Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 20 okt 2025 23:46 Israël is weer reuze actief.

https://www.deutschlandfunk.de/israel-g ... n-100.html
http://fok.nl/886238
Het Israëlische leger heeft opnieuw doelen in Libanon aangevallen. In het zuiden van het land werd de 'terroristische infrastructuur' van Hezbollah aangevallen, aldus een militaire verklaring. (..)
Ook in Gaza vallen doden.
Wat Israël met de Westbank wil is ook bekend. En de Syrische Golanhoogte zou ook volledig Israëlisch moeten worden van Netanyahu. Zo zou je kunnen stellen dat het land in de groei is.

Van een staakt het vuren in de letterlijke zin lijkt op dit moment geen sprake meer.
Ik had niet anders verwacht: Zionisten houden zich nooit aan afspraken.

PS.
Blair lijkt hierover te zwijgen.
Dat verwondert me niets, want hij haat de Palestijnen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 okt 2025 00:01

Het Israëlische leger heeft opnieuw doelen in Libanon aangevallen. In het zuiden van het land werd de 'terroristische infrastructuur' van Hezbollah aangevallen, aldus een militaire verklaring. (..)
Wat Israël met de Westbank wil is ook bekend. En de Syrische Golanhoogte zou ook volledig Israëlisch moeten worden van Netanyahu. Zo zou je kunnen stellen dat het land in de groei is.

Van een staakt het vuren in de letterlijke zin lijkt op dit moment geen sprake meer.
Ik had niet anders verwacht: Zionisten houden zich nooit aan afspraken.

PS.
Blair lijkt hierover te zwijgen.
Dat verwondert me niets, want hij haat de Palestijnen.
Ooww ja... Blair... Bush, Balkenende, Irak... :roll:

Isis.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
holog
Diehard

Bericht door holog »

dat verdomde Israël, dat joodse gifnest van vooruitgang. de ware wortel van al het kwaad, hun zogenaamde 'vooruitgang', een koloniaal gif! de verwoestende golf van innovatie die onze wereld naar de afgrond duwt. elke technische oplossing is immers een nieuwe vorm van onderwerping, de planeet wordt niet gered. machines zullen ons brood roven.

Free Palestina! leve de achterstand!
de blanke last, ons koloniaal erfgoed, rust zwaar op onze schouders, laat ons sterven in stijl. door de afgrond te omhelzen, kunnen wij ontsnappen.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 21 okt 2025 00:14
Ooww ja... Blair... Bush, Balkenende, Irak... :roll:

Isis.
Je vergeet een B de B van Belusconie.

Ze logen met z'n alle er op los dat het een lieve lust was.
Zelfs Rutte zou er zich nog voor schamen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

holog schreef: 21 okt 2025 00:22 dat verdomde Israël, dat joodse gifnest van vooruitgang. de ware wortel van al het kwaad, hun zogenaamde 'vooruitgang', een koloniaal gif! de verwoestende golf van innovatie die onze wereld naar de afgrond duwt. elke technische oplossing is immers een nieuwe vorm van onderwerping, de planeet wordt niet gered. machines zullen ons brood roven.

Free Palestina! leve de achterstand!
de blanke last, ons koloniaal erfgoed, rust zwaar op onze schouders, laat ons sterven in stijl. door de afgrond te omhelzen, kunnen wij ontsnappen.
???????????????????
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 20 okt 2025 13:28
Als antwoord op de bewering dat voortdurende zelfophemeling een beetje voorbarig is, hemel je jezelf en de jouwen nog maar eens een beetje op. Denk je daarmee iemand te kunnen overtuigen, die het niet reeds met je eens is?
Alles klopt, is keurig onderbouwd en kan eenvoudig worden nagetrokken. Tevens is er niets voorbarig, maar betreft het simpele feiten. Het geeft helder het verschil aan tussen de benadering van Israel, dat ondanks enorme externe druk en aanvallen een constructieve weg van staatsopbouw, innovatie, diplomatie en economische ontwikkeling heeft gekozen, en de Gazanen, van wie een relatief groot deel van de energie en middelen jarenlang in gewelddadig verzet en terrorisme is gestoken, met een gebrek aan vooruitgang tot gevolg. Dit alles om te laten zien dat een focus op opbouw en vooruitgang eerder tot succes leidt dan voortdurende confrontatie zonder structurele ontwikkeling.

En val je er helemaal niet over dat iemand schrijft dat de Israeli's een vuige en achterbakse natuur hebben?

Ik acht het redelijk om toe te staan - in het topic - een moderatie waarin een vraag wordt gesteld, die vraag te beantwoorden. Maar commentaar op de moderatie zonder die vraag te beantwoorden, dient gewoon in het feedback subforum te geschieden. (T12)
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Destijds bij opening van het topic viel bijna iedereen over me heen toen ik zei dat Israël geen haar beter was dan de daders van de holocaust van weleer. Ook wist ik te voorspellen dat Israël door zou gaan tot het bittere end.
Enige verschil is dat Israël geen concentratiekampen heeft gebouwd. En waarom?
Omdat dat niet nodog is! Gaza IS 1 groot concentratiekamp.

Wat ik wel geleerd heb is dat Israël superieur is. Übermachtig in alle opzichten en dat het westen nog schijnheiliger is dan ik dacht.
Westbank, Syrië, Libanon en Gaza: "Here we come"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 21 okt 2025 07:05

Destijds bij opening van het topic viel bijna iedereen over me heen toen ik zei dat Israël geen haar beter was dan de daders van de holocaust van weleer. Ook wist ik te voorspellen dat Israël door zou gaan tot het bittere end.
Enige verschil is dat Israël geen concentratiekampen heeft gebouwd. En waarom?
Omdat dat niet nodog is! Gaza IS 1 groot concentratiekamp.

Wat ik wel geleerd heb is dat Israël superieur is. Übermachtig in alle opzichten en dat het westen nog schijnheiliger is dan ik dacht.
Westbank, Syrië, Libanon en Gaza: "Here we come"
De vraag is alleen wanneer ze Jordanië en Egypte gaan binnenvallen.
Want daar vallen ook hele stukken van onder de Groot Israël gedachte.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Waarom zouden die Israëli in Gaza met graafmachines en bulldozer meters diepe straatbrede sleuven graven in de vernielde straten?
Is dat om herbouw tegen te gaan?? Voor puin in te doen lijkt me niet slim, met al dat steen (bewerkt) moet je weer misschien herbouwen.
Vreemd in mijn ogen. :argwaansmiley:
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Om het zo duur mogelijk te maken om het weer te herbouwen. Het is een vorm van wegpesten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 21 okt 2025 11:17 Om het zo duur mogelijk te maken om het weer te herbouwen. Het is een vorm van wegpesten.
Het zou mij werkelijk niet verbazen..
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bonjour schreef: 21 okt 2025 11:17 Om het zo duur mogelijk te maken om het weer te herbouwen. Het is een vorm van wegpesten.
Dat lijkt me ook.

Ook nu is Blair weer opvallend stil.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het gebeurt ook op de Westbank, dus een motief om de tunnels van Hamas kapot te maken gaat niet op.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik hoorde net op de radio dat Israël de beloftes van het eerste deel van het bestand deel schendt door maar 1000 van de 6000 vrachtwagens door te laten.
Onderdeel van het pestgedrag?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 21 okt 2025 17:26 Ik hoorde net op de radio dat Israël de beloftes van het eerste deel van het bestand deel schendt door maar 1000 van de 6000 vrachtwagens door te laten.
Onderdeel van het pestgedrag?
Onderdeel van zionistische rechts extremistische overheersingsdrang.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie