Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 08 nov 2025 11:20:scissors:
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, erkent niemand het bestaansrecht van een staat die Israël heet.
Je vergist je, het zal de wens zijn die hier de vader is van jouw gedachte.
Toch vreemd dat jij kennelijk niemand kent die het bestaansrecht van Israël erkent.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 nov 2025 14:18
dikkemick schreef: 08 nov 2025 11:20:scissors:
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, erkent niemand het bestaansrecht van een staat die Israël heet.
Je vergist je, het zal de wens zijn die hier de vader is van jouw gedachte.
Toch vreemd dat jij kennelijk niemand kent die het bestaansrecht van Israël erkent.
erkent is ontkent.
Een slordige typefout. Het moderatie gevraagd het aan te passen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 08 nov 2025 11:20
HierEnNu schreef: 08 nov 2025 11:08 Kritiek op beleid is één ding.
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is iets heel anders:
  • dát is antisemitisme.
Dat verschil lijkt jou te ontgaan, wellicht omdat de afkeer zwaarder weegt dan de nuance?
Werkelijk duurzame vrede in de Levant begint bij erkenning van Israël.
Wat sommigen wel zien en ontkennen is het recht om de staat almaar groter te willen maken ten koste van mensen die blijkbaar helemaal geen rechten hebben.

Wat sommigen ook betwisten en bekritiseren is de wijze waarop koloniaal Israël is ontstaan, wederom ten koste van die bevolkingsgroep die als Untermensch wordt gezien.
Op verzoek van dikkemick "typefout erkent" 16.14u veranderd in "ontkent" Maria
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik wilde eerst volgende interview delen, daarna de film waarin in het interview gesproken wordt.

Ik heb de de film de hele tijd met een enorme knoop in mijn maag zitten kijken vanwege de zionistische horror die ik het meest van de tijd voorbij zag komen en moest moest me daarom letterlijk de meeste tijd bedwingen niet weg te klikken. Toch ben ik blij dat ik het tot het einde heb gered.

Deze film is duidelijk bedoelt voor door de zionistische terroristische entiteit zwaar geïndoctrineerde joodse medemens die men tracht te ontwaken voor de werkelijkheid. Mij werd vooral benauwend duidelijk hoeveel en hoe enorm hoog de hindernissen om te slechten er nog liggen; met de prangende vraag: of het, wanneer al deze mensen eindelijk ontwaakt zijn, voor de Palestijnen niet al veel te laat zal zijn, wanneer het al niet te laat is.

Om kort te gaan: Voor mij persoonlijk was het heel belangrijk eerst het interview te kijken omdat dat voor mij context gaf anders was ik, vanwege veel te pijnlijk voor mij, al afgehaakt voor die duidelijk werd

Hoe moeilijk ook, het is zeer de moeite waard de film te kijken, al zal ik hem nooit meer kijken

Het interview, een glimp van hoop. De jeugd heeft de toekomst:

Why so many young jews are turning on israël | Simone Zimmerman | the big picture S4E7

De film:

Israëlism: the awakening of young american jews | featured documentary

Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 08 nov 2025 10:51
Mus schreef: 07 nov 2025 17:57
gerard_m schreef: 07 nov 2025 17:48

Een lang verhaal.

Maar geen antwoord op de vraag wie er dan precies gedeporteerd moeten worden.
Dus nogmaals:
zijn dat de mensen die zionistische ideeen aanhangen of de Joden?
Ik ga als semiet niet eens in op deze onzin gerard_m. Je zult het moeten doen met bovenstaande verhaal, dat lijkt mij genoeg te zeggen.
Niks onzin, juist als Palestijnse die terugkijkt op de Naqba zou je deze vraag serieus moeten nemen als je zelf oproept een groep mensen te verplaatsen.

Ik stel een normale vraag.
je duikt gewoon weg zodra het wat concreter wordt.
Jij ziet wegduiken. Ik heb vanwege de connotatie van je vraag, die begint met de inleidende term “deportatie” - een term waarvan iedereen onmiddellijk de beelden uit de tweede wereldoorlog aan zijn geestesoog voorbij ziet trekken - voor een andere benadering gekozen, namelijk de benadering vanuit de Palestijnse oogpunt, iets waar jij je duidelijk niet toe verhoudt. Elke onnozelaar snapt namelijk gelijk waar zo’n vraag, zoals jij die stelt, toe leidt en dat hebben we ook gezien.

Om kort te gaan, beste gerard_m: ik laat me niet lenen voor vragen die heel subtiel bewust of onbewust bedoelt zijn om mij als Palestijn in de zgn anti-semitisme hoek te drijven, vandaar, dat je het hebt te doen met mijn beantwoording zoals die was. De beantwoording zoals die was heeft namelijk een diepere bedoeling, een bedoeling om je ergens diep van bewust te maken maar kennelijk is die bedoeling te subtiel voor je en is voor jouw de vraag of je mij kan beschuldigen van anti-semitisme of niet belangrijker. Nu, ik ben een semiet en voor anti-semitisme moet je dus elders kijken. Duidelijk? Of is dit ook te subtiel voor jou?

En verder, beste gerard_m dit was de laatste keer dat ik jouw vragen heb beantwoord, want kennelijk besef jij niet hoe al jouw vragen voortdurende subtiele trappen in de rug zijn.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 08 nov 2025 12:49
Israël (de politiek) is kwalijker dan de Holocaust van weleer. Israël krijgt nl alle steun in het verdrijven van de Untermensch.
Eigenlijk een citaat om geen woorden aan vuil te maken.

Merkwaardig dat de Palestijnse bevolking die al decennia lang in Israel woont, niet massaal op de vlucht slaat vanwege iets dat erger is dan de holocaust.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 08 nov 2025 18:20
dikkemick schreef: 08 nov 2025 12:49
Israël (de politiek) is kwalijker dan de Holocaust van weleer. Israël krijgt nl alle steun in het verdrijven van de Untermensch.
Eigenlijk een citaat om geen woorden aan vuil te maken.

Merkwaardig dat de Palestijnse bevolking die al decennia lang in Israel woont, niet massaal op de vlucht slaat vanwege iets dat erger is dan de holocaust.
De Palestijnen woonden er al! Het was/ is hun habitat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen - Haagse hof heeft beslist

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 nov 2025 08:29:scissors:
Mijn gevoel zegt:
"Dit is een politieke uitspraak!"
[-X
Nee, het is een goed doordachte en aan de wet getoetste uitspraak.

Het Haagse hof heeft beslist
dat Nederland geen extra stappen hoeft te zetten tegen Israël
vanwege de oorlog in Gaza of de situatie in de bezette gebieden.

Palestijnse mensenrechtenorganisaties hadden geëist dat Nederland zou stoppen met militaire exporten, getrainde honden en handel met illegale nederzettingen. Het hof erkent dat er mogelijk sprake is van ernstige schendingen, maar stelt dat het niet aan de rechter is om te bepalen welke maatregelen de staat moet nemen.

Ter herinnering: de Hoge Raad oordeelde eerder dat het kabinet zelf mag beslissen over de uitvoer van F-35-onderdelen, nadat een lager hof had geprobeerd dat te blokkeren. Dat oordeel werd teruggefloten omdat de rechter daarmee op de stoel van de minister zat.

BRON: NOS Nieuws - vandaag, 12:26
Staat hoeft geen extra maatregelen te nemen tegen Israël vanwege Gaza
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen - Haagse hof heeft beslist

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 nov 2025 19:49
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 nov 2025 08:29:scissors:
Mijn gevoel zegt:
"Dit is een politieke uitspraak!"
[-X
Nee, het is een goed doordachte en aan de wet getoetste uitspraak.

Het Haagse hof heeft beslist
dat Nederland geen extra stappen hoeft te zetten tegen Israël
vanwege de oorlog in Gaza of de situatie in de bezette gebieden.
Wat een overheerlijk gevoel moet dit geven:

Israël koloniseert....het mag
Israël bombardeert (scholen en ziekenhuizen).....het mag
Israël terroriseert.....het mag
Israël schiet op kloten.....het mag
Israël pleegt genocide......het mag
Israël negeert humanitaire uitspraken.....het mag

Om te dansen.....als je tenminste geen Palestijn bent.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Israeli settlers attacked Palestinians, activists, and journalists harvesting olives near Beita in the West Bank on November 8th, injuring several, including Reuters staff.
Witnesses report around 50 masked settlers wielded sticks and stones, targeting journalists despite "Press" identification; Reuters calls for accountability.
Settler violence in the West Bank has escalated, with 264 attacks recorded in October, the highest monthly total since 2006, says a UN report. (..)
https://www.straitstimes.com/world/midd ... nesses-say

Niets nieuws onder de zon.
Maar het is toch niet te geloven, al die doden en gewonden in Gaza en dan nog gewoon doorknokken op de West Bank tegen die arme sloebers... Ik ga weer niet opschrijven wat ik denk...
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ook Kazachstan heeft bevestigd dat het toetreedt tot de Abraham-akkoorden met Israel. Daarmee sluit het land zich aan bij de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Marokko en Soedan. Samen formaliseren deze landen hun diplomatieke en economische samenwerking verder en doorbreken ze het verouderde narratief dat solidariteit met de Palestijnen normalisatie met Israel in de weg zou staan. De toetreding versterkt Israels regionale, diplomatieke en economische positie nog verder.

Ik blijf dansen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Korte opmerking:
Er heerst nogal wat verwarring over wat een Semiet is en wat een Arabier is.
Mensen die een bepaalde taal spreken, zijn niet noodzakelijkerwijs verwant.
De meeste Egyptenaren stammen af van mensen die oorspronkelijk Egyptisch (later koptisch genoemd) spraken. In de loop van de tijd schakelden ze over op Arabisch, Zo zijn de "Palestijnen" geen Filistijnen en ook geen Arabieren, maar mensen uit de levant (Syrië, Libanon, Israël, de Westelijke Jordaanoever en (trans) Jordanië, die eerst Aramees spraken (net als de meeste Judeeërs) en veel later Arabisch.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

De huidige Palestijnen zijn Arabieren, cultureel, taalkundig en nationaal, maar etnisch stammen zij af van de volken van de Levant die later gearabiseerd zijn.

Semieten zijn een taalkundige en historische groep van volkeren die talen spraken en spreken uit de Semitische taalfamilie: Hebreeuws, Arabisch, Aramees, Amhaars, Akkadisch en Fenicisch. Alle Arabieren zijn Semieten, maar niet alle Semieten zijn Arabieren. En antisemitisme betekent historisch gezien haat tegen Joden, niet tegen alle Semieten.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2025 01:23 Ook Kazachstan heeft bevestigd dat het toetreedt tot de Abraham-akkoorden met Israel. Daarmee sluit het land zich aan bij de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Marokko en Soedan. Samen formaliseren deze landen hun diplomatieke en economische samenwerking verder en doorbreken ze het verouderde narratief dat solidariteit met de Palestijnen normalisatie met Israel in de weg zou staan. De toetreding versterkt Israels regionale, diplomatieke en economische positie nog verder.

Ik blijf dansen.
Dat is zeker reden om te dansen. Nog meer militair superieur machtsvertoon tegen de weerloze Untermenschen. Vernichten (Duits) dat uitschot! "Vrijwillig" deporteren waarna verdere kolonisatie een feit is.
Fijn dat jij erop kunt dansen, jammer dat je niets van de geschiedenis hebt geleerd. Op die wijze blijft ze zich herhalen.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2025 01:41 De huidige Palestijnen zijn Arabieren, cultureel, taalkundig en nationaal, maar etnisch stammen zij af van de volken van de Levant die later gearabiseerd zijn.
Alles behalve het uitverkoren volk dus. Zij die vinden dat deze bevolkingsgroep "vrijwillig" MOET vertrekken noem ik dan (gezien jouw definitie: ....Alle Arabieren zijn Semieten, maar niet alle Semieten zijn Arabieren.....) toch maar antisemiet!

Let's dance.
Hoe groter het rijk Israël, des te beter. Hoe meer semieten er "vrijwillig" vertrekken, des te beter.

Gij antisemiet!
Einstein/Mick
Plaats reactie