gerard_m schreef: ↑01 aug 2025 22:27
Ongetwijfeld heeft het niets te maken met enige vooringenomenheid van jou maar lag het uitsluitend aan mijn schrijven.
Dat zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben. Ik ben nogal gevoelig op dit onderwerp aangezien hier aan aantal mensen schrijven die in de terreurstaat die zich Israël noemt enkel maar een gelukzalige en vredelievend staat zien die geen enkele blaam treft waar het om het terroriseren van de autochtone semitische Palestijnse bevolking gaat want Palestina is van hen, en dus verdedigen zij zich alleen maar tegen hen die zij terroristen noemen en zomaar klakkeloos is overgenomen door de steunende landen. Mag ik nog even keer braken? Wij zijn geen terroristen wij zijn hooguit verzetstrijders.
Je schetst een mogelijk scenario. Moet ik nu concluderen dat vrede eigenlijk onmogelijk is en Hamas daarmee de beste optie is voor een Palestijns regime?
Mag ik vragen waar je een dergelijke conclusie vandaan haalt?
Als we eeuwig opgescheept zitten met een regime a la Netanyahu in Israel en de internationale gemeenschap niets veranderd richting Israel, heb je misschien gelijk. Zo somber zag het er ook uit in Zuid Afrika. De geschiedenis kent altijd onverwachte veranderingen als de juiste mensen opstaan.
We hebben het hier over terroristische militaire entiteit met onbeperkte macht en militaire middelen die bezig is genocide te plegen op een specifieke, overwegende ongewapende, bevolkingsgroep, namelijk Palestijnse semieten. Tegen de tijd dat de westerse steunpartijen, die militair en economisch, hoe zuur ook, te veel baat hebben bij het afslachten van deze bevolkingsgroep, een echte rode lijn gaan trekken - dus stoppen met hun lippendienst aan de protesterende bevolking - is er straks geen Palestijnen meer te bekennen in Palestina. Dat is wat ik zie.
Okay, als we meegaan in jouw visie... Israel is vanaf dag 1 al uit op terrorisme, hoewel bijna 25% van de Israelische bevolking niet Joods is, willen zij koste wat kost een zuiver Joodse relistaat en dat zal ook nooit veranderen.
Wat zou de de oplossing dan zijn?
Ze waren niet op dag 1 uit op terrorisme. Het waren terroristen vanaf dag 1 is een wezenlijk verschilletje m.i.
De terreurstaat die zich Israël noemt is een relistaat omdat het jodendom een religie is, en zij zichzelf in navolging daarvan een Joodse staat noemen. Tel 1 + 1 bij elkaar op en je hebt een relistaat. Zo moeilijk is dat niet. De terreurstaat is dus een relistaat.
En wederom: ik heb de beste oplossing, naar mijn beste inzicht, al meermaals aangedragen, en zou je dus kunnen kennen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.