Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 05 jul 2025 21:29 Wapenstilstand Gaza lijkt dichterbij dan ooit, maar onduidelijk bij wie de bal nu ligt | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/EEwb4DpJrBZKXWlrA

En ik denk dat niemand hier (ook de pro's niet) denkt dat Israël dit niet zal gaan schenden.
De wereld (de schaapjes) kan nu alleen nog maar braaf wachten.
Het is godgeklaagd.. (Weer die vraag: mag dat hier? :D )
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volgens mij houdt alleen Hamas zich al een jaar aan de wapenstilstand.
En als je straffeloos de boel mag verneuken, waarom zou je dan stoppen?
https://share.google/wQw7HmUqXXiHwUDJ3

In Palestijnse dorpen op de bezette Westelijke Jordaanoever woedt een "strijd om land". Dat zegt RTL-correspondent Pepijn Nagtzaam, die het gebied recent bezocht. Hij zag hoe de bezetting verhardt en hoe geweld door kolonisten, vaak gepleegd onder de ogen van het Israëlische leger, grotendeels onbestraft blijft. "Er is geen sprake van vervolging of onderzoek. Als je straffeloos kan aanvallen, dan mag en kan je alles.”

Zo maken ministers zoals Bezalel Smotrich (Financiën) en Itamar Ben Gvir (Nationale Veiligheid), hardliners binnen de regering, geen geheim van hun plannen om de volledige Westelijke Jordaanoever te annexeren. Beiden hebben al meermaals openlijk opgeroepen tot de gedwongen verplaatsing van Palestijnen op de Westbank en in Gaza.

Mijn vraag (2): Ondertekenen de 'heren' Smotrich en Gvir ook met: "zionist"?

Mijn vermoeden mbt vraag 1 wordt nu al direct bevestigd!

Israël: voorstel Hamas voor wapenstilstand 'onaanvaardbaar', wel onderhandelen in Qatar https://share.google/n6TyXeYOM7I6W0y4a

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft zaterdagavond het voorstel van Hamas voor een wapenstilstand in Gaza "onaanvaardbaar" genoemd. Dat liet zijn kantoor weten in een verklaring.

Hamas zei vrijdag bereid te zijn "onmiddellijk" te onderhandelen over een nieuw staakt-het-vuren, gebaseerd op een voorstel van Qatarese en Egyptische bemiddelaars. Het plan zou een wapenstilstand van zestig dagen omvatten, met garanties van de Amerikaanse president Donald Trump dat Israël zich aan de afspraken zal houden.

"Onaanvaardbaar". Uiteraard. Want in het voorstel staat niet dat je mag doorgaan met nodeloos burgers vermoorden!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 06 jul 2025 07:19, 8 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
holog
Diehard

Bericht door holog »

Mocht het iemand interesseren hier het debat van Stijn Bruers (van hier) en Maarten Boudry, de standpunten staan natuurlijk recht tegenover elkaar. Het is wel een marathon van meer de 3 uur.

The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 06 jul 2025 06:55 Mocht het iemand interesseren hier het debat van Stijn Bruers (van hier) en Maarten Boudry, de standpunten staan natuurlijk recht tegenover elkaar. Het is wel een marathon van meer de 3 uur.

Code: Selecteer alles

[youtube]Lw0fKsBkjhk[/youtube]
Hoezo "Stijn Bruers van hier"? Is iemand nog 'van hier' als die hier is weggezonden? Stijn Bruers is hier geband! Is het eigenlijk wel kies om iemand die hier verbannen is, hier tóch drie uur te laten oreren? Het voelt wrang dat iemand die hier verbannen is, via YouTube alsnog drie uur debatruimte krijgt alsof hij hier nog een representant is, en bovendien niet kan worden bevraagd.

Bruers doet de stellige bewering dat er sprake is van genocide in Gaza, met als argument dat een aantal instellingen in hun onderzoeken die term hanteren. Vervolgens verwijt hij Maarten Boudry dat die het gebeuren in Gaza geen genocide wil noemen, en dat nota bene nog vóórdat er enige internationale rechtspraak over heeft plaatsgevonden.

Als bizarre onderbouwing vergelijkt hij Boudry's houding met die van een klimaatontkenner die ondanks alle wetenschappelijke bewijzen blijft volhouden dat het klimaat niet verandert. Hij stelt dat Boudry zich net zo gedraagt. Ik ben al om:
  • Stijn Bruers is in deze ronduit retorisch misleidend.

Er is nog geen rechterlijk oordeel dat onomstotelijk heeft vastgesteld dat er sprake is van genocide. En dat oordeel vereist ook dat opzet bewezen wordt. Het is één ding om, opiniërend, Israël schuldig te verklaren aan genocide op grond van Collateral Damage, terwijl de bevolking van Gaza sinds 7 oktober niet is gedecimeerd, maar juist gegroeid is. Ook een mening op basis van emotie is en blijft een mening. Maar om dan een ander, die vasthoudt aan het principe
  • 'onschuldig tot schuld onomstotelijk is vastgesteld',
weg te zetten als klimaatontkenner? Dat is intellectueel oneerlijk.

Voorlopig stop ik met mijn energie aan dit debat te besteden en
ga mijn tijd weer op een voor mij zinvolle manier verspillen ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Er is nog geen rechterlijk oordeel dat onomstotelijk heeft vastgesteld dat er sprake is van genocide.
Er is nog geen onomstotelijk oordeel dat onverdoofd boren bij de tandarts pijn doet.

Wat een flauwekul uitspraak: Er is Er is nog geen rechterlijk oordeel dat onomstotelijk heeft vastgesteld dat er sprake is van genocide.

Vluchtelingen op zoek naar eten worden DOOD geschoten!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 05 jul 2025 09:33 Voordat Mohammed leefde waren er geen islamieten. De gewone bevolking
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 05 jul 2025 09:06 De werkelijkheid is dat de Palestijnen meer verwant zijn met de Joden van het begin van de jaartelling dan de Zionistische binnenvallers.
✂️

Ik besef me nu dat als je atheïstische Joden kan hebben, je ook islamistische Joden kan hebben. Dat zou de Palestijnen rechten moeten geven zich vrij in Israël te vestigen.
✂️
Er bestaat niet zo iets als atheïstische joden. Joods zijn is een religie en heeft niks uit te staan met etniciteit - binnen dit kader is het interessant om te onderzoeken hoe de Duitsers destijds konden onderscheiden wie wel of niet joods was waarbij - wanneer je dat gaat onderzoeken - je er tgt achterkomt hoe het komt dat men in de tijd het jodendom plots als etniciteit gingen benoemen.

Hoe dan ook atheïstische joden is een contradictie, het zoiets zeggen als atheïstische christen, of atheïstische moslim.

Mbt bovenstaande wordt het mij betreft wordt het wel eens tijd de zaken weer recht te zetten waar ze ten tijde van de tweede wereldoorlog door de Duitsers krom is gemaakt.
Zo, zou men zeker moeten stoppen met jodenhaat anti-semitisme te noemen. Het blijft me Palestijnse ongelooflijk tegen de borst stuiten jodenhaat anti-semitisme te noemen waar ik als semiet niet joods ben. In werkelijkheid klopt die term namelijk niet waar het om Europese joden ging, de klopt echter wel waar het om de semieten in het Midden-Oosten gaat. Die term blijven gebruiken voor joden van Europese afkomst is een vorm van negatieve discriminatie in mijn ogen. Ik wil het nog maar eens benoemd hebben als semitisch palestijnse die niet mag spreken van anti-semieten wanneer het om de terroristenstaat die zich Israël noemt gaat terwijl de terroristenstaat die zich Israël noemt de term in al haar exclusiviteit aan alle kanten aan het uithollen is.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 06 jul 2025 11:28:scissors:
Er bestaat niet zo iets als atheïstische joden.
Joods zijn is een religie en heeft niks uit te staan met etniciteit
:scissors:
Feitelijk onjuist.

Joods-zijn kan zowel een religieuze identiteit
als ook een etnisch-culturele aanduiding zijn. Iemand kan:
  1. tot het Joodse volk behoren [via geboorte of culturele achtergrond] en
  2. tegelijk geen religieus geloof aanhangen [atheïst zijn].
In Israël noemen velen zichzelf hiloni [seculier], en tevens joods.
Ook Marx en Einstein waren atheïstische joden.
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 06 jul 2025 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 06 jul 2025 11:24
Er is nog geen rechterlijk oordeel dat onomstotelijk heeft vastgesteld dat er sprake is van genocide.
Er is nog geen onomstotelijk oordeel dat onverdoofd boren bij de tandarts pijn doet.

Wat een flauwekul uitspraak: Er is Er is nog geen rechterlijk oordeel dat onomstotelijk heeft vastgesteld dat er sprake is van genocide.

Vluchtelingen op zoek naar eten worden DOOD geschoten!!!
Ach en de Israël aanhanger komt ook met argumenten aan waarvan je zegt typisch….

Uithongering van een van een bevolking is een normale zaak want de Britten deden het ook in de tweede wereld oorlog. Uithongering van een bevolking is pas officieel een oorlogsmisdaad sinds 1998. En de Japanners waren de Amerikanen ook dankbaar voor de atoombommen e.d., vergeten we even dat Japan niet onder bezetting lag en zeker niet al meer decennialang leed onder koloniale bezetting. Verder ben ik nog niet gekomen want het is te lastig voor mij de excuses en goedpraterij van de westerse israel-aanhangers te moeten aanhoren terwijl mijn familie dagelijks te maken heeft met oorlogsmisdaden van het ergste soort.

Ik moet dat soort van excuses en goedpraterij in kleine brokjes tot me nemen. De nachtmerries uit de nacht behoeven geen verergering vanwege het beluisteren van bullshit.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 06 jul 2025 11:28:scissors:
Zo, zou men zeker moeten stoppen met jodenhaat anti-semitisme te noemen. Het blijft me Palestijnse ongelooflijk tegen de borst stuiten jodenhaat anti-semitisme te noemen waar ik als semiet niet joods ben. In werkelijkheid klopt die term namelijk niet waar het om Europese joden ging, de klopt echter wel waar het om de semieten in het Midden-Oosten gaat. Die term blijven gebruiken voor joden van Europese afkomst is een vorm van negatieve discriminatie in mijn ogen. Ik wil het nog maar eens benoemd hebben
:scissors:
Nog maar weer eens, inderdaad, voor de zoveelste keer!
Maar al herhaal je die leugens nog eens tigduizend keer, het is dus zo:
Moderator Maria schreef:
Antisemitisme

Antisemitisme is de discriminerende en racistische behandeling van Joden.

Het woord betekent letterlijk 'haat jegens Semieten'. Met antisemitisme wordt echter specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken.[1] Joden hebben in de geschiedenis dikwijls te maken gehad met vijandigheid en haat, variërend van discriminerende overheidsmaatregelen tot georganiseerde moordpartijen, zoals pogroms en de Holocaust.

Antisemitisme wordt onderscheiden van anti-judaïsme, het afwijzen van de joodse religie of godsdienst, en antizionisme, het afwijzen van zionisme, de beweging die een Joodse staat nastreeft in het Beloofde Land. Het tegenovergestelde van antisemitisme is filosemitisme.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 06 jul 2025 11:50 ....... terwijl mijn familie dagelijks te maken heeft met oorlogsmisdaden van het ergste soort.
Oorlogsmisdaden?
Is dit dan geverifieerd en onomstotelijk vastgesteld en bewezen door diverse organisaties en commissies?
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

De Israëlische superieuriteit aan het woord, de empathie met zichzelf spat er van af.

Schokkend: zionisten feesten terwijl Palestijnse kinderen verhongeren

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 06 jul 2025 12:09 De Israëlische superieuriteit aan het woord, de empathie met zichzelf spat er van af.

En schaamteloos ondertekenen met "zionist" mag nog steeds!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 06 jul 2025 12:12
Mus schreef: 06 jul 2025 12:09 De Israëlische superieuriteit aan het woord, de empathie met zichzelf spat er van af.

En schaamteloos ondertekenen met "zionist" mag nog steeds!
Ik denk je deze ook wel kan waarderen, het gaat over vrijheid van meningsuiting

Hoe PowNed en de Telegraaf de Palestijnse stemmen censureren.

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 06 jul 2025 11:50:scissors:
Verder ben ik nog niet gekomen want het is te lastig voor mij de excuses en goedpraterij van de westerse israel-aanhangers te moeten aanhoren terwijl mijn familie dagelijks te maken heeft met oorlogsmisdaden van het ergste soort.

Ik moet dat soort van excuses en goedpraterij in kleine brokjes tot me nemen. De nachtmerries uit de nacht behoeven geen verergering vanwege het beluisteren van bullshit.
Jouw sterk aangezette 'arme-ikke-emo-theater' blijft een treffend voorbeeld van hoe persoonlijke tragiek wordt ingezet als argumentloos propagandamiddel. Het leest telkens weer als het script van een toneelstuk waarin fictie en slachtofferschap hand in hand gaan.

Wat daarbij opvalt, is hoe gretig je gebruikmaakt van de ruimte die je krijgt
om je vocabulaire van scheldproza en retorische escalatie ten tonele te voeren.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 06 jul 2025 12:03
Mus schreef: 06 jul 2025 11:50 ....... terwijl mijn familie dagelijks te maken heeft met oorlogsmisdaden van het ergste soort.
Oorlogsmisdaden?
Is dit dan geverifieerd en onomstotelijk vastgesteld en bewezen door diverse organisaties en commissies?
Ach, als we daar op moeten wachten zijn alle Palestijnen al lang en breed vermoord in de open lucht gevangenis die we Gaza noemen. Wat mij vooral op valt is dat men bij andere gevallen van genocide in de wereld niet jarenlang de tijd nodig heeft om tot die conclusie te komen maar gaat het om Palestijnen in de Gazastrook dan is het plots: moeilijk, moeilijk, moeilijk. Hoe zou dat nu toch komen? Ik heb geen idee?

Ik heb nog een leuk YouTube interview, terwijl de wereld nog moet nadenken of er sprake is van genocide of niet

Dit interview over Gaza zal je veranderen - met dr. Mo, ook bekend als the beast from the middle…..

Dat veranderen zullen we niet zien gebeuren bij de Israël-aanhangers hier, dus die kunnen deze getuigenis rustig overslaan.
Laatst gewijzigd door Mus op 06 jul 2025 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie