Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 15 okt 2025 21:11
Zelfs nu er een staakt-het-vuren is en Palestijnen en Israeli's in de straten feest hebben gevierd, blijven proPalestijnen manieren zoeken om Israel aan te klagen, los van de belangen van de Palestijnen zelf. Het gaat blijkbaar niet om de Palestijnen, maar om het voortdurend bekritiseren van de Joodse staat.
Ondanks jouw weerstand tegen de waarheid hier; is en blijft zaak de zionistische terroristische bezetter in Palestina aan te blijven klagen voor het systematische schenden van de mensenrechten van de Palestijnen in hun eigen thuisland, dat ten eerste.

Ten tweede geef je hier nog maar weer eens blijk van ongeremde kortzichtigheid. De rechten van de Palestijnen in hun eigen thuisland, Palestina, worden, zoals gezegd, systematisch geschonden door die zgn. “Joodse staat” waar jij het over hebt en dat al tientallen decennia lang, het kan niet genoeg herhaald en ingewreven worden als een helende zalf. Je kan het één eenvoudig niet van het ander los zien, hoe graag je dat ook wil, het is en blijft onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Ik snap best dat iemand als jij heel graag het één van het ander losgekoppeld wil zien maar dat behoord, zoals gezegd, niet tot de mogelijkheden.
Jullie zijn nu eenmaal niet het slachtoffer, jullie zijn, leuk of niet, de dader.
Echter, wanneer je wel graag het slachtoffer wil blijven spelen, en dat mag, besef dan maar dat iemand als jij meer waarschijnlijk het slachtoffer is van zichzelf en zijn (waan-)ideeën en ga daar dan maar wat aan doen, dat lijkt mij een veel beter idee.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 17 okt 2025 10:28
dikkemick schreef: 17 okt 2025 08:37
ChaimNimsky schreef: 17 okt 2025 00:37 Zie de bevolking eens genieten: "Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu akbar!"
Was Allah maar ietsje groter en meer een gelijke met die joods christelijke god van Israël. De almacht van die laatste komt mij inmiddels de neusgaten uit.
He ja, nog meer Sharia wetten! Dood aan atheisten! Dood aan afvalligen! Weg met democratie en vrouwenrechten!

Wees voorzichtig met wat je wenst.

Jammer en veelzeggend dat je het niet kunt opbrengen iets te zeggen over Palestijnen die slachtoffer worden van niet-Joodse daders zolas in het filmpje hierboven.
Dat je werkelijk geeft om mensenrechten voor Palestijnen, is allang niet meer geloofwaardig.
Nog meer Allah, prima, met executies en onderdrukking.
Zolang de dader maar niet Israel is.
Een kleine nuance, je weet niet waarom deze mensen worden geëxecuteerd? Hebben ze geheuld met de zionistische terroristische bezettende entiteit bv? Kan maar zo hé, en worden ze daar voor afgestraft? Ik weet het niet, ik was er niet bij
Na de tweede wereldoorlog, om iets van context aan te geven, zijn er ook zat verraders standrechtelijk geëxecuteerd zonder proces, en toen kraaide daar ook geen haan naar, want dat waren foute mensen, dus….. dat was oké?

Het is heel gemakkelijk dit soort van zaken af te wentelen op een ideologie, terwijl dat er, in dit geval, niks mee te maken hoeft te hebben, meer dan waarschijnlijk. Zeg ik niet dat ik het een goede zaak vind of dat ik het eens ben met de ideologie, verre van.
Ik zie ze liever gaan dan komen, en nog liever gisteren dan vandaag. Echter dit zijn dingen die gebeuren wanneer er mensen zijn die heulen met de vijand, ze worden niet als schatjes beschouwd en geaaid, ze worden gewoon afgeknald, als ze geluk hebben.

Natuurlijk grijpen de aanhangers van de zionistische terroristen dit aan om de eigen misdadige praktijken er achter te kunnen verbergen.
Kijk daar maar mensen, daar gebeurd het. Ondertussen martelen wij nog een paar Palestijnen dood in de altijd zonnige vakantieoorden die we speciaal voor de door ons gegijzelden Palestijnen hebben gebouwd en ontkennen we dat vervolgens.

Wanneer ze daar in Gaza klaar zijn met de standrechtelijke executies gaan ze bij de zionistische terroristen gewoon, elke dag, door met hun misdaden tegen de menselijkheid, laten we dat niet vergeten.

En terwijl we hier de Palestijnen, als geheel, aanklagen, valt het groepje dat naar de executie staat te kijken, en die zelfs filmt, in het niet bij de paar miljoen Palestijnen, of hoeveel van hen nog in leven zijn, die waarschijnlijk wel iets anders aan hun hoofd hebben dat een executie bij te wonen. Het Allah akbar uit hun mond, wanneer ze islamitisch zijn, zal zeer waarschijnlijk uit worden gesproken wanneer ze het lichaam van bv een vermoord familielid terug vinden of krijgen om zo hun grote verdriet te kunnen dragen of wanneer ze het voor elkaar krijgen een hap eten te veroveren en daar dankbaar voor zijn, dat soort van allerdaagse zaken.

Dit zeg ik in het algemeen en is niet speciaal aan gerard_m gericht.

Dus blijf lekker met de vingers naar buiten wijzen en verdom het ondertussen om met de vingers naar binnen te wijzen, daar waar het werkelijk gebeurd. Dat geldt voor iedereen, niemand uitgezonderd.
Laatst gewijzigd door Mus op 17 okt 2025 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 17 okt 2025 01:39
dikkemick schreef: 15 okt 2025 21:01 Vier jaar geleden kwam naar buiten dat Israël een groot aantal landen in de wereld had bespioneerd via de spyware Pegasus. Ook in Nederland waren er verdachte infecties.

Ook bestaan er zorgen over een Israëlisch bedrijf dat afluisterapparatuur aan de AIVD en MIVD heeft geleverd, en daarmee inzage heeft in de data binnen deze apparatuur. ‘Er zijn sterke aanwijzingen dat de Israëlische geheime dienst Mossad in staat is tapkamers van de Nederlandse inlichtingendiensten en de politie af te luisteren’, schreef Trouw al in 2002.
Zelfs nu er een staakt-het-vuren is en Palestijnen en Israeli's in de straten feest hebben gevierd, blijven proPalestijnen manieren zoeken om Israel aan te klagen, los van de belangen van de Palestijnen zelf. Het gaat blijkbaar niet om de Palestijnen, maar om het voortdurend bekritiseren van de Joodse staat.
als je zelf die staat blijft ophemelen. kun je tegengas verwachten.
Ja, nou en? Ik heb niets gemeld en er is evenmin een woord aan gelogen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Mus schreef: 17 okt 2025 10:39
Ondanks jouw weerstand tegen de waarheid hier; is en blijft zaak de zionistische terroristische bezetter in Palestina aan te blijven klagen voor het systematische schenden van de mensenrechten van de Palestijnen in hun eigen thuisland, dat ten eerste.

Ten tweede geef je hier nog maar weer eens blijk van ongeremde kortzichtigheid. De rechten van de Palestijnen in hun eigen thuisland, Palestina, worden, zoals gezegd, systematisch geschonden door die zgn. “Joodse staat” waar jij het over hebt en dat al tientallen decennia lang, het kan niet genoeg herhaald en ingewreven worden als een helende zalf. Je kan het één eenvoudig niet van het ander los zien, hoe graag je dat ook wil, het is en blijft onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Er bestaat geen Palestijnse staat en die zal er - zoals het er nu naar uitziet - evenmin komen. De staat Israel bestaat wel.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

HierEnNu schreef: 17 okt 2025 09:07
ChaimNimsky schreef: 17 okt 2025 00:37 Zie de bevolking eens genieten: "Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu akbar!"
Zonder enig protest van de pro-Palestijnse activisten:
dat mag terecht hypocriet genoemd worden
Absoluut, al moet ik zeggen dat ik evenmin protesteer als ze elkaar neerschieten.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 16 okt 2025 18:46 https://vrtnws.be/p.43vpWX7lN
"Ik werd geslagen, geschopt en vernederd." De Zweedse activiste Greta Thunberg getuigt in de Zweedse krant Aftonbladet over geweld en mishandeling door de Israëlische autoriteiten tegen zichzelf en haar mede-activisten. "Als ze dit met mij doen, denk dan aan wat ze met de Palestijnen achter gesloten deuren doen."(..)

Begin oktober werden alle schepen van de Global Sumud Flotilla, een hulpkonvooi onderweg naar Gaza in internationale wateren onderschept door het Israëlische leger. Honderden activisten, waaronder Greta Thunberg, werden opgepakt en naar Israëlische gevangenissen gebracht. Na 5 dagen werd Thunberg op het vliegtuig richting Europa gezet.

In het interview met de Zweedse krant Aftonbladet beschrijft Thunberg hoe Israëlische troepen de schepen binnenvielen. "Ze richtten hun wapens op ons gezicht", zegt Thunberg. "We moesten op het dek blijven zitten in de hitte, wie rechtstond, werd geslagen." (..)
Dat ze niet aardig tegen haar zouden zijn had ik wel verwacht.
Maar wat Thunberg hier verteld niet.
Het is 'n beetje bar in mijn ogen.
En inderdaad, hoe zal het met Palestijnen achter gesloten deuren gaan?..
De door de Israëli vrijgelaten Palestijnen zagen er niet zo goed uit, anders dan ik zag: de door Hamas vrijgelaten gegijzelden.
Na aanleiding van hiervan:

Ze martelden greta thunberg - en israel schept er over op!

Disclaimer: Niet geschikt voor iedereen hier overigens, er worden nog al wat schokkende zaken over de professionele aanpak van de zionistische terreurbeweging gezegd en ik denk niet dat de aanhangers van deze beweging die confrontatie aankunnen.

Het is goed dat er zoveel getuigenissen van de mensen op de flotilla online verschijnen en zij allemaal verklaren dat het voor de Palestijnen vele malen erger moet zijn dan wat zij ervaren hebben.

Ik had al een getuigenis gezien waarin de zionisten dreigden met vergassen van een activist met een Arabisch uiterlijk ( hij werd ook net een beetje anders =slechter behandeld dan de witte activisten en kreeg, zonder enige vorm van schaamte, te horen dat dat kwam omdat hij niet wit was, over rasisme en anti-semitisme gesproken. Echte semieten zijn alles behalve wit, maar goed…..) en nu hoor ik het voor de tweede keer. Blijf dan nog maar eens ontkennen dat er enig verband bestaat tussen nazisme en de haat die de zionistische terroristen zaaien in hun gemeenschap.
Laatst gewijzigd door Mus op 17 okt 2025 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Was Allah maar ietsje groter en meer een gelijke met die joods christelijke god van Israël. De almacht van die laatste komt mij inmiddels de neusgaten uit.
Zie je niet hoe ze elkaar publiekelijk door het hoofd schieten? Wat een prachtig volk -- Heerlijk!
En lees ik dit goed? Wordt Israël nu zelfs beschermd tegen maatregelen mbt foltering?
De Kamer schaarde zich, naar aanleiding van de aanwijzingen dat Palestijnse gevangenen in Israëlische gevangenissen worden gemarteld, achter een motie van Partij voor de Dieren waarin de regering wordt verzocht te onderzoeken welke juridische stappen genomen kunnen worden om Israël te houden aan zijn verplichtingen onder het VN-antifolterverdrag.

Ook de VVD stemde voor de motie, die door Schoof was ontraden omdat er volgens het kabinet binnen dit verdrag geen juridische stappen tegen Israël mogelijk zijn.
Geruchten zat -- bewijs het maar. Marteling is formeel verboden, al doen ze het allemaal om de nationale veiligheid te beschermen. De VS en sommige andere westerse landen besteden het uit aan verschillende buitenlandse inlichtingendiensten in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Oost-Europa, maar die schieten ernstig tekort omdat de lieden die het uitvoeren gewoonlijk domme sadisten zijn -- vooral Syrië en Egypte staan bekend om hun wreedheid.

Israel doet het tegengestelde. Het zijn altijd de deskundigen met zeer veel empathisch vermogen die er het effectiefst in zijn -- zij voelen precies aan wat iemand denkt, vreest en verlangt, zien alle microreacties - iedere blik, ademhaling, kleine aarzelingen. De gevoeligheid die een geweldige arts, leraar of hulpverlener tot een wonder maakt, is het beste instrument om iemand te breken -- meestal zonder enige fysieke pijn.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 17 okt 2025 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 17 okt 2025 10:28
He ja, nog meer Sharia wetten! Dood aan atheisten! Dood aan afvalligen! Weg met democratie en vrouwenrechten!

Wees voorzichtig met wat je wenst.

Jammer en veelzeggend dat je het niet kunt opbrengen iets te zeggen over Palestijnen die slachtoffer worden van niet-Joodse daders zolas in het filmpje hierboven.
Dat je werkelijk geeft om mensenrechten voor Palestijnen, is allang niet meer geloofwaardig.
Nog meer Allah, prima, met executies en onderdrukking.
Zolang de dader maar niet Israel is.
Ho even! Pas op de plaats Gerard-m

1. Ik kijk niet naar dit soort filmpjes waarvan ik al verwacht dat ik er hoogstwaarschijnlijk misselijk van wordt.

2. Dood aan atheïsten? Dood aan wie dan ook? Ik wens niemand (muv wellicht van Trump, Poetin, Kim, Xi, hoewel afzetten en gevangen zetten mijn voorkeur geniet) de eeuwigheid in.
Zo ook: Weg met democratie of vrouwenrechten??

3. Mijn grootste bezwaar heeft te maken met de superieure almacht van Israël. Geen organisatie, conventie of instituut waar het zich ook maar iets van aantrekt.
Daarbij het onvoorwaardelijk steunen door het westen (puur uit eigenbelang) waardoor Israël legaal genocide mag plegen.

4. Hamas heb ik altijd veroordeeld en zij die nu wederom met gezichtsbedekking executies uitvoeren zijn teringlijers, klootzakken en kakkerlakken.

5. Ik pleit voor de Palestijnse BURGER bevolking. Die mensen die in een Hiroshima 2.0 gevangen zitten en geen kant uitkunnen. Ik pleit voor een zorgeloos menselijk bestaan voor Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. Zij zijn binnenkort weer de klos.

Maar Israël kan doen en laten wat het wil. Annexeren, verwoesten, genocide...het maakt niet uit. Israël komt er mee weg.
En dat doet wellicht de suggestie wekken dat die joods christelijke god inderdaad zijn favorietjes heeft.
En DAT doet mij zeggen dat ik hoop dat Allah ook iets meer macht krijgt om het geheel:

In evenwicht te brengen!

Aanvulling: Empathisch mensen BREKEN. [-o<
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 17 okt 2025 12:13
Aanvulling: Empathisch mensen BREKEN. [-o<
Jij zegt het, ik denk het…..

Mag ik zeggen dat het waanzinnig is om op te scheppen over hoe goed je bent in marteling?

Dat mag ik toch zeggen, niet waar?

Echt, ongelooflijk dit, net als jij [-o< [-o< [-o<
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zoals het hier door sommigen wordt gebracht is de strijd als volgt:

Duivelse verdorven uitschot Hamas versus empathisch, vredelievend humaan Israël.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 17 okt 2025 10:58:scissors:
Na de tweede wereldoorlog, om iets van context aan te geven,
zijn er ook zat verraders standrechtelijk geëxecuteerd zonder proces,
en toen kraaide daar ook geen haan naar, want dat waren foute mensen,
dus….. dat was oké?
Nee.
Mus schreef: Het is heel gemakkelijk dit soort van zaken af te wentelen op een ideologie,
terwijl dat er, in dit geval, niks mee te maken hoeft te hebben, meer dan waarschijnlijk.
:scissors:

Af wentelen? Zulks is de standaardwerkwijze van de politieke Islam zoals het IslamiSme, hetgeen de ideologische basis vormt voor IslamiStische terreurbewegingen zoals Hamas&Co. Bij twijfel en verdacht van disloyaliteit volgt executie zonder wettige vorm van proces. Zelfs als bijvoorbeeld vermoed wordt dat iemand anders geaard is dan hetero volgt vaak al de doodstraf.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 17 okt 2025 13:04
Mus schreef: 17 okt 2025 10:58:scissors:
Na de tweede wereldoorlog, om iets van context aan te geven,
zijn er ook zat verraders standrechtelijk geëxecuteerd zonder proces,
en toen kraaide daar ook geen haan naar, want dat waren foute mensen,
dus….. dat was oké?
Nee.
Mus schreef: Het is heel gemakkelijk dit soort van zaken af te wentelen op een ideologie,
terwijl dat er, in dit geval, niks mee te maken hoeft te hebben, meer dan waarschijnlijk.
:scissors:

Af wentelen? Zulks is de standaardwerkwijze van de politieke Islam zoals het IslamiSme, hetgeen de ideologische basis vormt voor IslamiStische terreurbewegingen zoals Hamas&Co. Bij twijfel en verdacht van disloyaliteit volgt executie zonder wettige vorm van proces. Zelfs als bijvoorbeeld vermoed wordt dat iemand anders geaard is dan hetero volgt vaak al de doodstraf.
Je kunt het misdadige Zionisme niet goedpraten dor te verwijzen naar daden van anderen.

"Hullie doen het ook", is ook nog eens een onethisch argument.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 17 okt 2025 12:13 Aanvulling: Empathisch mensen BREKEN. [-o<
Zonder enige fysieke pijn.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 17 okt 2025 13:19
Psychologische pijn en trauma's zijn geen pijn en trauma's?

Aan welke propaganda is jouw brein blootgesteld?
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 17 okt 2025 13:22
ChaimNimsky schreef: 17 okt 2025 13:19
Psychologische pijn en trauma's zijn geen pijn en trauma's?

Aan welke propaganda is jouw brein blootgesteld?
Ja, en die enorme pijn kan tientallen jaren of tot overlijden doorduren.
Ik kende mensen die dat hadden van WO2, dus ik weet vrij direkt wat het is...
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Plaats reactie