden.
Als ik kijk naar de toenemend slechte omstandigheden op aarde dan geloof ik de onderzoekers best hoor.
Er zijn ook onderzoekers die beweren dat het best wel mee valt met bv. de stikstof ellende.
Bepaalde onderzoeken tonen aan dat de boeren nog schuldiger zijn aan het klimaat dan men dacht.
Natuurlijk wordt dat dan weer door anderen ontkend.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bij zulke onderzoeken is het altijd raadzaam te kijken wie de opdrachtgever van het onderzoek was en wie het heeft uitgevoerd.
tevens moet men kijken naar de relaties tussen die twee.
Zo wantrouw ik altijd onderzoeksresultaten van Wageningen omdat die met de boeren is verbonden.
Als ik kijk naar de toenemend slechte omstandigheden op aarde dan geloof ik de onderzoekers best hoor.
Er zijn ook onderzoekers die beweren dat het best wel mee valt met bv. de stikstof ellende.
Bepaalde onderzoeken tonen aan dat de boeren nog schuldiger zijn aan het klimaat dan men dacht.
Ach, de oplossing is eenvoudig. We passen gewoon de normen aan.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R. schreef: ↑19 jun 2025 10:07
Gerard R. schreef: ↑19 jun 2025 10:07
Het totale proces gaat toenemend snel. Als je van gemiddelde leeftijd bent merk je het vanzelf. Nú al is het merkbaar in de supermarkt e.d..
Oogsten en droogte, gletschers, branden, overstromingen, prijzen en beschikbaarheid van producten, veel te warme zeeën, kortom extreme omstandigheden. In ieder geval is alles wat ruiger dan vroeger. Het resultaat van dat onderzoek verbaast mij niets. Daar helpen 'normen' niet bij.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
Gerard R. schreef: ↑19 jun 2025 10:41
Het totale proces gaat toenemend snel. Als je van gemiddelde leeftijd bent merk je het vanzelf. Nú al is het merkbaar in de supermarkt e.d..
Oogsten en droogte, gletschers, branden, overstromingen, prijzen en beschikbaarheid van producten, veel te warme zeeën, kortom extreme omstandigheden. In ieder geval is alles wat ruiger dan vroeger. Het resultaat van dat onderzoek verbaast mij niets. Daar helpen 'normen' niet bij.
Dat klopt helaas.
Zo'n vijftien jaar geleden waren er nog velen die volhielden dat er niets aan de hand was.
Die idiote kreten zijn nu vervangen door: "De mens is niet de oorzaak!!''
Het is niet alleen het weer, in nagenoeg alle docu's over de natuur worden er verandering gemeld.
Gerard R. schreef: ↑19 jun 2025 10:41
Dat klopt helaas.
Zo'n vijftien jaar geleden waren er nog velen die volhielden dat er niets aan de hand was.
Die idiote kreten zijn nu vervangen door: "De mens is niet de oorzaak!!''
Het is niet alleen het weer, in nagenoeg alle docu's over de natuur worden er verandering gemeld.
Ja.
En ikzelf vind het ergste, dat het niet even te repareren is.
Ook als we zouden stoppen met uitstoot enz. dan gaat het proces als een vliegwiel nog lang door.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
Gerard R. schreef: ↑17 nov 2024 14:39
Dit gaat de wereld echt vele biljoenen kosten, ook al zegt meneer Trump dat het een 'hoax of the Chinese´ is.
Overal ter wereld begint het nu fout te gaan. En dit is nog maar het begin. Ook al zouden we de uitstoot van broeikasgas kunnen stoppen, dan gaat de toename van gemiddelde temperatuur nog jaren door. Vliegwiel-effect.
Dat klopt, en we kunnen die uitstoot ook helemaal niet stoppen, laat staan ongedaan maken met carbon capture.
Er zal voor industriële processen altijd "heating beating & treating" nodig zijn.
En vooral dat heating zal veelal met verbranding moeten gebeuren, wil je dat op een voldoende schaal kunnen blijven doen (zolang de voorraad fossiele brandstoffen strekt, en dat zou wel eens niet zo heel lang meer kunnen zijn).
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Volgens wetenschappers dreigt in Frankrijk een natuurramp van ongekende omvang door een enorme hoeveelheid chemisch afval die is gedumpt in oude mijnen. De angst is dat de duizenden tonnen aan chemicaliën die zijn gedumpt in de Elzas in een grote watervoerende laag sijpelen, waardoor een catastrofe voor de natuur kan ontstaan, schrijft The Guardian. (..)
Heel ellendig, want daar doe je niets aan. Het spul is meestal te onbereikbaar.
Volgens wetenschappers dreigt in Frankrijk een natuurramp van ongekende omvang door een enorme hoeveelheid chemisch afval die is gedumpt in oude mijnen. De angst is dat de duizenden tonnen aan chemicaliën die zijn gedumpt in de Elzas in een grote watervoerende laag sijpelen, waardoor een catastrofe voor de natuur kan ontstaan, schrijft The Guardian. (..)
Heel ellendig, want daar doe je niets aan. Het spul is meestal te onbereikbaar.
Het hele erge is dat er voor is gewaarschuwd en dit heeft genegeerd.
Nu moet de volgende generatie het gelag betalen.
Het is enigzins triest. Niet zozeer dat men geen maatregelen wil treffen in Nederland, om de uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan en daarmee het klimaat onder de 2 graden boven het niveau van van 1850 te houden en daardoor het smelten van de poolkappen te beperken zodat Nederland niet meerendeels onder water verdwijn . Maar dat men zover ik weet ook geen initiatieven lijkt te nemen om dit niet alleen, maar tesamen met zoveel mogelijk andere landen te doen.
Peter van Velzen schreef: ↑25 jun 2025 05:05
Het is enigzins triest. Niet zozeer dat men geen maatregelen wil treffen in Nederland, om de uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan en daarmee het klimaat onder de 2 graden boven het niveau van van 1850 te houden en daardoor het smelten van de poolkappen te beperken zodat Nederland niet meerendeels onder water verdwijn . Maar dat men zover ik weet ook geen initiatieven lijkt te nemen om dit niet alleen, maar tesamen met zoveel mogelijk andere landen te doen.
Tsja.. als men een planeet wil verwoesten en de mogelijkheden voor leven op aarde ernstig wil intomen op z'n minst, dan moet je het zó doen...
Daar zijn we nou weer niet zo goed in: een Mensheid, die op zeker terrein vanwege 'het nut' de neuzen naar één kant keert... Ja... op het moment dat het alles gruwelijk fout gaat, dan kán het soms, maar dan is het (vaak) te laat. En dan? Gevraagd lapmiddelen.
Maanden later dan gepland presenteert Eurocommissaris Wopke Hoekstra vandaag het klimaatdoel van de Europese Unie voor 2040. Duidelijk is nu al dat het doel wordt vastgesteld op 90 procent minder uitstoot van broeikasgassen ten opzichte van 1990. Het doel is de laatste tussenstop naar een klimaatneutrale EU in 2050: dan moet de uitstoot uitkomen op netto 0 procent.
Om te zorgen dat landen niet al hun klimaatregels tot het laatst uitstellen, zijn er de tussentijdse doelen. Op basis van zo'n klimaatdoel moeten EU-landen voldoende maatregelen nemen om de uitstoot naar beneden te krijgen. (..)
Ze mogen wel voortmaken....
Het is al heel frekwent redelijk warm (overal op aarde). Maar dat is het weer.
Maar zulks kunnen we ook zeggen van het klimaat. Steeds sneller. Hockeystick van Al Gore...
Maanden later dan gepland presenteert Eurocommissaris Wopke Hoekstra vandaag het klimaatdoel van de Europese Unie voor 2040. Duidelijk is nu al dat het doel wordt vastgesteld op 90 procent minder uitstoot van broeikasgassen ten opzichte van 1990. Het doel is de laatste tussenstop naar een klimaatneutrale EU in 2050: dan moet de uitstoot uitkomen op netto 0 procent.
Om te zorgen dat landen niet al hun klimaatregels tot het laatst uitstellen, zijn er de tussentijdse doelen. Op basis van zo'n klimaatdoel moeten EU-landen voldoende maatregelen nemen om de uitstoot naar beneden te krijgen. (..)
Ze mogen wel voortmaken....
Het is al heel frekwent redelijk warm (overal op aarde). Maar dat is het weer.
Maar zulks kunnen we ook zeggen van het klimaat. Steeds sneller. Hockeystick van Al Gore...
Die stick was wat ongelukkig uitgedrukt, maar de toename dreigt exponentieel te worden doordat de effecten elkaar gaan versterken..
The Trump administration shut down Climate.gov on June 24, a US website offering public education in climate science with key features such as a global climate dashboard.
Globalchange.gov, gateway to the US Global Change Research Programme and five iterations of the country's National Climate Change Report, was also taken down on June 30.
The closures have sparked outcry, with concerns about dismantling public access to climate data and resources for educators, scientists, and the general public.
Hij (geniale man) probeert ons steeds te laten geloven dat de zorg over het klimaat een verhaal van de Chinezen is (of zoiets raars), ondanks de zeer uitgebreide mondiale verschijnselen vanwege opwarming.
Vandaar dat de rampen in de VS door klimaatveramdering een goede les voor de geniale man zijn. Chinese hoax of niet, men zál er wereldwijd wat aan moeten doen. Óf verzuipen zo hier en daar mét alle schade die erbij hoort.