En val je er helemaal niet over dat iemand schrijft dat de Israeli's een vuige en achterbakse natuur hebben?
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Als antwoord op de bewering dat voortdurende zelfophemeling een beetje voorbarig is, hemel je jezelf en de jouwen nog maar eens een beetje op. Denk je daarmee iemand te kunnen overtuigen, die het niet reeds met je eens is?
Alles klopt, is keurig onderbouwd en kan eenvoudig worden nagetrokken. Tevens is er niets voorbarig, maar betreft het simpele feiten. Het geeft helder het verschil aan tussen de benadering van Israel, dat ondanks enorme externe druk en aanvallen een constructieve weg van staatsopbouw, innovatie, diplomatie en economische ontwikkeling heeft gekozen, en de Gazanen, van wie een relatief groot deel van de energie en middelen jarenlang in gewelddadig verzet en terrorisme is gestoken, met een gebrek aan vooruitgang tot gevolg. Dit alles om te laten zien dat een focus op opbouw en vooruitgang eerder tot succes leidt dan voortdurende confrontatie zonder structurele ontwikkeling.En val je er helemaal niet over dat iemand schrijft dat de Israeli's een vuige en achterbakse natuur hebben?
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 20 okt 2025 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
-
- Superposter
Historisch gezien klopt het absoluut niet dat Israel in 1948 hulp "uit alle mogelijke richtingen" kreeg. Tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog gold er een internationaal wapenembargo dat vooral Israel trof, terwijl de Arabische legers beschikten over bestaand Brits materieel. Israel moest zijn wapens smokkelen uit Tsjechoslowakije en vertrouwen op particuliere fondsen. Een dag na de onafhankelijkheidsverklaring, vielen vijf Arabische staten Israel al meteen aan; dat was geen verzet, maar een gecoördineerde militaire invasie. Desondanks wist Israel hen te verslaan. De nauwe samenwerking met de Verenigde Staten ontstond pas na 1967, in de eerste jaren stond Israel militair en economisch grotendeels alleen. De Balfourverklaring van 1917 beloofde steun aan een Joods nationaal tehuis, maar de Britse autoriteiten beperkten later juist de Joodse immigratie en bemoeilijkten wapentransporten -- sabotage in plaats van hulp.Mus schreef: ↑19 okt 2025 10:47 Het is historisch pertinent onjuist dat jullie geboycot, gesaboteerd, of aangevallen werden door het buitenland. En al helemaal niet wanneer het gaat over de tijd na het illegale uitroepen van een eigen staat, waarvan verschillende landen niet wisten hoe snel zij die staat moesten erkennen, hulp stroomde toe op alle mogelijke wijzen. En voor die staat werd uitgeroepen werden jullie ook niet geboycot, gesaboteerd, of aangevallen met de bescherming van de Balfourverklaring in de hand. Dus dat zogenaamde boycotten en dat saboteren kunnen we sowieso al van tafel vegen mbt het buitenland, waar jullie die tactieken zelf juist wel toepaste door de gemaakt afspraken met de Britten te omzeilen.
Mbt tot die zgn aanvallen, waar je het over hebt! Dat noemen wij verzet, wat een internationaal mensenrecht is, tegen een uitermate agressieve, egocentrische, van een volstrekt lotje getikte, bezetter, en dan ben ik nog vriendelijk in mijn bewoordingen, die weinig goeds in petto had voor de oorspronkelijke, niet Joodse, inwoners van Palestina, getuige de geschiedenis…..
Zionist
Die rare Kushner toch!
'Grensovergang Kerem Shalom weer open' • Kushner: Israël moet levens Palestijnen verbeteren https://share.google/sdYBA0sgqHwsJUaEw
'Grensovergang Kerem Shalom weer open' • Kushner: Israël moet levens Palestijnen verbeteren https://share.google/sdYBA0sgqHwsJUaEw
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Superposter
Jared Kushner is een zionistdikkemick schreef: ↑20 okt 2025 14:09 Die rare Kushner toch!
Kushner: Israël moet levens Palestijnen verbeteren https://share.google/sdYBA0sgqHwsJUaEw

Zionist
Dat zeg ik: die RARE Kushner tochChaimNimsky schreef: ↑20 okt 2025 14:28Jared Kushner is een zionistdikkemick schreef: ↑20 okt 2025 14:09 Die rare Kushner toch!
Kushner: Israël moet levens Palestijnen verbeteren https://share.google/sdYBA0sgqHwsJUaEw![]()
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Iji zou het nog ontkennen indien je er bij had staan kijken.HierEnNu schreef: ↑20 okt 2025 12:33Dat je door jou veronderstelde 'misdaden' als bewijs gebruiktTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 okt 2025 10:31De aard van misdaden van de Zionisten bewijst mijn verhaal.
voor wat een specifieke groep mensen 'denkt' is ongefundeerd en krom:
- toon je eerdere bewering aan, zo is het niets meer dan karaktermoord.
Het is vaak genoeg langs geweest, we blijven niet aan de gang.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Precies!! En al dat bloed...dikkemick schreef: ↑20 okt 2025 10:34Exact!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 okt 2025 10:31De aard van misdaden van de Zionisten bewijst mijn verhaal.
Hoe haal je het in je superieure hoofd om mensen te verjagen (met hulp van een ethisch humaan leger) van hun eigendommen?
Vergeten we niet meer.
Verdedigen oké, verdelgen zou dienen te leiden tot strenge straffen. Maar daar krijg je al die mensen en de rest niet mee terug helaas.. Verder zal ik me met schrijven inhouden...
** Gedenk frekwent het doel op 't schip naar nergens en heb geduld en compassie... **
-
- Superposter
Vrijwel alle zionisten zijn uiteindelijk voor het verbeteren van de levens van Palestijnen -- ook de vele niet-Joodse zionisten.dikkemick schreef: ↑20 okt 2025 14:57Dat zeg ik: die RARE Kushner tochChaimNimsky schreef: ↑20 okt 2025 14:28Jared Kushner is een zionistdikkemick schreef: ↑20 okt 2025 14:09 Die rare Kushner toch!
Kushner: Israël moet levens Palestijnen verbeteren https://share.google/sdYBA0sgqHwsJUaEw![]()
Zionist
Nu is het verbeteren van een leven van iemand die in een tent leeft niet een hele opgave. De lat mag wel wat concreter.ChaimNimsky schreef: ↑20 okt 2025 16:40 Vrijwel alle zionisten zijn uiteindelijk voor het verbeteren van de levens van Palestijnen -- ook de vele niet-Joodse zionisten.
Maar neem eens een normaal recht. Het hebben van een huis zonder dat iemand die af wil pakken. Op de Westbank is dat niet echt gegarandeerd. Zijn de kolonisten daar, met hun aanhang is de rest van Israël zionist?
Of is het hebben van een huis al te hoog gegrepen voor een Palestijn?
Of gunnen de zionisten Palestijnen wel een beter leven, maar niet in Groot-Israël?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ja en IDF is humaan en ondervraging ethisch hoogstaand.ChaimNimsky schreef: ↑20 okt 2025 16:40Vrijwel alle zionisten zijn uiteindelijk voor het verbeteren van de levens van Palestijnen -- ook de vele niet-Joodse zionisten.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je stelt eerst dat Zionisme anderen als inferieur ziet, maar levert geen bewijs.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 okt 2025 15:05Iji zou het nog ontkennen indien je er bij had staan kijken.HierEnNu schreef: ↑20 okt 2025 12:33Dat je door jou veronderstelde 'misdaden' als bewijs gebruiktTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 okt 2025 10:31
De aard van misdaden van de Zionisten bewijst mijn verhaal.
voor wat een specifieke groep mensen 'denkt' is ongefundeerd en krom:
- toon je eerdere bewering aan, zo is het niets meer dan karaktermoord.
Het is vaak genoeg langs geweest, we blijven niet aan de gang.
Nu zeg je dat ik het zou ontkennen, ook al stond ik erbij.
Dat is geen argument maar een vooringenomenheidsfout:
- je verklaart elk mogelijk weerwoord ongeldig nog vóór het gegeven is.
niet door gebrek aan bewijs aan mijn kant. Kortom:
- Je ontwijkt de vraag en schuift het bewijsprobleem van jouw bewering naar mij. Zonder concreet voorbeeld blijft het bij stemmingmakerij,
- en dáármee 'blijf ík niet aan de gang'.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
ALS je meent dat je mensen van huis en haard moet kunnen verdrijven
DAN zie je die ander als inferieur.
Zulks lijkt me enorm evident.
DAN zie je die ander als inferieur.
Zulks lijkt me enorm evident.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De vraag is of alle zionisten anderen zo zien, of dat het meer iets is van het huidige regime van Israel (waarbij de Palestijnse inwoners van Israel kennelijk uitgezonderd zijn).
Dus kloppen de generalisaties die hier losjes worden geplaatst?
Diezelfde vraag of het niet wat te generaliserend is, geldt voor de " vuige en achterbakse natuur " die aan een bepaalde groep werd toegeschreven (welke groep dat is, werd me niet helemaal duidelijk en daar ga ik lliever niet over speculeren).
Dus kloppen de generalisaties die hier losjes worden geplaatst?
Diezelfde vraag of het niet wat te generaliserend is, geldt voor de " vuige en achterbakse natuur " die aan een bepaalde groep werd toegeschreven (welke groep dat is, werd me niet helemaal duidelijk en daar ga ik lliever niet over speculeren).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard-m
Kijk naar de geschiedenis.
Kijk naar Palestijnen
Kijk naar Joden en Israeliers.
Kijk naar "successen" en overlevingskansen. Successen waarover hier zoveel en zo hard gekwijld wordt.
Zijn dat generalisaties?
Kijk naar de geschiedenis.
Kijk naar Palestijnen
Kijk naar Joden en Israeliers.
Kijk naar "successen" en overlevingskansen. Successen waarover hier zoveel en zo hard gekwijld wordt.
Zijn dat generalisaties?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Israël is weer reuze actief.
https://www.deutschlandfunk.de/israel-g ... n-100.html
http://fok.nl/886238
Wat Israël met de Westbank wil is ook bekend. En de Syrische Golanhoogte zou ook volledig Israëlisch moeten worden van Netanyahu. Zo zou je kunnen stellen dat het land in de groei is.
Van een staakt het vuren in de letterlijke zin lijkt op dit moment geen sprake meer.
https://www.deutschlandfunk.de/israel-g ... n-100.html
http://fok.nl/886238
Ook in Gaza vallen doden.Het Israëlische leger heeft opnieuw doelen in Libanon aangevallen. In het zuiden van het land werd de 'terroristische infrastructuur' van Hezbollah aangevallen, aldus een militaire verklaring. (..)
Wat Israël met de Westbank wil is ook bekend. En de Syrische Golanhoogte zou ook volledig Israëlisch moeten worden van Netanyahu. Zo zou je kunnen stellen dat het land in de groei is.
Van een staakt het vuren in de letterlijke zin lijkt op dit moment geen sprake meer.
** Gedenk frekwent het doel op 't schip naar nergens en heb geduld en compassie... **