Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Nieuwsupdate: verzameld nieuws met onder andere…..
Israel violates ceasefire, attacks Palestinians at Gaza wedding, with barrow Barroso-friedman.
Israel violates ceasefire, attacks Palestinians at Gaza wedding, with barrow Barroso-friedman.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Israëliërs, joden, Syriers, Libanezen, Palestijnen: Ze mogen van mij ergens wonen. Wat ik zei: Israël mag wat mij betreft ook in Duitsland bestaansrecht krijgen zolang ze met hun koloniale rechts extremistische nationalistische zionistische tengels maar van andermans bezit afblijven. Maar dat geldt uiteraard (mochten ze hiertoe in staat zijn) ook voor Palestijnen, Syriers, Libanezen en Belgen.
Israëliërs, joden, Syriers, Libanezen, Palestijnen: Ze mogen van mij ergens wonen. Wat ik zei: Israël mag wat mij betreft ook in Duitsland bestaansrecht krijgen zolang ze met hun koloniale rechts extremistische nationalistische zionistische tengels maar van andermans bezit afblijven. Maar dat geldt uiteraard (mochten ze hiertoe in staat zijn) ook voor Palestijnen, Syriers, Libanezen en Belgen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het Gaza van het verslagen Hamas&Co is nu verdeeld in oost en west,Gerard R. schreef: ↑06 nov 2025 13:54 Voor het eerst weer BBC verslag Gaza... Even een proefje.
Originele verslag is veel langer met meer beeld...
https://www.youtube.com/shorts/GsI7LXXmjdM
Terug naar af.![]()
zoals het Duitsland van de verslagen Nazi’s destijds in tweeën werd gesplitst.
Dat bleek destijds een pijnlijke maar noodzakelijke fase van wederopbouw.
Misschien kan ook Gaza uiteindelijk die weg gaan:
- van scheiding naar samenwerking.
Het heeft destijds gewerkt, hopelijk nu ook. Hoopvol vooruitzicht:
- na 40 jaar verenigden de twee Duitslanden zich weer in een grotendeels geïntegreerd Europa.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Ja, alles in het universum is tijdelijk.HierEnNu schreef: ↑09 nov 2025 18:01Het Gaza van het verslagen Hamas&Co is nu verdeeld in oost en west,Gerard R. schreef: ↑06 nov 2025 13:54 Voor het eerst weer BBC verslag Gaza... Even een proefje.
Originele verslag is veel langer met meer beeld...
https://www.youtube.com/shorts/GsI7LXXmjdM
Terug naar af.![]()
zoals het Duitsland van de verslagen Nazi’s destijds in tweeën werd gesplitst.
Dat bleek destijds een pijnlijke maar noodzakelijke fase van wederopbouw.
Misschien kan ook Gaza uiteindelijk die weg gaan:
- van scheiding naar samenwerking.
Het heeft destijds gewerkt, hopelijk nu ook. Hoopvol vooruitzicht:
- na 40 jaar verenigden de twee Duitslanden zich weer in een grotendeels geïntegreerd Europa.
Maar we voelen wat toen in Duitsland gebeurde nog steeds en wel vrij hevig. We praten en schrijven er nog voortdurend over, we voelen nog de pijn van toen. Zoals met alle horror op aarde.
En we gaan dat en dit van nu weer niet vergeten, zoals jij ons dat een beetje probeert te laten doen. Dit soort dingen blijven decaden hangen.
En inderdaad, we hopen het beste. Wat kunnen wij normale mensen anders?
En pssssst... wat nu gebeurt is niet oké...! Ik zal drie woordjes schrijven: 'burgers van Palestina'.....
** ¥ **
O ja @Mus. Het maakt mij niet uit wie er "vrijwillig" zou moeten vertrekken. Dat mag ook Israël zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En nog een record om op te dansen.
Israëlische kolonisten op de Westelijke Jordaanoever hebben in oktober minimaal 264 aanvallen uitgevoerd op Palestijnen, met slachtoffers of schade tot gevolg. Dat is het hoogste aantal sinds de Verenigde Naties in 2006 begonnen met registreren.
Het laatste rapport van Ocha legt een aaneenschakeling van onrecht bloot. Veel aanvallen zijn gericht op Palestijnse boeren die olijven oogsten, een belangrijke inkomstenbron in het gebied. Tijdens dit oogstseizoen alleen al raakten 140 Palestijnen gewond en werden meer dan 4.200 bomen in 77 dorpen vernield.
Israëlische kolonisten op de Westelijke Jordaanoever hebben in oktober minimaal 264 aanvallen uitgevoerd op Palestijnen, met slachtoffers of schade tot gevolg. Dat is het hoogste aantal sinds de Verenigde Naties in 2006 begonnen met registreren.
Het laatste rapport van Ocha legt een aaneenschakeling van onrecht bloot. Veel aanvallen zijn gericht op Palestijnse boeren die olijven oogsten, een belangrijke inkomstenbron in het gebied. Tijdens dit oogstseizoen alleen al raakten 140 Palestijnen gewond en werden meer dan 4.200 bomen in 77 dorpen vernield.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Belgen ach die!!dikkemick schreef: ↑09 nov 2025 17:33 Mus
Die wonen toch op de grens van Nederland en Frankrijk.

PS.
Het is OFF TOPIC maar het was ff steker dan mezelf.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Enkele humane soldaten spreken (met schaamte)
Israeli soldiers speak out on killings of Gaza civilians | Israel | The Guardian https://share.google/lzB23lQDeqXFAKVcs
Israeli soldiers speak out on killings of Gaza civilians | Israel | The Guardian https://share.google/lzB23lQDeqXFAKVcs
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Bepaald niet grappig en vooral dommig, wantTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 nov 2025 08:58Belgen ach die!!dikkemick schreef: ↑09 nov 2025 17:33 Mus
Die wonen toch op de grens van Nederland en Frankrijk.![]()
Belgen wonen vooral tussen die grenzen in en
in Israël wonen meer dan 10.000 Belgen.
En de Belgen daar mogen Palestijnen van de Westoever schoppen, hier in het westen wordt dat niet getolereerd!HierEnNu schreef: ↑10 nov 2025 11:16Bepaald niet grappig en vooral dommig, wantTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 nov 2025 08:58Belgen ach die!!dikkemick schreef: ↑09 nov 2025 17:33 Mus
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nog meer ongefundeerde groepsbeledigingen.dikkemick schreef: ↑10 nov 2025 11:27En de Belgen daar mogen Palestijnen van de Westoever schoppen, hier in het westen wordt dat niet getolereerd!HierEnNu schreef: ↑10 nov 2025 11:16Bepaald niet grappig en vooral dommig, wantTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 nov 2025 08:58
Belgen ach die!!
Het tegendeel is juist waar:
- België kondigde reisverboden aan voor gewelddadige kolonisten op de Westoever
en veroordeelde het toenemende settler-geweld.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Werkelijke vrede in de Levant begint bij erkenning van Israël.
Wie Israël met geweld het bestaan tracht te ontnemen, oogst vooral dood en verderf.
Daarna rest vanuit de anti-Israël mentalitiet kennelijk slechts machteloze ironie,
flauwe grappen over Belgen of stoere kreten vanachter het toetsenbord. So be it!
Feit is dat er nu een staakt-het-vuren geldt. Laat Israël met rust en blijf of vertrek vrijwillig,
desnoods naar Amerika, Noord-Korea of Rusland, mét jullie terroristische Hamas&Co.
Ik ben en blijf voorstander van een vreedzaam en welvarend leven voor alle Gazanen
die in co-existentie met Israël willen leven. Dat is mogelijk:
- maar alleen als men Israëls bestaansrecht erkent.
HierEnNu. Je schrijft: Ik ben en blijf voorstander van een vreedzaam en welvarend leven voor alle Gazanen
Waarom past niet bij het oorlogszuchtige Israël? Ze krijgen geen kans
Waarom past niet bij het oorlogszuchtige Israël? Ze krijgen geen kans
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Jij weet als geen ander dat discussiëren op deze manier tussen ons zinloos is.
Een land dat wordt aangevallen en zich verdedigt, is niet oorlogszuchtig.
De Gazanen kregen kansen, en hebben die vergooid door Hamas&Co niet te bestrijden,
maar hen te laten heersen. Nu proeven ze de bittere vruchten daarvan.
Ik hoop dat ze opnieuw een kans krijgen,
en die benutten door te kiezen voor hun kinderen en hún toekomst,
in plaats van vast te blijven houden aan de dogma’s van het Islamisme.